Kurs Terapia manualna w pediatrii – podejście holistyczne u niemowląt i małych dzieci
Kurs Terapia manualna w pediatrii – podejście holistyczne u niemowląt i małych dzieci
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Ten kurs pediatryczny przewidziany jest dla osób posiadających wiedzę na temat anatomii, fizjologii oraz biomechaniki ciała, w szczególności osób, które pragną poszerzyć wiadomości na temat diagnostyki i terapii pediatrycznej. Mile widziani będą zarówno początkujący jak i doświadczeni terapeuci.
Preferowana grupa to:
- REHABILITANCI
- FIZJOTERAPEUCI
- NEUROLOGOPEDZI
- OSTEOPACI
- INNE ZAWODY MEDYCZNE
- STUDENCI – ZAWODY MEDYCZNE
Organizator dopuszcza udział uczestników spoza grupy wymienionej powyżej, jednak obligatoryjne jest wiedzy z zakresu anatomii, fizjologii oraz biomechaniki ludzkiego ciała. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, a decyzja dotycząca udziału w kursie zależy od decyzji Instruktora.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji14-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem tego szkolenia pediatrycznej terapii manualnej jest przedstawienie prostego modelu myślenia, wnioskowania oraz kreowania skutecznego leczenia zaburzeń napięcia. Uczestnicy poznają podstawy anatomii i fizjologii powstawania napięcia mięśniowego. Nauczą się precyzyjnej diagnostyki oraz globalnej i lokalnej terapii manualnej. Poznają holistyczne spojrzenie na zdrowie i rozwój niemowląt w kontekście napięcia mięśniowego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie prowadzi diagnostykę zaburzeń napięcia mięśniowego u niemowląt i małych dzieci, ustala plan terapii oraz stosuje odpowiednio techniki nakierowane na terapię przyczyn zaburzeń napięcia mięśniowego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje zaburzenia napięcia mięśniowego u noworodków i niemowląt | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje przyczyny wzrostu i obniżenia napięcia mięśniowego oraz jego wpływ na zdrowie i rozwój dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje podstawy anatomii i fizjologii układów: kostnego, oddechowego,stomatognatycznego, autonomicznyego i wisceralnego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje techniki manualne stosowane u dzieci | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie przeprowadza testy diagnostyczne poprzez globalne i lokalne badania manualne oraz obserwację spontanicznej aktywności | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik posługuje się technikami stosowanymi w lokalnej i globalnej terapii zaburzeń napięcia mięśniowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie ustala plan terapii oraz stosuje odpowiednio techniki manualne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Część teoretyczna:
Dzień I:
- Poszukiwanie przyczyn w 3 okresach: przed ciążą, ciąża, poród i po narodzinach
- Hipotezy genezy zaburzeń napięcia mięśniowego u noworodków i niemowląt
- Ćwiczenia wprowadzające
- Czym jest „napięcie mięśniowe” oraz jego wpływ na zdrowie i rozwój dziecka?
- Zmiany lokalne, a system globalny i ich znaczenie
- Techniki globalne na oś głowa-miednica
- Co powoduje wzrost napięcia, a co jego obniżenie? – hipertonia vs hipotonia
- Obalenie starych teorii i postawienie nowych w świetle faktów naukowych oraz empirycznych – obniżone centrum, wzmożony obwód???
- Ograniczenia w terapii hipotonii i hipertonii
- Warianty modyfikacji umiejętności motorycznych – obserwacja diagnostyczna
Dzień II:
- Autonomiczny i enteryczny układ nerwowy
- Co mówi EBM o metodach fizjoterapii w pediatrii
- Rozszerzenie pola uwagi poza tkankę mięśniową – mięśnie to nie wszystko
- Techniki na kręgosłup
- Techniki na kość potyliczną
- Techniki okostnowe
- Techniki na cztery przepony
- Problem spłaszczonej główki
- Technika membranowa na czaszkę
Dzień III:
- Dynamika ciśnień przepon
- Technika na kręgosłup szyjny
- Przepona noworodka - patologie mechanizmu oddechowego
- Układ wisceralny
- Podstawy terapii wisceralnej
- Przepukliny, rozejście kresy białej
- Wzdęcia, dyschezja, refluks – techniki
- Techniki na kanaliki łzowe, zatoki
- Pytania i odpowiedzi
Zakończenie
- Walidacja efektów uczenia się
- Wręczenie certyfikatów
- Zdjęcia pamiątkowe
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień I, punkty 1-2. W bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień I, punkty 3-4. W bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień I, punkty 5-6. W bloku szkol. uwzględniono 20 min. przerwy | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień I, punkty 7-10. W bloku szkol. uwzględniono 20 min. przerwy | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 22-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień II, punkty 1-2. W bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień II, punkty 3-5. W bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień II, punkty 6-7. W bloku szkol. uwzględniono 20 min. przerwy | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień II, punkty 8-9. W bloku szkol. uwzględniono 20 min. przerwy | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień III, punkty 1-2. W bloku szkol. uwzględniono 10 min. przerwy | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień III, punkty 3-5. W bloku szkol. Uwzględniono 20 min. przerwy | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień III, punkty 6-9. W bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Sławomir Morel | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto64,29 PLN
- Koszt osobogodziny netto64,29 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Sławomir Morel
Dodatkowo odbył kursy:
International College Osteopatia Medicine Malta (ICOM) – 2 letnia szkoła Osteopatii Pediatrycznej (w trakcie nauki)
Osteopatia w pediatrii: dzieci 0-14 miesięcy (3 moduły)
Koncept biodynamiczny w nauce osteopatii (6 modułów)
Osteopatyczna diagnostyka i leczenie narządów trzewnych (2 moduły)
Podejście osteopatyczne w pediatrii: niemowlaki
Wykorzystanie metody Developmental Neuro-Motor Stimulation (DENEMS) w terapii osób z zaburzonym napięciem mięśniowym (2 moduły)
Przygotowanie do pionizacji i chodu dzieci od 0 do 24 miesięcy
Analiza rozwoju ruchowego dziecka w pierwszym roku życia
Teoretyczne i praktyczne zastosowanie kinesiotapingu i tapingu sportowego w fizjoterapii
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W cenie kursu każdy uczestnik otrzymuje:
- obszerny skrypt z materiałami dydaktycznymi
- narzędzia do pracy podczas kursu
- certyfikat ukończenia szkolenia w języku polskim
- zaświadczenie MEN-III/1
Warunki uczestnictwa
Przed dokonaniem zapisu na usługę, prosimy o kontakt z Organizatorem w celu potwierdzenia dostępności miejsc.
Następnie należy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie https://spasja.pl pod opisem wybranego szkolenia. Procedura opisana jest na stronie.
W komentarzu należy zaznaczyć, że kurs będzie dofinansowany ze środków BUR oraz podać pełne dane do faktury.
Po wysłaniu formularza i potwierdzeniu zapisu przez organizatora, można dokonać zapisu na usługę poprzez BUR.
Wymagane jest przeczytanie i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych SPASJA.
Informacje dodatkowe
-Kurs odbywa się w języku polskim
-Zwolnienie z VAT ze względu na rodzaj prowadzonej działalności (art. 43 ust 1 ustawy o VAT)
-Przed zgłoszeniem prosimy o kontakt mailowy spasja@spasja.pl lub telefoniczny
-Liczba godzin szkolenia została podana w godzinach szkoleniowych (1h szkoleniowa = 45 minut)
-Kurs trwa łącznie 28 godzin szkoleniowych, które są ujęte w harmonogramie
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Sala szkoleniowa spełnia wymogi Sanepidu i Straży Pożarnej: bezpieczne i higieniczne warunki pracy.