Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników- zgodne z nowymi wyzwaniami rynku pracy
Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników- zgodne z nowymi wyzwaniami rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia są osoby związane z zarządzanie zasobami ludzkimi, liderzy zespołów, kierownicy działów HR (HR Managers), specjaliści ds. HR, szkolenie kierowane do właścicieli przedsiębiorstw oraz osób przewidzianych do awansu na stanowisko kierownicze.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji17-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników- zgodne z nowymi wyzwaniami rynku pracy" przygotowuje do samodzielnego zarządzania zasobami ludzkimi w sposób zrównoważony i dostosowany do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych, będzie w stanie samodzielnie projektować programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje wpływ zmian na rynku pracyna możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Kryteria weryfikacji Definiuje główne trendy i zmiany narynku pracy, które mają wpływ na pozyskiwanie i utrzymanie pracowników o odpowiednim potencjale. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje metody oceny potencjałuzawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Kryteria weryfikacji Stosuje różne metody oceny potencjałuzawodowego i wskazuje jakie metody oceny potencjału zawodowego są najbardziej odpowiednie dla konkretnego stanowiska w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłepotrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów) | Kryteria weryfikacji Określa obecnei przyszłe potrzeby swoich pracowników, trafnie identyfikuje kluczowe obszary działalności firmy, w których niezbędne są konkretne kwalifikacje, kompetencje, doświadczenia i talenty. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i potencjalnekorzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników | Kryteria weryfikacji Omawia możliwościi korzyści jakie firma może osiągnąć dzięki zróżnicowaniu wewnętrznemu pracowników, omawia czym jest wewnętrzne zróżnicowanie w kontekście organizacji, wskazując na różnice w doświadczeniach, kwalifikacjach, wieku, płci, pochodzeniu etnicznym, poglądach itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje oraz wdraża programyrekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników | Kryteria weryfikacji Projektuje strategię rekrutacji, któraumożliwia pozyskanie kandydatów o różnorodnych kompetencjach, talentach i doświadczeniach. Trafnie wybiera odpowiednie narzędzia selekcji kandydatów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR,pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje główne obszary rozwojukompetencji pracowników, określa plany rozwoju indywidualnego dla pracowników, które uwzględniają ich obecne umiejętności, cele zawodowe oraz potrzeby organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HRukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Kryteria weryfikacji Trafnie określa główne zmianyi wyzwania, jakie stoją przed organizacją i społeczeństwem, projektuje odpowiednie narzędzia i programy rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża programy rozwoju i ścieżekkariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Projektuje programy rozwoju i ścieżekkariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i pozytywnie wykorzystujepotencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Kryteria weryfikacji Wskazuje na mocne stronypracowników, omawia znaczenie różnorodności w miejscu pracy i identyfikuje je wśród kadry, omawia kluczowe obszary zróżnicowania w zespole (doświadczenia, kwalifikacje, wiek, płeć, pochodzenie etniczne, poglądy itp.). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje skuteczne programywymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą8 oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Kryteria weryfikacji Wskazuje na istniejące zasoby wiedzy worganizacji, stosuje procesy, które umożliwią skuteczną wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami, omawia kluczowe zasoby wiedzy ukrytej (niematerialnej, nabytej w drodze doświadczeń) w organizacji, które mogą być trudno dostępne lub niezapisane. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne nastawienie igotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji (zob. reskilling). | Kryteria weryfikacji Aktywnie angażuje pracownikóww programy szkoleniowe, omawia kluczowe obszary, w których nabywanie nowych kompetencji jest niezbędne do utrzymania konkurencyjności zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie kształtuje wartości i kulturępracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe (zob. kultura Learning Agility). | Kryteria weryfikacji Potrafi zidentyfikować elementysprzyjające lub hamujące otwartość na nowe wyzwania rozwojowe, podejmuje działania mające na celu promowanie otwartości na nowe wyzwania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Liczba godzin szkolenia:
- szkolenie w formie stacjonarnej, trwające 24 godziny zegarowe,
- przerwy są wliczane do godzin szkolenia.
Warunki uczestnictwa:
Grupą docelową szkolenia są osoby związane z zarządzanie zasobami ludzkimi, liderzy zespołów, kierownicy działów HR (HR Managers), specjaliści ds. HR, szkolenie kierowane do właścicieli przedsiębiorstw oraz osób przewidzianych do awansu na stanowisko kierownicze.
Warunki organizacyjne:
- szkolenie organizowane w formie wykładowej, w tym przewidziane są m.in. prace w grupach, warsztaty.
Proces walidacji:
- proces walidacji efektów zostanie przeprowadzony w formie testu teoretycznego
Dzień 1:
1.Omówienie zmian na rynku pracy, takich jak elastyczne formy zatrudnienia, rosnące znaczenie umiejętności miękkich, oraz wpływ technologii na strukturę zatrudnienia.
2.Wyjaśnienie koncepcji zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników i jego wpływu na efektywność organizacji.
3.Metody identyfikacji potrzeb i oczekiwań pracowników w kontekście zrównoważonego zarządzania.
Dzień 2:
1.Rozpoznanie kluczowych kompetencji wymaganych w nowych warunkach rynkowych.
2.Praktyczne strategie planowania ścieżek rozwoju dla pracowników, uwzględniające indywidualne cele i aspiracje.
3.Budowanie zaangażowania i motywacji pracowników
4.Omówienie korzyści wynikających z zaangażowania pracowników dla organizacji.
Dzień 3:
1. Przedstawienie różnych technik motywowania pracowników, uwzględniających indywidualne preferencje i potrzeby.
2.Przedstawienie różnych technik motywowania pracowników, uwzględniających indywidualne preferencje i potrzeby.
3.Wskazówki dotyczące budowania korporacyjnej kultury organizacyjnej sprzyjającej zrównoważonemu zarządzaniu potencjałem pracowników.
4.Walidacja.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Omówienie zmian na rynku pracy, takich jak elastyczne formy zatrudnienia, rosnące znaczenie umiejętności miękkich, oraz wpływ technologii na strukturę zatrudnienia. | Prowadzący Magdalena Ściurka | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 przerwa | Prowadzący Magdalena Ściurka | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:05 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Wyjaśnienie koncepcji zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników i jego wpływu na efektywność organizacji. | Prowadzący Magdalena Ściurka | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:05 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Ściurka | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Metody identyfikacji potrzeb i oczekiwań
pracowników w kontekście zrównoważonego zarządzania. | Prowadzący Magdalena Ściurka | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Rozpoznanie kluczowych kompetencji
wymaganych w nowych warunkach rynkowych. | Prowadzący Magdalena Ściurka | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 przerwa | Prowadzący Magdalena Ściurka | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:05 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Praktyczne strategie planowania ścieżek
rozwoju dla pracowników, uwzględniające indywidualne cele i aspiracje. | Prowadzący Magdalena Ściurka | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:05 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 przerwa | Prowadzący Magdalena Ściurka | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Budowanie zaangażowania i motywacji pracowników | Prowadzący Magdalena Ściurka | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Omówienie korzyści wynikających z zaangażowania pracowników dla organizacji. | Prowadzący Magdalena Ściurka | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Przedstawienie różnych technik motywowania pracowników, uwzględniających indywidualne preferencje i potrzeby. | Prowadzący Magdalena Ściurka | Data realizacji zajęć 20-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 przerwa | Prowadzący Magdalena Ściurka | Data realizacji zajęć 20-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:05 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Przedstawienie różnych technik motywowania pracowników, uwzględniających indywidualne preferencje i potrzeby. | Prowadzący Magdalena Ściurka | Data realizacji zajęć 20-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:05 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Ściurka | Data realizacji zajęć 20-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Wskazówki dotyczące budowania korporacyjnej kultury organizacyjnej sprzyjającej zrównoważonemu zarządzaniu potencjałem pracowników. | Prowadzący Magdalena Ściurka | Data realizacji zajęć 20-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 test końcowy- walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 350,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 350,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Ściurka
zasobami ludzkimi, psychologii biznesu, marketingu. Właścicielka Kliniki Wiecznie Młodzi. Posiada tytuł magistra zarządzania i marketingu w hotelarstwie i turystyce, menadżera turystyki. Pełniła funkcję Koordynatora ds. rozwoju Uzdrowiska Żegiestów-Zdrój w firmie CECHINI. Pełniła funkcje kierownicze w hotelarstwie i uzdrowiskach, gdzie zdobyła cenne doświadczenie w zarządzaniu zespołami oraz obsłudze klienta na najwyższym poziomie. Kompetencje w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, umiejętność motywowania pracowników oraz tworzenia efektywnych strategii HR, pozwoliły jej na osiąganie sukcesów w karierze. Trener posiada min 120 godzin doświadczenia w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce w ostatnich dwóch latach, mail: m.sciurka@wp.pl
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają skrypt szkoleniowy.
Informacje dodatkowe
Szkolenie obejmuje 24 godziny zegarowe, wymagana jest frekwencja na poziomie 80 %, podczas szkolenia zostanie udostępniona lista obecności do podpisu podczas każdego dnia. Szkolenie jest otwartą usługą dla innych przedsiębiorstw. Cena usługi zawiera koszt walidacji.
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi.
Regulamin dostawy usług dostępny jest w siedzibie firmy przy ulicy ul. Kosynierów Gdyńskich 30/03, 82-300 Elbląg.
W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 661 584 263.
W przypadku uczestnictwa w usłudze osoby z niepoełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w postaci skryptu, w czasie usługi przewidziane są prace w grupach, ankiety, testy, sesje pytań.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi