Certyfikacyjny Kurs Terapeuty VR
Certyfikacyjny Kurs Terapeuty VR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs dedykowany jest do szerokiego grona specjalistów pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
- terapeutów pedagogicznych, pedagogów, nauczycieli, logopedów i pedagogów specjalnych pracujących w obszarze wsparcia dzieci z SPE, nauczycieli wspomagających
- psychologów, psychoterapeutów
- socjoterapeutów i terapeutów pracujących w obszarze interwencji kryzysowych
Skorzystać z niego mogą z niego specjaliści pracujący z dziećmi, ale również ci którzy pracują z młodzieżą, dorosłymi oraz z seniorami, bądź także z osobami chorymi, z niepełnosprawnościami, przebywającymi w ośrodkach, szpitalach, hospicjach itp.
Kim jest Terapeuta VR?
Terapeuta VR to specjalista posiadający wiedzę i umiejętności w danym obszarze, który dodatkowo na kursie nabywa umiejętność realizacji swojej pracy z wykorzystaniem technologii VR.
Stawiamy na umiejętności praktyczne - uczestnicy naszych kursów w praktyce poznają technologię VR i zdobywają umiejętności jej wykorzystania w swojej pracy zawodowej.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji11-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi117
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
• Zdobycie wiedzy i umiejętności obsługi innowacyjnego narzędzia, jakim są gogle Wirtualnej Rzeczywistości.• Zdobycie wiedzy na temat tworzenia własnych scenariuszy pracy z VR w terapii i edukacji.
• Poznanie sposobów dostosowania sposobu pracy z VR do potrzeb swoich podopiecznych.
• Poznanie odpowiednich aplikacji VR – płatnych i bezpłatnych.
• Nauczenie się organizowania zajęć z elementami VR w sposób kreatywny, bezpieczny i z konkretną korzyścią dla uczestników.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza - absolwent kursu: • posiada wiedzę z szerokiego obszaru wykorzystania technologii VR w pomocy psychologiczno-pedagogicznej • posiada wiedzę o różnych aplikacjach VR, zarówno płatnych, jak i bezpłatnych, dostosowując je do konkretnych celów edukacyjnych i terapeutycznych. | Kryteria weryfikacji - Absolwent potrafi wymienić i szczegółowo opisać różne zastosowania VR w kontekście pomocy psychologiczno-pedagogicznej- Absolwent jest w stanie zidentyfikować i porównać co najmniej pięć różnych aplikacji VR, wskazując ich zalety i wady w kontekście edukacyjnym i terapeutycznym. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętności - absolwent kursu: • potrafi efektywnie obsługiwać gogle VR, korzystając z ich pełnych funkcji w kontekście edukacyjnym i terapeutycznym. • potrafi tworzyć i implementować własne scenariusze wykorzystujące VR, dostosowane do specyficznych potrzeb edukacyjnych i terapeutycznych. • potrafi indywidualizować i modyfikować metody pracy z VR, aby odpowiadały one na potrzeby i możliwości swoich podopiecznych. • potrafi planować i prowadzić zajęcia z wykorzystaniem VR, zapewniając kreatywność, bezpieczeństwo oraz realne korzyści dla uczestników | Kryteria weryfikacji - Absolwent demonstruje praktyczne umiejętności obsługi gogli VR, wykonując konkretne zadania podczas sesji praktycznej- Absolwent przygotowuje i prezentuje scenariusz sesji z wykorzystaniem VR, który jest oceniany przez komisję pod kątem zgodności z potrzebami edukacyjnymi i terapeutycznymi - Absolwent opisuje sesję VR, w której demonstruje umiejętność dostosowania metod pracy do indywidualnych potrzeb uczestników. - Absolwent tworzy plan zajęć i przeprowadza je, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz kreatywności | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne - - absolwent kursu: • potrafi współpracować z zespołem specjalistów (np. nauczycieli, terapeutów) w celu opracowywania i realizacji scenariuszy pracy z VR • wykazuje empatię, rozumiejąc potrzeby i ograniczenia podopiecznych, co pozwala na dostosowanie metod pracy z VR do indywidualnych wymagań | Kryteria weryfikacji - Absolwent uczestniczy w grupowym projekcie, którego celem jest opracowanie scenariusza pracy z VR, oceniane przez współpracowników oraz prowadzącego kurs.- Absolwent przeprowadza sesję z VR, w której wykazuje umiejętność empatycznego podejścia do uczestników, oceniane poprzez obserwację i feedback od uczestników oraz superwizorów | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUnicorn VR World
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUnicorn VR World
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
I. Obsługa, konfiguracja i BHP korzystania z gogli VR:
- VR w zabawie, grach i rozrywce (instalowanie i poznanie oprogramowania)
- VR w edukacji i rozwoju (poznawanie oprogramowania z różnych źródeł)
- przygotowanie klientów do pracy z VR
- zasady, bezpieczeństwo i wstępne wskazówki do pracy z klientem
II. VR w praktyce – aplikacje do pracy, współpracy i terapii w VR:
- relacje uczestników – wybrane aplikacje VR
- VR w praktyce – przygotowanie do zajęć z VR
- prezentacja bazy aplikacji VR wykorzystywanych w terapii
- omówienie zasad tworzenia scenariuszy zajęć z VR
III. VR w praktyce – planowanie i realizacje zajęć z VR
- prezentacje swoich scenariuszy zajęć
- prezentacja aplikacji i narzędzi do współpracy w VR
- tworzenie VR od kuchni – proces tworzenia aplikacji VR
- VR w praktyce – m. in. Łączenie VR z tradycyjną pracą i ćwiczeniami
IV. VR w praktyce – superwizja wykorzystania VR
- prezentacja pomysłów na sesje VR
- feedback, wymiana doświadczeń z pracy z VR
- prezentacja bazy aplikacji VR wykorzystywanych w terapii
V. Superwizja pracy z VR ze swoimi klientami – cz. 1
- prezentacja case study + feedback, wymiana doświadczeń
- ćwiczenie nowych form realizacji zajęć
- praca terapeutyczna z wykorzystaniem programów VR
- praca z osobami dorosłymi i seniorami
- ćwiczenia praktyczne – spotkanie grupy w VR
VI. Superwizja pracy z VR ze swoimi klientami – cz. 2
- feedback, wymiana doświadczeń
- praca w obszarze kompetencji społecznych oraz terapii lęków i fobii
- praca terapeutyczna w obszarze depresji, traumy, seksuologii
- prezentacja metody Theraply VR i jej założeń
- ćwiczenie nowych form realizacji zajęć
VII. Superwizja pracy z VR – aplikacja Theraply VR
- prezentacja zaliczeniowego case study
- praca terapeutyczna z VR z podopiecznymi
- propozycja dalszej współpracy po zakończeniu kursu
- możliwości dalszego rozwoju kompetencji pracy z VR
- wskazówki i rekomendacje do dalszego rozwoju kompetencji używania VR
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto9 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto9 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto81,20 PLN
- Koszt osobogodziny netto81,20 PLN
- W tym koszt walidacji brutto150,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto150,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto150,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wojciech Kreft
Wykładowca akademicki m.in. na Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie kierunek psychologia – m.in. przedmiot „E-terapia - wykorzystanie narzędzi informatycznych w terapii psychologicznej”
Współautor pierwszej Metodologii tworzenia Indywidualnych Planów Działania. Autor koncepcji i koordynator wdrożenia innowacyjnej sieci Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej OHP oraz Szkolnych Ośrodków Kariery (SzOK-ów).
Ekspert Komisji Unii Europejskiej (Lifelong Guidance Expert Group, 2002-2004). Autor raportów i analiz dotyczących poradnictwa zawodowego i rynku pracy (m.in. dla OECD, Word Bank, Komisja UE),
Innowator łączący nowe technologie cyfrowe z tworzeniem narzędzi rozwoju osobistego i zawodowego
Współtwórca start-upu Unicorn VR World wykorzystującego grywalizację i technologię wirtualnej rzeczywistości (VR)
Justyna Bogusław
Pedagog, oligofrenopedagog, terapeutka osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i terapeutka behawioralna.
Magdalena Benedyk
Innowatorka, Terapeutka w ZSS nr 1 w Zielonej Górze
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują dostęp do dedykowanych materiałów szkoleniowych, w tym filmów, bazy opisów aplikacji VR oraz scenariuszy zajęć edukacyjno-terapeutycznych z wykorzystaniem VR
Uczestnicy otrzymują dostęp dedykowanej grupy na Facebooku do bieżącej komunikacji, pytań i wymiany wiedzy
Godzina szkolenia teoretycznego jest godziną lekcyjną (45 min) i przysługuje od 5 do 15 minutowa przerwa pomiędzy nimi.
Godzina szkolenia praktycznego wynosi 60 min ( godzina zegarowa)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Spotkania odbywają się zdalnie w czasie rzeczywistym na platformie MS Teams
Do pracy w trakcie szkolenia potrzebne będą:
- Komputer lub tablet lub smartfon – do video-połączeń
- smartfon lub tablet – do instalacji aplikacji Oculus
- dobre łącze internetowe umożliwiające video-spotkania