Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do Przedsiębiorców i ich pracowników, menadżerów lub kandydatów na menadżerów, zespołów HR, pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji09-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do tworzenia strategii procesów HR ukierunkowanych na zrównoważony rozwój, w tym uwzględniający kwestie "zielonej gospodarki". Uczestnik wdraża rozwiązania gwarantujące rozwój organizacji oparty o analizę potrzeb różnych grup interesariuszy oraz aktywnie włącza w procesy rozwojowe wszystkie grupy społeczne, kulturowe i wiekowe reprezentowane wśród pracowników, dając możliwość czerpania korzyści z realizacji celów firmy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy opracowują założenia zrównoważonego rozwoju i potrafią je przełożyć na grunt własnej firmy oraz założenia polityki personalnej | Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę dotychczasowych działań firmy pod kątem ich wpływu na aspekty ekonomiczne, społeczne i środowiskowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikują potrzeby rozwojowe organizacji i przekładają je na strategię HR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój. | Kryteria weryfikacji Analizuje sytuację organizacji pod względem potrzeb rozwojowych.Określa kluczowe obszary, w których konieczne jest wprowadzenie zmian i rozwoju. Opracowuje strategie HR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój, uwzględniając indywidualne potrzeby pracowników oraz cel organizacyjny. Określa konkretne działania i inicjatywy, które zostaną podjęte w ramach strategii HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Formułują wyzwania polityki personalnej w odniesieniu do założeń "zielonej gospodarki". | Kryteria weryfikacji Pozyskują pracowników posiadających odpowiednie kwalifikacje, doskonalą pracowników w obszarach związanych z ochroną środowiska, efektywności energetycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisują, jak wykorzystać aktualną sytuację na rynku pracy i występują cena nim trendy do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Proponują elastyczne formy zatrudnienia, zapewniają dostęp do nowoczesnych narzędzi pracy, organizują szkolenia, umożliwiają wpływ na podejmowane decyzji oraz wsparcie w realizacji celów zawodowych, zadbanie o ergonomiczne warunki pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykonują pełną diagnozę potrzeb różnych grup interesariuszy w zakresie wykorzystania procesów HR. Włączają te grupy oraz partnerów społecznych w procesie kreowania polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Identyfikują stopień zrozumienia i akceptacji zaproponowanych rozwiązań przez poszczególne grupy interesariuszy,poziom zaangażowania oraz aktywności w procesie kreowania polityki personalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikują poziom satysfakcji pracowników z programów i procesów HR ze szczególnym podkreśleniem kwestii zrównoważonego rozwoju. Wdrażają wnioski z tych badań kształtujących nowe rozwiązania. | Kryteria weryfikacji Obejmuje regularne ankiety pracownicze, analizę danych dotyczących rotacji pracowników, absencji czy wyników zespołowych, a także indywidualne rozmowy z pracownikami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowują kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną na zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego w organizacji. | Kryteria weryfikacji Przygotowują analizę i diagnozę potrzeb, określają cele i wskaźniki sukcesu, opracowują plan działań, rozwijają kompetencje pracowników, budują zaangażowanie i motywację pracowników, zapewniają komunikację z zespołem HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitorują wdrażanie strategii HR w oparciu o precyzyjne wskaźniki. Dostosowują ją do zmieniającej się sytuacji i oczekiwań wewnętrznych interesariuszy | Kryteria weryfikacji Określają kluczowych wskaźników sukcesu, weryfikują i analizują efekty działań podjętych w ramach strategii HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Właściwie objaśniają planowane i wdrażane procesy rozwojowe z obszaru HR i pozyskują dla nich wsparcie wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników. | Kryteria weryfikacji Promują zróżnicowania i równości szans, umożliwiają pracownikom wdrażanie zmian, gwarantują wsparcie dla wszystkich pracowników, współpracują z zespołami HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdrażają rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywności organizacji z konkretnymi korzyściami dla pracowników. | Kryteria weryfikacji Zwiększają zaangażowania pracowników, zwiększają satysfakcję pracowników, poprawiają wyniki biznesowe, zapewniają wzrost zaufania i lojalności pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowują firmowy kodeks etyczny, formułując wartości ważne dla kultury organizacji, przekładając je na konkretne reguły postępowania, a także długofalowy program kształcenia etycznego. | Kryteria weryfikacji Regularnie monitorują jego stosowanie w praktyce, przeprowadzanie audytów etycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtują partnerskie relacje między HR a głównymi grupami współpracowników w firmie- w tym z Zarządem. | Kryteria weryfikacji Oceniają przekazywane informacje, określają skuteczność programów rozwojowych, oceniają skuteczność wsparcia HR w rozwiązywaniu konfliktów i problemów w miejscu pracy, oceniają sposób reprezentowania interesów pracowników przez HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwijają w firmie poczucie wrażliwości proekologicznej, postawy odpowiedzialności za ekologiczne wykorzystanie zasobów pracy. | Kryteria weryfikacji Organizowanie szkoleń dotyczących ochrony środowiska, wprowadzenie systemów recyklingu i segregacji odpadów, promowanie świadomości ekologicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tłumaczą zasady zrównoważonego rozwoju w ramach firmy, ze szczególnym odniesieniem do procesów HR. | Kryteria weryfikacji Wspierają równy dostępu do szkoleń i rozwoju, zapewniają godziwe warunki pracy poprzez odpowiedzialne zarządzanie ludźmi, zapewniają równowagę między życiem zawodowym a osobistym, redukują emisję i zużycie energii w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do dynamicznych zmian na rynku pracy.
2. Analiza trendów i prognoz dotyczących rynku pracy oraz znaczenie adaptacji i elastyczności w reagowaniu na zmiany.
3. Budowanie kultury organizacyjnej sprzyjającej rozwojowi pracowników.
4. Zasady wspierające rozwój kompetencji i umiejętności pracowników oraz tworzenie możliwości rozwoju i awansu dla pracowników.
5. Rozwijanie umiejętności menedżerskich w zarządzaniu personelem.
6. Zarządzanie różnorodnością i konfl iktem w zespole oraz motywowanie pracowników do osiągania celów organizacji.
7. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w organizacji.
8. Budowanie pozytywnych relacji z pracownikami i partnerami biznesowymi oraz skuteczne przekazywanie informacji i celóworganizacji.
9. Wykorzystanie narzędzi i systemów informatycznych do zarządzania personelem oraz analiza danych i wskaźników jako narzędziemonitorowania efektywności działań HR.
10. Dbałość o zdrowie i dobre samopoczucie pracowników.
11. Promowanie zdrowego stylu życia i równowagi między pracą a życiem prywatnym oraz tworzenie programów i inicjatyw wspierającychdobrostan pracowników.
12. Rozwój umiejętności liderów w zarządzaniu zmianą i innowacją.
13. Budowanie umiejętności kreatywnego myślenia i podejmowania ryzyka oraz tworzenie warunków sprzyjających innowacyjności irozwojowi nowych pomysłów.
14. Ewaluacja działań szkoleniowych i rozwojowych oraz analiza efektywności inwestycji w rozwój pracowników.
15. Zapewnienie ciągłego doskonalenia i adaptacji organizacji do zmian na rynku pracy.
16. Planowanie działań rozwojowych na przyszłość oraz budowanie elastycznych struktur organizacyjnych i procesów dostosowanych dozmieniających się warunków rynkowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 320,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 320,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma materiały szkoleniowe w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Klimatyzacja
- Wi-fi