Akademia Trenera Biznesu
Akademia Trenera Biznesu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są do osób, które chcą profesjonalnie zajmować się prowadzeniem szkoleń, wykładów, wystąpień publicznych, konferencji – dla trenerów na ścieżce rozwoju, dla menedżerów pracujących z zespołami oraz dla osób eksploratorskich.
Oferta skierowana jest także do absolwentów wszystkich kierunków studiów, pragnących zdobyć praktyczny i poszukiwany na rynku zawód.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi170
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest poszerzenie świadomości własnych tendencji w komunikowaniu się, swoich mocnych stron i obszarów rozwoju. Nauka planowania szkolenia z wykorzystaniem zasad nauczania. Zdobycie wiedzy z zakresu psychologii postaw i ich zmiany, a także rozwijanie umiejętności nawiązywania pozytywnych relacji z uczestnikami szkoleń i zarządzania ich energią. A ponadto zbudowanie świadomości dbania o swój wizerunek i poszerzenie umiejętności związanych z wystąpieniami publicznymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:ma wiedzę o narzędziach do wielopoziomowego procesu badania potrzeb szkoleniowych oraz formułowania celów projektów szkoleniowych. | Kryteria weryfikacji sprawdzenie wiedzy na temat narzędzi / badania potrzeb szkoleniowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności i kompetencje społeczne:Zwiększysz swoją proaktywną postawę trenerską, która inspiruje ludzi do pozytywnych zmian. | Kryteria weryfikacji test sprawdzający | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:umiesz opracowywać materiały szkoleniowe | Kryteria weryfikacji przeprowadzenie fragmentu szkolenia | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE JAKO PODSTAWOWA KOMPETENCJA TRENERA:
(16 godz.)
- Inauguracja studiów, wprowadzenie do meritum Akademii trenera biznesu.
- Zawód Trenera, osobisty warsztat trenera.
- Postawa Trenera, a jego efektywność na sali szkoleniowej.
- Etyka w pracy trenera.
- Komunikacja a sztuka prezentacji podczas prowadzenia szkoleń.
- Kontakt z odbiorcami prezentacji / szkolenia.
PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY PROCESU UCZENIA SIĘ ORAZ PRACY TRENERA:
(16 godz.)
- Psychologiczne zasady przyswajania informacji przez uczestników szkoleń.
- Praktyczne modele uczenia się ludzi dorosłych.
- Płaszczyzna psychospołeczna i merytoryczna szkolenia.
- Odkrywanie i rozwój indywidualnych kompetencji społecznych Trenera.
- Asertywna postawa Trenera.
- Radzenie sobie z tremą.
- Budowanie autorytetu trenera.
WSTĘP – CZYNNIKI EFEKTYWNEGO SZKOLENIA. ZAMYKANIE PROCESU SZKOLENIOWEGO
(8 godz.)
- Rozpoczęcie szkolenia lub warsztatów – dobry początek.
- Wstęp do szkolenia z perspektywy: trenera, uczestników i zleceniodawcy.
- Sposoby zakończenia procesu szkolenia, wzmocnienie skuteczności zajęć.
WIELOPOZIOMOWE PROJEKTOWANIE PROCESU SZKOLENIOWEGO
(8 godz.)
- Definiowanie celów szkolenia.
- Zasady projektowania szkolenia.
- Tworzenie konstrukcji warsztatu.
- Dobór treści do założonego celu.
- Budowa logicznej struktury ściśle związanej z realizowanymi celami.
DYNAMIKA ROZWOJU I PRACY GRUPY SZKOLENIOWEJ. METODYKA PRACY Z GRUPĄ SZKOLENIOWĄ:
(16 godz.)
- Dynamika rozwoju i pracy grupy - proces grupowy.
- Wykorzystanie procesu grupowego do efektywnej realizacji zajęć.
- Praca na procesie i na strukturze.
- Metody prowadzenia zajęć.
- Metody aktywizujące w szkoleniach.
- Projektowanie, omówienie ćwiczeń. Dyskusja po ćwiczeniu.
- Kierowanie emocjami uczestników po odbytym ćwiczeniu.
- Przykładowe ćwiczenia.
ZAAWANSOWANE TECHNIKI UCZENIA SIĘ DOROSŁYCH:
(8 godz.)
- Coaching grupowy – jako rozwój zespołu oraz radzenie sobie z trudnymi sytuacjami interpersonalnymi w zespole.
- Coaching - jako indywidualny sposób uczenia pracownika / klienta.
- Zasady udzielania informacji zwrotnej przez prowadzącego szkolenie – wspierająca recenzja.
- Metafory, humor, cytaty w procesie szkoleniowym.
- Wykorzystanie prowokacji w prowadzeniu szkoleń.
- Szkolenia w miejscu pracy oraz szkolenia wyjazdowe.
CZTERY POKOLENIA NA RYNKU PRACY
(8 godz.)
- Czym charakteryzują/różnią się pokolenia Z, Y, X, Baby Boomers?
- Jak się komunikują?
- Czego oczekują od pracodawcy?
- Co motywuje je do pracy?
- Definiowanie i zarządzanie potencjałem rozwojowym pracownika, uwzględniając specyfikę potrzeb i możliwości życiowych wynikających z wieku - kluczowe kompetencje.
RADZENIE SOBIE Z SYTUACJAMI TRUDNYMI PODCZAS SZKOLENIA. SKUTECZNE TECHNIKI KOMUNIKACJI.
(16 godz.)
- Budowanie płaszczyzny współpracy, zaangażowania i odpowiedzialności podczas szkolenia.
- Sytuacje „trudne” powodowane przez „trudnych” uczestników – modele radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
- Dynamika konfliktu, wpływ konfliktu na efektywność procesu szkoleniowego.
- Wpływanie na stan emocjonalny uczestnika szkolenia.
- Psychologiczne aspekty zachowania „trudnych” uczestników oraz sposoby skutecznego podejścia do nich.
PREZENTACJE MULTIMEDIALNE. PRZYGOTOWANIE MATERIAŁÓW SZKOLENIOWYCH
(8 godz.)
- Prezentacja multimedialna, jako wsparcie i urozmaicenie sposobu prowadzenia zajęć.
- Opracowanie i przygotowanie materiałów szkoleniowych do przykładowych tematów szkoleń.
- Materiały pomocnicze do ćwiczeń.
- Wykorzystanie narzędzi technicznych do zwiększenia efektywności szkolenia.
INTEGRALNY TRENER:
(8 godz.)
- Indywidualna diagnoza potencjału uczestników na podstawie badania MindSonar® - kwestionariusz wartości i wzorców myślenia.
- Strategie działania, uczenia się i podejmowania decyzji.
- Ewolucja wpływu społecznego - teoria Spiral Dynamics®.
- „Ja jako Trener” i mój wpływ na efektywność działań procesu rozwoju uczestników.
DIAGNOZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH. ZARZĄDZANIE SZKOLENIAMI JAKO PROCES:
(16 godz.)
- Diagnozowanie potrzeb szkoleniowych.
- Przygotowywanie wskaźników efektywności.
- Ocena efektywności szkoleń.
- Analiza i ocena przeprowadzonego szkolenia.
- Zarządzanie szkoleniami (rozwojem pracowników) w firmie.
- Projektowanie ewaluacji szkolenia.
- Budowanie współpracy pomiędzy trenerem, a działami odpowiedzialnymi za politykę personalną w firmie (tworzenie kompleksowego wsparcia dla przekazywanych treści szkoleniowych).
WARSZTATY MISTRZÓW – PRZYGOTOWANIE I PROWADZENIE FRAGMENTÓW SZKOLEŃ PRZEZ UCZESTNIKÓW ZAJĘĆ
(16 godz.)
- Przygotowanie przykładowych szkoleń przez uczestników zajęć do wykorzystania w bieżącej pracy.
- Prowadzenie przez uczestników wybranych fragmentów szkoleń – przygotowanie do sesji zaliczeniowej.
FORMA ZALICZENIA
Egzamin teoretyczny – test sprawdzający
Egzamin praktyczny – przeprowadzenie fragmentu szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto42,35 PLN
- Koszt osobogodziny netto42,35 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jakub Lewansowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestncy studiów podyplomowych otrzymują dodtakowe materiały na zajęciach oraz po, które są zamieszczane na platofrmie MS Teams.
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z regulaminem zapisów na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu, należy zapisać się poprzez dedykowany link do zapisu oraz dostarczyć komplet dokumentów.
Adres
Adres
Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi