ASERTYWNY SZEF
ASERTYWNY SZEF
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jak być asertywnym adresujemy do:
wyższej i średniej kadry menedżerskiej, osób, które odczuwają potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy o sobie i swoich pracownikach, aby skuteczniej kierować zespołem w trudnych sytuacjach zawodowych, a w szczególności do:
- kierowników działów
- szefów zespołów
- kierowników i specjalistów Zarządzających Personelem
oraz wszystkich osób pragnących pogłębić i rozwinąć swoją komunikację w zespole
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podczas szkolenia Asertywny Szef przeanalizujemy techniki skutecznej komunikacji i nauczymy Cię, jak być asertywnym w pracy.Pokażemy jak panować nad emocjami – samokontrola jest niezbędną umiejętnością do budowania pozytywnych relacji w miejscu pracy – ze współpracownikami.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się x | Kryteria weryfikacji x | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
JAK BYĆ ASERTYWNYM – CELE SZKOLENIA:Budowanie asertywnej postawy sprzyjającej wywieraniu wpływu w relacjach z pracownikami
Wzmocnienie poczucia własnej wartości i skuteczności w kontaktach z pracownikami, przełożonymi
Nabycie i/lub rozwijanie umiejętności:
– jasnego i motywującego wyrażania poleceń
– wzmacniania i chwalenia pracowników
– stawiania granic oraz asertywnej odmowy
– wyważonego formułowania swojego zdania i argumentowania swoich racji
– udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, korygowania zachowań pracowników i współpracowników
– odbierania krytyki ze strony pracownika z dystansem do emocji
– skutecznego radzenia sobie z presją psychologiczną, straszeniem, agresją i gniewem pracowników
Poznanie efektywnych sposobów radzenia sobie z najczęściej spotykanymi postawami i reakcjami tzw. trudnych pracowników
Rozwijanie umiejętności stosowania odpowiednich technik asertywności i obrony przed manipulacjami.
Efekt usługi
Efektywne zarządzenie pracownikami
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Wiedza i umiejętności nabyte podczas szkolenia będą weryfikowane w trakcie codziennej pracy
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Więcej informacji:
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/asertywny-szef-3-2-2
Czy jestem asertywnym Szefem? Dlaczego warto być asertywnym Szefem? Diagnoza własnego poziomu asertywności
- Korzyści wynikające z bycia asertywnym Szefem
- Partnerski a niepartnerski styl prowadzenia rozmowy i budowania relacji z podwładnym
- Pakiet testów diagnozujących asertywność – moja „Mapa Asertywności” – autoanaliza obecnego poziomu asertywności Uczestników
Siła autorytetu Szefa – jakim jestem Szefem, moje prawa jako Szefa?
- Czynniki budujące autorytet Szefa:
– autorytet funkcji
– autorytet doświadczenia i kompetencji
– autorytet osobowości
– autorytet w oparciu o wartości - Prawa Szefa podstawą jego asertywnej postawy („Jako Szef mam prawo do?”)
- Awans w zespole – problem czy szansa dla Szefa?
- Umiejętność kontrolowania dystansu w relacjach z podwładnymi
- Asertywna mowa ciała – czy asertywność widać „gołym okiem”?
Ćwiczenia komunikacji niewerbalnej Szefa – scenki z nagraniem kamerą VHS (co widzą pracownicy patrząc na Ciebie? – co można wyczytać z postawy ciała, gesty budujące i obniżające autorytet, mimika twarzy…)
- Techniki asertywne w codziennej praktyce Szefa
- Zasady motywującego przekazywania swoich oczekiwań i wydawania poleceń pracownikom
- Algorytm motywującego polecenia
- Techniki komunikowania szefowskich decyzji i ich obrony
- Podstawowy model skutecznego szefowskiego: „NIE”
- Przykłady rozmów w oparciu o szefowskie „NIE”
- Inne techniki odmowy pracownikom
- Modele chwalenia i nagradzania
- Asertywne zasady prowadzenia rozmów doceniających z pracownikami
- Asertywne udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
– komunikaty „JA”
– techniki konstruktywne krytyki: FUKOZ, FUPR, „kanapka” i inne - Zachowania werbalne (zdania) budujące poczucie mocy Szefa w konfliktowych sytuacjach z pracownikami
Trudna sytuacja bycia krytykowanym Szefem – gdy pracownik nas krytykuje…
- Zdrowe podejście do krytyki – „to tylko jedna z wielu możliwych opinii…”
- Chwila prawdy o krytyce ? zastrzeżenia uzasadnione i nieuzasadnione
- Wzory zachowań skutecznych w radzeniu sobie z uzasadnioną i nieuzasadnioną krytyką ze strony pracownika
- Reagowanie na krytykę personalną lub firmy
- Krytyka nie jedno ma imię:
– radzenie sobie z krytyką nadmiernie uzasadnioną
– demaskowanie krytyki aluzyjnej
– reakcja na krytykę agresywną
– reakcja na krytykę zaskakującą - Poszukiwanie i uprzedzanie krytyki
- „Odtruwanie pracownika” – jak reagować na narzekanie podwładnych?
Asertywne sposoby na trudnych pracowników
- Dlaczego pracownicy nie robią tego, co powinni?
- Efektywność w pracy a piramida Maslowa i dwuczynnikowa koncepcja Herzberga
- Narzędzia szefowskie w relacjach z pracownikami o cechach:
– doświadczonego i kompetentnego, ale niesolidnego
– nadwrażliwego malkontenta
– „nałogowego krytykanta”
– gwiazdy w zespole
– wycofanego introwertyka
-…itd.
Inteligencja emocjonalna menedżera
- Uczucia i emocje w relacjach zawodowych – czym są i czy można je stłumić?
- Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania własnych emocji i emocji innych ludzi
- Trudna emocja: gniew
– zrozumieć swój gniew – rola informacyjna i energetyczna gniewu
– fizjologia i dynamika uczucia gniewu
– asertywny, bezpieczny sposób wyrażania gniewu
– jak reagować na gniew pracownika?
– jak radzić sobie, kiedy to nas opanował gniew?
– co dalej po wybuchu?
– jak postępować ze „starym” gniewem? (zaszłości, dawne wpadki) - Trudne emocje: strach i wstyd
– jak zachować spokój w trudnej sytuacji, jak świadomie sterować swoimi emocjami w biznesie?
– jak wykorzystywać strach do poprawy relacji z innymi ludźmi?
– intuicja w pracy – czym jest i czy warto się nią kierować w relacjach biznesowych? - Emocje w pracy – jak wykorzystywać ich siłę? Przykłady uczestników szkolenia ich omówienie i opracowanie strategii poradzenia sobie z nimi
Profilaktyka spadku motywacji do pracy Szefa
- Przyczyny obniżającego się poziomu motywacji – jak zapobiec tej sytuacji?
- Źródła stresu – indywidualne, organizacyjne, specyficzne dla stanowiska
- Autodiagnoza stresu zawodowego
- Zjawisko sumowania się stresu – źródła stresu w sytuacjach życiowych
- Typ osobowości A – osobowość, która generuje stres
- Techniki relaksacji i pokonywania stresu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 966,77 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 599,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto163,90 PLN
- Koszt osobogodziny netto133,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie papierowej
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi