Excel- Szkolenie dedykowane dla firmy
Excel- Szkolenie dedykowane dla firmy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest kierowane do pracowników firmy:
-
już pracują na Excelu ale chcą poznać nowe funkcje aby praca z programem była bardziej płynna i wydajna
-
chcą analizować, przetwarzać i przedstawiać dane w czytelny sposób
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu "Kierunek – Rozwój".
-
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji22-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi13
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym w sposób sprawny i efektywny.Przygotowuje do tworzenia dokumentów w arkuszu kalkulacyjnym wraz z wprowadzaniem, edytowaniem oraz formatowaniem danych, tabel, formatowaniem warunkowym oraz użyciem formuł, tworzenia wykresów. Uczestnik dzięki usłudze poszerzy wiedzę z oferowanych funkcji i automatycznych wyliczeń stosowanych m. in. w analizie danych, finansach, księgowości, pracach administracyjno-biurowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W kategoriach wiedzy po ukończeniu szkolenia uczestnik:posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie następujących tematów:Formatowanie komórek i arkuszy, Formuły i funkcje, Zakresy danych i tabele danych, Wykresy, Drukowanie, Obliczenia różne, Współpraca programu Excel z Internetem oraz innymi programami (Word, Power Point) W kategoriach umiejętności po ukończeniu szkolenia uczestnik: formatuje komórki i arkusze wprowadzając zmiany dotyczące czcionki, formatu liczb, obramowania i cieniowania komórek,krawędzi, wyrównywania komórek, tekstu, komentarzy, formatowania warunkowego wykorzystuje formuły i funkcje podstawowe i warunkowe oraz inne pracuje z danymi (sortowanie, filtrowania i usuwanie, etc) tworzy wykresy i je modyfikuje stosuje różne formy drukowania dokonuje różnych obliczeń (przeliczanie jednostek, obliczanie pola, powierzchni, obwodu i objętości, zaokrąglanie liczb) | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminu końcowego na co najmniej 90% | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wykorzystuje program Excel w powiązaniu z innymi programami i Internetemdokonuje analizy przedsiębiorstwa z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel W kategoriach kompetencji społecznych uczestnik: ma umiejętności samokształcenia się, dzięki którym będzie gotów do samodzielnego poszukiwania rozwiązań podnoszących jakość realizowanych przez siebie zadań oraz zwiększających ich efektywność posiada zwiększoną wydajność dzięki czemu przyspieszy realizację codziennych zadań przy wykorzystaniu arkusza kalkulacyjnego MS Excel do zastosowań firmowych | Kryteria weryfikacji Zaliczenie egzaminu końcowego na co najmniej 90% | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Przypomnienie podstaw Excela:
-
Budowa okna programu
-
Elementy arkusza
-
Podstawowe operacje na pliku: tworzenia, zamykanie, otwieranie
-
Wprowadzanie danych i ich edycja w arkuszu
-
Podstawowe operacje na arkuszach
-
Komórki i obszary komórek
-
Zaznaczanie komórek
-
Przenoszenie zawartości komórek
-
Modyfikacja szerokości i wysokości kolumn i wierszy
-
Tabele
-
Formatowania arkusza
2. Formatowanie komórek i arkuszy:
-
Formatowanie czcionki
-
Formaty liczb
-
Obramowanie i cieniowanie komórek
-
Wyrównanie komórek
-
Formatowanie typu danych (liczbowe, walutowe, procentowe, tekstowe, daty, niestandardowe)
-
Malarz formatów, szybkie kopiowanie formatów
-
Zmiana wyrównania tekstu
-
Obramowanie i krawędzie
-
Wstawianie i edycja komentarzy
-
Podstawy formatowania warunkowego
3. Bieżące pytania i odpowiedzi uczestników dotyczące dodatkowych funkcji Excela
4. Formuły i funkcje:
-
Wprowadzenie do formuł i funkcji
-
Podstawowe działania matematyczne
-
Dodawanie funkcji za pomocą okna dialogowego
-
Adresowanie komórek – względne, bezwzględne
-
Kopiowanie formuł
-
Podstawowe funkcje podsumowujące (SUMA, ŚREDNIA, MAX, MIN, ILE.NIEPUSTYCH)
-
Formuły warunkowe – funkcja JEŻELI
-
Funkcje związane z datami i czasem – DZIŚ, DATA, CZAS, TEKST (m.in. DATA.RÓŻNICA, NETWORKDAYS, WORKDAY, YEARFRAC, DATA, GODZINA, WEEKNUM))
-
Funkcje matematyczne (m.in. SUMA.ILOCZYNÓW, SUMA.WARUNKÓW, RZYMSKIE)
-
Logiczne (m.in. JEŻELI, JEŻELI.BŁĄD)
-
Tekstowe (m.in. DŁ, ZNAJDŹ, PODSTAW, OCZYŚĆ)
-
Statystyczne (m.in. LICZ.JEŻELI ,LICZ.PUSTE, ŚREDNIA.WARUNKÓW)
-
Tworzenie formuł, które zliczają̨ i sumują
-
Tworzenie formuł, które wyszukują̨ wartości
-
Rodzaje odwołań (m.in. WYSZUKAJ.PIONOWO, WYSZUKAJ.POZIOMO, INDEKS, PODAJ.POZYCJE , ADR.POŚR, NR KOLUMNY, WYBIERZ, TRANSPONUJ)
-
Tworzenie obszarów nazwanych
-
Obszary dynamiczne
5. Zakresy danych i tabele danych:
-
Poprawne tworzenie i wykorzystanie list danych
-
Sortowanie danych
-
Filtrowanie – wybieranie potrzebnych danych
-
Usuwanie duplikatów
6. Wykresy
-
Tworzenie wykresów
-
Modyfikacja wykresów, korzystanie z kart wstążki Narzędzia wykresów
-
Różne typy wykresów: liniowy, kolumnowy, kołowy, kolumnowy 3-W
-
Tworzenie szablonów wykresów
7. Bieżące pytania i odpowiedzi uczestników dotyczące dodatkowych funkcji Excela
8. Drukowanie:
-
Widok układu wydruku i podziału stron
-
Ustawianie obszaru wydruku
-
Skalowanie i dopasowywanie wydruku
-
Tworzenie własnych nagłówków i stopek
9. Obliczenia różne
-
Przeliczanie jednostek
-
Obliczanie pola, powierzchni, obwodu i objętości
-
Zaokrąglanie liczb
10. Współpraca programu Excel z Internetem
-
Zapisywanie skoroszytów w internecie
-
Zapisywanie plików programu Excel w formacie HTML
-
Tworzenie hiperłączy
11. Współpraca programu Excel z innymi programami.
-
Przenoszenie wykresów do innych aplikacji: Word, PowerPoint
-
Wstawianie do dokumentów Worda tabel z Excela
12. Bieżące pytania i odpowiedzi uczestników dotyczące dodatkowych funkcji Excela
13. Egzamin końcowy w formie praktycznej
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 742,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 742,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto134,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto134,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adam Bulica
Prowadzenie szkoleń z zakresu pakietu Office w firmie Numeron.
Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej - Ochrona danych osobowych w administracji i biznesie - Inspektor ochrony danych; Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Menedżerskie studia podyplomowe - Executive MBA; Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi Studia podyplomowe; Akademia CISCO CCNA; Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach studia podyplomowe, Zarządzanie i Marketing; Fakultatywne Studia Pedagogiczne, na Politechnice Częstochowskiej; Politechnika Częstochowska mgr inż., Informatyka w elektroenergetyce, Ukończone kilkanaście kursów zawodowych.
Łukasz Wojciechowski
Politechnika Częstochowska mgr inżynier
Wydział Elektryczny Elektronika – inżynieria komputerowa
Politechnika Częstochowska – Wydział Budowy Maszyn - Studia podyplomowe z zakresu sieci komputerowych
Uniwersytet Jana Długosza w Cz-wie – studia podyplomowe Pedagogika
Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej – studia podyplomowe z zakresu Ochrony Danych osobowych
Doświadczenie
2015-2019 – nauczyciel informatyki – Katolicka Szkoła Podstawowa w Częstochowie
Prowdzenie szkoleń z zakresu obsługi komputera i oprogramowania komputerowego MS Office dla osób starszych – projekt finansowany z funduszy europejskich
od 2013 r. - własna działalność gospodarcza – kompleksowa obsluga informatyczna firm i osób prywatnych
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają Prezentację w formie elektronicznej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:Zajęcia w formie zdalnej prowadzone są przy wykorzystaniu platformy Zoom/Microsoft Teams, Platforma Zoom/Microsoft Teams pozwala min. na kontakt face to face oraz monitoring realizowanej usługi. Aplikacja jest dostępna na wszystkie urządzenia (komputery, smartfony i tablety)
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika:komputer stacjonarny/laptop/MAC z kamerą, mikrofonem, głośnikami (słuchawki lub zestaw słuchawkowy z mikrofonem) system operacyjny: Windows 7 lub nowszy, MacOS lub Linux, procesor Intel i3 lub AMD A10, minimum 2GB RAM,
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnikdostęp do internetu - prędkość połączenia co najmniej 10 Mbit/s, przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari, do prawidłowego wyświetlania materiałów szkoleniowych wymagane jest posiadanie czytnika plików PDF,