MOBBING, DYSKRYMINACJA I NARUSZENIA DÓBR OSOBISTYCH – 83 TRUDNE PYTANIA, NA KTÓRE MUSISZ ZNAĆ ODPOWIEDZI
MOBBING, DYSKRYMINACJA I NARUSZENIA DÓBR OSOBISTYCH – 83 TRUDNE PYTANIA, NA KTÓRE MUSISZ ZNAĆ ODPOWIEDZI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dla:
- Prezesów, Dyrektorów zarządzających, Właścicieli firm, którzy powinni być świadomi zjawiska mobbingu i dyskryminacji
- Dyrektorów Personalnych, Kierowników Działów Kadr zobowiązanym monitorować zjawisko mobbingu w organizacji, przeciwdziałać mu oraz pomagać w rozwiązywaniu konfliktów
- Szefów Zespołów
- Kierowników Działów, osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników
- Przedstawicieli związków zawodowych
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi5
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik dowie się:- co zrobić na wypadek zarzutów o mobbing
- jak zmienią się przepisy w zakresie dyskryminacji
- jak prawidłowo wartościować pracę i ustalać wynagrodzenia
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się x | Kryteria weryfikacji x | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
Podczas szkolenia Sędzia Sądu Pracy przedstawi orzecznictwo SN w sprawach o naruszenie dóbr osobistych oraz odpowie m. in. na najczęściej pojawiające się pytania stawiane przez menedżerów.Uczestnicy zmierzą się z kazusami, które będą rozwiązywać z pomocą Wykładowcy.
Efekt usługi
Efektywne zarządzenie pracownikami
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Wiedza i umiejętności nabyte podczas szkolenia będą weryfikowane w trakcie codziennej pracy
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Jakie są obecnie projektowane zmiany w zakresie przepisów o mobbingu?
- Jaki wpływ na prawdopodobieństwo pozwu i wysokość roszczeń mają zmiany z 28.09.2023 roku?
- Co oznacza nierówne wynagrodzenie ze względu na płeć, jako element mobbingu po zmianach przepisów? Kiedy różnica w wynagrodzeniu ze względu na płeć będzie mogła stanowić mobbing?
- Co to jest mobbing?
- Jak rozumieć pojęcia uporczywości i długotrwałości?
- Jak długo musi trwać nękanie lub zastraszanie, by zostały uznane za mobbing? Czy długotrwałość jest zależna od osoby ofiary? – orzecznictwo SN. Czy to prawda, że nękanie musi trwać co najmniej 6 miesięcy?
- Jakie są rodzaje zachowań, typy praktyk mobbingowych? Czy plotkowanie, pomawianie, odsuwanie od złożonych zadań, odbieranie zadań, polecanie zadań znacznie powyżej (czy poniżej) kwalifikacji jest mobbingiem? Jakie konkretne zachowania mogą być uznane za mobbing? – przykłady. Jakie są stosowane taktyki przez mobbera?
- Jakie są przyczyny mobbingu?
- Kim jest mobber? Kto jest nim najczęściej w świetle badań psychologicznych? Czy mobberem może być inna osoba aniżeli pracownik?
- Kim jest ofiara?
- Czym różni się mobbing od naruszenia dóbr osobistych pracownika? Czy wiesz jakie roszczenia może kierować pracownik wobec incydentalnych zachowań nie będących mobbingiem? Wobec kogo?
- Czy kontrola pracy jest mobbingiem? Kiedy wydawanie poleceń może być uznane za działanie mobbingowe? Czy wszczynanie postępowań dyscyplinarnych jest mobbingiem? Czy wykorzystywanie kwalifikacji i umiejętności pracownika mogą być uznane za mobbing?
- Czy rozróżniasz pojęcia mobbingu, dyskryminacji, nierównego traktowania w zatrudnieniu i molestowania? Jakie są podobieństwa i różnice?
- Jak rozpoznawać i reagować na mobbing, dyskryminację i molestowanie?
- Jakie działania nie stanowią naruszenia zasady równego traktowania?
- Czym różni się mobbing od sporu i konfliktu – co nie jest mobbingiem? Jak rozwiązywać sytuacje konfliktowe, które nie są mobbingiem? Czy z powodu konfliktu pomiędzy pracownikami można zwolnić z pracy tylko jednego z nich? Czy jest to dyskryminacja?
- Jakie są obowiązki pracodawcy w zakresie przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji wynikające z prawa pracy? Jakie są metody przeciwdziałania mobbingowi?
- Jak zbudować skuteczną politykę antymobbingową?
- Jak powołać komisję antymobbingową?
- Jakie są zasady działania i uprawnienia zespołu antymobbingowego w organizacji?
- Jak prowadzić postepowanie? Jakimi zasadami powinno się rządzić postępowanie antymobbingowe? Co warto przewidzieć w procedurze antymobbingowej?
- Kto bierze udział w czynnościach komisji antymobbingowej?
- Jak zbierać i zabezpieczać dowody? Jakie czynności podejmują członkowie komisji?
- Jak postąpić jeżeli ofiara nie chce wszczęcia postępowania? Czy pracodawca podejmuje działania tylko w odpowiedzi na skargę pisemną? Czy to jest prawidłowe? Czy anonim ma powodować reakcję? Jak wykrywać zjawiska mobbingowe? Na co zwracać uwagę? Na co być wyczulonym w pracy?
- Czy warto pracowników ankietować? Jakie zadawać pytania?
- Jakie są inne metody przeciwdziałania mobbingowi poza szkoleniami i procedurą antymobbingową? Na czym polega realność przeciwdziałania?
- Czy pracownik może nagrywać w miejscu pracy? Czy może to czynić pracodawca?
- Czy sąd pracy dopuszcza dowód z nagrania? Czy pracownik może nagrywać przełożonych? Czy można rozwiązać umowę o pracę z powodu nagrywania przełożonych lub współpracowników?
- Kiedy pozyskanie nagrania może być uznane za usprawiedliwione?
- Jakie są skuteczne metody i narzędzia zwalniające pracodawców z konieczności wypłaty odszkodowań i zadośćuczynień na wypadek zarzutów ze strony pracowników?
- Jak zminimalizować ryzyko roszczeń pracowników z tytułu mobbingu czy dyskryminacji czy naruszenia dóbr osobistych?
- Jak ważne jest wczesne reagowanie na wszelkie przejawy dyskryminacji i mobbingu w pracy? Jakie działania podejmować?
- Jak powinna wyglądać komunikacja z pracownikami (edukacja zarówno menedżerów jak i szeregowych pracowników w zakresie przeciwdziałania dyskryminacji na wypadek zarzutów pracowników dotkniętych mobbingiem)?
- Jakie mogą być skutki tolerowania mobbingu, naruszenia dóbr osobistych przez pracodawcę, menedżerów, pracowników?
- Jakie są spory powstałe na tle mobbingu i naruszenia dóbr osobistych pracownika?
- Na kim spoczywa ciężar dowodu w postępowaniu przed sądem pracy w sprawach o mobbing? Jakie zgłaszać dowody?
- Jak wygląda rozwiązywanie konfliktów powstałych z zarzutu mobbingu (ugoda sądowa i pozasądowa, postępowanie mediacyjne)?
- Do kogo zwrócić się o przeprowadzenie mediacji? Czy jest możliwa mediacja online?
- Jakie są roszczenia pracownika z tytułu mobbingu i naruszenia dóbr osobistych? Jak ustala się zadośćuczynienie?
- Co obejmuje odszkodowania z tytułu mobbingu?
- Kiedy przedawniają się roszczenia z tytułu mobbingu?
- Jakie są konsekwencje wobec mobbera możliwe do wyciągnięcia przez pracodawcę?
- Czy jest możliwy regres w stosunku do mobbera?
- Jak postąpić w przypadku nieuzasadnionego zarzutu mobbingu? Czy wiesz co może grozić pracodawcy za postawienie nieprawdziwego zarzutu mobbingu? Dlaczego nie można działać pochopnie?
- Dlaczego ogromnie ważne jest dbanie przez pracodawcę o dobrą atmosferę w pracy?
- Jakie są konsekwencje naruszania praw pracowniczych w kodeksie karnym?
- Jakie są zasady odpowiedzialności osób kierujących pracownikami?
- Jak kształtuje się naruszenie dóbr osobistych pracownika z tytułu rozwiązania umowy o pracę, wypowiedzenia umowy lub ukarania karą porządkową. Problematyka krzywdzących ocen pracownika. Przyczyna rozwiązania umowy a naruszenie dóbr osobistych pracownika?
- Jak wygląda udział „osób trzecich” podczas rozmów dyscyplinujących?
- Czy wiesz jak sporządzić prawidłowo opinię o pracowniku i ocenę okresową w kontekście a naruszenia dóbr osobistych?
- Czy wiesz, czy i kiedy wydanie polecenia poza zakresem czynności, odmowa użycia tytułu zawodowego pracownika, polecenie poddania się badaniu na trzeźwość pracownika, ujawnienie przyczyny zwolnienia mogą wiązać się z zarzutami przeciwko pracodawcy?
- Czy wiesz jak prowadzić legalny monitoring pracownika w miejscu pracy? Jak przedstawia się obecnie kwestia badania trzeźwości po zmianach przepisów? Gdzie i jak długo przechowywać dane?
- Czy utrudnianie uprawnień pracowniczych może stanowić mobbing albo zarzut dyskryminacji?
- Czy kierowanie pracownika na badania profilaktyczne przed terminem może być uznane za naruszenie dóbr osobistych?
- Czy zmiana planów urlopowych pracowników lub odwołanie z urlopu może stanowić zarzut naruszenia dóbr osobistych?
- Czy krytyka pracodawcy może stanowić postawę do rozwiązania umowy o pracę?
- Jak postąpić kiedy pracodawca nie zgadza się z rozwiązaniem przez pracownika umowy o pracę z powodu mobbingu lub dyskryminacji (nierównego traktowania w zatrudnieniu)?
- Czy można ujawnić przyczynę zwolnienia innym pracownikom?
- Czy atmosfera napięcia związana z widmem zmian organizacyjnych może być uznana za mobbing?
- Czy brak odpoczynku dobowego może stanowić zarzut naruszenie dóbr osobistych pracownika?
- Co z dyżurem pracownika pod telefonem, który narusza jego odpoczynek?
- Czy można przetwarzać dane pracownicy o karmieniu dziecka piersią?
- Czy wolno sporządzać notatki służbowe? Czy sporządzenie notatki możne stanowić zarzut naruszenia dóbr osobistych?
- Czy wiesz, że wadliwa organizacja pracy sprzyja zarzutowi mobbingu i dyskryminacji?
- Na czym ma polegać transparentność wynagrodzeń w kontekście rozporządzenia w sprawie równych płac kobiet i mężczyzn?
- Jaka informacja będzie przekazywana do opinii publicznej przez pracodawcę w świetle proponowanych zmian? Jak przygotować organizację do ujawnienia płac? – 7 kroków.
- Jak przedstawia się jawność na poziomie rekrutacji?
- Kiedy pracownik powracający z uprawnień rodzicielskich może zarzucić dyskryminację? Jak powinno kształtować się wynagrodzenie powracającego pracownika z uprawnień rodzicielskich w kontekście zarzutu dyskryminacji?
- Jak kształtuje się nowa ochrona przed niekorzystnym traktowaniem w zatrudnieniu z powodu korzystania uprawnień pracowniczych. (w tym dodatnie art. 18 ze zn. 3 f Kp oraz innych przepisów)? – zmiany od 26 kwietnia 2023r.
- Jakie wprowadzać rozwiązania w regulaminie pracy i regulaminie wynagradzania (obiektywne kryteria oceny i wynagradzania pracowników)? W jaki sposób wartościować pracę pracowników? Kiedy różnica w wynagrodzeniu jest dopuszczalna?
- Co z różnicami wynagrodzenia w tzw. „widełkach”? Kiedy pracownik może mieć roszczenia o odszkodowanie z powodu różnic płacowych?
- Jaka jest różnica pomiędzy dyskryminacją a nierównym traktowaniem w zatrudnieniu? Co to jest równe traktowanie w zatrudnieniu? Jakie są przejawy dyskryminacji w zatrudnieniu?
- Jakie są kryteria dyskryminujące? Jaki jest katalog takich kryteriów? Czy pracownik może postawić zarzut dyskryminacji ze względu na otyłość?
- Czy pracodawca może zostać pozwany o roszczenia z tytułu dyskryminacji przez osobę, która nie była pracownikiem? Jakie to mogę być sytuacje?
- Kiedy możesz narazić się na zarzut dyskryminacji lub nierównego traktowania na etapie nawiązania stosunku pracy, rozwiązania stosunku pracy, ustalania warunków zatrudnienia?
- Kiedy awans, premiowanie, nagradzanie, dostęp do szkoleń mogą wiązać się z zarzutami pracownika? Jak ujednolicać wynagrodzenie za pracę? Jak wartościować pracę pracownika w sposób uzasadniający różnice w wynagrodzeniu?
- Jak formułować treść ofert pracy bez narażania pracodawcy na zarzut nierównego traktowania?
- O co można zapytać kandydata do pracy a jakich pytań unikać? Kiedy kandydat może postawić zarzut dyskryminacji?
- Czy pracownik ma dostęp do informacji o wynagrodzeniu innego pracownika? Czy pracownicy mogą rozmawiać o wysokości swoich wynagrodzeń?
- Czy pracodawca może zabronić nieujawniania wysokości wynagrodzenia za pracę?
- Czy pracodawca może zabronić pracy u innego pracodawcy?
- Jak ustalić kryteria doboru do zwolnienia z powodu likwidacji przez redukcję, by nie narazić się na zarzut dyskryminacji?
- Czy nierównomierne obciążenie dyżurem lub pracą nadliczbową może stanowić zarzut dyskryminacji?
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 MOBBING, DYSKRYMINACJA I NARUSZENIA DÓBR OSOBISTYCH – 83 TRUDNE PYTANIA, NA KTÓRE MUSISZ ZNAĆ ODPOWIEDZI | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto848,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto690,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto169,74 PLN
- Koszt osobogodziny netto138,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
trener Effect
Znany i doświadczony wykładowca akademicki.
Od 1999 r. wykładowca – asystent w Katedrze Prawa.
Autorka licznych artykułów:
„Nowelizacja Kodeksu pracy”,
„Ogólne zasady rozwiązywania umów o pracę”,
„Wypowiedzenie warunków pracy i płacy”,
„Rozwiązanie umowy o pracę z winy pracownika”, także publikacji książkowych „Kodeks pracy i karta nauczyciela w praktyce” oraz „Fundusz świadczeń socjalnych w praktyce”.
Prowadziła szkolenia dla pracowników służby cywilnej, kadry kierowniczej oraz specjalistów działów kadr. Przeszkoliła między innymi kilkuset specjalistów działów kadr, menedżerów firmy KGHM Polska Miedź S.A. Zrealizowała cykl szkoleń dla firmy Man Star Trucks & Buses Sp. z o.o., PEC Katowice S.A., PEC Sp. z o.o. w Tychach, PEC w Dąbrowie Górniczej S.A. Używa twórczych narzędzi dla przedstawienia istoty problemu. Jakość pracy potwierdzają uczestnicy ? najwyższe oceny i zwiększenie sprawności i skuteczności. Listy referencyjne ze szkoleń prowadzonych przez wykładowcę znajdują się na naszej stronie internetowej w zakładce Referencje.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie PDF
Informacje dodatkowe
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/szkolenie-effect-mobbing-dyskryminacja-w-pracy?date=72563
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
- Nasze szkolenie umożliwia interakcję i zadawanie pytań na każdym etapie prowadzanie. Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z Prowadzącym bez konieczności zadawania pytań na czacie.