Autorski program artystyczny na bazie twórczych metod pracy z dziećmi poprzez "edukację w naturze" wzorowaną na norweskich „natur barnehage”.
Autorski program artystyczny na bazie twórczych metod pracy z dziećmi poprzez "edukację w naturze" wzorowaną na norweskich „natur barnehage”.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Artystyczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy żłobków i przedszkoli, osoby zajmujące się pracą z najmłodszymi, pedagodzy, edukatorzy, terapeuci dzieci w wieku żłobkowym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym, chcący poszerzyć swój warsztat pracy o metody edukacji wywodzące się z norweskich przedszkoli, bazujące na przebywaniu na świeżym powietrzu i wykorzystywaniu elementów natury podczas zajęć z dziećmi.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji25-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi35
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik usługi po jej zakończeniu będzie przygotowany do samodzielnego prowadzenia zajęć z dziećmi w nurcie edukacji w naturze i w pełni będzie realizował stworzony program artystyczny w zbliżającym się roku szkolnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zdobycie wiedzy na temat podstaw i założeń edukacji w naturze | Kryteria weryfikacji Ilość poprawnych odpowiedzi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wzrost wrażliwości na naturę i jej rola w edukacji dzieci | Kryteria weryfikacji Udział w dyskusjach, ćwiczeniach podczas szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zwiększenie kompetencji artystycznych uczestników | Kryteria weryfikacji Wykonywanie prac i zabaw artystycznych - plastycznych, muzycznych, terenowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozwijanie kreatywności | Kryteria weryfikacji Tworzenie autorskich zajęć twórczych dla dzieci | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Integracja wiedzy o przyrodzie z praktyką | Kryteria weryfikacji Udział w praktycznej części szkolenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stworzenie i przygotowanie do realizacji autorskiego programu artystycznego placówki | Kryteria weryfikacji Udział w pracy grupowej podczas zajęć | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Godzina zajęć trwa 45 minut, zakłada się każdego dnia przerwę 30 minutową między 11:00 a 11:30 lub jeśli trener zdecyduje inaczej w tracie ustaleń z grupą, przerwa będzie odbywać się w ramach potrzbe grupy.
Dzień.1. Rola eksploracji przyrody
1. Wprowadzenie to tematyki szkolenia. Twórczość z naturalnych materiałów
- Zajęcia na świeżym powietrzu
- Praca z naturalnymi materiałami: tworzenie kompozycji z gałązek, kamieni, liści.
2. Sztuka w lesie
- Eksploracja różnych technik artystycznych: malowanie farbami klejowymi, akwarelą, rysowanie kredkami świecowymi
- Inspiracja naturą: obserwacja krajobrazu, ptaków, zwierząt.
Dzień.2.
1. Wprowadzenie edukacji do natury i środowiska wspierającego twórczość
- Fundamenty edukacji w naturze
- Omówienie filozofii “natur barnehage” i korzyści wynikających z kontaktu z przyrodą
- Korzyści płynące z pracy z dziećmi w zgodzie z naturą
2. Sensoryczne doświadczenia w naturze
- Sztuka i twórczość jako stały towarzysz dziecka w placówce
- Praktyczne ćwiczenia: spacer w lesie, obserwacja roślin, zbieranie naturalnych materiałów.
Dzień.3. Zajęcia artystyczne na niepogodę
1. Co robią dzieci w norweskich przedszkolu, gdy pada deszcze?
- kreaowanie artysycznych zajęć zgodnie z poznaną metodyką pracy "edukacji w naturze"
- wyposażenie placówki i rodziców do zajęć na świeżym powietrzu w róznnych warunkach pogodowych
-
2. Edukacja w naturze - tworzenie autorskiego programu placówki " Mali artyści w zgodnie z naturą"
- Praca w podziale na grupy zgodnie z grupami przedszkolnymi w placówce
- Wspólne tworzenie kalendarza wydarzeń, uroczystości, konkursów, imprez
Dzień. 4. Artystyczne tworzenie nowych zajęć, ćwiczeń, programów wspierających rozwój małych talentów
-
Teatr i dramatyzacja
- Wprowadzenie do teatru przyrodniczego: inscenizacje scenek z życia zwierząt i roślin.
- Tworzenie własnych opowieści: dramatyzacja przyrody, role drzew, ptaków, owadów.
- Ćwiczenia z wyobraźnią: “leśne” improwizacje.
-
Muzyka i ruch w naturze
- Śpiewanie piosenek o przyrodzie, rytmiczne zabawy.
- Autorskie instrumenty z naturalnych materiałów: np. patyki jako bębny.
- Integracja ruchu z muzyką: tańce na trawie, improwizacje ruchowe.
Dzień.5. Konsultacje w grupach pracowników
1. Analiza efektów prac, udzielenie wskazówek i dopracowanie
Podsumowanie i refleksja: jak wykorzystać zdobyte umiejętności w pracy z dziećmi w przedszkolu.
2. Walidacja usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Wprowadzenie to tematyki szkolenia. Twórczość z naturalnych materiałów | Prowadzący Anna Ciszak | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Sztuka w lesie | Prowadzący Anna Ciszak | Data realizacji zajęć 26-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Wprowadzenie edukacji do natury i środowiska wspierającego twórczość | Prowadzący Agnieszka Wojtowicz-Chałupa | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Sensoryczne doświadczenia w naturze | Prowadzący Agnieszka Wojtowicz-Chałupa | Data realizacji zajęć 27-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Co robią dzieci w norweskich przedszkolu, gdy pada deszcze? | Prowadzący Agnieszka Wojtowicz-Chałupa | Data realizacji zajęć 28-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Edukacja w naturze - tworzenie autorskiego programu placówki " Mali artyści w zgodnie z naturą" | Prowadzący Agnieszka Wojtowicz-Chałupa | Data realizacji zajęć 28-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Teatr i dramatyzacja | Prowadzący Anna Ciszak | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Muzyka i ruch w naturze | Prowadzący Anna Ciszak | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Analiza efektów prac, udzielenie wskazówek i dopracowanie | Prowadzący Agnieszka Wojtowicz-Chałupa | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja usługi. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 175,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 175,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto205,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto205,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Wojtowicz-Chałupa
Anna Ciszak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Trener zapewnia dostęp do niezbędnych materiałów. Materiały dla uczestników szkolenia:
- podręcznik wersja elektroniczna,
- pliki dokumentów przygotowanych w formacie .doc, .pdf,
- prezentacja multimedialna,
- autorskie materiały szkoleniowe - karty pracy, case study itp.
- elementy natury zebrane w lesie