Kwalifikacyjne pedagogiczne studia podyplomowe - online
Kwalifikacyjne pedagogiczne studia podyplomowe - online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Studia kierowane są do absolwentów wyższych studiów zawodowych lub studiów magisterskich posiadających przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu, pragnących zdobyć kwalifikacje pedagogiczne, uprawniające do wykonywania zawodu nauczyciela oraz czynnych zawodowo nauczycieli, którzy nie posiadają przygotowania pedagogicznego.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników100
- Data zakończenia rekrutacji19-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi390
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przekazanie Słuchaczom praktycznych umiejętności w zakresie właściwego przygotowania zajęć dydaktycznych oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do sprawnej i twórczej realizacji dydaktycznych i wychowawczych zadań w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Absolwenci uzyskają przygotowanie pedagogiczne do nauczania przedmiotów ogólnokształcących.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie WIEDZY:W pogłębionym stopniu podstawowe pojęcia z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki ogólnej w powiązaniu z innymi dziedzinami edukacyjnymi Rolę szkoły i nauczyciela w uczącym się społeczeństwie oraz nowoczesne teorie edukacyjne Aktualne zasady nauczania, teorie edukacyjne i metodykę ogólna i przedmiotową połączoną z aktu aktualnym warsztatem pracy nauczyciela Trendy rozwojowe w zakresie pedagogiki, psychologii i metodyki nauczania Zjawiska zachodzące w procesie nauczania tj. rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów Potrzebę rozwijania kompetencji społecznych i kluczowych u uczniów, budowania zespołu , tworzenia relacji w szkole oraz zasad bezpieczeństwa uczniów Zasady organizacji zajęć lekcyjnych oraz wykorzystania pomocy dydaktycznych Metody, formy i środki organizacji zajęć w grupach ćwiczebnych z zastosowaniem metod integracyjnych, aktywizujących i rozwijających kompetencje społeczne | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie UMIEJĘTNOŚCI:Kształtować i monitorować rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie przedmiotu nauczania Prognozować rozwój intelektualny uczniów oraz problemów z tym związanych. Opracowywać indywidualne i zbiorowe programy edukacyjne z zakresu przedmiotu nauczania i wychowania Organizować pracę dydaktyczną w typowych i nietypowych warunkach Kierować zespołami zadaniowymi oraz grupami projektowymi w zakresie przedmiotu nauczania Analizować efekty swojej pracy i dokonywać modyfikacji w kontekście jej wyników oraz trendów rozwojowych i technologicznych Modyfikować dostępne narzędzia i testy diagnostyczne w zakresie nauki przedmiotu nauczania Opracowywać nowe programy i zadania oraz potrzebne pomoce dydaktyczne Ukierunkowywać rozwój wiedzy , umiejętności i kompetencji u swoich uczniów i współpracowników Dzielić się swoja wiedzą z wykorzystaniem różnych form i środków | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie KOMPTENECJI SPOŁECZNYCH: Jest gotów do Wymagania od swoich uczniów obowiązujących zasad i norm współżycia społecznego oraz tolerancji i akceptacji Przestrzegania zasad etyki zawodu nauczyciela Utrzymywania i tworzenia właściwych relacji w środowisku swojej pracy oraz zawodowym Podejmowania trudnych decyzji i decyzji wysokiego ryzyka dla dobra ucznia | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin zajęć teoretycznych |
Liczba godzin zajęć praktycznych |
Liczba punktów ECTS |
Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne |
||||
1. |
Podstawy psychologii ogólnej |
10 |
- |
1 |
2. |
Psychologia rozwoju człowieka |
5 |
5 |
1 |
3. |
Psychologia rozwoju dziecka |
10 |
15 |
2 |
4. |
Psychologia rozwoju ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości |
10 |
15 |
2 |
5. |
Psychologia kształcenia i wychowania |
10 |
10 |
2 |
6. |
Podstawy pedagogiki ogólnej |
10 |
10 |
2 |
7. |
Pedagogika komunikacji i kultury języka |
5 |
10 |
2 |
8. |
Poradnictwo zawodowe. Problemy pracy wychowawczej i opiekuńczej nauczyciela |
5 |
10 |
2 |
9. |
Wybrane problemy współczesnej pedagogiki |
5 |
5 |
1 |
10. |
Pedagogiczne aspekty bezpieczeństwa dzieci i młodzieży |
5 |
5 |
1 |
11. |
Metodyka pracy wychowawczej i opiekuńczej nauczyciela |
10 |
10 |
2 |
Przygotowanie w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu |
||||
12. |
Emisja głosu |
- |
10 |
1 |
13. |
Wybrane problemy dydaktyki ogólnej |
15 |
15 |
3 |
14. |
Metodyka przedmiotu nauczania |
20 |
20 |
3 |
15. |
System oświaty |
5 |
- |
1 |
16. |
Dydaktyka - Projektowanie środowiska materialnego lekcji |
15 |
15 |
2 |
17. |
Dydaktyka - Technologia informacyjna i media w edukacji |
20 |
20 |
3 |
18. |
Prawo oświatowe i status zawodowy nauczyciela |
10 |
- |
1 |
19. |
Współpraca nauczyciela ze środowiskiem |
5 |
- |
1 |
20. |
Dydaktyka - Projektowanie procesu kształcenia |
20 |
20 |
3 |
Praktyka |
||||
21. |
Praktyka zawodowa |
- |
150 |
9 |
Razem: |
195 |
345 |
45 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Podstawy pedagogiki ogólnej | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto13,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto13,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Cecylia Borowska
dr n. zdr. Tomasz Grad
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty oplaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Ukończone studia I lub II stopnia.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Informacje dodatkowe
- Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
- Czas trwania: 3 semestry.
- Podstawa zaliczenia: studia kończą się 3 egzaminami po każdym semestrze studiów.
Możliwość otworzenia grupy, która będzie mieć zajęcia w tygodniu ( wtorki, czwartki w godzinach: 16:15-20:30 )
Możliwość otworzenia grupy, która będzie mieć zajęcia w weekendy
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h