Zaawansowane modele biznesowe dlapodmiotu o wielu gałęziach działalności
Zaawansowane modele biznesowe dlapodmiotu o wielu gałęziach działalności
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Finanse i doradztwo finansowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Przesiębiorstwa prowadzące politykę silnej dywersyfi kacji kanałówprzychodowocyh.
- Minimalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji07-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi64
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług doradczych
Cel
Cel
Cel biznesowy
Celem edukacyjnym usługi jest zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu budowania innowacyjnego modelu biznesowego. M.in.: wiedzy z zakresu metod analizy przedsiębiorstwa oraz otoczenia bliższego/dalszego; segmentacji klientów; określania kluczowych czynności, partnerów oraz wartości przedsiębiorstwa; prowadzenia działań sprzedażowych; budowania strategii marketingowej; kreowania produktu oraz umiejętności: samodzielnego budowania kompletnego, gotowego do weryfikacji rynkowej modelu biznesowego dla MSP oraz weryfikacji opracowanych założeń przed ich wdrożeniemEfekt usługi
Dzięki ukończeniu usługi doradczej, uczestnik:
1. [Umiejętności] potrafi : samodzielnie zaprojektować kompletny, gotowy do weryfi kacji rynkowej model biznesowy; wykorzystywaćmetody Design Thinking przy opracowywaniu Business Model Canvas; wykorzystywać metody analizy przedsiębiorstwa oraz jegootoczenia; defi niować nieefektywne obszary dotychczasowej działalności; określić wartości dla klienta, cechy i atuty produktów orazkluczowe czynności pozwalające dostarczać wartość dodaną klientom końcowym; projektować, diagnozować i mierzyć skutecznośćprowadzonych działań sprzedażowych; weryfi kować opracowane założenia w ramach modelu biznesowego przed wejściem na rynek.
2. [Wiedza] zna: proces tworzenia, defi nicję, elementy fundamentalne oraz schematy modeli biznesowych; narzędzia analizyprzedsiębiorstwa oraz jego otoczenia; metody określania wartości, kluczowych czynności, zasobów oraz partnerów w modelubiznesowym; sposoby segmentacji grup klientów oraz budowania relacji z klientem; zasady i narzędzia budowania skutecznej ofertysprzedażowej; metody analizy kosztów oraz potencjału poszczególnych źródeł przychodów; metody i narzędzia weryfi kacji modelubiznesowego przed wejściem na rynek.
3. [Kompetencje] zdobywa i/lub rozwija kompetencje społeczne w zakresie tworzenia, aktualizowania, analizowania i wdrażania modelibiznesowych dla sektora MSP
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metodą potwierdzającą osiągnięcie efektu uslugi jest wypracowaie rozwiązania w postaci diagnozy potrzeb.
Program
Program
Wprowadzenie
Defi nicja modelu biznesowego oraz elementy fundamentalne
Schematy modeli biznesowych
Proces projektowania modelu biznesowego
Kreowanie pomysłów, myślenie wizualne
Design Thinking
Inspiracja klientem
Tworzenie prototypów
Analiza przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia
Otoczenie modelu biznesowego
Metody analizy pozwalające zidentyfi kować przyszłe szanse i zagrożenia, które mogą mieć wpływ na zdolność przedsiębiorstwa doosiągania założonych celów.
Defi niowanie nieefektywnych obszarów biznesu w dotychczasowej działalności.
Propozycja wartości, kluczowe czynności, zasoby oraz partnerzy
Określanie wartości jaką produkt/usługa daje klientowi końcowemu.
Opowiadanie historii - techniki storytellingowe
Zdefi niowanie cech, atutów i stopnia utylitarności. W jaki sposób zaspokaja potrzeby, jak ją zdefi niować i komunikować?
Jakie zasoby fi zyczne oraz intelektualne generują wartość dla klienta?
Określanie kluczowych czynności w przedsiębiorstwie/zespołach pozwalających dostarczyć wartość dodaną oraz budować relację zklientem
Segmenty klientów, budowanie relacji z klientem
Defi niowanie grup klientów.
Jak lepiej zrozumieć i efektywnie zaspokajać potrzeby klientów?
Wyłonienie najlepiej konwertujących grup klientów na poszczególnych rynkach docelowych(TAM, SAM, SOM, PAM)
Typy interakcji z poszczególnymi segmentami
Modele komunikacji
Podstawy projektowania lejka sprzedażowego i ścieżki klienta
Budowanie skutecznej oferty sprzedażowej
Projektowanie lejka sprzedażowego i ścieżki klienta
Mierzenie skuteczności działań sprzedażowych
Skuteczne generowanie leadów
Social selling
Diagnozowanie niskiej konwersji sprzedażowej
Przychody i koszty w modelu biznesowym
Metody analizy kosztów, koszty związane z wdrożeniem nowego modelu biznesowego
Generowanie nowych, alternatywnych źródeł przychodów,
Defi niowanie skuteczności oraz potencjału poszczególnych źródeł przychodów
Model fi nansowy dla zdywersyfi kowanej struktury przychodów i kosztów
Przychody stałe i doraźne - sezonowość
Przychody w wydzielonych obszarach działalności
Koszty stałe oraz zmienne
Cashfl ow
KPI'e fi nansowe
Predykcja wyników fi nansowych nowego modelu biznesowego dla 1 i 3 roku
Weryfi kacja modelu biznesowego przed wejściem na rynek
Metody i narzędzia weryfi kacji,
Perspektywy modelu biznesowego
Analiza wieloaspektowa,
Kluczowe wskaźniki efektywności
Podsumowanie
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Wprowadzenie | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 08-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Analiza przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 08-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Opracowanie materiału z analizy przedsiębiorstwa(praca własna trenera) | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 08-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Propozycja wartości, kluczowe czynności, zasoby oraz partnerzy | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 09-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Segmenty klientów, budowanie relacji z klientem | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Budowanie skutecznej oferty sprzedażowej | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Budowanie skutecznej oferty sprzedażowej (praca własna trenera) | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 11-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Przychody i koszty w modelu biznesowym | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 12-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Model finansowy dla zdywersyfikowanej struktury przychodów i kosztów | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Analiza modelu finansowego -porównanie z innymi modelami(praca własna trenera) | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 15-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Weryfikacja modelu biznesowego przed wejściem na rynek | Prowadzący Maciej Monkiewicz | Data realizacji zajęć 16-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto30 750,00 PLN
- Koszt usługi netto25 000,00 PLN
- Koszt godziny brutto480,47 PLN
- Koszt godziny netto390,63 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Monkiewicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają dostep do elektronicznych szablonów BMC oraz przykłądowe pliki excel z modelami finansowymi.
Materiał w wersji elektronicznej.
Informacje dodatkowe
Uczestnicy otrzymają dostep do elektronicznych szablonów BMC oraz przykłądowe pliki excel z modelami fi nansowymi.
Adres
Adres
Praca własna zespołu doradczego poza siedzibą przedsiębiorstwa.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi