Mierzenie efektywności kampanii marketingowej - szkolenie
Mierzenie efektywności kampanii marketingowej - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest adresowane do:
- marketerów, specjalistów ds. promocji, pracowników działów zakupów;
- osób związanych z marketingiem online, które chcą poznać i stosować kluczowe wskaźniki, by zmaksymalizować skuteczność kampanii i mierzyć jej efektywność;
- osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym i chciałyby więcej dowiedzieć się na temat możliwości mierzenie efektów kampanii;
- specjalistów i menedżerów z agencji komunikacyjnych odpowiedzialnych za komunikację z klientem, a także z zespołem kreatywnym;
- osób odpowiedzialnych za przygotowanie i przedstawienie finalnej oferty klientowi;
- pracowników agencji reklamowych, chcących zdobyć kompetencje w zakresie pracy z briefem agencyjnym, klienckim, kreatywnym, marketingowym.
Szkolenie jest zgodne z rekomendacjami Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji20-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do zrozumienia, które wskaźniki w największym stopniu pomogą zrealizować cele prowadzenia działań marketingowych online: budowania świadomości marki, wizerunku i zaangażowania oraz efektywności podejmowanych działań, poznania wad i zalet wskaźników mediowych, co ułatwi podejmowanie decyzji optymalizacyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się odpowiednimi wskaźnikami do mierzenia realizacji celów kampanii marketingowych | Kryteria weryfikacji Dobiera adekwatne metody pomiaru skuteczności kampanii w stosunku do wybranych kanałów dotarcia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Szacuje skuteczność kampanii w poszczególnych mediach w oparciu o zdefiniowane parametry | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Posługuje się narzędziami analitycznymi i interpretuje pozyskiwane z nich dane w czasie trwania kampanii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje efekty, proponuje wdrożenie poprawek lub zmian reklamowych w trakcie trwania kampanii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opracowuje wnioski na przyszłe realizacje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1:
- Media Landscape – rola Internetu w ekosystemie mediów w Polsce - 1 h
- Podstawowe rodzaje kampanii internetowych świadomość, wizerunek/ zaangażowanie, efekt: czym się charakteryzują, do jakich kampanii jakie KPI możemy dopasować - 1h 45 min
- Kanały / rodzaje komunikacji w internecie przykłady plus omówienie: display, video, emailing , SEM/SEO, Content marketing, social media, mobile - 1 h 45 min
DZIEŃ 2:
- Modele rozliczeniowe – za co możemy się rozliczać prowadząc kampanie w Internecie, jaka jest różnica między rozliczeniem a optymalizacją pod kątem osiągnięcia konkretnego efektu, najpopularniejsze modele rozliczeniowe w podziale na poszczególne rodzaje reklamy - 1h 30 min
- Uniwersalne wskaźniki mediowe – co możemy analizować na ścieżce konwersji użytkownika: od wyemitowania reklamy po zachowania internauty na stronie docelowej kampanii (CTR, CPC, CPUU/CPRU, Zasięg, CPM, PV, dedykowane np. CPD w Mobile, OR/CTOR/DR/ Churn Rate w Email Marketingu) - 1 h
- Modele emisji kampanii internetowych - 30 min
- Dodatkowe informacje na temat wskaźników online – jak możemy optymalizować wskaźnik CTR? Wskaźniki jakościowe w kampaniach online – Viewability, Brand Safety. Jak na efektywność kampanii online wpływają AdBlocki - 50 min
- Źródła danych – skąd czerpać wiedzę na temat rynku reklamy internetowej? Przydatne raporty i narzędzia w digital marketingu (prezentacja na żywo Gemius Mediapanel + Gemius AdReport + Similarweb) - 40 min
Dzień 3:
- Dedykowane badania kampanii internetowych - 1 h 30 min
- Wskaźniki badawcze - 1 h 45 min
- Praca z briefem - 1h 15 min
Uczestnicy poznają przykłady prawidłowych i nieprawidłowych realizacji z Polski i świata wraz z omówieniem ich skuteczności i efektywności.
Rozliczeniu podlegają godziny dydaktyczne (45min.)
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników usługi, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: usługa/szkolenie nie wymaga od uczestników znajomości tematu z obszaru e-marketingu, aktywność na zajęciach, minimalny poziom frekwencji - 80%.
Weryfikacja następuje na podstawie prac zrealizowanych przez uczestników szkolenia:
- warsztaty oparte na analizie case study
- quizy
- symulacje i wypracowanie konkretnych rozwiązań
- testy wiedzy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Media Landscape – rola Internetu w ekosystemie mediów w Polsce - teoria | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Podstawowe rodzaje kampanii internetowych świadomość, wizerunek/ zaangażowanie, efekt - teoria | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Przerwa | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Podstawowe rodzaje kampanii internetowych świadomość, wizerunek/ zaangażowanie, efekt - praktyka | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Kanały / rodzaje komunikacji w internecie przykłady - teoria | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przerwa | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Kanały / rodzaje komunikacji w internecie przykłady- praktyka | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Modele rozliczeniowe – za co możemy się rozliczać prowadząc kampanie w Internecie - praktyka | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Przerwa | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Uniwersalne wskaźniki mediowe – praktyka | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Modele emisji kampanii internetowych - praktyka | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Przerwa | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Dodatkowe informacje na temat wskaźników online praktyka | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Wskażniki ćwiczenia inteaktywne | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Źródła danych – skąd czerpać wiedzę na temat rynku reklamy internetowej? - teoria | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 24-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Dedykowane badania kampanii internetowych - praktyka | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Przerwa | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Wskaźniki badawcze - teoria | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Wskażniki badawcze ćwiczenie grupowe | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Przerwa | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Ćwiczenia z briefem - praca w grupach | Prowadzący Michał Szczur | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 214,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,70 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Szczur
Odpowiedzialny za wewnętrzne szkolenia dla zespołu.
Staż szkoleniowy w obszarze pomiaru efektywności kampanii to ponad 200 godzin.
Od początku kariery zawodowej związany z domem mediowym Mindshare. Doświadczenie zdobywał prowadząc kampanie digitalowe m.in. dla BRE Bank/mBank, Ubisoft, NIKE, LG, IBM, Heinz, Discovery Channel. Laureat konkursów branżowych Effie, Golden Arrow i InnovationAd.
SGH - magister
Karolina Chołuj
20 lat doświadczenia w branży, w agencjach badawczych oraz mediowych, współpracowała z największymi reklamodawcami, zarówno lokalnie jak i w środowisku międzynarodowym. Na co dzień kieruje zespołem badaczy i analityków, który realizuje projekty dla klientów Mindshare oraz wspiera planowanie strategiczne komunikacji realizowanej w agencji.
Staż szkoleniowy w obszarze pomiaru efektywności kampanii to ponad 120 godzin szkoleniowych. Wykształcenie wyższe.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po szkoleniu uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej:
- Prezentacja szkoleniowa
- Linki do źródeł do dalszego samokształcenia
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, pod warunkiem min. 80% frekwencji.
Warunki uczestnictwa
Przed zapisaniem się proszę o kontakt szkolenia@dimaq.eu w celu potwierdzenia terminu i dostępności miejsc dla Uczestników.
Warunkiem uczestnictwa jest rejestracja i założenie konta w BUR, dokonanie zapisu na szkolenie za pośrednictwem BUR oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora.
Zapraszamy na inne szkolenia z e-marketingu, dostępne na stronie: https://dimaq.pl/akademia-dimaq/. Szkolenie może być również zorganizowane w formie szkolenia zamkniętego - na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa.
Informacje dodatkowe
- Podatek VAT - usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701). Wymagane oświadczenie przedsiębiorstwa.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie dostępne na platformie Zoom, Teams lub LiveWebinar. Każdy z uczestników dostanie link do szkolenia.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - system operacyjnych Windows, macOS i Linux, zalecany: procesor dwurdzeniowy o taktowaniu co najmniej 2 Ghz (Intel i3/i5/i7 lub ekwiwalent AMD), pamięć RAM - 4 Gb
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: dla audio 256 kb/s, Video w wersji HD – 4Mb/s – to są parametry górne graniczne.
System dopasowuje się do łącza i działa na każdych dostępnych parametrach.
Wskazane kamera i mikrofon.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line będzie aktywny przez cały okres trwania kursu.