SKUTECZNE ZARZĄDZANIE STRESEM I EMOCJAMI
Możliwość dofinansowania
SKUTECZNE ZARZĄDZANIE STRESEM I EMOCJAMI
Numer usługi 2024/06/12/43371/2180474
147,60 PLN
brutto
120,00 PLNnetto
24,60 PLNbrutto/h
20,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa dedykowana jest dla osób pracodawców i pracowników, zespołów.
- Minimalna liczba uczestników25
- Maksymalna liczba uczestników30
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs ma na celu zdobycie umiejętności zarzadzania stresem i emocjami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje sytuacje stresowe i rozpoznaje emocje | Kryteria weryfikacji Uczestnik przystąpi do testu online, który sprawdzi czy osiągnął założone efekty usługi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje emocje w celu podniesienia efektywności działań, przekuwa negatywne emocje w pozytywne działanie | Kryteria weryfikacji Uczestnik przystąpi do testu online, który sprawdzi czy osiągnął założone efekty usługi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki relaksacyjne, rozumie mechanizmy działania ludzkiego ciała i emocji, zarządza stresem i emocjami | Kryteria weryfikacji Uczestnik przystąpi do testu online, który sprawdzi czy osiągnął założone efekty usługi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak, zawiera informacje dotyczące pozyskanej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak, zawiera potwierdzenie.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak, zawiera potwierdzenie.
Program
Program
1. Stres – co warto wiedzieć, aby odmienić jego znaczenie:
- Stres jako odpowiedź na wymagania otoczenia
- Proces reakcji stresowej: sytuacja - umysł – ciało i jakie to nam daje możliwości wpływania na poszczególne poziomy
- Poczucie kontroli nad zdarzeniami, czyli o skutkach niedostatecznego i nadmiernego poczucia sprawstwa
2. Z jakich narzędzi wpływu możemy korzystać na poziomie umysłu - interpretacja zdarzeń i kreowanie rzeczywistości:
- Wpływ przekonań i poprzednich doświadczeń na interpretację zdarzeń stresujących
- Wyobrażenia dotyczące przyszłości jako mechanizm zachowań lękowych i martwienia się
- O pułapce kierowania się stereotypami, reakcjami innych osób, społecznymi przekonaniam i autorytetami (np. w obliczu paniki czy ograniczenia wolności)
- Samoocena własnych możliwości oraz zasobów w poradzeniu sobie ze stresem, czyli o pozytywnym myśleniu
- Jak świadomie kreować możliwości w reagowaniu na daną sytuację
3. Emocje i ciało:
- Emocje jako informacja; dialog umysł – ciało w powstawaniu emocji. Jak odbieramy emocje innych?
- „Zarażanie się” emocjami, czyli o tym, na ile zaraźliwy jest strach, a nie sama choroba
- Czy są emocje dobre i złe?
- Ekspresja emocji i napięć w ciele
- Techniki relaksacji, koncentracji i energetyzujące w dialogu z ciałem
4. Jak „stresować się lepiej?” – przełom w myśleniu o stresie i jego wpływ na praktykę radzenia sobie z sytuacjami potencjalnie trudnymi:
- Wyniki najnowszych badań naukowych na temat stresu – zmiana podejścia.
- Siła stresu – jak w praktyce przekuwać napięcie w energię do działania – koncepcja Kelly McGonigal.
- Reakcje na stres – pułapka czy świadomy wybór?
- Wykorzystanie siły reakcji stresowych w praktyce radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
- w życiu osobistym i zawodowym – ćwiczenia praktyczne.
- Wartości i ich znaczenie w radzeniu sobie w sytuacjach potencjalnie trudnych.
- Błędy w myśleniu i ich wpływ na reakcje w sytuacjach trudnych – tworzenie zdrowych
- przekonań w oparciu o RTZ (arkusz racjonalnej samoanalizy) – ćwiczenia praktyczne
- z wykorzystaniem technik coachingowych.
5. Sprawdzone metody i narzędzia wzmacniania odporności psychicznej oraz wspomagające zarządzanie emocjami i reakcjami na stres:
- Wybór „drogi uczącego się” – praktyczne wykorzystanie koncepcji Marilee Adams – „Myślenie pytaniami”.
- Techniki radzenia sobie z negatywnymi przekonaniami.
- Pozytywne interwencje i ich wykorzystanie w praktyce radzenia sobie z trudnościami życia zawodowego i osobistego.
- Pytania kartezjańskie i ich znaczenie w podejmowaniu decyzji w sytuacjach trudnych.
- Sposoby wzmacniania rezyliencji (umiejętności radzenia sobie z przeciwnościami i stawiania czoła wyzwaniom).
- Sesja pytań i zakończenie szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto147,60 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto24,60 PLN
- Koszt osobogodziny netto20,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 0
Brak wyników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe przygotowane przez Prowadzącego.
Informacje dodatkowe
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie, w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Adres
Adres
ul. Unii Europejskiej 2b
86-050 Solec Kujawski
woj. kujawsko-pomorskie
Siedziba Zamawiającego
Kontakt
Kontakt
Anna Wilk
E-mail
a.wilk@wektorwiedzy.pl
Telefon
(+48) 17 2831 004