Synergia zespołu z wykorzystaniem efektywnych narzędzi pracy i optymalizacji procesów biznesowych
Synergia zespołu z wykorzystaniem efektywnych narzędzi pracy i optymalizacji procesów biznesowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pracowników firmy, którzy mają co najmniej 3 miesięczny staż pracy i współpracują ze sobą w codziennej pracy.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji06-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Synergia zespołu z wykorzystaniem efektywnych narzędzi pracy i optymalizacji procesów biznesowych" przygotowuje uczestników do skutecznej i efektywnej współpracy w zespole poprzez poprawę komunikacji, lepszą organizacje czasu pracy, radzenie sobie z sytuacjami stresującym i konfliktowymi, wykorzystanie efektywnych narzędzi w codziennej pracy oraz optymalizacje procesów biznesowych w firmie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Efektywnie współpracuje z innymi członkami zespołu | Kryteria weryfikacji Definiuje określone role w zespole | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje 5 dysfunkcji pracy zespołu wg P. Lencioniego | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Określa wspólne cele i zadania w zespole | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Tworzy więzi interpersonalne w zespole | Kryteria weryfikacji Omawia sposoby budowania mądrych relacji w zespole | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Omawia przykładowe umowy osobiste ze współpracownikami | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje elementy inteligencji emocjonalnej wykorzystywanej podczas współpracy w zespole | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Stosuje efektywną komunikację podczas pracy w zespole | Kryteria weryfikacji Wymienia podstawowe zasady skutecznej komunikacji, błędy w komunikacji oraz metody ich unikania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Stosuje parafrazę | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Udziela skutecznej informacji zwrotnej na podstawie wybranych metod np. FUKO, SPINKA, SAR | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Rozwiązuje powstałe konflikty oraz trudne sytuacje w zespole oraz podczas pracy z Klientami | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje typologie ludzi/klientów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Omawia techniki radzenia sobie w trudnych sytuacjach | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje skuteczną i asertywną argumentacje w dyskusji co do swoich racji | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Radzi sobie z emocjami oraz stresem | Kryteria weryfikacji Omawia elementy inteligencji emocjonalnej | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasadę 8 x "O..." | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Efektywnie organizuje własny czas pracy | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje cele krótko i długoterminowe oraz podaje przykłady własnych celów zawodowych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wyznacza cele i priorytety zgodnie z zasadami SMART, POKUSA oraz macierzą Eisenhowera | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Omawia zastosowanie metody GTD w swojej pracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Stosuje proaktywną postawę podczas wykonywania pracy | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje strategie realizowania zadań w pracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje przyczyny odkładania zadań na później | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje efektywne narzędzia pracy w zespole | Kryteria weryfikacji Bierze aktywny udział w spotkaniach zespołu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje narzędzia efektywnej pracy w zespole | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Optymalizuje procesy w firmie | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje narzędzi i metody analizy procesów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Analizuje przykładowy proces pod kątem identyfikacji problemów i możliwych udoskonaleń | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje techniki ciągłego doskonalenia procesów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Na Zaświadczeniu o ukończeniu szkolenia zawarty jest opis efektów uczenia się potwierdzający uzyskanie kompetencji.
Na Zaświadczeniu o ukończeniu szkolenia znajduje się informacja, że walidacja została przeprowadzona zgodnie ze zdefiniowanymi kryteriami ich weryfikacji.
Na Zaświadczeniu o ukończeniu szkolenia znajduje się potwierdzenie, że szkolenie i walidacja zostały zrealizowane z zastosowaniem rozwiązań zapewniających rozdzielność tych procesów.
Program
Program
1. Najważniejsze pojęcia i zasady komunikacji interpersonalnej
- Definicja, metody, kanały i warunki skutecznej komunikacji w zespole.
- Bariery w komunikacji i jak je przezwyciężać.
- Umiejętności psychologiczne w komunikacji interpersonalnej: inteligencja emocjonalna.
- Cztery płaszczyzny komunikacji: kwadrat komunikacyjny Friedmanna Schulza von Thuna.
- Cyfrowa Mowa Ciała – skuteczna komunikacja w środowisku cyfrowym.
- Kluczowe umiejętności komunikacyjne:Zadawanie odpowiednich pytań, parafrazowanie i interpretowanie wypowiedzi rozmówcy.
- Techniki aktywnego słuchania oraz rozumienie potrzeb i oczekiwań drugiej strony dialogu.
- Zasady prowadzenia i uczestnictwa w efektywnych spotkaniach.
- Metoda „6 kapeluszy myślowych” Edwarda DeBono jako sposób na bezkonfliktową, efektywną i zorganizowaną komunikacji w zespole.
2. Nie jesteśmy tacy sami – typy osobowościowe w kontekście komunikacji i harmonijniej współpracy w zespole
- Poznanie własnego stylu pracy i komunikacji w zespole – kwestionariusz ról zespołowych Raymonda Belbina.
- Jak się komunikują poszczególne „kolory” ludzi?
- Różne potrzeby komunikacyjne różnych ludzi: koncepcja metaprogramów.
3. Konflikty w zespole: zapobiegnie i przezwyciężanie
- Rozpoznawanie źródeł konfliktów.
- 5 typów konfliktów i techniki zapobiegania konfliktom każdego typu.
- Narzędzia do skutecznego rozwiązywania konfliktów i nieporozumień.
- Analiza transakcyjna E. Berne’a w rozwiązywaniu konfliktów.
- Negocjacje i mediacje na użytek rozwiązywanie konfliktów – najważniejsze zasady praktyczne do zastosowanie od zaraz.
4. Jak sobie radzić ze stresem:
- Najlepsze praktyki vs najbardziej szkodliwe mity na temat stresu.
- Metody błyskawicznego obniżania stresu – przydatne ćwiczenia.
- Jak sprawić by stres mobilizował nas, a nie obezwładniał.
- Bio-feedback. Najnowszy sposób na zwalczanie stresu z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
- Asertywność w miejscu pracy: jak zachowania asertywne wpływają na redukcję stresu.
5. Wypalenie zawodowe: etapy, przyczyny, objawy
- Czym jest syndrom wypalenia zawodowego i jak go u siebie zdiagnozować?
- Wypalenie zawodowe – geneza i przyczyny.
- Najważniejsze objawy wypalenia zawodowego (emocjonalne wyczerpanie, depersonalizacja, subiektywne obniżenie oceny własnych dokonań itp.).
- Metody radzenia sobie z wypaleniem zawodowym:
- redukcja stresu długotrwałego
- techniki skutecznego wypoczynku
- umiejętność dystansowania się do okoliczności i trudności
- równowaga między życiem zawodowym a prywatnym
- zmiana rutyny pracy.
6. Praktyczne techniki poprawy jakoś życia w pracy
- Wzmacnianie własnej asertywności.
- Zmiana niekorzystnych nawyków.
- Dekonstrukcja i przemiana automatycznych negatywnych myśli w komunikaty neutralne i samo-motywacyjne.
- Redukcja stresu przez lepszą organizację pracy: skuteczne techniki zarządzania czasem, strumieniem zadań i priorytetami.
7. Proaktywna postawa w miejscu pracy czyli zaangażowanie i odpowiedzialność na pierwszym miejscu…
- Pracownik/Wojownik w firmie, organizacji
- Efektywne strategie realizowania wyzwań, jakie stawiają nam zadania w pracy
- Zarządzanie własną energią, skuteczne sposoby utrzymania zaangażowania,
- Uporządkowanie życiowych indywidualnych celów i potrzeb zawodowych vs cele firmy.
8. Organizacja czasu pracy
- Cele krótkoterminowe, długoterminowe oraz cele strategiczne,
- Planowanie realizacji zadań,
- Optymalne szacowanie czasu wykonania zadania vs prawa Parkinsona,
- Skuteczne wyznaczanie celów i priorytetów – zasada SMART, POKUSA, matryca Eisenhowera,
- Wybrane zasady zarządzania sobą w czasie- metoda GTD,
- Złodzieje czasu - co kradnie Twój czas i jak to zmienić?
9. Wykorzystanie efektywnych narzędzi pracy w zespole
- Organizacja i prowadzenie spotkań zespołu
- Zespołowe rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
- Wykorzystanie synergii zespołu
- Modele podejmowanie decyzji
- Burza mózgów, Synektyka,
- Ćwiczenia na praktycznych „case study” zebranych z rzeczywistej działalności firmy
- Platformy do współpracy nad dokumentami
- Najlepsze praktyki współpracy w chmurze
- Narzędzia do wizualizacji informacji i procesów
10. Optymalizacja procesów:
- Identyfikacja kluczowych procesów w firmie.
- Narzędzia i metody analizy procesów (mapowanie procesów, diagramy przepływu, analiza wartości dodanej).
- Ćwiczenia praktyczne: Mapowanie przykładowych procesów.
11. Identyfikacja problemów i wąskich gardeł
- Techniki identyfikacji problemów w procesach (analiza przyczyn i skutków, diagram Ishikawy).
- Ćwiczenia praktyczne: Analiza przykładowych procesów pod kątem identyfikacji problemów.
12. Zarządzanie zmianą i ciągłe doskonalenie w optymalizacji procesów
- Rola zarządzania zmianą w procesie optymalizacji.
- Techniki wspierające ciągłe doskonalenie procesów.
- Przykłady wdrożonych zmian i ich efektów.
- Szkolenie skierowane jest do pracowników firm, którzy mają co najmniej 3 miesięczny staż pracy i współpracują ze sobą w codziennej pracy.
- Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
- Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia usługi: Wystarczająca duża sala szkoleniowa, umożliwiająca swobodną pracę indywidualną oraz w grupach.
- Weryfikacja postępów oraz ocena osiągniecia efektów uczenia się są na bieżąco dokonywane przez trenera w trakcie realizacji usługi. Dodatkowo po zakończeniu szkolenia zostaje przeprowadzona walidacja (w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji), która jest realizowana z zachowaniem rozdzielności funkcji.
- Usługa realizowane jest w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydatktyczna = 60 minut)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Moduł 1 | Prowadzący Wojciech Woźniak | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 440,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 440,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto170,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto170,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wojciech Woźniak
Pracował jako dyrektor sprzedaży pionu ds. kluczowych klientów w Orbico Group (dystrybutor koncernu Procter&Gamble) oraz jako dyrektor handlowy oraz dyrektor marketingu i logistyki u największych dystrybutorów farmaceutycznych: Lubfarm S.A i Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. Był jednym z twórców sieci niepublicznych Policealnych Szkół Detektywów i Pracowników Ochrony.
Odpowiadał za realizację planów sprzedażowych liczonych w miliardach złotych rocznie. Najmniejszy zespół, którym zarządzał liczył sześć osób, największy – trzysta. Zarządzał budżetami marketingowymi liczonymi w dziesiątkach milionów złotych. Przez wiele lat był ponadto odpowiedzialny za wyszukiwanie, zakup i wdrożenie rozwiązań IT oraz kontraktowanie usług zewnętrznych (m.in. usługi logistyczne i szkoleniowe). Wojciech Woźniak sam również sprzedawał do klientów personalnych branży FMCG i farmacja, takich jak największe sieci sklepów, drogerii i aptek oraz hurtownie ponadregionalne. Zarządzał organizacjami sprzedażowymi dedykowanymi do obsługi zarówno kanałów tradycyjnych jak i nowoczesnych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas szkolenia uczestnicy otrzymają skrypty z zakresu przedmiotowego szkolenia.