Studia Podyplomowe Poznań: Projektowanie usług
Studia Podyplomowe Poznań: Projektowanie usług
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Projektowanie Usług to studia przeznaczone dla osób pracujących w szeroko pojętych usługach, jak również tych współtworzących fizyczne produkty – zarówno w obszarze biznesu, jak i w sektorze publicznym, w służbie zdrowia, edukacji, programach finansowanych z funduszy europejskich i innych obszarach.
- Minimalna liczba uczestników19
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi194
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przygotowanie do skutecznego projektowania usług, a w szczególności:- przybliżenie i nauczenie praktycznego zastosowania takich pojęć jak: badania potrzeb użytkownika usług, projektowanie wartości dla klienta, budowanie koncepcji rozwiązań, oceny ich wartości,
- rozwinięcie umiejętności obserwowania i analizowania obecnej sytuacji, wizualizacji zmiany oraz prototypowania przyszłości
- umożliwienie słuchaczom i słuchaczkom pracy z ludźmi, którzy projektują usługi na co dzień.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent potrafi: ● zbierać dane o potrzebach użytkowników stosując podstawowe techniki badań jakościowych ● pracować z trendami ● syntetyzować zebrane dane i na ich podstawie podejmować decyzje w kolejnych fazach procesu projektowego ● budować prototypy rozwiązań od poziomu koncepcji, przez prototyp low-fidelity do prototypu hi-fidelity usługi ● planować proces wdrożenia innowacji ● pracować z realnym wyzwaniem projektowym i realnym klientem | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUniwersytet SWPS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUniwersytet SWPS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Wstęp
Blok poświęcony sprawom organizacyjnym oraz zapoznaniu się uczestników. Słuchacze tworzą swoje wizytówki, dzieląc się swoim dotychczasowym doświadczeniem zawodowym i kompetencjami. Na tej podstawie zostają przydzieleni do interdyscyplinarnych zespołów, które w ciągu roku akademickiego realizują wybrany przez siebie projekt dla konkretnego klienta (firmy lub organizacji).
O studiach i procesie Service Design (8 godz.)
Predyspozycje, pozwalające tworzyć innowacyjne rozwiązania (2 godz.)
Wstęp do budowania zespołów (8 godz.)
Budowanie zespołów i prezentacja wyzwań projektowych (8 godz.)
Przygotowanie do spotkania z przedstawicielami klientów (8 godz.)
Discover
Blok odpowiada pierwszej fazie procesu projektowego. To zajęcia, na których wspólnie z przedstawicielami klienta, słuchacze w ramach swoich zespołów potwierdzają startowy cel projektu. Są zapoznawani z podstawami przygotowania i realizacji badań jakościowych, a następnie samodzielnie je przeprowadzają.
Ustalanie celów projektu – praca z przedstawicielami klienta (6 godz.)
Wykorzystanie badań jakościowych w pracach nad usługami (2 godz)
Badania jakościowe w projektowaniu usług – planowanie (6 godz.)
Ekosystem usług (4 godz.)
Badania jakościowe – przegląd stanu zaawansowania (4 godz.)
Define
Faza analizy danych zebranych na wcześniejszym etapie – definicja wyzwania projektowego, tzw. design challenge. Blok skupia się na zasadach oraz analizie danych jakościowych zebranych w fazie Discover. Zespoły pracują m.in. z personami, customer journey map „as is”, oraz wytycznymi projektowymi (design scope). Definiują również docelowy design challenge dla swoich projektów (w ramach zaliczenia).
Badania jakościowe w projektowaniu usług – analiza cz.1 (8 godz.)
Badania jakościowe w projektowaniu usług – analiza cz.2 (8 godz.)
Praca z wytycznymi projektowymi (8 godz.)
Projektowanie wartości dla klienta cz. 2 (8 godz.)
Wskaźniki efektywnościowe w organizacji (8 godz.)
Develop
Projektowanie usług to działanie iteracyjne. Na starcie fazy Develop zespół generuje jak największą liczbę możliwych rozwiązań, a następnie wybiera jedno do szybkiego prototypowania i testowania. Ważne jest, aby przygotować się na to, że pierwszy pomysł zawsze będzie do poprawy.
Wykorzystanie trendów – wprowadzenie do Futures Thinking (12 godz.)
Nowe technologie w projektowaniu usług (2 godz.)
Wykorzystanie technik kreatywnych w projektowaniu usług (10 godz.)
Projektowanie ścieżki klienta w praktyce (6 godz.)
Prosty język w usługach (4 godz.)
Prototypowanie usług (8 godz.)
Deliver
Słuchacze dowiedzą się co wpływa na kulturę customer experience oraz jak budować ją w firmach i organizacjach. Storytelling wesprze zespoły w budowaniu narracji wokół rozwiązań, tak aby jak najlepiej komunikować ich unikalne wartości. Dodatkowo zajęcia mają na celu wyczulić słuchaczy na aspekt biznesowy projektowanych przez nich usług.
CX – projektowanie unikatowych doświadczeń klienta (12 godz.)
Wskaźniki efektywnościowe w organizacji (4 godz.)
Ocena potencjału biznesowego projektowanych rozwiązań (4 godz.)
Projektowanie procesu świadczenia usługi – Service Blueprint (12 godz.)
Finał
Ostatni zjazd, na którym słuchacze w formule przedstawiają efekty swojej całorocznej pracy w zespołach. Ich prezentacja wraz z raportem końcowym są głównymi elementami składowymi oceny na koniec studiów.
Obrony projektów (8 godz.)
Ewaluacja studiów wraz ze studentami (4 godz.)
Tutoring
Każda grupa projektowa pracuje ze swoim tutorem w trybie online. Jego rolą jest wsparcie dla zespołu w kluczowych momentach, odpowiedź na bieżące pytania dotyczące procesu projektowego lub kolejności poszczególnych działań. Tutorzy są absolwentami tego kierunku.
Spotkania online w trakcie realizacji projektu (14 godz.)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zjazd 1 | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Zjazd 1 | Data realizacji zajęć 20-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 05:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto9 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto9 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto48,45 PLN
- Koszt osobogodziny netto48,45 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Kołodziej
Strateg, projektant usług, współzałożyciel firmy Greenhat Service &Strategy Design, w której od kilku lat doradza firmom i instytucjom publicznym w zakresie strategii i projektowania usług. Realizował projekty strategiczne m.in. dla takich firm jak Allegro, Raiffeisen POLBANK, ERGO HESTIA, Amica Wronki SA, Urząd Patentowy, Uniwersytet SWPS &WSNHiD, Składy VOX, YES, SELENA, NIVEA. Rozpoczął pracę w Katedrze Badań Marketingowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, by po kilku latach odejść do praktyki. Przez 6 lat był szefem strategii agencji reklamowej TEQUILA\, która w tym czasie była wybierana Agencją Roku w Polsce (6 razy z rzędu). W ramach grupy TBWA\ tworzył i zarządzał firmą \CONNECT, która specjalizowała się w konsultingu komunikacyjnym. W tym czasie realizował projekty dla takich firm jak TP SA, Apart, PivovaryTopvar, Eucerin.
Wykształcenie wyższe
Rafał prowadzi zajęcia z nowych modeli biznesowych i strategii biznesowych na studiach podyplomowych w Uniwersytecie SWPS, a także prowadzi kurs strategii przy Szkole Strategii Marki SAR.
Zuzanna Skalska
Po ukończeniu studiów w roku 1998, Zuzanna rozpoczęła karierę jako Sensorial Trend Analyst w departamencie strategii firmy Philips Design w Eindhoven.
W 2001 roku Zuzanna dołączyła do zespołu VanBerlo, w którym odpowiedzialna była za stworzenie działu trendów i ich implementacji w procesy projektowe we wzornictwie przemysłowym.
W 2007 roku rozpoczęła pracę pod egida marki 360Inspiration, która w 2014 roku stała się niezależną firmą pod zarządem Skalskiej. Przez ponad siedem lat była członkiem zarządu Dutch Design Week w Eindhoven (DDW). Dziś zajmuje tam miejsce w radzie doradczej. Zuzanna została również nagrodzona licznymi, prestiżowymi nagrodami designu (Red Dot i IF Design Award). Ale dla niej najwiekszą wartość mają nagrody otrzymane od lokalnej społeczności tj. 6 miejsce w rankingu 50-ciu najbardziej wpływowych kobiet na miasto i region Eindhoven, oraz przyznanie jej tytułu Expat Top 10 - grono osób, które przyczyniły się do rozwoju miasta Eindhoven w zakresie technologii, wiedzy, ekonomii
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi dostarczane są w wersji elektronicznej (pliki PDF, prezentacje, linki do artykułów) poprzez platformę Classroom.
Warunki uczestnictwa
Wypełnienie internetowego formularza zgłoszeniowego i dostarczenie do realizatora usługi (Uniwersytet SWPS) przez Kandydata wszystkich wymaganych w procesie rekrutacji dokumentów.
Informacje dodatkowe
Szczegółowe informacje dostępne na stronie:
https://swps.pl/oferta/poznan/podyplomowe/marketing-public-relations/projektowanie-uslug
Jednym z warunków zaliczenia studiów jest 80% obecności na zajęciach.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w części usługi realizowanie zdalnie:1) platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: narzędzie z pakietu Google G-Suit ( google classroom oraz google meet)2) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: komputer z procesorem Intel Pentium 4 lub nowszy, obsługujący SSE2 ,2 GB pamięci RAM, zainstalowany jeden z systemów operacyjnych Windows 7, 8, 10, macOS 10.9 lub nowszy. Dodatkowo wbudowany lub zewnętrzny mikrofon,opcjonalnie kamera video.(Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy).Android z systemem 5.0 lub nowszy/ iPhone z systemem iOS 11.0 lub nowszy.3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: https://support.google.com/a/answer/1279090 4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Przeglądarka Google Chrome lub Mozilla Firefox, Adobe Reader , Pakiet biurowy np Libre Office,Open office lub Microsoft office. 5) okres ważności linku umożliwiającego : bez ograniczeń w trakcie trwania usługi.