Szkolenie: Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia
Szkolenie: Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, logopedzi, terapeuci, pedagodzy, psycholodzy, wychowawcy świetlic, pedagodzy specjalni, nauczyciele wspomagający, terapeuci zajęciowi, i inni specjaliści pracujący z dziećmi w wieku żłobkowym, przedszkolnym, szkolnym a także studenci i rodzice.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji26-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podniesienie kwalifikacji zawodowych Uczestników poprzez nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie samodzielnego prowadzenia diagnozy sprawności motorycznej dziecka, planowania i prowadzenia terapii ręki i zaburzeń motoryki małej oraz wykonywania masażu stymulacyjno-sensorycznego rąk.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą anatomii ręki | Kryteria weryfikacji Wymienia i charakteryzuje elementy anatomiczne ręki | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Konstruuje i kontroluje diagnozę i program terapii ręki u dzieci | Kryteria weryfikacji Omawia i dobiera oraz wykonuje ćwiczenia ręki | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Podaje przykłady programów terapii ręki | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiedni program terapii ręki do deficytów | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Konstruuje diagnozę | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Konstruuje i dopasowuje pomoce niezbędne do terapii ręki | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie pomoce do terapii | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie jest rozbudowanym warsztatem i obejmuje swoim zakresem program I i II stopnia Terapii Ręki – jest kompleksową całością. Szkolenie zorganizowane jest w formie stacjonarnej.
Program zawiera 3 obowiązkowe moduły:
Dzień 1
MODUŁ I – diagnoza sprawności motorycznej dziecka
- Zarys anatomii i fizjologii ręki
- Rozwój psychomotoryczny dziecka
- Kształtowanie chwytania, manipulacji, koordynacji oko-ręka
- Fazy rozwoju aktywności dziecka: rysowanie, kolorowanie, modelowanie i ich wpływ na pisanie
- Analiza oddziaływania zaburzeń integracji sensorycznej na praksję ręki
- Ocena sprawności motorycznej dziecka
- somatognozja i orientacja przestrzenna
- stabilizacja centralna
- zakresy ruchu w stawach
- funkcje wzrokowo-motoryczne
Dzień 2
MODUŁ II – planowanie i prowadzenie terapii ręki
- Etapy rozwoju chwytu narzędzia pisarskiego – analiza chwytu i ruchu ręki
- Konstruowanie planów terapii
- Cele terapii i działań terapeuty oraz jego rola
- Główne cele terapeutyczne
- Precyzowanie kierunku pracy i określanie celów szczegółowych
- Schemat jednostki terapeutycznej i przebiegu procesu terapeutycznego
- Zasady i czas trwania terapii
- Formy terapii
- Zapewnianie właściwej postawy podczas pisania
- Analiza środowiska pracy dziecka: krzesło, stół, ułożenie zeszytu
- Ćwiczenia mięśni brzucha i grzbietu oraz korygowanie ułożenia miednicy
- Torowanie aktywności ręki: ćwiczenia rozruchowe, manualne i manipulacyjne przygotowujące rękę do czynności grafomotorycznych
- Techniki i ćwiczenia wspomagające naukę pisania
- Wybór ręki dominującej
- Terapia czynności samoobsługowych
- Grafika pisma, objawy dysgrafii, terapia ręki a dysgrafia
- Relacja z rodzicami/opiekunami i jej znaczenie w przebiegu terapii
MODUŁ III – masaż stymulacyjno-sensoryczny ręki
- Rola masażu w procesie terapeutycznym
- Instruktaż masażu stymulacyjno-sensorycznego ręki
CZAS TRWANIA:
Szkolenie obejmuje 16 godzin dydaktycznych (45 minut) profesjonalnej pracy diagnostycznej i terapeutycznej na programie I i II stopnia terapii ręki.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 MODUŁ I – diagnoza sprawności motorycznej dziecka | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 27-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 MODUŁ II – planowanie i prowadzenie terapii ręki | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 27-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 MODUŁ III – masaż stymulacyjno-sensoryczny ręki | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 28-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto93,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto93,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Tomczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
materiały od trenera w wersji papierowej
Informacje dodatkowe
przerwy ustalane z uczestnikiem
Warunki uczestnictwa: Nauczyciele wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, logopedzi, terapeuci, pedagodzy, psycholodzy, wychowawcy świetlic, pedagodzy specjalni, nauczyciele wspomagający, terapeuci zajęciowi, i inni specjaliści pracujący z dziećmi w wieku żłobkowym, przedszkolnym, szkolnym a także studenci i rodzice.
Podstawa zwolnienia z vat: art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy od towarów i usług, zwolnione z podatku VAT są usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, inne niż wymienione w pkt 26.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami