Organizacja i zarządzanie oświatą
Organizacja i zarządzanie oświatą
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są do osób zamierzających przystąpić do konkursu na stanowisko dyrektora placówki oświatowej oraz do dyrektorów, wicedyrektorów, nauczycieli, pracowników jednostek samorządów terytorialnych i innych osób związanych z edukacją chcących poszerzyć i uaktualnić swoje kompetencje.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników33
- Data zakończenia rekrutacji31-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi220
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest profesjonalne przygotowanie Cię do pełnienia funkcji dyrektora przedszkola, szkoły lub innej placówki oświatowej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 27 października 2009 roku (Dz.U. nr 184, poz. 1436).Ukończenie tego kierunku umożliwia nabycie kwalifikacji w zakresie zarządzania oświatą i uprawnień do zajmowania stanowisk kierowniczych we wszystkich typach szkół i placówek oświatowo-wychowawczych oraz w organach prowadzących i nadzorujących działalność
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- znajomość prawnych aspektów zarządzania placówką oświatową - znajomość procedur obowiązujących w placówkach oświatowych - znajomość dokumentacji związanej z kierowaniem placówką oświatową | Kryteria weryfikacji Udzielenie poprawnych odpowiedzi w 50% podczas testu wielokrotnego wyboru | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności z:- Budowania koncepcji pracy placówki oświatowej - Sprawowania przywództwa i łączenie go z praktyką zarządzania - Organizowania procesów dydaktycznych - Strategicznego zarządzania zmianą w szkole - Organizowania pracy szkoły adekwatnie do obowiązujących przepisów prawa - Planowania i podejmowania inicjatyw na rzecz rozwoju własnego współpracowników - Wprowadzania zmian, wdrażania nowych trendów w oświacie - Efektywności nauczania, poprzez zastosowanie najlepszych praktyk zarządzania w edukacji. | Kryteria weryfikacji Opracowanie przykładu rozwiązania problemu i udoskonalenia procesu opartego na własnym doświadczeniu. Przedstawienie koncepcji pracy placówki oświatowej według wyznaczonych zasad. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- umiejętność organizowania pracy, jej planowania - umiejętność podejmowania decyzji i delegowania zadań - współpraca w zespole | Kryteria weryfikacji - współdziała w grupie, przyjmując w niej różne role- uzupełnia i doskonali nabytą wiedzę i umiejętność | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
PRZYWÓDZTWO EDUKACYJNE I PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY ZARZĄDZANIA W SZKOLE (26 godz.)
- Style przewodzenia, specyfika przywództwa edukacyjnego (4 godz.)
- Zarządzanie zmianą w edukacji (8 godz.)
- Praca zespołowa nauczycieli jako kierunek podnoszenia jakości procesu edukacyjnego (4 godz.)
- Psychologiczne podstawy zarządzania (6 godz.)
- Zarządzanie uczeniem się (4 godz.)
SYSTEMOWE ZARZĄDZANIE I ADMINISTROWANIE SZKOŁĄ (82 godz.)
- Cele, zadania, wymagania wobec szkół w świetle obowiązujących przepisów – 4 godz.
- Wewnętrzne akty prawne w szkole – 8 godz.
- Koncepcja pracy szkoły – 8 godz.
- Zarządzanie jakością kształcenia, nadzór pedagogiczny – 8 godz.
- Organizacja placówki oświatowej – 4 godz.
- Prawne aspekty zarządzania placówką oświatową (prawo oświatowe, prawo administracyjne, samorządowe, prawo pracy, prawo finansów publicznych) – 8 godz.
- Zarządzanie finansami i majątkiem szkoły – 8 godz.
- Strategia rozwoju szkoły, planowanie pracy szkoły – 4 godz.
- Kontrola zarządcza – 4 godz.
- Polityka kadrowa – specyfika zarządzania zasobami ludzkimi w szkole (aspekty organizacyjne i prawne) – 8 godz.
- Rekrutacja, selekcja pracowników, zwalnianie, wprowadzanie nowego pracownika – 4 godz.
- Sytuacje kryzysowe w szkole – 6 godz.
- Minimum informatyczne dyrektora szkoły – obsługa urządzeń i programów niezbędnych w pracy dyrektora szkoły – 8 godz.
ORGANIZOWANIE PROCESU UCZENIA SIĘ I BUDOWANIA SZKOŁY JAKO ORGANIZACJI UCZĄCEJ SIĘ(38 godz.)
- Organizowanie procesów edukacyjnych z uwzględnieniem wymagań państwa – 4 godz.
- Szkoła organizacją uczącą się – 4 godz.
- Podstawa programowa jako mapa treści – 4 godz.
- Ocenianie dla uczenia się – 6 godz.
- Metody opracowywania i modyfikowania programów nauczania – 4 godz.
- Innowacje pedagogiczne – 6 godz.
- Dyrektor jako lider doskonalenia się nauczycieli – 4 godz.
- Kultura organizacyjna szkoły – 6 godz.
KOMUNIKACJA W SZKOLE, WSPÓŁPRACA SZKOŁY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM (30 godz.)
- Media w procesach komunikowania się szkoły (promocja placówki oświatowej i marketing w oświacie, kontakty placówki z mediami) – 6 godz.
- Współpraca z samorządem terytorialnym, instytucjami publicznymi, organizacjami pozarządowymi i podmiotami prywatnymi – 4 godz.
- Idea partycypacji społecznej dla rozwoju szkoły – 4 godz.
- Współpraca szkoły z rodzicami jako fundament jej rozwoju – 8 godz.
- Partnerzy szkoły – zewnętrzne instytucje wspierające działania placówek oświatowych – 4 godz.
- Zarządzanie projektami – 4 godz.
KLUCZOWE KOMPETENCJE DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI JAKO LIDERA ORGANIZACJI (38 godz.)
- Kompetencje interpersonalne dyrektora szkoły/placówki – 8 godz.
- Asertywność i komunikacja w pracy dyrektora szkoły, udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej – 8 godz.
- Planowanie własnego rozwoju – 6 godz.
- Zarządzanie stresem i czasem - 8 godz.
- Coaching i mentoring w edukacji – 8 godz
SEMINARIUM (6 godz.)
- Warsztaty opracowania koncepcji pracy placówki oświatowej
PRAKTYKI - 20 godz.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 350,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 350,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto19,77 PLN
- Koszt osobogodziny netto19,77 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Bartosik
Jolanta Siwak
Edyta Rudź – Jaśkowiak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych w formie pdf w aplikacji MOODLE. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie Extranet. Extranet to wewnętrzna platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- informacji na temat płatności,
- materiałów dydaktycznych,
- katalogu bibliotecznego,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z regulaminem zapisów na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu należy zapisać się również poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.wsb.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji WSB Merito w Poznaniu
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
- Projekt zaliczeniowy
- egzamin połaczony z obroną projektu
Interaktywna forma zajęć
Wykłady uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami, studiami przypadków, treningami, dzięki którym uczestnicy mogą na bieżąco weryfikować swoje umiejętności.
Zjazdy odbywają się średnio raz lub dwa razy w miesiącu:
- w soboty od 9:00 do 17:00,
- w niedziele od godz. 9:00 do 17:00.
Informacje dodatkowe
Dodatkowe szkolenia
Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem.
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają terminy zjazdów na studiach podyplomowych oraz ilość godzin usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni lub w BUR na 2 tygodnie przed zajęciami
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 220 godzin dydaktycznych = 165 godzin zegarowych
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym na platformie MS Teams. Z wykładowcami i uczestnikami studiów kontaktujesz się przez internet, w czasie rzeczywistym (synchronicznie). W zajęciach uczestniczysz w weekendy, zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.
Techniczne wymagania do zajęć:
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.
Adres
Adres
1. Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu ul. Powstańców Wielkopolskich 2A
2. Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu ul. Powstańców Wielkopolskich 1A
3. VIII LO – ul. Cegielskiego 1
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami