Efektywna komunikacja wewnętrzna w organizacji
Możliwość dofinansowania
Efektywna komunikacja wewnętrzna w organizacji
Numer usługi 2024/06/13/24213/2182459
1 500,00 PLN
brutto
1 500,00 PLNnetto
187,50 PLNbrutto/h
187,50 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- Kadry zarządzającej i liderów zespołów;
- Menadżerów;
- Team leaderów;
- Kadry wyższego szczebla;
- Pracowników działów HR;
- Specjalistów ds. zasobów ludzkich;
- Pracowników działów komunikacji i PR;
- Specjalistów ds. komunikacji wewnętrznej;
- Członków zespołów projektowych;
- Pracowników działów współpracujących;
- Nowych pracowników i stażystów;
- Każdego pracownik organizacji;
- Pracowników wszystkich szczebli.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji13-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem jest nabycie wiedzy w jaki sposób budować i na czym opierać partnerskie relacje wewnątrz firmowe, zdobycie umiejętności do tworzenia założeń i zasad wewnętrznej komunikacji w firmie z uwzględnieniem interesów wszystkich jej uczestników,poznanie podstawowych różnic w komunikowaniu się wynikających z podziału na osobowości według modelu Insights Discovery.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Budowanie pozytywnych relacji jako fundament porozumienia niezbędny w efektywnej komunikacji wewnętrznej w firmie | Kryteria weryfikacji • Nabycie wiedzy w jaki sposób budować i na czym opierać partnerskie relacje wewnątrz firmowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wypracowanie zespołowych zasad komunikowania się pomiędzy działami (czego oczekujemy, co nam przeszkadza) | Kryteria weryfikacji • Nabycie umiejętności do tworzenia założeń i zasad wewnętrznej komunikacji w firmie z uwzględnieniem interesów wszystkich jej uczestników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowanie uniwersalnego „języka” komunikacji wewnętrznej uwzględniającego różnice w osobowościach indywidualnych członków zespołu. | Kryteria weryfikacji • Poznanie podstawowych różnic w komunikowaniu się wynikających z podziału na osobowości według modelu Insights Discovery. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
Moudł 1. Wstęp
- Prezentacja uczestnikom celów szkolenia i metod pracy.
Moduł 2. Zasady skutecznej komunikacji w zespole
Budowanie pozytywnych relacji jako fundament porozumienia
- Umiejętność oddzielania ludzi od problemu,
- Odróżnianie wyobrażeń i interpretacji od faktów,
- Sztuka zadawania pytań w kontakcie z pracownikami i współpracownikami z firmy,
- Bariery w komunikacji wewnętrznej i sposoby ich ograniczania.
Przepływ informacji w Firmie i zespole:
- Lider jako katalizator dobrej komunikacji w zespole,
- Analiza przeszkód oraz blokad w przepływie informacji pomiędzy działami – pracownikami w zespole,
- Wypracowanie zespołowych zasad komunikowania się pomiędzy działami (czego oczekujemy, co na przeszkadza).
Zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej i jej rodzaje:
- Komunikaty typu „Ja” i „Ty”,
- Koncentracja na problemie, nie na osobie,
- Opis zamiast oceny,
- Przestrzeganie dwustronności komunikacji,
- Konkrety zamiast ogólnych opinii,
- Konstruowanie oceny pozytywnej (pochwała),
- Konstruowanie oceny negatywnej (korekta).
Analiza transakcyjna w kontaktach wewnątrz firmowych:
- Charakterystyka „głosu” – „postawy” rodzica, dorosłego i Dziecka w komunikacji wewnętrznej,
- Konsekwencje zastosowania określonej komunikacji w zespole,
- Komunikowanie się z postawy Dorosły – Dorosły jako podstawa do efektywnej współpracy w firmie.
Moduł 3. Psychologia osobowości i wynikające z nich różnice w komunikacji wewnętrznej
- Psychologia osobowości na podstawie typologii Junga, podstawowe założenia,
- Podział na 4 typy osobowości,
- Jak komunikować się podczas współpracy w zależności od typu osobowości pracowników,
- Dopasowanie sposobu komunikacji w zależności od różnic w osobowości – praktyczne zastosowanie,
- Najczęściej popełniane błędy wynikające z różnic w osobowościach pracowników i współpracowników.
Moduł 4. Zarządzanie przez cele a wzajemne porozumiewanie się pomiędzy zespołami w firmie
Wprowadzenie do zarządzania przez cele:
- Metodologia pracy z celami,
- Cykl Deminga,
- Metoda wyznaczania celów SMART i wzajemnie informowanie się o realizowanych celach pomiędzy pracownikami,
- Znaczenie określania celów i priorytetów w pracy zespołów i realizacji celów firmowych.
Moduł 5. Zarządzanie emocjami w kontaktach wewnątrz firmowych
- Zarządzanie własnymi emocjami,
- umiejętność rozpoznawania i niwelowania niepożądanych stanów emocjonalnych poprzez świadome dystansowanie się.
- Pozycje percepcyjne – umiejętność spostrzegania rzeczywistości z różnych punktów widzenia (między innymi doświadczanie perspektywy innych pracowników i współpracowników).
- Wewnątrz firmowy rozwój empatii – podnoszenie własnej skuteczności w procesie komunikacji wewnętrznej
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 1
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Efektywna komunikacja wewnętrzna w organizacji | Prowadzący Trener Training House | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto187,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto187,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Trener Training House
Z wykształcenia magister prawa oraz certyfikowany trener biznesu i mediator. Szkolenia i warsztaty prowadzi od 2004 roku. Od 10 lat mediator sądowy czuwający nad efektywnym rozwiązywaniem konfliktów i wypracowaniem rozwiązań satysfakcjonujących obie strony w mediacji sądowej i pozasądowej. Jedną ze specjalizacji jest prowadzenie kursów na mediatora i współpraca w tym zakresie z Okręgowymi Izbami Radców Prawnych w Bydgoszczy, Olsztynie i Kielcach. Wykładowca akademicki na Uniwersytecie MERITO w Poznaniu.
Przez blisko 17 lat aktywnie wspiera osoby w efektywnej komunikacji, obsłudze klienta, aktywnej sprzedaży, zarządzaniu w tym zarządzaniu sobą i stresem oraz innymi kompetencjami osobistymi. Pomaga w tworzeniu wizerunku prezentera.
Twórca i właściciel firmy MP Training która od 2010 roku zajmuję się rozwojem osobistym oraz szkoleniami dedykowanymi dla biznesu. Prowadzący w ramach własnej działalności i współpracy z Ogólnopolskimi firmami szkoleniowymi, wiele szkoleń dofinansowanych z KFS i BUR w ramach projektów unijnych.
Przez blisko 18 lat aktywnie współpracuje z handlowcami i kadrą kierowniczą firm z wielu branż w Polsce. Jako twórca i właściciel firmy MP Training prowadzi szkolenia w zakresie doskonalenia umiejętności menadżerskich na każdym poziomie zarządzania. Aktywnie promuje Alternatywne Metody Rozwiązywania sporów i konfliktów.
Przez blisko 17 lat aktywnie wspiera osoby w efektywnej komunikacji, obsłudze klienta, aktywnej sprzedaży, zarządzaniu w tym zarządzaniu sobą i stresem oraz innymi kompetencjami osobistymi. Pomaga w tworzeniu wizerunku prezentera.
Twórca i właściciel firmy MP Training która od 2010 roku zajmuję się rozwojem osobistym oraz szkoleniami dedykowanymi dla biznesu. Prowadzący w ramach własnej działalności i współpracy z Ogólnopolskimi firmami szkoleniowymi, wiele szkoleń dofinansowanych z KFS i BUR w ramach projektów unijnych.
Przez blisko 18 lat aktywnie współpracuje z handlowcami i kadrą kierowniczą firm z wielu branż w Polsce. Jako twórca i właściciel firmy MP Training prowadzi szkolenia w zakresie doskonalenia umiejętności menadżerskich na każdym poziomie zarządzania. Aktywnie promuje Alternatywne Metody Rozwiązywania sporów i konfliktów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia zapewniamy:
- materiały w formie skryptu opracowanego przez prowadzącego
- notatnik i długopis
- wyżywienie (przerwa kawowa i obiadowa)
Na zakończenie usługi każdy z uczestników otrzyma zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.
Adres
Adres
Bydgoszcz
Bydgoszcz
woj. kujawsko-pomorskie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
Kontakt
Kontakt
Kinga Wnuk
E-mail
k.wnuk@th-szkolenia.pl
Telefon
(+48) 797 839 529