Kurs - Opiekun dziecięcy wraz z egzaminem. Kurs uwzględnia kwalifikacje zielone oraz cyfrowe.
Kurs - Opiekun dziecięcy wraz z egzaminem. Kurs uwzględnia kwalifikacje zielone oraz cyfrowe.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby:
- pracujące jako opiekun dziecięcy w firmach prywatnych, instytucjach państwowych, organizacjach pozarządowych i innych podmiotach gospodarczych - m.in. żłobkach, przedszkolach, klubach malucha.
- pracujące jako opiekun dziecięcy w domach klientów,
- osoby nie posiadające doświadczenia w pracy opiekuna dziecięcego a dążące do nabycia kwalifikacji w tym zawodzie.Osoby zgłaszające się do udziału w kursie wykonują pre test pozwalający na ocenę wiedzy, dzięki czemu poziom kursu jest dostosowywany do poziomu wiedzy Uczestników/czek.
Od Uczestników/czek wymagana jest:
- podstawowa wiedza z zakresu opieki nad dziećmi,
- podstawowe umiejętności z zakresu opieki nad dziećmi,
- nie wymagane jest wylegitymowanie się doświadczeniem w opiece nad dziećmi. - Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji26-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs "Opiekun dziecięcy" przygotowuje do samodzielnej opieki nad dziećmi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą rozwoju psychicznego i somatycznego dziecka w różnych okresach jego życia. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje rozwój psychiczny i somatyczny dziecka w różnych okresach jego życia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą aspektów rozwojowych wieku dziecięcego. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje aspekty rozwojowe wieku dziecięcego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu rozwoju: mowy, myślenia, wyobraźni i pamięci u dzieci. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje zakres rozwoju: mowy, myślenia, wyobraźni i pamięci u dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą ilościowych i jakościowych przemian poszczególnych funkcji i właściwości psychicznych w różnych okresach życia dziecka (wiek niemowlęcy, poniemowlęcy, przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny). | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje ilościowe i jakościowe przemiany poszczególnych funkcji i właściwości psychicznych w różnych okresach życia dziecka (wiek niemowlęcy, poniemowlęcy, przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą oceny i obserwacji rozwoju motoryki u dzieci. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestie oceny i obserwacji rozwoju motoryki u dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą rozwoju mowy: sytuacyjnej, konkretno-wyobrażeniowej, abstrakcyjnej. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestie rozwoju mowy: sytuacyjnej, konkretno-wyobrażeniowej, abstrakcyjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą zagadnień związanych z analizą i syntezą myślową oraz procesami porównania. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestie zagadnień związanych z analizą i syntezą myślową oraz procesami porównania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą rozwoju moralno-społecznego w życiu dziecka. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestie rozwoju moralno-społecznego w życiu dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą roli zabawy w rozwoju dziecka, umiejętność doboru właściwych zabaw do wieku dziecka. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje rolę zabawy w rozwoju dziecka, umiejętność doboru właściwych zabaw do wieku dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą metod wszechstronnego rozwoju dziecka. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje metody wszechstronnego rozwoju dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą rozwoju aktywności ruchowej u dzieci. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestie rozwoju aktywności ruchowej u dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą sprawności i koordynacji ruchów rąk. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestie sprawności i koordynacji ruchów rąk. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą właściwej organizacji czasu i zabawy dobranej do wieku dziecka. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestie właściwej organizacji czasu i zabawy dobranej do wieku dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Kurs obejmuje następujący zakres tematyczny:
- Podstawowa wiedza na temat rozwoju psychicznego i somatycznego dziecka w różnych okresach jego życia.
- Znajomość aspektów rozwojowych wieku dziecięcego.
- Wiedza z zakresu rozwoju: mowy, myślenia, wyobraźni i pamięci u dzieci.
- Szczegółowa wiedza z zakresu ilościowych i jakościowych przemian poszczególnych funkcji i właściwości psychicznych w różnych okresach życia dziecka (wiek niemowlęcy, poniemowlęcy, przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny).
- Umiejętność oceny i obserwacji rozwoju motoryki u dzieci.
- Wiedza z zakresu rozwoju mowy: sytuacyjnej, konkretno-wyobrażeniowej, abstrakcyjnej.
- Znajomość zagadnień związanych z analizą i syntezą myślową oraz procesami porównania.
- Rola rozwoju moralno-społecznego w życiu dziecka.
- Rola zabawy w rozwoju dziecka, umiejętność doboru właściwych zabaw do wieku dziecka.
- Znajomość metod wszechstronnego rozwoju dziecka.
- Wiedza z zakresu rozwoju aktywności ruchowej u dzieci.
- Wiedza z zakresu sprawności i koordynacji ruchów rąk.
- Umiejętność właściwej organizacji czasu i zabawy dobranej do wieku dziecka.
Kwalifikacje zielone w kursie opiekuna dziecięcego obejmują wprowadzenie zabaw i aktywności związanych z ekologią i ochroną środowiska. Kwalifikacje cyfrowe dotyczą wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych do wspierania wszechstronnego rozwoju dziecka, monitorowania jego postępów i wprowadzania nowoczesnych metod edukacyjnych.
Kwalifikacje zielone:
- Umiejętność wprowadzania zabaw związanych z ekologią, np. recyklingowe projekty artystyczne, gry na świeżym powietrzu, które uczą dzieci o przyrodzie.
- Umiejętność wprowadzania zabaw i aktywności, które uczą dzieci szacunku do środowiska, np. sadzenie roślin, opieka nad zwierzętami, świadomość ekologiczna.
- Umiejętność zachęcania dzieci do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu, co promuje zdrowy styl życia i kontakt z naturą.
Kwalifikacje cyfrowe:
- Wykorzystanie technologii w edukacji dzieci, np. aplikacji edukacyjnych, interaktywnych gier, programów wspomagających rozwój mowy, myślenia i pamięci.
- Korzystanie z cyfrowych narzędzi do śledzenia postępów w rozwoju motoryki, takich jak aplikacje do monitorowania aktywności fizycznej.
- Znajomość programów komputerowych i aplikacji do ćwiczeń umysłowych, które wspierają rozwój analizy, syntezy myślowej i porównania.
Warunki wymagane od Uczestników/czek:
- podstawowa wiedza z zakresu opieki nad dziećmi,
- podstawowe umiejętności z zakresu opieki nad dziećmi,
- nie wymagane jest wylegitymowanie się doświadczeniem w opiece nad dziećmi.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia kursu:
a) maksymalna liczba Uczestników/czek kursu: 15 osób
b) kurs prowadzony będzie w formie warsztatowej, zakładającej aktywny udział Uczestników/czek i przeprowadzenie ćwiczeń praktycznych
c) wyposażenie sali szkoleniowej: - biurka, krzesła - laptop, projektor mulitmedialny, flipchart
d) materiały szkoleniowe dla Uczestnika/czki kursu: - teczka, notes, długopis.
Jedna godzina oznacza jedną godzinę lekcyjną (45 min.).
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin potwierdzający nabycie kwalifikacji zawodowych. EGZAMIN ICVC - składa się z części pisemnej, zawierającej 16 pytań zamkniętych, jednorazowego wyboru. Aby otrzymać wynik pozytywny należy odpowiedzieć poprawnie na 12 pytań, czyli uzyskać 75%. Egzamin jest oceniany przez ICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto137,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto137,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto250,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto250,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto250,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto250,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Łysik
-Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
-Aurtyzm-Edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu
-Oligofrenopedagogika
-Pedagogika opiekuńczo- wychowawcza z pomocą psychologiczno -pedagodiczną
-Terapia pedagogiczna
-Organizacja i zarządzanie oświatą
-Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z integracja sensoryczną
- Tyflopedagogika
-Surdopedagogika.
Pracuje jako nauczyciel w szkole podstawowej, dodatkowo od 2020 roku jest dyrektorem w dwóch przedszkolach oraz dwóch żłobkach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy/Uczestniczki kursu otrzymają materiały szkoleniowe: teczka, notes, długopis.
Warunki uczestnictwa
W przypadku kursów dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w kursie jest spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, do którego składane będą dokumenty o dofinansowanie usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
W efekcie ukończenia kursu Uczestnicy/Uczestniczki uzyskają certyfikat W efekcie ukończenia kursu Uczestnicy/Uczestniczki uzyskają certyfikat ICVC/OZC 20032.82 Opiekun dziecięcy z uwzględnieniem kwalifikacji zielonych i cyfrowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi