Trudne rozmowy z pracownikami – przywództwo na pierwszej linii
Trudne rozmowy z pracownikami – przywództwo na pierwszej linii
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest adresowane do:
- prezesów, dyrektorów zarządzających,
- osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników,
- menedżerów działów HR,
- właścicieli firm.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji26-11-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do poprawy komunikacji z pracownikami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik komunikuje się z zespołem, wykorzystuje informację zwrotną do budowania relacji z pracownikami i zarządzania | Kryteria weryfikacji - udziela informacji zwrotnej- przekazuje konstruktywną krytykę - rozpoznaje potrzeby pracowników doświadczających sytuacji kryzysowych - reaguje na słuszne i niesłuszne pretensje pracowników - mobilizuje pracowników do pokonywania przeciwności - zmniejsza niepokoje, lęki i stres w zespole - pomaga pracownikom, którzy w sytuacjach stresowych, silnego lęku nie mogą się skupić na pracy - przygotowuje zespół do przyjmowania nowych zadań i poszerzania umiejętności - stosuje stopniowanie komunikatów w sytuacjach trudnych - zapowieada i realizuje sankcje w przypadku uporczywego łamania zasad - dyscyplinuje - reaguje na niepodjęcie pracy przez pracownika - komunikuje niskie wyniki pracy / niski poziom kompetencji mający wpływa na ocenę roczną / awans / podwyżkę - hamuje trudne zachowania - rozpoznaje i demaskuje gry i manipulacje stosowane przez pracowników - prowadzi rozmowę dotyczącą zwolnienia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana do menedżerów, osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników
Usługa realizowana ramach 1 grupy szkoleniowej.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi i trwają 15 minut.
WALIDACJA - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/trudne-rozmowy-z-pracownikami-w-kryzysie
Jak przygotować zespół na trudne decyzje i zmiany? Jak je komunikować ludziom? Najskuteczniejsze techniki. Niezawodne metody w sytuacjach zagrożenia – komunikacja kryzysowa.
Konsekwentna, jasna i otwarta komunikacja ma kluczowe znaczenie w sytuacji niepewności i ciągłych zmian. Utrzymujące się napięcie, stres, osobiste obawy o życie i zdrowie powodują, że ludzie działają w mniej sprzyjających warunkach i potrzebują innego modelu komunikacji.
- Jak przekazywać trudne informacje i budować własną wiarygodność i siłę autorytetu w sytuacjach kryzysowych.
- Jak prowadzić szczerą i otwartą dyskusję na trudne tematy dotyczące:
- Sytuacji firmy.
- Zmian w zakresie obowiązków, obciążenia pracą. Zmian stanowiskowych.
- Zastępstw, nadgodzin, zmian czasu pracy.
- Redukcji etatów. Zamknięcia działu. Zamknięcia zakładu.
- Niewłaściwych zachowań.
- Trudnej sytuacji pracownika.
- Długotrwałego stresu i napięcia spowodowanego czynnikami zewnętrznymi.
Komunikacja kryzysowa. Przywództwo na pierwszej linii.
Kryzysy wybuchają zwykle niespodziewanie. Bez względu na to, czy są to sytuacje w miarę niewielkie jak negatywne komentarze w Social Mediach, gdzie nasz wpływ jest stosunkowo silny, czy bardzo poważne jak nagłe sytuacje burzące dotychczasowy ład społeczny i gospodarczy jak covid, czy ostatnia sytuacja na Ukrainie – szczególnie dzisiaj w niestabilnych czasach – warto wiedzieć, jak prowadzić komunikację w sytuacji kryzysowej.
- Nie każdemu kryzysowi można zapobiec, natomiast na każdy kryzys można się dobrze przygotować.
- Zaufanie i wiarygodność. Podstawa komunikacji.
- Jak prowadzić rozmowy w zespole na tematy trudne, związane z sytuacją firmy i wdrażaniem niepopularnych zmian.
- Zespół w długotrwałym napięciu i frustracji.
- Sytuacja nasilonej traumy spowodowanej obecnymi czynnikami zewnętrznymi.
- Jak rozmawiać z zespołem, z osobami w silnym niepokoju i stresie.
- Jak rozpoznawać potrzeby pracowników doświadczających sytuacji kryzysowych (pandemia, obawa o własne zdrowie i życie)?
- Jak mobilizować pracowników do pokonywania przeciwności i radzenia sobie z rzeczywistością, która nas przerasta?
- Jak wspierać ludzi, gdy lęk paraliżuje powrót do codziennej pracy?
- Jak zmniejszyć niepokoje, lęki i stres w zespole?
- Jak pomagać pracownikom, którzy w sytuacjach stresowych, silnego lęku nie mogą się skupić na pracy?
5 kroków skutecznego delegowania nowych zadań w sytuacjach trudnych
W sytuacji ciągłych i nieoczekiwanych zmian konieczne jest przygotowanie zespołu do różnych zadań, zastępowalność w obowiązkach, poszerzanie umiejętności jego członków, aby zespół mógł efektywnie realizować cele biznesowe w różnych sytuacjach.
- Jak przygotować zespół do przyjmowania nowych zadań i poszerzania umiejętności?
- Kluczowe czynniki sukcesu w delegowaniu: zadanie – kompetencje – poziom delegowania.
- Jak budować zaangażowanie i motywację podczas delegowania.
- Kiedy pojawia się opór. Jak komunikować się w sytuacji odmowy wykonania zadania?
- Monitorowanie, egzekwowanie i ocena w procesie delegowania.
- Jak zdalnie wydawać polecenia?
- Jak egzekwować wykonywanie pracy w formie zdalnej?
- Co możemy delegować?
- Jak delegować, żeby nie wróciło do nas?
- Formułowanie komunikatów delegujących w sposób podnoszący zaangażowanie i inicjatywę pracowników.
- Jak inspirować pracowników do podejmowania nowych zadań, wyzwań.
Mocne komunikaty zatrzymujące niewłaściwe zachowania. Jak komunikować się z pracownikiem, który odmawia wykonania pracy, łamie zasady i przekracza granice?
Kiedy pracownik łamie zasady i przekracza granice ważna jest szybka i skuteczna komunikacja, która zatrzyma zachowanie i spowoduje, że nie będzie się ono pojawiało. Umiejętność budowania komunikatów w trudnych sytuacjach pozwala również na budowanie silnego autorytetu menedżera, szefa zespołu. Ludzie przekraczają granice, to jak menedżer komunikuje się w sytuacjach trudnych wpływa na pracownika, autorytet szefa i atmosferę pracy całego zespołu.
Jak skutecznie zatrzymywać trudne zachowania?
Jak reagować na odmowę wykonywania pracy przez pracowników?
Jak reagować na niepodjęcie pracy przez pracownika?
Najczęściej popełniane błędy przez menedżerów, które obniżają skuteczność komunikacji.
5 obszarów MOCNYCH KOMUNIKATÓW.
Zbyt twardy lub zbyt miękki styl rozmowy – konsekwencje dla autorytetu menedżera.
Stopniowanie komunikatów w sytuacjach trudnych. Od wyjaśnienia do realizacji sankcji.
Od bardzo proszę do realizacji sankcji.
Jak egzekwować i dyscyplinować, gdy prośby i polecenia nie działają?
Zapowiedź i realizacja sankcji w przypadku uporczywego łamania zasad.
Trudne sytuacje związane z udzielaniem informacji zwrotnych (opór pracownika, zaprzeczanie)
Trudne rozmowy o rozstaniu. Zwolnienie pracownika.
Kwestia zwolnienia z pracy nie jest łatwe dla żadnej ze stron w niej uczestniczących. Do pracodawcy i menedżera należy zadbanie, by proces ten przebiegał prawidłowo nie tylko pod kątem formalnym, ale i personalnym. Z opinii osób, które zostały zwolnione wynika, iż najważniejsze dla nich było w jaki sposób dokonano zwolnienia i jak im to zakomunikowano. Dlatego właściwe przeprowadzenie tego procesu skutkuje zarówno mniejszym naruszeniem poczucia wartości pracownika, jak i lepszym postrzeganiem przez zwolnionego pracownika byłego pracodawcy i zapobiega późniejszemu krytycznemu wypowiadaniu się o organizacji. Wpływa również znacząco na atmosferę w zespole, który pozostał i który powinien pracować ze stałym zaangażowaniem.
Jak profesjonalnie prowadzić rozmowę dotyczącą zwolnienia?
Etapy prowadzenia rozmowy ze zwalnianym pracownikiem.
Jakich tematów nigdy nie należy poruszać w rozmowach ze zwalnianym pracownikiem.
Trudne sytuacje przy zwalnianiu. Jak być w zgodzie z sobą i wyjść z twarzą z trudnych sytuacji.
Zwolnienie bez świadczenia pracy i ze świadczeniem pracy w okresie wypowiedzenia.
Pozostał zespół – jak pracować z zespołem po zwolnieniu?
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Trudne rozmowy z pracownikami-część I | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Trudne rozmowy z pracownikami-przerwa wliczona w czas trwania usługi | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Trudne rozmowy z pracownikami-część II | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Trudne rozmowy z pracownikami-przerwa wliczona w czas trwania usługi | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Trudne rozmowy z pracownikami-część III | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Trudne rozmowy z pracownikami-przerwa wliczona w czas trwania usługi | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Trudne rozmowy z pracownikami-część IV | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Trudne rozmowy z pracownikami-WALIDACJA | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 033,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto840,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto129,15 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener Effectu
Od 1992 roku prowadzi treningi i warsztaty z elementami coachingu dla kadry zarządzającej i menedżerskiej z zakresu zarządzania zespołami poruszające zagadnienia skutecznego przywództwa, kierowania zespołem, komunikacją w zespole, rozwiązywaniem trudnych sytuacji w zarządzaniu zespołem, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju osobistego.
Łącznie przeprowadziła dla kadry zarządzającej i menedżerskiej około kilkuset projektów, w tym dla największych instytucji sektora bankowego m.in. BRE Bank SA, NBP, Kredyt Bank SA, PKO BP, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE SA, Polkomtel SA, Magna Polska, Star Foods Ltd., Netia SA, Air Products Polska Sp. z o.o.
Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej.
Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach. Obecnie jest trenerem, coachem i konsultantem.
Prowadzi projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych (rozwój osobisty, samo-świadomość, motivation management) i konsultacyjne (komunikacja wewnętrzna w firmie).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie PDF
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa online w czasie rzeczywistym na platformie ZOOM
Link do usługi otrzymują uczestnicy dzień przed szkoleniem (aktywny w godzinach 8.00-16.00 w dniu szkolenia)
Wymagania sprzętowe:
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
- Nasze szkolenie umożliwia interakcję i zadawanie pytań na każdym etapie prowadzanie. Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z Prowadzącym bez konieczności zadawania pytań na czacie.