Praktyczne spojrzenie na zagadnienia z zakresu okluzji i zaburzeń narządu żucia w codziennej praktyce.Część2.Co jest powodem zaburzeń CMD–dlaczego pacjent je ma? Związek między okluzją a zaburzeniami narządu żucia. Zastosowanie łuku twarzowego i artykulatora.Leczenie CMD. Zasady funkcjonowania szyn.
Praktyczne spojrzenie na zagadnienia z zakresu okluzji i zaburzeń narządu żucia w codziennej praktyce.Część2.Co jest powodem zaburzeń CMD–dlaczego pacjent je ma? Związek między okluzją a zaburzeniami narządu żucia. Zastosowanie łuku twarzowego i artykulatora.Leczenie CMD. Zasady funkcjonowania szyn.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
lekarze dentyści chcacy pogłębić wiedzę z zakresu zaburzeń narządu żucia
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 19 ust. 1 pkt 3, ust. 2 i 3 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1516 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńPraktyczne spojrzenie na zagadnienia z zakresu okluzji w codziennej praktyce. Część 2. Co jest powodem zaburzeń CMD – dlaczego pacjent je ma? Związek między okluzją a zaburzeniami narządu żucia. Zastosowanie łuku twarzowego i artykulatora. Leczenie CMD.
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego wykorzystania w praktyce wiedzy obejmującej tematy takie jak: Związek między okluzją i zaburzeniami narządu żucia Leczenie zapalenia stawów. Leczenie bólu mięśni. Leczenie trzasków. Ograniczenia terapii. Zasady działania szyn.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą związaną z analizą czynników będących powodem zaburzeń CMD /TMG u danego pacjenta i analizowaniem, dlaczego Pacjent je ma | Kryteria weryfikacji Rozróżnia rodzaje czynników będących powodem zaburzeń narządu żucia izależności od sytuacji klinicznej i potrafi do niej dobrać sposób i narzędzia leczenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Zna zasady wykonywania szyn i ich stosowania , oraz zasady zastosowania artykulatora oraz potrafi posługiwać sie ta wiedza w planowaniu leczenia pacjentów | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i rozróżnia różne rodzaje szyn Zna zasady posługiwania się artykulatorem i potrafi go użyć | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Rozmawia z Pacjentem na temat leczenia i zaleceń pozabiegowych. | Kryteria weryfikacji Stosuje zasady komunikacji interpersonalnej | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia
Kurs jest adresowany do lekarzy dentystów chcących poszerzyć swoja wiedzę z zakresu zabuzeń narządu żucia
Realizacja usługi pozwoli na osiągniecie głównego celu, gdy uczestnicy wezmą udział w wykładzie i w zajęciach praktycznych.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia szkolenia:
Szkolenie odbywa się w kameralnej grupie pod opieką doświadczonego wykładowcy.
21 godzin edukacyjnych odpowiada 21 godzinom edukacyjnym.
W trakcie szkolenia są przewidziane
1 dzień 3 przerwy 1 przerwa 20 min. i 1 przerwa 40 min.
2 dzień 2 przerwy 1 przerwa 20 min i 1 przerwa 40 min
3 dzień 2 przerwy 1 przerwa 20 min i 1 przerwa 40 min
Uczestnicy będą mieli przygotowane indywidualne stanowiska pracy.
Harmonogram czasowy
DZIEŃ 1
10:00 - 11:30 Cześć teoretyczna
11:30 - 11:50 Przerwa
11:50 - 14:00 Część teoretyczna
14:00 - 14:40 Przerwa
14:40 - 18.00 Część teoretyczna
DZIEŃ 2
10:00 - 11:30 Cześć teoretyczna
11:30 - 11:50 Przerwa
11:50 - 14:00 Część teoretyczna
14:00 - 14:40 Przerwa
14:40 - 18:00 Część praktyczna
DZIEŃ 3
09:00 - 11:30 Cześć teoretyczna
11:30 - 11:50 Przerwa
11:50 - 13:30 Część teoretyczna
13:30 - 14:00 Przerwa obiadowa
Praktyczne spojrzenie na zagadnienia z zakresu okluzji w codziennej praktyce. Część 2.
Co jest powodem zaburzeń CMD – dlaczego pacjent je ma ? Związek między okluzją a zaburzeniami narządu żucia. Zastosowanie łuku twarzowego i artykulatora. Leczenie CMD.
Wykład tłumaczony z j. niemieckiego
Pre test walidacyjny 9.45
Piatek 10.00-18.00
Co jest przyczyną zaburzeń CMD dlaczego je mamy. Związek między okluzji i zaburzeń narządu żucia. Co to jest statyczny wektor okluzji? Co to jest dynamiczny wektor okluzji?
Co to jest bruksizm? Co to jest wektor parafunkcji? Analiza modeli. Prosta i praktyczna metoda rejestracji nerwowo kłykciowej. Wykorzystanie i zastosowanie łuku twarzowego oraz artykulatora .
Sobota 10.00-18.00 wywiad swobodmy oraz obserwacja
Pokaz praktyczny z wykorzystaniem artykulatora i różnych łuków twarzowych. Analiza oddziaływania wektora statycznego. Leczenie CMD. Terapia capsulitis. Leczenie zapalenia stawów.Leczenie bólu mięśni. Leczenie trzasków. Ograniczenia terapii. Zasady działania szyn. Diagnostycznie specyficzne szyna- to „Nie szyna zaprojektowana przez kogoś -(autorytet lub firma), ale szyna dla Kogoś czyli dostosowana indywidualnie dla pacjenta.
Niedziela 09.00-14.00
Jak skonstruować szyne i komponenty szyn.Cel leczenia, rodzaje okluzji, pozycja kłykci i ich zależy od indywidualnie dobranych kombinacji diagnozy dla pacjenta). Szczegółowa diagnoza i w konsekwencji terapia. Co dalej ... po użyciu szyny. Nowa okluzja. Od pozycji szyny do okluzji- krok po kroku.
14.00-14.15 Post test Walidacyjny
Organizator: ESDENT Małgorzata Baziuk, ul. Pomarańczowa 8, 54-058 Wrocław
tel. 71 307 60 70, 603 441 785
www.szkolenia.esdent.pl, szkolenia@esdent.pl
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Walidacja pre test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Praktyczne spojrzenie na zagadnienia z zakresu okluzji w codziennej praktyce. Część 2. Co jest powodem zaburzeń CMD – dlaczego pacjent je ma ? Związek między okluzją a zaburzeniami narządu żucia. | Prowadzący Jens Christian Katzschner | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Praktyczne spojrzenie na zagadnienia z zakresu okluzji w codziennej praktyce. Część 2. Co jest powodem zaburzeń CMD – dlaczego pacjent je ma ? Związek między okluzją a zaburzeniami narządu żucia. | Prowadzący Jens Christian Katzschner | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Praktyczne spojrzenie na zagadnienia z zakresu okluzji w codziennej praktyce. Część 2. Co jest powodem zaburzeń CMD – dlaczego pacjent je ma ? Związek między okluzją a zaburzeniami narządu żucia. | Prowadzący Jens Christian Katzschner | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja post test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto188,10 PLN
- Koszt osobogodziny netto188,10 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jens Christian Katzschner
Lek stom. Jens – Christian Katzschner Niemcy
Osiągnięcia zawodowe :
Studia1985-1990 na wydziale stomatologii na Uniwersytecie Medycznym w Halle i Dreźnie.
1991- 1992 Asystent w Poliklinice Senftenberg
1994 CMD School University Hamburg u Dr. Ahlers
2002 Odbyty cykl szkoleniowy ( manual struktur analysis)u Prof .Axela Bumanna MSA jednego z najbardziej znanych niemieckich specjalistów w zakresie Zburzeń Narządu Żucia
2003-2006- Współpraca z Katedrą Zburzenia Narządu Żucia Wrocławskiej AM z
dr n. med. Teresą Maślanka
2006 Zaproszony jako wykładowca na „Peking China German Dental Day” w Pekinie
Miejsce pracy : Prowadzi własną prywatną praktykę stomatologiczną w Hamburgu
Stała współpraca z Niemieckimi Izbami Lekarskimi, gdzie przeprowadził wiele wykładów
z zakresu zaburzeń narządu żucia, protetyki, ergonomii pracy.
Członek grupy wykładowców Kavo utworzonej pod przewodnictwem Prof. Huggera wykładowcy CMD Academy Hamburg
Wykładowca z wieloletnia praktyką zawodową, autor wielu publikacji, członek Europejskiego Towarzystwa Ergonomicznego. Zajmuje się w tematyką ergonomii w stomatologii, pracy w lupach, pracy z mikroskopem, dysfunkcji i zaburzeń narządu żucia. Przeprowadził wiele szkoleń z tego zakresu na terenie Niemiec jak i w wielu innych krajach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
konspekt szkoleniowy
Warunki uczestnictwa
Ze względu na ograniczoną ilość miejsc, należy przed wyborem szkolenia skontaktować się organizatorem w celu potwierdzenia dostępności miejsca.
Esdent Małgorzata Baziuk ul Pomarańczowa 8, 54-058 Wrocław
tel 71 307 60 70
szkolenia@esdent.pl, www.szkolenia.esdent.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- sala wyposażona ,materiały potrzebne do przeprowadzania ćwiczeń z zakresu ujętego w tematyce kursu