EFEKTYWNA OBSŁUGA TRUDNEGO KLIENTA
EFEKTYWNA OBSŁUGA TRUDNEGO KLIENTA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby, które na co dzień mają kontak z klientem zewnętrznym. Osoby, które chcą poznać techniki pracy z trudnym klientem
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji04-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uświadomienie uczestnikom szkolenia, jak ważna jest asertywna komunikacja w budowaniu relacji z klientem, a szczególnie w obsłudze trudnego klienta.Poszerzenie wiedzy z zakresu obsługi bezpośredniej i telefonicznej.
Poszerzenie umiejętności z zakresu przygotowania się do rozmowy z klientem.
Poszerzenie wiedzy na temat asertywności oraz umiejętności rozróżniania postawy agresywnej, pasywnej i manipulacyjnej od postawy i zachowań asertywnych.
Zbudowanie i przećwiczenie zestawu asertywnych technik
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rezultatem szkolenia będzie nauczenie uczestników stosowania technik asertywnej komunikacji w ob-słudze trudnego klienta, wzmocnienie poczucia własnej wartości, kompetencji i umiejętności obrony własnego stanowiska w sytuacjach trudnych, poszerzenie wiedzy z zakresu asertywnej postawy, za-chowań i komunikacji w procesie obsługi klienta. | Kryteria weryfikacji Test zawierający pytania w danym zakresie tematycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Definicja trudnego klienta.
- Źródła i kryteria identyfikacji trudnego klienta.
- Typologia trudnych klientów.
- Psychologia negatywnych zachowań typu złość, atak, roszczeniowość, niezadowolenie itp. Dlaczego klienci stają się trudni?
- Typowe zachowania i gry trudnych klientów.
- Jak rozpoznawać i nie wpadać w pułapki „trudnych gier”?
- Jak przygotować się do profesjonalnych rozmów z klientem.
- Typowe przypadki prowadzenia rozmów z trudnymi klientami
- Asertywność jako kluczowe narzędzie radzenia sobie z trudnym klientem.
- Agresja, pasywność, manipulacja, asertywność – podstawowe objawy i cechy.
- Sposoby i zalety asertywnego zachowania.
- Autodiagnoza poziomu asertywności.
- Zasady prowadzenia asertywnych rozmów w relacji z trudnymi klientami.
- Trudne tematy – trudne rozmowy z klientem.
- Jasne wyrażanie oczekiwań wobec klienta.
- Rozmowa bez złudzeń – przekazywanie wyraźnych informacji o celach trudnej rozmowy.
- Jasne przedstawianie opinii i intencji osoby obsługującej trudnego klienta.
- Zadawanie pytań i ustalanie faktów.
- Parafrazowanie i udzielanie informacji zwrotnej.
- Rozmowa telefoniczna z klientem.
- Zasady i sposoby obsługi klienta przez telefon.
- Merytoryczne przygotowanie podstawą sukcesu rozmowy z klientem przez telefon.
- Głos, rytm, tempo mówienia, akcent i ton głosu w rozmowie z klientem.
- Jak łączyć język faktów i emocji w obsłudze klienta przez telefon.
- Typowe przypadki prowadzenia skutecznych rozmów z klientem przez telefon
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Definicja trudnego klienta. | Prowadzący Kinga Truś | Data realizacji zajęć 09-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Asertywność jako kluczowe narzędzie radzenia sobie z trudnym klientem | Prowadzący Kinga Truś | Data realizacji zajęć 09-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 3. Trudne tematy – trudne rozmowy z klientem. | Prowadzący Kinga Truś | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 4. Rozmowa telefoniczna z klientem. | Prowadzący Kinga Truś | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja usługi szkoleniowej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 275,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 850,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto162,54 PLN
- Koszt osobogodziny netto132,14 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Kinga Truś
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
OTREK” dostarczy materiały szkoleniowe dla uczestników szkolenia (dla każdego uczestnika skrypt
z autorskimi materiałami trenerów, case study, długopis)
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowe
Informacje dodatkowe
Szkolenie ma charakter interaktywny. Oznacza to, że uczestnicy będą zaangażowani podczas realizacji szkolenia. Trenerka stosuje zróżnicowane techniki dydaktyczne: symulacje, ćwiczenia praktyczne, prezentacje/wykłady, dyskusje, studia przypadków etc. Najważniejszym założeniem treningu będzie aktywny udział uczestników i praca w oparciu o symulacje i realne przykłady.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami