Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami projektu są mikro, mali, średni i duzi przedsiębiorcy (bez samozatrudnionych), zespoły HR oraz menadżerowie/ kandydaci na menadżerów zainteresowani otrzymaniem refundacji na usługi rozwojowe mające na celu przygotowanie pracodawców do wprowadzenia i zarządzania zmianą w firmie związaną m.in. ze starzeniem się społeczeństwa czy zróżnicowaniem sposobu świadczenia pracy.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji04-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zdobycie wiedzy i umiejętności na temat: zrozumienia i wykorzystania nowych trendów w obszarze HR / zarządzania kapitałem ludzkim; wykorzystania dobrych praktyk HR w kluczowych obszarach związanych ze zmianami na rynku pracy i szeroko rozumianym otoczeniem społecznym; wdrażania zmian w organizacji w kontekście wykorzystania innowacyjnych rozwiązań i procesów HR oraz praca z różnymi grupami interesariuszy procesów zmian, a w szczególności radzenie sobie z oporem przed zmianami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji • Podaje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR / zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. | Kryteria weryfikacji • Omawia i charakteryzuje nowe trendy w obszarze HR / zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. | Kryteria weryfikacji • Kontroluje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. | Kryteria weryfikacji • Omawia zasady z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. | Kryteria weryfikacji • Planuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Kryteria weryfikacji • Nadzoruje i monitoruje budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian. | Kryteria weryfikacji • Definiuje gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Kryteria weryfikacji • Nadzoruje i organizuje w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Kryteria weryfikacji • Charakteryzuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Kryteria weryfikacji • Uzasadnia i rozróżnia źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Kryteria weryfikacji • Ocenia i charakteryzuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. | Kryteria weryfikacji • Planuje i objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian. | Kryteria weryfikacji • Rozróżnia i nadzoruje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I
Zarządzanie zmianą
- Założenia zmiennej rzeczywistości w cyfrowym świecie.
- VUCA
- BANI
- Jak radzić sobie w zmiennej rzeczywistości w cyfrowym świecie – J. Casicio:
- To, co kruche, wymaga zdolności i odporności
- Odpowiedzią na niepokój jest empatia i uważność
- To, co nieliniowe, wymaga kontekstu i adaptacji
- To, co niezrozumiałe wymaga kontekstu i adaptacji
2. Analiza pola sił Kurta Levina i przyczyny oporu pracowników w zmianie.
- Opór logiczny
- Opór psychologiczny
- Opór socjologiczny
- Osobiste skrypty w procesie zmian
- Źródła i powody oporu w sytuacji zmiany
- Osobiste przekonania i nastawienie menadżera do zmian w kierunku transformacji cyfrowej
3. Projektowanie zmian ukierunkowanych na transformację cyfrową
- Praca z kompasem zmian: sens, wizja, działania, angażowanie w zmianę
- Etapy procesu wdrażania zaprojektowanych zmian: komunikacja, edukacja, wsparcie, angażowanie w zmianę, negocjacje, przymus, kooptacja
- Efektywność w procesie zmian – świadomość kosztów i zwrotów z inwestycji. Podejście rezultatowe.
4. Empowerment - angażowanie i utrzymanie zaangażowania pracowników zmianie.
- Analiza case – studies z fabryki Boeinga
- Założenia podejścia empowerment
- Jak wpływać na poczcie odpowiedzialności, właścicielskie podejście i zaangażowanie pracowników?
- Idea motywacji 3.0, czyli sposoby kreowania motywacji wewnętrznej
- Ambasador zmiany, czyli rola menedżera w inicjowaniu zmian i liderowaniu
5. Komunikacja w zmianie w dobie cyfryzacji i digitalizacji.
- Rola expose menedżera w zmianie
- Trzystopniowy model komunikowania zmian: rozmrożenie – konwersja – zamrożenie
- Model 3E – angażowanie w zmian
- Programatory lingwistyczne – jaki słowa i zwroty obniżają motywację pracowników do zmian oraz wywołują obawy?
- Normy etyczne i społeczne w procesie komunikowania zmian
- Perswazja i sztuka przekonywania do nowych idei
- Cyfrowe kanały i sposoby komunikowania zmian
Dzień II
Zarządzanie wiekiem w zmianie
- Różnice międzypokoleniowe – źródła i konsekwencje
- Pokolenia Y i Z a starsze generacje – czym się różnią i dlaczego?
- Wpływ nowoczesnych technologii na różnice międzypokoleniowe
- Kolejne generacje – badania i prognozy
- Potencjał przedstawicieli pokolenia Y i Z
2. Millenialsi – jak z nimi rozmawiać?
- Typy milenialsów - charakterystyka
- Potrzeby i motywatory milenialsów
- Rozwiązywanie problemów i sposób komunikacji
- Najczęściej popełniane błędy i jak ich unikać
3. Porównanie pokoleń Y oraz Z
- Podobieństwa i różnice między pokoleniami
- Motywowanie i budowanie lojalności
- Podejście do biznesu, przekonania
- Komunikacja szyta na miarę, czyli jak dany komunikat dostosować do generacji
- odbiorców?
4. Budowanie i zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
- Przepaść międzypokoleniowa a relacja szef – pracownik
- Zarządzanie pracownikami z poprzednich pokoleń
- Zarządzanie przez Internet – przyszłość czy fanaberia?
- Zarządzanie turkusowe – czy może istnieć firma bez szefa?
5. Komunikacja budująca zaufanie i zrozumienie w zespole
- Techniki aktywnego słuchania (parafraza, klaryfikacja, podsumowania)
- Rodzaje pytań (otwarte vs. zamknięte/ sugerujące vs. alternatywne; pytania wg modelu lejka)
- Podstawowe kategorie wypowiedzi (ocena, interpretacja, badanie, rozumienie) – zwracanie uwagi na różne rodzaje komunikatów także w różnorodnych zespołach
- Asertywny styl komunikacji – otwarcie, z szacunkiem i z empatią
- Jak współpracować, by lepiej rozumieć i wykorzystywać różnorodność w organizacji
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Założenia zmiennej rzeczywistości w cyfrowym świecie | Prowadzący Katarzyna Matuszak | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszak | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Analiza pola sił Kurta Levina i przyczyny oporu pracowników w zmianie | Prowadzący Katarzyna Matuszak | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Matuszak | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Projektowanie zmian ukierunkowanych na transformację cyfrową | Prowadzący Katarzyna Matuszak | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszak | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Empowerment - angażowanie i utrzymanie zaangażowania pracowników zmianie; Komunikacja w zmianie w dobie cyfryzacji i digitalizacji | Prowadzący Katarzyna Matuszak | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Różnice międzypokoleniowe – źródła i konsekwencje | Prowadzący Katarzyna Matuszak | Data realizacji zajęć 06-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszak | Data realizacji zajęć 06-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Millenialsi – jak z nimi rozmawiać? ; Porównanie pokoleń Y oraz Z | Prowadzący Katarzyna Matuszak | Data realizacji zajęć 06-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Matuszak | Data realizacji zajęć 06-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Budowanie i zarządzanie zespołem wielopokoleniowym | Prowadzący Katarzyna Matuszak | Data realizacji zajęć 06-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszak | Data realizacji zajęć 06-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Komunikacja budująca zaufanie i zrozumienie w zespole | Prowadzący Katarzyna Matuszak | Data realizacji zajęć 06-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 912,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 912,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Matuszak
Posiada ponad 120h doświadczenia w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce w przeciągu ostatnich 24 miesięcy, liczone wstecz od rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszelkie materiały dydaktyczne zostaną przekazane w formie elektronicznej
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
- 2 przerwy kawowe x 15 min
- 1 przerwa x 30 min
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi