Nowoczesne technologie wykorzystywane w szkole
Nowoczesne technologie wykorzystywane w szkole
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- nauczyciele/ nauczycielki szkół podstawowych
- nauczyciele/nauczycielki szkół ponadpodstawowych
- dyrekcja szkół podstawowych i ponadpodstawowych
- pracownicy biblioteki szkolnej, świetlicy szkolnej itp.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji24-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje nauczycieli do efektywnego korzystania z platform edukacyjnych i używania narzędzi cyfrowych do tworzenia oraz udostępniania materiałów zgodnie z prawem autorskim. Uczestnicy nauczą się także wykorzystywać szkolne sprzęty z programu Laboratoria Przyszłości oraz rozumieć i stosować AI w edukacji. Celem jest wspieranie nauczycieli w adaptacji do nowoczesnych standardów edukacyjnych i rozwijanie ich kompetencji zawodowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Nauczyciel zna / rozumie:- przydatne w pracy edukacyjnej dostępne w domenie publicznej i na wolnych licencjach | Kryteria weryfikacji - posiada podstawową wiedzę na temat takich platform jak: Wolne Lektury, Zintegrowana Platforma Edukacyjne, Koalicja Otwartej Edukacji, Centrum Cyfrowe, Khan Academy, Scholaris | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Nauczyciel zna / rozumie:- platformy zawierające gotowe materiały edukacyjne i te, które umożliwiają samodzielne stworzenie materiałów | Kryteria weryfikacji Kryterium weryfikacji:- posiada wiedzę na temat elementów interfejsu platformy, - ma podstawową wiedzę na temat tego, jak korzysta się z wyszukiwarki dostępnej na platformie, otwiera, pobiera plik, modyfikuje plik dostosowując do własnych potrzeb, jak udostępnia plik innym nauczycielom. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Nauczyciel zna / rozumie:- podstawowe możliwości jakie udostępnia Canva w wersji podstawowej - możliwość uzyskania wersji edukacyjnej Canvy (PRO). - bazowe wtyczki umożliwiające pracę w programie Canva z narzędziami AI | Kryteria weryfikacji - posiada wiedzę na temat elementów interfejsu aplikacji Canva- wie jak uzyskać dostęp do Canva for Education - posiada wiedzę na temat przynajmniej jednej wtyczki rozszerzającej pracę w programie Canva o narzędzia AI | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Nauczyciel zna / rozumie:- możliwości wykorzystania sprzętu, który szkoły otrzymały w ramach Laboratorium przyszłości, - bazowe opcje pracy na wybranej platformie umożliwiającej modelowanie 3D. | Kryteria weryfikacji - posiada wiedzę na temat ciekawych pomysłów realizowanych w innych szkołach, a dotyczących wykorzystania sprzętu, który placówki otrzymały w ramach programu Laboratorium przyszłości - wykorzystuje bazowe opcje platformy podczas zadania podczas modelowania 3D | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - proste aplikacje wspierane m.in. przez generatywną AI (np. czat GPT) | Kryteria weryfikacji - ma podstawową wiedzę w zakresie wtyczek umożliwiających pracę w programie Canva z narzędziami AI | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Nauczyciel zna / rozumie:- konieczność korzystania z materiałów lub ich udostępniania zgodnie z prawem autorskim - problematykę prawa autorskiego w przypadku narzędzi wykorzystujących AI | Kryteria weryfikacji - posiada bazową wiedzę na temat prawa autorskiego w tym: licencji CC, dozwolonego użytku w edukacji i dozwolonego użytku prywatnego- posiada podstawową wiedzę na temat dzieła generowanego przez AI w kontekście praw autorskich | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Nauczyciel umie / potrafi:- korzystać z wyszukiwarki dostępnej na platformach zawierających gotowe materiały edukacyjne i te, które umożliwiają samodzielne stworzenie materiałów | Kryteria weryfikacji - znajduje materiał edukacyjny przydatny podczas prowadzonych zajęć na przynajmniej jednej z platformy typu: Wolne Lektury, Zintegrowana Platforma Edukacyjne, Koalicja Otwartej Edukacji, Centrum Cyfrowe, Khan Academy, Scholaris | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Nauczyciel umie / potrafi:- w dyskusji, w sposób konstruktywny wymieniać poglądy, skutecznie przekonywać do własnych pomysłów oraz uwzględniać sugestie innych uczestników kursu na temat wykorzystania sprzętu otrzymanego w ramach programu Laboratoria przyszłości planując angażujące lekcje | Kryteria weryfikacji - przedstawia swoje doświadczenia z wykorzystaniem sprzętu LP lub aktywnie słucha prezentacji innych uczestników szkolenia | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Nauczyciel umie / potrafi:- rozpoznać i prawidłowo stosować licencje Creative Commons | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady autorskich praw osobistych w kontekście zasobów cyfrowych,- wskazuje rodzaje licencji Creative Commons - stosuje w dokumentach przypisy oraz opisy odnoszących się do wykorzystywanych w tekście praw autorskich (np. atrybucja, nazwa autora, link). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Nauczyciel posiada:- kompetencje do podejmowania działań na rzecz upowszechniania wiedzy na temat właściwego wykorzystywania nowych technologii | Kryteria weryfikacji - wskazuje gotowość do upowszechniania wiedzy na temat właściwego wykorzystania TIK i AI w środowisku edukacyjnym | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Nauczyciel posiada / jest gotów do:- samodzielnego działania oraz współdziałania z innymi w zakresie rozwijania umiejętności krytycznego myślenia wśród uczniów, niezbędnego podczas korzystana z wytworów AI | Kryteria weryfikacji - opisuje własne inicjatywy edukacyjne, które podejmie w celu promowania krytycznego myślenia, uwzględniając wykorzystanie AI lub wyjaśnia metody i techniki, które będzie stosował, aby rozwijać umiejętność krytycznego myślenia wśród uczniów, szczególnie w kontekście korzystania z AI | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
W trakcie 16-godzinnego szkolenia uczestnicy odnotują w post-teście zwiększenie swojej wiedzy, umiejętności lub kompetencji społecznych w zakresie znajomości narzędzi cyfrowych, i programów AI oraz sprawności cyfrowej w tworzeniu potrzebnych materiałów edukacyjnych zgodnie z prawem autorskim.Efekt usługi
Uzyskanie w posteście 80% poprawnych odpowiedzi.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Postest.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Wstęp, diagnoza wstępna - 1h
Zapoznanie się z grupą, działania integracyjne, wstępna diagnoza określająca stopień korzystania z narzędzi cyfrowych oraz znajomości narzędzi.
- Otwarte zasoby edukacyjne - 1h
Prezentacja przydatnych w szkole cyfrowych zasobów edukacyjnych (dostępnych w domenie publicznej i na wolnych licencjach)
- Platformy edukacyjne - 3h
Prezentacja przydatnych w szkole platform na których znajdują się już materiały edukacyjne jak również umożliwiają tworzenie własnych. Omówienie rozwiązań bezpłatnych i dostępnych. Zasygnalizowanie zasad przygotowania materiałów zgodnych z zasadami dostępności, w tym WCAG.
- Canva w edukacji - 3h
Prezentacja możliwości jakie udostępnia Canva w wersji podstawowej oraz, przeprowadzenie przez proces związany z uzyskaniem wersji edukacyjnej Canvy (PRO). Zadania praktyczne sprzyjające stworzeniu przez uczestników własnych projektów oraz rozwijanie kompetencji współpracy (projektowanie zespołowe). Rozpoznanie wtyczek umożliwiających pracę w programie Canva z narzędziami AI.
- Laboratoria przyszłości w szkole - 3h
Prezentacja ciekawych pomysłów na wykorzystanie sprzętu, który szkoły otrzymały w ramach laboratorium przyszłości. Proste zadania problemowe z wykorzystaniem elektroniki. Praca na wybranej platformie umożliwiającej modelowanie 3D.
- AI w edukacji - 3h
Wprowadzenie do tematu sztucznej inteligencji. Ryzyko czy szansa? - wieloaspektowe ujęcie możliwości i zagrożeń związanych z obecnością narzędzi AI w edukacji. Przedstawienie propozycji wykorzystania podczas zajęć edukacyjnych aplikacji i programów z modułem sztucznej inteligencji tak, aby wspierać u uczniów rozwój kluczowych kompetencji (4K).
- Prawo autorskie w edukacji - 1h
Zapoznanie nauczycieli z licencjami creative commons oraz prawem autorskim i tym jak możemy korzystać z treści dostępnych w Internecie. Będą omawiane kwestie związane z prawami autorskimi, licencjami, prawem do cytowania i używania cudzego materiału oraz jak skutecznie chronić własne prace. Moduł będzie zawierał także wprowadzenie do kwestii prawa autorskiego materiałów generowanych przez narzędzia wykorzystujące AI.
- Podsumowanie, diagnoza na zakończenie - 30 min
Podsumowanie szkolenia np. zgodnie ze schematem kapeluszy Bono, przeprowadzenie diagnozy na zakończenie.
Walidacja - 30 min
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wstęp, diagnoza wstępna | Prowadzący Agnieszka Chomicka-Bosy | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Otwarte zasoby edukacyjne | Prowadzący Agnieszka Chomicka-Bosy | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Platformy edukacyjne | Prowadzący Agnieszka Chomicka-Bosy | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Chomicka-Bosy | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Platformy edukacyjne | Prowadzący Agnieszka Chomicka-Bosy | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 13:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Canva w edukacji | Prowadzący Agnieszka Chomicka-Bosy | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:05 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Chomicka-Bosy | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Canva w edukacji | Prowadzący Agnieszka Chomicka-Bosy | Data realizacji zajęć 30-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Laboratoria przyszłości w szkole | Prowadzący Agnieszka Chomicka-Bosy | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Chomicka-Bosy | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:05 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 AI w edukacji | Prowadzący Agnieszka Chomicka-Bosy | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:05 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Chomicka-Bosy | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Prawo autorskie w edukacji | Prowadzący Agnieszka Chomicka-Bosy | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Podsumowanie, diagnoza na zakończenie | Prowadzący Agnieszka Chomicka-Bosy | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 904,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto369,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto300,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Chomicka-Bosy
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały zostaną udostępnione w wersji elektronicznej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami