Organizacja i zarządzanie oświatą
Organizacja i zarządzanie oświatą
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są do osób zamierzających przystąpić do konkursu na stanowisko dyrektora placówki oświatowej oraz do dyrektorów, wicedyrektorów, nauczycieli, pracowników jednostek samorządów terytorialnych i innych osób związanych z edukacją chcących poszerzyć i uaktualnić swoje kompetencje.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników33
- Data zakończenia rekrutacji31-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi220
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest profesjonalne przygotowanie Cię do pełnienia funkcji dyrektora przedszkola, szkoły lub innej placówki oświatowej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 27 października 2009 roku (Dz.U. nr 184, poz. 1436).Ukończenie tego kierunku umożliwia nabycie kwalifikacji w zakresie zarządzania oświatą i uprawnień do zajmowania stanowisk kierowniczych we wszystkich typach szkół i placówek oświatowo-wychowawczych oraz w organach prowadzących i nadzorujących działalność
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- znajomość prawnych aspektów zarządzania placówką oświatową - znajomość procedur obowiązujących w placówkach oświatowych - znajomość dokumentacji związanej z kierowaniem placówką oświatową | Kryteria weryfikacji Udzielenie poprawnych odpowiedzi w 50% podczas testu wielokrotnego wyboru | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności z:- Budowania koncepcji pracy placówki oświatowej - Sprawowania przywództwa i łączenie go z praktyką zarządzania - Organizowania procesów dydaktycznych - Strategicznego zarządzania zmianą w szkole - Organizowania pracy szkoły adekwatnie do obowiązujących przepisów prawa - Planowania i podejmowania inicjatyw na rzecz rozwoju własnego współpracowników - Wprowadzania zmian, wdrażania nowych trendów w oświacie - Efektywności nauczania, poprzez zastosowanie najlepszych praktyk zarządzania w edukacji. | Kryteria weryfikacji Opracowanie przykładu rozwiązania problemu i udoskonalenia procesu opartego na własnym doświadczeniu. Przedstawienie koncepcji pracy placówki oświatowej według wyznaczonych zasad. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- umiejętność organizowania pracy, jej planowania - umiejętność podejmowania decyzji i delegowania zadań - współpraca w zespole | Kryteria weryfikacji - współdziała w grupie, przyjmując w niej różne role- uzupełnia i doskonali nabytą wiedzę i umiejętność | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
PRZYWÓDZTWO EDUKACYJNE I PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY ZARZĄDZANIA W SZKOLE (26 godz.)
- Style przewodzenia, specyfika przywództwa edukacyjnego (4 godz.)
- Zarządzanie zmianą w edukacji (8 godz.)
- Praca zespołowa nauczycieli jako kierunek podnoszenia jakości procesu edukacyjnego (4 godz.)
- Psychologiczne podstawy zarządzania (6 godz.)
- Zarządzanie uczeniem się (4 godz.)
SYSTEMOWE ZARZĄDZANIE I ADMINISTROWANIE SZKOŁĄ (82 godz.)
- Cele, zadania, wymagania wobec szkół w świetle obowiązujących przepisów – 4 godz.
- Wewnętrzne akty prawne w szkole – 8 godz.
- Koncepcja pracy szkoły – 8 godz.
- Zarządzanie jakością kształcenia, nadzór pedagogiczny – 8 godz.
- Organizacja placówki oświatowej – 4 godz.
- Prawne aspekty zarządzania placówką oświatową (prawo oświatowe, prawo administracyjne, samorządowe, prawo pracy, prawo finansów publicznych) – 8 godz.
- Zarządzanie finansami i majątkiem szkoły – 8 godz.
- Strategia rozwoju szkoły, planowanie pracy szkoły – 4 godz.
- Kontrola zarządcza – 4 godz.
- Polityka kadrowa – specyfika zarządzania zasobami ludzkimi w szkole (aspekty organizacyjne i prawne) – 8 godz.
- Rekrutacja, selekcja pracowników, zwalnianie, wprowadzanie nowego pracownika – 4 godz.
- Sytuacje kryzysowe w szkole – 6 godz.
- Minimum informatyczne dyrektora szkoły – obsługa urządzeń i programów niezbędnych w pracy dyrektora szkoły – 8 godz.
ORGANIZOWANIE PROCESU UCZENIA SIĘ I BUDOWANIA SZKOŁY JAKO ORGANIZACJI UCZĄCEJ SIĘ(38 godz.)
- Organizowanie procesów edukacyjnych z uwzględnieniem wymagań państwa – 4 godz.
- Szkoła organizacją uczącą się – 4 godz.
- Podstawa programowa jako mapa treści – 4 godz.
- Ocenianie dla uczenia się – 6 godz.
- Metody opracowywania i modyfikowania programów nauczania – 4 godz.
- Innowacje pedagogiczne – 6 godz.
- Dyrektor jako lider doskonalenia się nauczycieli – 4 godz.
- Kultura organizacyjna szkoły – 6 godz.
KOMUNIKACJA W SZKOLE, WSPÓŁPRACA SZKOŁY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM (30 godz.)
- Media w procesach komunikowania się szkoły (promocja placówki oświatowej i marketing w oświacie, kontakty placówki z mediami) – 6 godz.
- Współpraca z samorządem terytorialnym, instytucjami publicznymi, organizacjami pozarządowymi i podmiotami prywatnymi – 4 godz.
- Idea partycypacji społecznej dla rozwoju szkoły – 4 godz.
- Współpraca szkoły z rodzicami jako fundament jej rozwoju – 8 godz.
- Partnerzy szkoły – zewnętrzne instytucje wspierające działania placówek oświatowych – 4 godz.
- Zarządzanie projektami – 4 godz.
KLUCZOWE KOMPETENCJE DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI JAKO LIDERA ORGANIZACJI (38 godz.)
- Kompetencje interpersonalne dyrektora szkoły/placówki – 8 godz.
- Asertywność i komunikacja w pracy dyrektora szkoły, udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej – 8 godz.
- Planowanie własnego rozwoju – 6 godz.
- Zarządzanie stresem i czasem - 8 godz.
- Coaching i mentoring w edukacji – 8 godz
SEMINARIUM (6 godz.)
- Warsztaty opracowania koncepcji pracy placówki oświatowej
PRAKTYKI - 20 godz.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 250,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 250,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto19,32 PLN
- Koszt osobogodziny netto19,32 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Bartosik
Jolanta Siwak
Edyta Rudź – Jaśkowiak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych w formie pdf w aplikacji MOODLE. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych na platformie MS Teams. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie MS Teams, to platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z regulaminem zapisów na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu należy zapisać się również poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.wsb.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji WSB Merito w Poznaniu.
Zapisu można dokonać na stronach Uniwersytetu WSB Merito w wybranych filiach w:
- Chorzowie,
- Poznaniu,
- Szczecinie,
- Warszawie
poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.wsb.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji do wybranej filii.
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
- Projekt zaliczeniowy
- egzamin połaczony z obroną projektu
Zjazdy odbywają się średnio raz lub dwa razy w miesiącu:
- w soboty od 9:00 do 17:00,
- w niedziele od godz. 9:00 do 17:00.
Informacje dodatkowe
Dodatkowe szkolenia
Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem.
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają terminy zjazdów na studiach podyplomowych oraz ilość godzin usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni lub w BUR na 2 tygodnie przed zajęciami
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 220 godzin dydaktycznych = 165 godzin zegarowych
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym na platformie MS Teams. Z wykładowcami i uczestnikami studiów kontaktujesz się przez internet, w czasie rzeczywistym (synchronicznie). W zajęciach uczestniczysz w weekendy, zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.
Techniczne wymagania do zajęć:
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.