Manager gastronomii - kwalifikacje zawodowe z egzaminem
Manager gastronomii - kwalifikacje zawodowe z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia, zarówno do osób pracujących na stanowisku managera lokalu jak i chcących pracować w kawiarniach restauracjach, barach, pubach i innych pkt. gastronomicznych, salach bankietowych, czy eventowych w charakterze managera lub osoby zarządzającej zakładach gastronomicznym.
Szkolenie jest odpowiednie dla osób na każdym poziomie zaawansowania zarówno posiadających podstawowe umiejętności i doświadczenie w pracy na samodzielnym stanowisku zarządzania barem, jak i osób bez wiedzy branżowej i doświadczenia zawodowego, zainteresowanych tematyką szkolenia i chcących uzyskać kwalifikacje w tym zakresie.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji18-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi38
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Manager gastronomii – kwalifikacje zawodowe z egzaminem” przygotowuje do samodzielnej pracy w branży gastronomicznej na stanowisku managera, osoby zarządzającej w restauracjach, kawiarniach, pubach, barach, jak również innych punktach gastronomicznych typu sale bankietowe oraz eventowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się zarządza barem, punktem gastronomicznym zgodnie z przyjętym standardem branżowym w najwyższych jakościach, z zachowaniem wysokiej kultury osobistej i współcześnie obowiązujących trendów w serwisie konsumenta oraz przyjętych z inwestorem rozliczeń biznesowych | Kryteria weryfikacji -określa obowiązki, wymagania i umiejętności managera -opisuje cechy osobowe, sylwetkę i zawodowy wizerunek managera -omawia postawę w miejscu pracy oraz zasady etyki zawodowej -stosuje zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej, formy grzecznościowe i oficjalne -przytacza przykłady właściwych i oczekiwanych form zachowań managera -tworzy komunikaty dostosowane do sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się nawiązuje kontakt z gośćmi/klientami, kontrahentami i partnerami biznesowymi stosując zasady komunikacji kontaktu werbalnego i niewerbalnego | Kryteria weryfikacji -wymienia zasady nawiązywania kontaktu, podaje przykłady, ilustruje scenką -nawiązuje relacje z wykorzystaniem świadomości techniki komunikacji jako narzędzia -omawia sytuacje trudne i wskazuje metody rozwiązywania problemów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się wskazuje zasady wywierania dobrego pierwszego wrażenia oraz profesjonalnej postawy managera baru w zakładzie gastronomicznym | Kryteria weryfikacji - stosuje zasady odpowiedniego doboru form grzecznościowych-postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej -respektuje reguły kultury osobistej i przestrzeni indywidualnej wrażliwości gościa/klienta/kontrahentów oraz personelu z którym współpracuje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się przyjmuje zamówienia dotyczące zatowarowania w oparciu o umiejętność przeprowadzania remanentu i właściwą oceny sprzedaży | Kryteria weryfikacji -definiuje i rozróżnia typy lokali gastronomicznych i usług gastronomicznych-stosuje narzędzia skutecznej komunikacji w budowaniu atmosfery -wyróżnia typy barów i formy obsługi : barman, barista, kelner -rozróżnia kolejne etapy obsługi w zależności od typu baru -wykonuje czynności związane z przyjęciem zamówienia, zatowarowania, uzupełnienia stanów magazynowych i remanentu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się przygotowuje i serwuje różnego rodzaju napoje w tym również mieszane i wieloskładnikowe zgodnie z instrukcją stanowiskową Barman, Barista, Kelner | Kryteria weryfikacji -wskazuje podział i omawia charakterystykę napojów mieszanych -omawia i dobiera szkło, sprzęt barmański oraz narzędzia konieczne do przygot. napoju -przygotowuje mieszany napój alkoholowy i bezalkoholowy zgodne z pref. gościa -przygotowuje różne rodzaje kawy -wskazuje podział oraz omawia zasady serwisu i obsługi kelnerskiej -dobiera typ serwisu do charakteru imprezy, menu i miejsca obsługi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się wymienia składniki przygotowywanych napojów i zastosowane techniki komponowania | Kryteria weryfikacji -charakteryzuje i rozróżnia typy i rodzaje alkoholi -charakteryzuje i rozróżnia popularne marki alkoholi -omawia i charakteryzuje składniki napojów -charakteryzuje i rozróżnia rodzaje kawy -charakteryzuje elementy latte art. i sposoby wykonania -podaje receptury i charakteryzuje techniki wykonania kaw mlecznych na bazie espresso -omawia zasady serwowania i prezentacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się charakteryzuje metody sprzedaży, śledzenia stanów zatowarowania i składania zamówienia | Kryteria weryfikacji -składa zamówienie zgodnie z stanem faktycznego zapotrzebowania, ciągłości sprzedaży oraz maksymalnego wykorzystania potencjału asortymentu-pobiera zatowarowanie baru zgodnie z przyjętymi zasadami odpowiedzialności i rzetelności -wymienia zasady kontroli stanu zatowarowania, jakości i ilości -rozlicza pobrany asortyment | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się wykonuje pracę z zachowaniem zasad i umiejętności reagowania w trudnych i kryzysowych sytuacjach | Kryteria weryfikacji -omawia zasady reagowania w trudnych sytuacjach-definiuje typy sytuacji trudnych -wymienia skuteczne techniki rozwiązywania problemów -wymienia sposoby radzenia sobie ze stresem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się współpracuje z zespołem stosując profesjonalne zasady wyboru i oceny właściwych priorytetów | Kryteria weryfikacji -organizuje pracę zespołową oraz grafik zadań personelu-dzieli się pomysłami -wymienia zasady oceny właściwych priorytetów -dzieli się zdobytymi umiejętnościami i wiedzą -przekazuje informacje i ciekawostki branżowe -omawia zasady motywowania grupy współpracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się wskazuje podstawowe zasady etyki zawodowej managera baru | Kryteria weryfikacji -opisuje podstawowe zasady etyki managera-podaje przykłady właściwego zachowania -określa granice i przestrzeń decyzyjności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Certyfikacja Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoICVC Certyfikacja Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Grupa dolelowa usługi:
Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia, zarówno do osób pracujących na stanowisku managera lokalu jak i chcących pracować w kawiarniach restauracjach, barach, pubach i innych pkt. gastronomicznych, salach bankietowych, czy eventowych w charakterze managera lub osoby zarządzającej zakładach gastronomicznym.
Szkolenie jest odpowiednie dla osób na każdym poziomie zaawansowania zarówno posiadających podstawowe umiejętności i doświadczenie w pracy na samodzielnym stanowisku zarządzania barem, jak i osób bez wiedzy branżowej i doświadczenia zawodowego, zainteresowanych tematyką szkolenia i chcących uzyskać kwalifikacje w tym zakresie.
Zagadnienia poruszane podczas szkolenia / zakres i tematyka szkolenia
1. Wprowadzenie /podział lokali gastronomicznych i oferowanych usług - 4 godz. lekc.
-obowiązki managera lokalu
-cechy osobowe, zdolności
-postawa w miejscu pracy
-kultura, etyka zawodowa
-praca w zespole
2. Lokal gastronomiczny z podziałem i charakterystyką zrządzania barem - 6 godz. lekc.
-bar koktajlowy
-bar hotelowy
-bar klubowy
-bar restauracyjny
-bar kawiarniany
-bar eventowy
3. Wyposażenie i organizacja baru, podstawowe funkcje i sprzęt, metody i techniki pracy oraz instrukcje stanowiskowe - 20 godz. lekc.
- Barman
- Barista
- Kelner
4. Lokal gastronomiczny, jako koncept biznesowy i dobrze funkcjonujące przedsiębiorstwo - 8 godz. lekc.
- projekt gastronomiczny, lokalizacja, inwestycja, stopa zwrotu, zysk
- grupa docelowa
- skuteczne narzędzia
- koszty ( podział i analiza )
- modele rozliczeń
- marketing
- polityka personalna
Umiejętności, które uczestnik nabywa w procesie uczenia się :
-zarządza barem, pkt. gastronomicznym zgodnie z przyjętym standardem branżowym w najwyższych jakościach, z zachowaniem wysokiej kultury osobistej i współcześnie obowiązujących trendów w serwisie konsumenta oraz przyjętych z inwestorem rozliczeń biznesowych.
-nawiązuje kontakt z gośćmi/klientami oraz kontrahentami i partnerami biznesowymi stosując skuteczne zasady komunikacji kontaktu werbalnego i niewerbalnego
-wskazuje zasady wywierania dobrego pierwszego wrażenia oraz profesjonalnej postawy managera baru w zakładzie gastronomicznym
-przyjmuje zamówienia dotyczące zatowarowania w oparciu o umiejętność przeprowadzania remanentu i właściwą ocenę sprzedaży
-przygotowuje i serwuje różnego rodzaju napoje w tym również mieszane i wieloskładnikowe zgodnie z instrukcją stanowiskową Barman, Barista, Kelner.
-wymienia składniki przygotowywanych napojów i zastosowane techniki komponowania
-charakteryzuje metody sprzedaży, śledzenia stanów zatowarowania i składania zamówienia
-wykonuje pracę z zachowaniem zasad i umiejętności reagowania w trudnych i krysyzowych sytuacjach
-współpracuje z zespołem stosując profesjonalne zasady wyboru i oceny właściwych priorytetów
-wskazuje podstawowe zasady etyki zawodowej managera baru
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto147,37 PLN
- Koszt osobogodziny netto147,37 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto170,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto170,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Szczęsny
Tomasz Szczęsny
Instruktor sztuki Barmańskiej – Baristycznej
Instruktor Praktycznej Nauki Zawodu
Szkolenia barmańskie, baristyczne prowadzi od 2006 roku.
Wybrane doświadczenie zawodowe:
01/2016 – do chwili obecnej - Open Bar – właściciel, instruktor, trener barmaństwa
07/2006 - 01/2016 - Barman Service – trener, manager gastronomii, instruktor sztuki barmańskiej
Posiadane kursy, szkolenia, certyfikaty:
Instruktor praktycznej nauki zawodu
Instruktor Sztuki Barmańskiej
Barman II ST.
Kelner/Barista – BarmanService
Manager Gastronomii – BarmanService
Master Class – Pitu
Underberg - Profi service
Shlumberger - Master Class
Publikacje:
Materiały szkoleniowe Kurs barmański I st
Materiały szkoleniowe Kurs barmański II st
Kurs kelnerski i baristyczny
Artykuły Gastronomiczne i publikacje na portalach branżowych
Katarzyna Szczęsna
Katarzyna Szczęsna
Instruktor Sztuki Barmańskiej/Baristycznej
Szkolenia barmańskie, baristyczne prowadzi od 2005 roku.
Wybrane doświadczenie zawodowe:
01/2016 – do chwili obecnej - Open Bar – instruktor, trener barmaństwa
05/2005 - 02.2018 Barman Service – dyrektor zarządzający i właściciel
Producent projektów gastronomicznych
Producent wydarzeń muzycznych, komercyjnych i kulturalnych
Instruktor Sztuki barmańskiej,
Trener Baristka, I Sommalier
02/2002 – 04/2005 Dobra Management – event manager, specjalista ds. gastronomii oraz
zarządzania personelem
Posiadane kursy, szkolenia, certyfikaty:
Instruktor Sztuki Barmańskiej
Barman II st.
Manager Gastr.
Master Class – Pitu
Underberg - Profi service
Shlumberger - Master Class
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają wszelkie materiały szkoleniowe do części teoretycznej oraz praktycznej.
Materiały do części teorerycznej - Skrypty „Barman Service” oraz quizy, testy powtórzeniowe.
Materiały do wykonywania zajęć praktycznych tj. urządzenia i narzędzia (szklanki, mieszadła oraz niezbędne wyposażenie baru) oraz materiały zużywalne niezbędne do realizacji szkolenia
Informacje dodatkowe
Po zakończeniu udziału w kursie uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia pod warunkiem uczestnictwa w usłudze na poziomie co najmniej 80%.
Osoby, które zdadzą egzamin zewnętrzy otrzymają Certyfikat ICVC/MR 20034.12 Manager Restauracji, wystwiony przez ICVC CERTYFIKACJA Sp. z o.o., który potwierdzi uzyskane kwalifikacje.
Szkolenie trwa 38 godzin szkoleniowych (1 godz. szkoleniowa = 45 min), tj. 28,5 godziny zegarowej.
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa może być poddana monitoringowi z ramiena Operatora lub BUR i wyrażają na to zgodę.
Informujemy, że planowany kurs zostanie zorganizowany w momencie zebrania się odpowiedniej liczby uczestników.
W przypadku zebrania się liczby uczestników większej niż 20 osób zostaną utworzone dwie grupy.
Zajęcia dla obu grup odbywać się będą równocześnie, w dwóch salach szkoleniowych, zgodnie z przedstawionym powyżej harmonogramem usługi.
Kurs w jednej grupie poprowadzi Tomasz Szczęsny, w drugiej grupie Katarzyna Szczęsna.
Adres
Adres
Zalecana maksymalna liczba osób na szkoleniu: 20
Sala powinna zapewniać odpowiednią ilość miejsc siedzących oraz umożliwiać przeprowadzenie części praktycznej szkolenia (m.in. dostęp do bieżącej wody).
W Sali powinny znajdować się stoły lub miejsca zawierające dołączone pulpity na których uczestnicy będą mogli zapisywać notatki.
Układ stołów dowolny
Zajęcia powinny być prowadzone z wykorzystaniem zróżnicowanych form: indywidualnie i grupowo.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi