KLIENT DZWONI Z REKLAMACJĄ! – POLIGON ĆWICZENIOWY TRUDNYCH PRZYPADKÓW. NAJWYŻSZE STANDARDY TELEFONICZNEJ OBSŁUGI SKARG I REKLAMACJI
KLIENT DZWONI Z REKLAMACJĄ! – POLIGON ĆWICZENIOWY TRUDNYCH PRZYPADKÓW. NAJWYŻSZE STANDARDY TELEFONICZNEJ OBSŁUGI SKARG I REKLAMACJI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
SZKOLENIE ADRESUJEMY DO:
- Pracowników Działów Reklamacji, Serwisu
- Pracowników Działów Obsługi Klienta, Help Desk, Contact Center
- Pracowników Działów Handlowych, do których przekazywane są informacje o problemach Klientów
- Pracowników Działów Kontroli Jakości
- Pracowników Działów Produkcji, Technologów, odpowiedzialnych za końcową jakość produktów
oraz wszystkich osób zajmujących się problematyką reklamacji w przedsiębiorstwie
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji21-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Odpowiemy na pytania:Jak panować nad emocjami własnymi i wpływać na zachowania klienta?
Jakich słów używać, a jakich unikać?
Jak zadbać o dobre relacje, lojalność klienta i wizerunek firmy?
Tylko sprawdzone techniki i rozwiązania.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się x | Kryteria weryfikacji x | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
ODPOWIEMY NA PYTANIA:Jaki jest dzisiejszy klient i co jest dla niego ważne?
Co nam mówią reklamacje i jak wykorzystać te informacje, do budowania większej lojalności klientów?
Jakie są podstawowe potrzeby merytoryczne i emocjonalne współczesnych Klientów reklamacyjnych?
Co zrobić gdy klient krzyczy, jest uparty, arogancki i nie słucha?
Jak się zachować, gdy klient używa niecenzuralnych słów, jest agresywny i obraża konsultanta? Czy i jak przerwać rozmowę?
Jak ważne znaczenie ma odpowiednie mentalne nastawienie do Klienta reklamacyjnego i jak nie dać się ponieść niepotrzebnym emocjom?
Na czym polega empatyczne podejście – towar deficytowy, który może zdziałać cuda!
Poznasz język ograniczeń i język możliwości w rozmowie z Klientem. Dowiesz się jakich słów i zwrotów używać, a jakich unikać?
Jak formułować odpowiednie pytania i zbierać niezbędne informacje od Klienta?
Co to jest język ograniczeń i język możliwości w rozumieniu potrzeb Klienta?
Jak asertywnie stawiać granice w emocjonalnych sytuacjach przekraczania zasad kultury osobistej?
Jak używać arkusza oceny jakości rozmowy z Klientem reklamacyjnym?
Jak poinformować Klienta, o odmowie uznania reklamacji, umiejętnie wskazując na konkretne powody i argumenty, ale bez obwiniania Klienta?
Jak umiejętnie mówić „nie” i nie stracić Klienta?
Efekt usługi
Wiedza i umiejętności nabyte podczas szkolenia będą weryfikowane w trakcie codziennej pracy
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Wiedza i umiejętności nabyte podczas szkolenia będą weryfikowane w trakcie codziennej pracy
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
https://effect.edu.pl/szkolenie-obsluga-klienta-reklamacje/telefoniczna-obsluga-klienta
Zacznijmy od siebie, czyli kluczowe kompetencje efektywnego konsultanta w telefonicznej obsłudze klienta reklamacyjnego
Wiedza konsultanta
- Wysoka świadomość i wiedza na temat reklamacyjnej strategii firmy i oczekiwań stawianych pracownikom do obsługi Klienta reklamacyjnego.
- Świadomość własnych mocnych stron i obszarów do rozwoju.
Umiejętności konsultanta
- Mistrzowski poziom komunikacji werbalnej i niewerbalnej (spójność).
- Szeroki wachlarz narzędzi komunikacyjnych (min. pytania i aktywne słuchanie).
- Panowanie nad własnymi emocjami i wpływanie na emocje/zachowania Klienta.
- Oddzielanie faktów od emocji (technika „czarnego balonika”).
- Empatyczne podejście – towar deficytowy, który może zdziałać cuda!
Postawa konsultanta
- Proaktywne i podmiotowe podejście do każdego Klienta.
- Pozytywne nastawienie i odpowiedni „mindset”.
- Pewność siebie z świadomością roli Klienta, jego praw i obowiązków.
Warstwa merytoryczna i emocjonalna w kontakcie z klientem reklamacyjnym Przygotowanie merytoryczne
- Znajomość praw i obowiązków każdej ze stron
- Znajomość procedur, standardów i procesów.
Przygotowanie emocjonalne i osobowościowe predyspozycje w kontakcie z Klientem
- Percepcja emocji.
- Rozumienie emocji.
- Asymilacja emocji.
- Zarządzanie emocjami.
Struktura rozmowy przychodzącej i jej kluczowe etapy.
- Profesjonalne powitanie – najnowsze trendy, dobre praktyki i najczęściej popełniane błędy.
- Pozyskanie niezbędnych danych od Klienta – praktyczne wykorzystanie techniki „intencji” w etapie zbierania informacji oraz praktyczne stosowanie reguły: „od ogółu do szczegółu”.
- Przedstawienie propozycji rozwiązania kwestii reklamacyjnej / kolejne kroki w procesie – praktyczne przedstawienie zasady przechodzenia „od problemu do rozwiązania”.
- Zebranie opinii Klienta i upewnienie się, że sprawa została wyczerpująco wyjaśniona.
- Profesjonalne zakończenie rozmowy – najnowsze trendy, dobre praktyki i najczęściej popełniane błędy.
Komunikaty werbalne i niewerbalne oraz ich znaczenie w kontakcie telefonicznym
- Znaczenie spójności werbalnej i niewerbalnej, jako metoda budowania pewności siebie, wiarygodności i przekonania do produktu/usługi, czyli „nie ważne co mówisz, ale jak to mówisz”.
- Jakość głosu jako bardzo ważny atrybut skutecznego konsultanta.
- Dlaczego Klient słyszy uśmiech w słuchawce telefonu?
- Techniki dopasowania się do Klienta (reguła podobieństwa) na poziomie werbalnym i niewerbalnym.
- Problem dzielony z kimś innym to połowa problemu. Jak ważna jest empatia w obsłudze klienta?
- „Jaka akcja, taka reakcja”, czyli świadomość działania reguły wzajemności w teorii i praktyce.
- Aktywne słuchanie jako najważniejsza umiejętności w obsłudze Klientów – sprawdzone i praktyczne techniki werbalnego i niewerbalnego aktywnego słuchania.
- Sztuka zadawania odpowiednich pytań w odpowiednim momencie, czyli kto pyta ten prowadzi rozmowę.
Komunikaty negatywnie i pozytywnie brzmiące w rozmowie z klientem – ćwiczenia lingwistyczne
- Podstawy „reframingu”, czyli jak przeramować słowa „kolce” na słowa „kwiaty”.
- Język ograniczeń i język możliwości w rozmowie z Klientem.
- Technika „presupozycji” jako narzędzie wywierania wpływu w rozmowie.
- Zagrożenia wynikające z nadużywania trybu rozkazującego.
- Techniki „zmiękczania” twardych słów, czyli jak inaczej nazwać „problem”?
- Jak efektywnie personalizować wybrane komunikaty w kierunku Klienta?
- Niebezpieczeństwa wynikające z nadużywania słów: „postaram się…” lub „spróbuję…”
Odrzucenie reklamacji, czyli jak efektywnie przedstawić klientowi argumenty do odmowy, tak, aby nie poczuł się obwiniany?
Jak nie obwiniać Klienta używając różne techniki komunikacyjne
- „Tryb bezosobowy” (imiesłów bierny w praktyce).
- „Generalizacja” z wykorzystaniem zasady społecznego dowodu słuszności.
- „Rozmywanie odpowiedzialności”.
- Technika „kanapka” w teorii i praktyce, czyli jak złagodzić decyzję negatywną?
- Kluczowe zasady perswazji w komunikacji telefonicznej.
- Tworzenie wątków edukacyjnych przy decyzjach negatywnych, czyli jak delikatnie i umiejętnie powiedzieć Klientowi co powinien zrobić inaczej, aby sytuacja reklamacyjna nie powtórzyła się po raz kolejny
Sposoby asertywnego reagowania i zachowania w sytuacjach trudnych i emocjonalnych – praktyczny warsztat umiejętności
- Asertywne przyjmowanie krytyki ze strony Klienta – narzędzia reagowania.
- Cztery stopnie asertywnego stawiania granic Klientowi w sytuacji, gdy przekracza normy dobrego zachowania.
- „Zdarta płyta” z wykorzystaniem parafrazy argumentów jako narzędzie do asertywnej odmowy oczekiwań Klienta, których nie możemy spełnić.
- Klient krzyczy, używa niecenzuralnych słów, jest agresywny. Czy można przerwać rozmowę z klientem?
- Techniki przejścia z obszaru emocjonalnego do merytorycznego z użyciem języka korzyści (metaprogram „do celu” i „od problemu”).
- Analiza audio nagrania rozmowy z Klientem reklamacyjnym z wykorzystaniem arkusza oceny jakości rozmowy.
Trening prowadzenia rozmów w tzw. trudnych sytuacjach z wymagającymi klientami w oparciu o obserwację scenek oraz informację zwrotną trenera
- Przygotowanie mentalne przed rozmową z Klientem.
- Przygotowanie merytoryczne do odbycia rozmowy (min. wiedza o Kliencie).
- Obserwacja i analiza scenek sytuacyjnych połączona z informacją zwrotną trenera.
Złote zasady postępowania w kontakcie telefonicznym z klientem reklamacyjnym
- Dekalog najważniejszych zasad obsługi Klienta reklamacyjnego.
- Zadania wdrożeniowe dla uczestników szkolenia (opcja).
- Sesja Q&A.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 KLIENT DZWONI Z REKLAMACJĄ! – POLIGON ĆWICZENIOWY TRUDNYCH PRZYPADKÓW. NAJWYŻSZE STANDARDY TELEFONICZNEJ OBSŁUGI SKARG I REKLAMACJI | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 033,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto840,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto147,60 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
trener Effect
Od 15 lat wdraża w firmach standardy obsługi klienta z uwzględnieniem trudnych sytuacji reklamacyjnych, prowadzi audyt procedur reklamacyjnych. Trener zarządzania emocjami w obsłudze klienta, komunikacji z klientem, z doświadczeniem praktycznym zdobytym w pracy w międzynarodowych korporacjach.
Jest autorem kilku publikacji prasowych na temat sprzedaży relacyjnej i obsługi klienta w procesie reklamacji w pismach branżowych: Business&Coaching Magazin, Handel, Fresh&Cool.
Autor poradnika dla handlowców: „Merchandising w praktyce”.
Autor publikacji na temat wykorzystania metody OJT – dla magazynu Business & Coaching oraz rozwoju kompetencji menedżerskich (Zarządzanie Zespołem Sprzedażowym w oparciu o program Zarządzanie przez Cele MBO).
Praktyk NLP i specjalista w prowadzeniu coachingu handlowców metodą Coaching On The Job.
Twórca standardów pracy dla Przedstawicieli Handlowych i Regionalnych Kierowników Sprzedaży.
Posiada 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami sprzedażowymi (do 120 osób) od Kierownika Regionalnego po Dyrektora Sprzedaży (obroty roczne – ponad 200 mln zł.)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie PDF
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.