Skuteczna komunikacja z wykorzystaniem asertywności - usługa szkoleniowa.
Skuteczna komunikacja z wykorzystaniem asertywności - usługa szkoleniowa.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników biurowych, managerów, specjalistów ds. obsługi klienta oraz pracowników działów sprzedaży i marketingu. Pomaga efektywnie współpracować, radzić sobie z trudnymi sytuacjami oraz umożliwia wyrażanie własnych potrzeb i opinii w sposób konstruktywny, co poprawia efektywność komunikacji i współpracy w grupie.
W celu skutecznego uczestnictwa w szkoleniu uczestnik nie musi posiadać podstawowej wiedzy z zakresu asertywności w komunikacji. Szkolenie prowadzone będzie od podstaw.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników13
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotuje uczestnika do samodzielnego stosowania asertywnych postaw w kontaktach z podwładnymi oraz przekazywania ich innym pracownikom. Dzięki zastosowaniu poznanych technik uczestnik będzie formułował polecenia, które właściwie zostaną odczytane przez odbiorców. Pozna również elementy Inteligencji Emocjonalnej, która kształtuje wzajemny szacunek w zespole. W ramach relacji z Klientami usługa dostarczy wiedzy jak reagować na ich prośby i jak udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje i stosuje postawę asertywną w komunikacji. | Kryteria weryfikacji Posiada kontrole w komunikacji poprzez zastosowanie postawy asertywności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Komunikuje w sposób czytelny swoje potrzeby. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji W komunikacji dba o potrzeby swoich rozmówców. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Definiuje czym jest skuteczna komunikacja pomiędzy pracownikami różnego szczebla. | Kryteria weryfikacji Stosuje komunikacje w sposób przemyślany, obdarzając szacunkiem rozmówcę. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje informację zwrotną w komunikacji z pracownikami różnego szczebla zawodowego. | Kryteria weryfikacji Wyraża opinie w sposób konstruktywny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Podejmuje rozmowy z przełożonym w sposób asertywny, dbając o swoje potrzeby. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Stosuje asertywną komunikację z klientem wewnętrznym i zewnętrznym. | Kryteria weryfikacji Stosuje metody usprawniające komunikację z klientem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje postawę asertywności w stresujących sytuacjach zawodowych. | Kryteria weryfikacji Opisuje zasadę wspólnego współdziałania w sytuacjach stresowych całego zespołu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie jest dedykowane w szczególności osobom zarządzającym grupami pracowników oraz członkom zespołów pracowniczych, którzy w codziennej pracy narażeni są problemy z wzajemną komunikacją. Program szkolenia stanowi również uzupełnienie technik sprzedażowych oraz negocjacyjnych podczas bezpośredniej obsługi klientów.
Program szkolenia:
1. Asertywność jako funkcja managerska
- Czym różni się asertywność od bycia stanowczym i wymagającym kierownikiem
- Autodiagnoza poziomu własnej asertywności w różnych sytuacjach życiowych i zawodowych
- Świadomość praw własnych i innych pracowników – jak je komunikować
- Szacunek – klucz właściwego nastawienia do postaw asertywnych
ĆWICZENIE – Autodiagnoza poziomu asertywności managerskiej- uczestnicy będą mieli okazję ocenić jakie aspekty asertywności są ich mocną stroną a jakie wymagają doskonalenia
2. Inteligencja emocjonalna
- Komponenty inteligencji emocjonalnej – IE jednym SUSEM (Samoświadomość, Umiejętności społeczne, Samoregulacja, Empatia, Motywacja)
- Stosowanie IE w pracy – budowanie relacji wzajemnego poszanowania
ĆWICZENIE – Opracowanie w grupach sposobów na wdrażanie metodologii IE w różnych obszarach funkcjonowania w pracy
3. Wydawanie poleceń i komunikowanie oczekiwań
- Agresja, a uległość – jak interpretuje polecenie podwładny
- Właściwe motywowanie poleceń – co motywuje pracownika do działania
- Sposoby i chwyty komunikacyjne – stosowane rzadko przynoszą rewelacyjne rezultaty
ĆWICZENIE – Scenki – Uczestnicy będą uczyli się praktycznie jak formułować polecenia do podwładnych i dowiedzą się jak odbiera je pracownik
4. Relacje w pracy oparte na wzajemnej asertywności
- Wyrażanie opinii – konstruktywna krytyka, co zrobić aby była budująca
- Odmawianie podwładnym – sposoby na zachowanie dobrych relacji z podwładnymi
- Informacja zwrotna – powinna naprawdę być dwu kierunkowa (modele: ZORRO, FUO, Kanapka…)
ĆWICZENIE – Case Study – opracowanie sposobów na udzielenie informacji zwrotnej poznanymi sposobami w sytuacjach opisanych w case study
5. Asertywna komunikacja z Klientem wewnętrznym i zewnętrznym
- Nie mogę tego zrobić – jak odmawiać
- , ale … – zasada wzajemności
- Zrób to dla mnie – proszenie innych o pomoc
ĆWICZENIE – Praca w grupach – wytypowanie najczęściej pojawiających się sytuacji w kontaktach z Klientem, wymagających asertywności, dobór właściwych argumentów i technik na reagowanie w takich sytuacjach
6. Asertywność w stresie– Udzielanie innym wsparcia bez poświęcania własnych celów
- Podział zadań – broń managera w trudnych czasach
- Presja czasu nie oznacza, że każdy robi tylko swoje – uczenie podwładnych elastyczności w realizacji zadań pod kontem realizacji celów całego zespołu
ĆWICZENIE – Praca na przypadkach własnych – każdy z uczestników przywoła sytuację z własnej pracy, kiedy pod presją czasu zespół wymagał pracy nieco innymi metodami niż codziennie – nauka motywowania zespołu do pracy wspólnej na rzecz jednego celu.
7. Podsumowanie szkolenia. Walidacja.
Warunki organizacyjne:
Dla każdego uczestnika szkolenia zagwarantowane zostanie indywidualne stanowisko pracy wyposażone w materiały szkoleniowe i biurowe.
Szkolenie będzie trwało 8 h zegarowych. W trakcie szkolenia przewidziano dwie przerwy wliczone w czas usługi szkoleniowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 360,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 360,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto170,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto170,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Izabela Wrona-Waluś
Trener, doradca, coach; współpracuje z przedsiębiorstwami, instytucjami i podmiotami ekonomii społecznej. Od początku swojej kariery związana ze sprzedażą.
Posiada 15-letnie doświadczenie biznesowe oraz takie samo doświadczenie szkoleniowe. Ukończyła dwa kierunki studiów oraz studia podyplomowe:
1) Pedagogiczne, Resocjalizacja z elementami profilaktyki na Uniwersytecie Jagiellońskim
2) Pedagogikę Opiekuńczo-Wychowawczą z pracą socjalną na Uniwersytecie Śląskim oraz
3) Akademię Trenerów Biznesu na Uniwersytecie SWPS
Pracowała m.in. jako:
– Dyrektor Regionalny Partner Financial Services (region śląski, małopolski, lubelski, dolnośląski, mazowiecki); zarządzała ok. 200 osobami
– Manager Regionalny w firmie Zepter (region śląski)
– Dyrektor Okręgu OVB Allfinaz (region śląski, małopolski), prowadzenie 10 oddziałów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają autorskie skrypty i materiały w formie wydruków i pdf.
Informacje dodatkowe
Istnieje możliwość zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi