Budowa prorodzinnej kultury pracy. Szkolenie dedykowane branży rachunkowo-księgowej
Budowa prorodzinnej kultury pracy. Szkolenie dedykowane branży rachunkowo-księgowej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla właściceli jak i pracowników zatrudnionych w firmach związanych z branżą rachunkowo-księgowej, którzy odpowiadają za politykę personalną firmy, zarządzaniem zasobami ludzkimi i zorientowani są na rozpoznanie, doskonalenie oraz poprawę krótko i długookresowych warunków organizacyjnych i motywacyjnych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji13-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie pracowników firm z branży rachunkowo-księgowejdo skutecznego zarządzania wyzwaniami demograficznymi oraz wdrażania praktyk prorodzinnych. Uczestnicy dowiedzą się, jak tworzyć i wdrażać Employee Value Proposition (EVP) uwzględniające potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców, oraz jak efektywnie komunikować te wartości w kontekście specyfiki swojej branży.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych takich jak wchodzenie pracowników wyżu demograficznego w wiek emerytalny czy spadek liczby osób w wieku produkcyjnym jako wynik niskiego wskaźnika dzietności, w kontekście funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Tłumaczy znaczenie procesów demograficznych, takich jak wchodzenie pracowników wyżu demograficznego w wiek emerytalny i spadek liczby osób w wieku produkcyjnym, w odniesieniu do własnej firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przedstawia studium przypadku, w którym opisuje wpływ demografii na funkcjonowanie i rozwój konkretnej firmy, uwzględniając wymienione procesy demograficzne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje jaka oferta pracownicza (EVP = Employee Value Proposition) uwzględniająca potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego, pozwala na pozyskanie odpowiednich pracowników, wzrost ich lojalności i satysfakcji. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje analizę istniejącej oferty pracowniczej, identyfikując, jakie elementy są dostosowane do potrzeb pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia i opisuje, jak strategie rekrutacyjne uwzględniające potrzeby pracowników w różnych fazach życia rodzinnego pozyskują odpowiednich kandydatów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje cechy pracowników znajdujących się w różnych fazach życia rodzinnego. Opisuje wpływ tej sytuacji na styl pracy, organizację pracy zespołu i rozwiązywanie ewentualnych nieporozumień. | Kryteria weryfikacji Analizuje dane dotyczące klimatu organizacyjnego, poszukując związków między fazami życia rodzinnego pracowników a poziomem zadowolenia, zaangażowania i efektywności w pracy zespołowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem. | Kryteria weryfikacji Prezentuje aktualne przepisy prawne dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem, wskazując na ich kluczowe elementy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozwiązuje praktyczne przypadki związane z uprawnieniami pracowników w kontekście rodzicielstwa, demonstrując zastosowanie obowiązujących przepisów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego oraz inicjuje dostosowanie i wdrażanie tych praktyk w firmie. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i prezentuje dobre praktyki z innych firm, a następnie proponuje sposób implementacji tych praktyk w swojej organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Inicjuje proces opracowywania nowych praktyk zaspokajania potrzeb pracowników w różnych fazach życia rodzinnego, a także prezentuje konkretne propozycje ich wdrożenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy w firmie (zarząd, kadra menadżerska, przedstawiciele różnych grup społecznych, kulturowych, wiekowych etc.) w związku z planowanym wdrażaniem rozwiązań uwzględniających potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. Konsultuje je na bieżąco, ustala optymalne / kompromisowe rozwiązania i zarządza potencjalnym ryzykiem w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje komunikat dla różnych grup interesariuszy, w którym jasno przedstawia, jakie rozwiązania prorodzinne będą wprowadzone, uwzględniając ich potrzeby i oczekiwania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje potencjalne ryzyko związane z wprowadzeniem prorodzinnych rozwiązań, a następnie opracowuje plan zarządzania tym ryzykiem, uwzględniając różne perspektywy interesariuszy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Sprawnie wykorzystuje narzędzia informacyjne (komunikacja wewnętrzna) i rekrutacyjne (tzw. Employer branding, spotkania rekrutacyjne) w celu przekazania pracownikom oraz kandydatom do pracy informacji o stosowaniu adekwatnych praktyk prorodzinnych w firmie | Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę efektywności działań komunikacji wewnętrznej dotyczącej prorodzinnych praktyk, uwzględniając zrozumienie i zaangażowanie pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Monitoruje aktywność na platformach rekrutacyjnych, oceniając, czy informacje o praktykach prorodzinnych przyciągają uwagę potencjalnych kandydatów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
-
Demograficzne wyzwania w kontekście biznesowym:
- Znaczenie procesów demograficznych: starzenie się populacji, niski wskaźnik dzietności.
- Wpływ na rynek pracy i dostępność pracowników.
- Walidacja szkolenia: Test teoretyczy
-
Znaczenie oferty pracowniczej (EVP) w kontekście prorodzinnym:
- Definicja EVP uwzględniająca potrzeby pracowników planujących rodziny.
- Jak EVP wpływa na pozyskanie i retencję pracowników.
- Walidacja szkolenia: Test teoretyczy
-
Fazy życia rodzinnego pracowników:
- Charakterystyka pracowników w różnych fazach życia rodzinnego (młodzi pracownicy, rodzice małych dzieci, opiekunowie seniorów).
- Wpływ tych faz na styl pracy i organizację zespołu.
- Walidacja szkolenia: Test teoretyczy
-
Regulacje i prawa związane z rodzicielstwem:
- Identyfikacja przepisów dotyczących urlopów rodzicielskich, opieki nad dziećmi, itp.
- Obowiązki pracodawcy i prawa pracowników.
- Walidacja szkolenia: Test teoretyczy
-
Dobre praktyki w zakresie prorodzinnym:
- Przykłady skutecznych rozwiązań: elastyczne godziny pracy, możliwość pracy zdalnej, wsparcie finansowe na opiekę.
- Adaptacja i wdrażanie praktyk w firmie rachunkowo-księgowej.
- Walidacja szkolenia: Test teoretyczy
-
Zarządzanie oczekiwaniami różnych grup interesariuszy:
- Analiza potrzeb zarządu, kadry menedżerskiej, przedstawicieli różnych grup społecznych, kulturowych i wiekowych.
- Konsultacja i zarządzanie ryzykiem wdrażania rozwiązań prorodzinnych.
- Walidacja szkolenia: Test teoretyczy
-
Wykorzystanie narzędzi informacyjnych i rekrutacyjnych:
- Rola komunikacji wewnętrznej w przekazywaniu informacji o praktykach prorodzinnych.
- Budowanie employer brandingu z uwzględnieniem aspektów prorodzinnych.
- Walidacja szkolenia: Test teoretyczy
Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do skutecznego zarządzania aspektami prorodzinnymi w firmach rachunkowo-księgowych, co przyczyni się do poprawy ich funkcjonowania oraz atrakcyjności jako pracodawców na rynku pracy.. Nie jest wymagane doświadczenie.
Warunki organizacyjne:
- Usługa szkoleniowa prowadzona jest w grupach do czterech osób.
- Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
- Usługa zakłada przerwy, ktore nie stanowią ilości godzin szkolenia.
- Walidacja szkolenia prowadzona jest na podstawie pozytywnego wyniku testu teoretycznego (co najmniej 75%)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Demograficzne wyzwania w kontekście biznesowym | Prowadzący Anna Złocka-Bień | Data realizacji zajęć 14-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Znaczenie oferty pracowniczej (EVP) w kontekście prorodzinnym | Prowadzący Anna Złocka-Bień | Data realizacji zajęć 14-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Fazy życia rodzinnego pracowników | Prowadzący Anna Złocka-Bień | Data realizacji zajęć 14-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Regulacje i prawa związane z rodzicielstwem | Prowadzący Anna Złocka-Bień | Data realizacji zajęć 14-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Dobre praktyki w zakresie prorodzinnym | Prowadzący Anna Złocka-Bień | Data realizacji zajęć 15-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Zarządzanie oczekiwaniami różnych grup interesariuszy | Prowadzący Anna Złocka-Bień | Data realizacji zajęć 15-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Wykorzystanie narzędzi informacyjnych i rekrutacyjnych | Prowadzący Anna Złocka-Bień | Data realizacji zajęć 15-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja (test teoretyczny i wywiad swobodny) | Prowadzący Anna Złocka-Bień | Data realizacji zajęć 15-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 02:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Złocka-Bień
Śląskiego o kierunku pedagogiczno - psychologicznym.
Mam ponad 18 letnie doświadczenie w działaniach związanych ze skuteczną komunikacją, zagadnieniami z zakresu HR oraz personal coachingu - wyznaczaniu celów osobistych, ich ewaluacji oraz budowaniu ścieżki kariery dopasowanej do indywidualnych cech osobistych i predyspozycji każdego z nas. Tylko w ciągu ostatniego roku miałam okazję pracować z ponad sześćdziesięcioma osobami na prowadzonych przeze mnie szkoleniach. Tematy, które pojawiają się najczęściej to efektywnego zarządzania potencjałem pracowników, ale także narzędzia z zakresu psychologii, zarządzania czasem, relacji work-life balance, panowania nad stresem oraz zarządzania swoją marką w społecznościach internetowych. Obecnie firmy przykładają dużą rolę do reklamy, cyfryzacji, pozyskiwania nowych
Klientów, ale także do zwiększania świadomości rozwoju kompetencji pracowników jako gwarancji utrzymania zysków na właściwym poziomie.
W prowadzonych przeze mnie szkoleniach najczęściej poruszane zagadnienia dotyczące: zdobywania nowych klientów, budowania relacji ze stałymi klientami – relacji opartych na wzajemnym zaufaniu i szacunku, praca z trudnym i reklamacyjnym klientem, technik sprzedaży i negocjacji handlowych w profesjonalnej obsłudze klienta, PR firmy, skutecznego marketingu, zarządzanie zadaniami, budowanie zespołu, asertywności i szeroko pojętej komunikacji interpersonalnej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzymuje:
- materiały szkoleniowe i dydaktyczne
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa prowadzona jest przez trenerów rotacyjnie - ilość godzin z konkretnym trenerem zależy od dostępności szkoleniowca oraz indywidualnych preferencji i umiejętności uczestnika kursu.
PODSTAWA ZWOLNIENIA z VAT:
W przypadku, jeśli powyższa usługa rozwojowa jest co najmniej w 70% finansowana ze środków publicznych w myśl § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983) to usługa może być zwolniona z naliczenia podatku VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki uczestnictwa w zajęciach zdalnych - wymagane posiadanie:
- komputera/laptopa/tabletu/smartfona e stałym dostępem do Internetu (2 Mb/s / 128 kb/s; zalecana 4 Mb/s / 512 kb/s )
- mikrofonu/zestaw słuchawkowego i kamery internetowej,
- zainstalowana aplikacja MS Teams/ Google Meet/ Hangouts
Uczestnicy na 3 dni przed szkoleniem otrzymają link/zaproszenie to szkolenia.