Zarządzanie zespołem i procesami
Zarządzanie zespołem i procesami
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami projektu są mikro, mali, średni i duzi przedsiębiorcy, w tym menadżerowie/ kierownicy zespołów, liderzy projektów, specjaliści i pracownicy przewidziany do roli menadżera.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji05-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia "Zarządzanie Zespołem i Procesami" jest rozwinięcie umiejętności i wiedzy uczestników w zakresie skutecznego zarządzania zespołami i optymalizacji procesów biznesowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje teorie i modele zarządzania zespołami, w tym strategie motywacyjne i style przywództwa. | Kryteria weryfikacji Omawia teorie i modele zarządzania zespołami, w tym strategie motywacyjne i style przywództwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia i wykorzystuje wiedzę na temat identyfikacji, mapowania i analizy procesów biznesowych w organizacji. | Kryteria weryfikacji Dobiera wiedzę na temat identyfikacji, mapowania i analizy procesów biznesowych w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wprowadza metody takie jak Lean, Six Sigma, BPMN (Business Process Model and Notation) do optymalizacji procesów. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje metody takie jak Lean, Six Sigma, BPMN (Business Process Model and Notation) do optymalizacji procesów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje zasady zarządzania zmianą i techniki wspierające adaptację zespołów do nowych warunków. | Kryteria weryfikacji Podaje zasady zarządzania zmianą i techniki wspierające adaptację zespołów do nowych warunków. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje pracę zespołu, przydzielać zadania oraz monitorować postępy. | Kryteria weryfikacji Monitoruje pracę zespołu, przydzielać zadania oraz monitorować postępy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje efektywną komunikację interpersonalną i rozwiązywanie konfliktów w zespole. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje efektywną komunikację interpersonalną i rozwiązywanie konfliktów w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje umiejętności w zakresie analizy i optymalizacji procesów biznesowych, w tym identyfikacji i eliminacji marnotrawstwa. | Kryteria weryfikacji Stosuje umiejętności w zakresie analizy i optymalizacji procesów biznesowych, w tym identyfikacji i eliminacji marnotrawstwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Podejmuje decyzje na podstawie analizy danych i faktów, stosując odpowiednie narzędzia analityczne. | Kryteria weryfikacji Omawia decyzje na podstawie analizy danych i faktów, stosując odpowiednie narzędzia analityczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inspiruje i motywuje członków zespołu do osiągania wyznaczonych celów. | Kryteria weryfikacji Organizuje utrzymanie motywacji członków zespołu do osiągnięcia założonych efektów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie tworzy zgrane i efektywne zespoły, dbając o dobrą atmosferę pracy i współpracę. | Kryteria weryfikacji Dobiera efektywnie zespoły i tworzy dobrą atmosferę | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Elastycznie reaguje na zmiany w otoczeniu biznesowym i wspierania zespołu w procesie adaptacji. | Kryteria weryfikacji Dobiera reakcje na zmiany w otoczeniu biznesowym i wspierania zespołu w procesie adaptacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega sytuacjom stresowym związanym z zarządzaniem zespołem i procesami, rozwijając swoje umiejętności samokontroli i zarządzania czasem. | Kryteria weryfikacji Uzasadnia sytuacje stresowe związane z zarządzaniem zespołem i procesami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ I (DZIEŃ I)
BUDOWANIE ZESPOŁU
- Identyfikacja zadań lidera w organizacji oraz określenie najważniejszych kompetencji potrzebnych do pełnienia tej roli.
- Budowanie swojej roli lidera w grupie.
- Rozpoznanie własnych predyspozycji do pełnienia roli lidera. Bilans kompetencji pożądanych i posiadanych.
- Określenie kierunków osobistej pracy - rozwijanie kompetencji przywódczych
- Zarządzanie sytuacyjne K. Blancharda
- Style kierowania – autodiagnoza, omówienie kwestionariusz
- Typy pracowników, a style kierowania – dopasowanie
- Czym jest zespół i czym zespół różni się od grupy
- Czym charakteryzuje się skuteczny zespół
- Jakie są fazy rozwoju zespołu i w jakiej fazie jest twój zespół
- Jakie zachowania poszczególnych członków zespołu gwarantują zespołowi sukces?
ROLA I KONTROLA EMOCJI W PRACY MEANAGERA
- Definicja stresu
- Dobry i zły stres (eustres i dystres)
- Subiektywna natura stresu
- Zdefiniowanie własnych sytuacji stresogennych – kwestionariusz
- Jak reaguję na stres
- Psychologiczne i fizyczne następstwa pozostawania długotrwałego w stresie
- Diagnoza przyczyn stresu
- Poznawcze i behawioralne strategie radzenia sobie ze stresem
- Przyczyny stresu w miejscu pracy
- Objawy stresu w miejscu pracy
MODUŁ II (DZIEŃ II)
NAJWAŻNIEJSZE CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA MOTYWACJĘ PRACOWNIKÓW.
- Istota motywacji i korzyści wynikające z efektywnej motywacji.
- Czynniki wywołujące zadowolenie i niezadowolenie z pracy
- Wpływ organizacji i panujących w niej procedur - co motywuje skuteczniej - system czy kierownictwo?
- Specyfika motywacji w branży
- Prawa motywowania czyli o czym warto pamiętać - demotywatory i mity motywacji
- Od pieniędzy do strachu czyli 6 mitów motywacji.
- Rutyna wrogiem motywacji.
WPŁYW I ROLA MENADŻERA W PROCESIE MOTYWACJI PRACOWNIKÓW
- Zarządzanie sytuacyjne K. Blancharda
- Style kierowania – autodiagnoza.
- Typy pracowników, a style kierowania – dopasowanie.
- Prawa motywowania czyli o czym warto pamiętać
ROZMOWY ROZWIJAJĄCE/OCENIAJĄCE
- Jak przygotować się do rozmowy oceniającej
- Narzędzia prowadzenia rozmowy oceniającej/ korygującej
- Komunikacja w rozmowie z pracownikiem
- Etapy rozmowy oceniającej
- Omówienie pozytywnych i negatywnych aspektów oceny
- Sterowanie przebiegiem rozmowy
- Błędy w rozmowach
- Zachowania pracowników – jak przygotować się na trudne sytuacje podczas prowadzenia oceny
- Mówić tak aby nie oceniać – komunikat typu „JA”
- Technika asertywnego przekazywania informacji zwrotnych – FUO
- Otwarta komunikacja podczas prowadzenia oceny okresowej
- Stworzenie atmosfery otwartej komunikacji podczas rozmowy oceniającej
- Unikanie nieporozumień komunikacji
- Komunikacja asertywna
- Aktywne słuchanie pracownika
- Konstruktywne przekazywanie informacji zwrotnych
- Symulacje rozmów oceniających
- Warsztaty
- Wykorzystanie wyników systemów ocen okresowych – zarządzanie talentami
- Motywowanie w procesie oceniania
- Wykorzystanie zapału i kreatywności
- Zapewnienie wyzwań na miarę talentów
- Indywidualne traktowanie pracowników
- Identyfikacja potrzeb rozwojowych, szkoleniowych - plany szkoleń
- Plany rozwojowe
MODUŁ III (DZIEŃ III)
DYSFUNKCJE PRACY ZESPOŁOWEJ
- Wprowadzenie do koncepcji 5 dysfunkcji pracy zespołowej
- Omówienie modelu Patricka Lencioniego
- Prezentacja pięciu dysfunkcji: brak zaufania, lęk przed konfliktem, brak zaangażowania, unikanie odpowiedzialności, brak dbałości o wyniki
- Brak zaufania - znaczenie zaufania w zespole
- Lęk przed konfliktem - rola konstruktywnego konfliktu w zespole
- Brak zaangażowania - skutki braku zaangażowania dla zespołu
- Unikanie odpowiedzialności - znaczenie odpowiedzialności w pracy zespołowej
- Brak dbałości o wyniki - identyfikacja celów zespołu i indywidualnych
- Budowanie kultury zespołowej - elementy silnej kultury zespołowej
KOMUNIKACJA W ZESPOLE
- Komunikacja w sprawnie działającym zespole
- Budowanie zaufania i warunków do otwartej komunikacji
- Rozmawiają ze sobą – jak przygotować się do rozmowy z pracownikiem
- Zasady skutecznego komunikowania się. Sposoby konstruowania jasnych komunikatów słownych i niewerbalnych.
ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM W ZESPOLE
- Specyfika konfliktu w zespole
- Tematy konfliktu
- Zapobieganie konfliktom
- Rozpoznanie sytuacji przedkonfliktowej i konfliktowej
- Stymulowanie sytuacji współzawodnictwa
- Wyciszanie konfliktów
- Strategie pasywne wobec konfliktów
- Strategie aktywne wobec konfliktów
- Wybór i zastosowanie właściwej strategii opanowywania konfliktu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 BUDOWANIE ZESPOŁU | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 06-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 06-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 BUDOWANIE ZESPOŁU | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 06-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 06-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 ROLA I KONTROLA EMOCJI W PRACY MEANAGERA | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 06-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 06-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 ROLA I KONTROLA EMOCJI W PRACY MEANAGERA | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 06-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 NAJWAŻNIEJSZE CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA MOTYWACJĘ PRACOWNIKÓW | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 WPŁYW I ROLA MENADŻERA W PROCESIE MOTYWACJI PRACOWNIKÓW | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 WPŁYW I ROLA MENADŻERA W PROCESIE MOTYWACJI PRACOWNIKÓW | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 ROZMOWY ROZWIJAJĄCE/OCENIAJĄCE | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 09-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 DYSFUNKCJE PRACY ZESPOŁOWEJ | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 KOMUNIKACJA W ZESPOLE | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 KOMUNIKACJA W ZESPOLE | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM W ZESPOLE | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 364,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 364,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto98,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto98,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Kacprzak
Licencjonowany trener i konsultant, absolwent socjologii oraz pedagogiki I andropedagogiki zarządzania marketingiem i sprzedażą oraz zarządzania systemami poprawy jakości, certyfikat Menadżer Projektu IPMA D.Prowadzi szkolenia w zakresie zarządzania zespołem, budowania i motywowania zespołów, przygotowania organizacji do wyzwań rynku pracy, zarządzania zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy, zarządzania wiekiem i współpracą międzypokoleniową, zarządzania różnorodnością i wielokulturowością w organizacji, wdrażania nowych modeli i form organizacji pracy, zarządzania pracą zdalną i hybrydową, orientacji w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych, zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy. Doświadczony coach i mentor specjalizujący się w wspieraniu rozwoju średniej i wyższej kadry menedżerskiej. Szkolił m.in.: Plus GSM. Orange, Era, PKO BP, BOŚ Bank, GM Money Bank, Farmacol, Polfarmex, PKN Orlen, etc.
Posiada ponad 200 h doświadczenia w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce w przeciągu ostatnich 2 lat, liczone wstecz od rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszelkie materiały dydaktyczne zostane przekazane w formie elektronicznej
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
- 2 przerwy kawowe x 15 min
- 1 przerwa x 30 min
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi