Kurs rachunkowości dla średniozaawansowanych
Kurs rachunkowości dla średniozaawansowanych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs adresowany jest do osób, które chcą zdobyć nowe kwalifikacje oraz poszerzyć swoją wiedzę z zakresu rachunkowości. Jest on skierowany zarówno do osób, które przygotowują się do podjęcia pracy w działach księgowości, jak również do osób pracujących w innych działach, wykorzystujących podstawową wiedzę z tego zakresu.
Na kurs zapraszamy pracowników z działów księgowości, pracowników oraz właścicieli biur rachunkowych, specjalistów ds. rachunkowości, pracowników działów finansowych, a także wszystkie osoby wykorzystujące wiedzę z zakresu rachunkowości, chcące poszerzyć swoje umiejętności.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji25-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnej pracy w zakresie rachunkowości. Zdobywając nową wiedzę oraz uporządkowując dotychczasową, uczestnik będzie gotowy do prawidłowego wykonywania swoich obowiązków związanych z zagadnieniami rachunkowości. Będzie umiał stosować przepisy w praktyce, a dzięki ugruntowaniu wiedzy teoretycznej, w sposób pewny i zdecydowany będzie podejmował zadania praktycznego ich stosowania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Prowadzi księgi rachunkowe i ewidencję inwestycji. | Kryteria weryfikacji - definiuje podstawy prawne rachunkowości- klasyfikuje konta księgowe - ewidencjonuje inwestycje i prowadzi rozrachunki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Prawidłowo rozlicza zapasy oraz amortyzuje środki trwałe | Kryteria weryfikacji - ewidencjonuje materiały i towary oraz reklamacje- sporządza Inwentarz i bilans oraz analizuje go w różnych układach - prowadzi rachunek zysków i strat oraz rozlicza koszty | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Prowadzi rachunek przepływów pieniężnych oraz sporządza sprawozdanie finansowe. | Kryteria weryfikacji - określa podstawy prawne sporządzania sprawozdań finansowych- charakteryzuje metody obliczania podatku odroczonego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia jak prawidłowo zachowywać się w różnych sytuacjach w pracy zawodowej | Kryteria weryfikacji - pracuje ze świadomością poziomu swojej wiedzy i umiejętności,- definiuje swoje potrzeby w zakresie samokształcenia - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Temat 1 – Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych.
- Podstawy prawne rachunkowości - Ustawa o rachunkowości i rozporządzenia wykonawcze do ustawy.
- Dokumentacja zdarzeń gospodarczych.
- Dowody księgowe - charakterystyka i klasyfikacja.
- Obieg dowodów księgowych.
- Księgi rachunkowe.
- Pojęcie i charakterystyka ksiąg rachunkowych.
- Dziennik.
- Księga główna.
- Księgi pomocnicze.
- Inwentarz.
- Zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald kont pomocniczych.
- Konto księgowe - pojęcie i klasyfikacja.
- Pionowy i poziomy podział oraz łączenie kont.
- Ewidencja syntetyczna i analityczna.
- Ewidencja operacji gospodarczych na kontach bilansowych.
- Ewidencja operacji gospodarczych na kontach wynikowych.
- Konta pozabilansowe – charakterystyka.
Temat 2 - Ewidencja inwestycji oraz zarządzanie rozrachunkami.
- Pojęcie, charakterystyka i ewidencja inwestycji.
- Inwestycje krótko i długoterminowe.
- Aktywa pieniężne – jaka jest ich charakterystyka?
- Środki pieniężne w kasie i na rachunkach bankowych.
- Inne środki pieniężne.
- Inne aktywa pieniężne.
- Rozrachunki.
- Rozrachunki - klasyfikacja, istota, wycena oraz ewidencja.
- Należności krótko i długoterminowe.
- Zobowiązania krótko i długoterminowe. Rezerwy na zobowiązania.
- Rozrachunki krajowe oraz wyrażone w walutach obcych - ustalenie różnic kursowych.
- Rozrachunki wątpliwe i sporne oraz odpisy aktualizujące należności.
Temat 3 - Zapasy – materiały, towary, kalkulacja kosztu wytworzenia, wyroby gotowe.
- Rachunkowość obrotu materiałowo-towarowego.
- Materiały i towary – rodzaje oraz dokumentacja.
- Zasady wyceny materiałów i towarów - wycena przychodu i rozchodu.
- Ewidencja materiałów i towarów.
- Odchylenia od cen ewidencyjnych materiałów i towarów oraz ich rozliczanie.
- Ewidencja reklamacji i opakowań zwrotnych.
- Produkcja w toku i wyroby gotowe.
- Wprowadzenie - główne pojęcia oraz układy ewidencyjne kosztów.
- Ewidencja i rozliczanie kosztów.
- Zmiana stanu produktów.
- Istota, zakres i funkcje rachunku kosztów.
- Ustalenie kosztu wytworzenia produktów według prawa bilansowego.
- Przedmiot kalkulacji kosztów i jednostki miary, w jakich może być wyrażony.
- Podstawowe zadania kalkulacji kosztów.
- Czynniki decydujące o wyborze metody kalkulacji.
- Metody kalkulacji (podziałowa, doliczeniowa).
- Ewidencja wyrobów gotowych.
Temat 4 – Rzeczowe aktywa trwałe, wartości niematerialne i prawne, nieruchomości inwestycyjne, leasing.
- Wycena wartości początkowej środków trwałych.
- Środki trwałe wytworzone we własnym zakresie.
- Środki trwałe nabyte (nowe i używane).
- Zwiększenia oraz zmniejszenia wartości brutto środków trwałych – remonty, modernizacje. Jakie są najczęstsze problemy w dokonaniu właściwej klasyfikacji na gruncie prawa bilansowego i podatkowego?
- Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego.
- Odłączenie części składowej środka trwałego.
- Inne przypadki.
- Amortyzacja środków trwałych.
- Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych – jaki mają wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych?
- Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony.
- Krajowy Standard Rachunkowości nr 4 „Utrata wartości aktywów”.
- Okoliczności uzasadniające dokonanie odpisu aktualizującego.
- Ujmowanie w sprawozdaniu finansowym skutków utraty wartości.
- Nieruchomości inwestycyjne w polskim prawie bilansowym.
- Definicja nieruchomości inwestycyjnej.
- Ujęcie początkowe.
- Wycena na dzień bilansowy – wartość historyczna oraz wartość godziwa.
- Leasing środków trwałych.
- Krajowy Standard Rachunkowości nr 5.
- Leasing finansowy oraz operacyjny w polskim systemie prawnym.
- Ujęcie księgowe oraz podatkowe umowy leasingu na przykładzie.
- Rozliczanie środków trwałych objętych dotacją.
- Definicje i klasyfikacje wartości niematerialnych i prawnych.
- Warunki uznawania wartości niematerialnych w ujęciu bilansowym
i podatkowym. - Klasyfikacja (w tym klasyfikacja statystyczna).
- Wybrane WNiP – wartość firmy, prace rozwojowe.
- Warunki uznawania wartości niematerialnych w ujęciu bilansowym
- Wartość początkowa.
- Ustalanie wartości początkowej wartości niematerialnych i prawnych na dzień przyjęcia.
- Zmiany wartości początkowej.
- Amortyzacja.
- Jakie są metody amortyzacji?
- Okres (stawka) amortyzacji i czynniki wpływające na jego ustalenie.
- Zawieszenie i zakończenie amortyzacji.
- Likwidacja.
Temat 5 – Sprawozdanie finansowe, korekty błędów z lat ubiegłych, zdarzenia po dniu bilansowym, odroczony podatek dochodowy.
- Podstawy prawne sporządzania sprawozdań finansowych.
- Elementy sprawozdania finansowego.
- Uproszczenia przy prowadzeniu ksiąg i sporządzaniu sprawozdania finansowego.
- Odpowiedzialność głównego księgowego, kierownika jednostki i organu nadzorującego za księgi rachunkowe i sprawozdanie finansowe.
- Ustalanie i sprawdzanie stanu aktywów i pasywów za pomocą inwentaryzacji:
- spis z natury,
- potwierdzenie sald,
- w drodze weryfikacji,
- rozliczenie i ujęcie w księgach różnic inwentaryzacyjnych.
- Zasady ustalania wyniku finansowego:
- metoda porównawcza,
- metoda kalkulacyjna.
- Informacja dodatkowa – wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia.
- Zagadnienia szczegółowe.
- Krajowy Standard Rachunkowości nr 7.
- Zmiany zasad (polityki) rachunkowości.
- Korekta błędów, w tym w zatwierdzonych sprawozdaniach finansowych.
- Zmiany wartości szacunkowych.
- Zdarzenia po dniu bilansowym.
- Rozrachunki z odbiorcami.
- Zasady tworzenia odpisów aktualizujących.
- Ustanie przyczyn dokonania odpisów aktualizujących.
- Przedawnienie.
- Odroczony podatek dochodowy.
- Teoretyczne przesłanki ujawniania aktywów oraz rezerwy z tytułu odroczonego podatku dochodowego.
- Metody obliczania podatku odroczonego:
- metoda wynikowa,
- metoda bilansowa.
- Różnice trwałe oraz przejściowe na przykładach.
- Krajowy Standard Rachunkowości nr 7.
- Zatwierdzanie sprawozdania finansowego i jego składanie.
Temat 6 – Rachunek przepływów pieniężnych.
- Istota oraz geneza rachunku przepływów pieniężnych.
- Zasada kasowa, jako podstawa sporządzania rachunku przepływów pieniężnych.
- Sprawozdanie o zmianach strumieni pieniężnych.
- Działalność operacyjna.
- Działalność inwestycyjna.
- Działalność finansowa.
- Analiza finansowa w oparciu o Cash flow – przewidywanie ryzyka.
- Cykl życia przedsiębiorstwa na podstawie Cash flow.
- Powiązanie pomiędzy bilansem, a rachunkiem przepływów pieniężnych.
- Rachunek przepływów pieniężnych w Polsce.
- Metoda bezpośrednia - praktyczne jej wykorzystanie.
- Sposób ustalenia przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej według metody pośredniej.
- Przepisy ustawy o rachunkowości.
- Metodologia sporządzania w oparciu o Krajowy Standard Rachunkowości nr 1.
- Rachunek przepływów pieniężnych na przykładzie – całościowe zadanie obejmujące większość typowych operacji i sytuacji problematycznych.
Wymagania wstępne dla uczestników kształcenia: Minimum podstawowa wiedza z zakresu rachunkowości i podatków
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 185,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 590,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto88,49 PLN
- Koszt osobogodziny netto71,94 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik usługi otrzyma komplet materiałów szkoleniowych, przygotowany przez prowadzących:
Warunki uczestnictwa
Minimum podstawowa wiedza z zakresu rachunkowości i podatków.
Informacje dodatkowe
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie, w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Program kursu to efekt współpracy trenerów, którzy od lat zajmują się rachunkowością w praktyce. Dzięki temu szkolenie odpowiada na potrzeby pracowników działów finansowych i księgowości, przedsiębiorców, a także osób przygotowujących się do zawodu doradcy podatkowego lub biegłego rewidenta.
Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej: https://wektorwiedzy.pl/
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami