Design Thinking w codziennej pracy, czyli jak angażować zespoły i siebie w innowacje.
Design Thinking w codziennej pracy, czyli jak angażować zespoły i siebie w innowacje.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Managerowie i osoby zarządzające organizacją, chcący zaadaptować swój biznes (produkty, usługi, procesu) do nowych warunków
- Specjaliści ds. produktów, usług, doświadczeń klienta (CX), chcący zrozumieć, jak optymalizować i zmieniać doświadczenia klienta
- Liderzy zmian, poszukujący nowych narzędzi do współpracy w zespole i optymalizowania efektywności procesów kreatywnych
- Osoby zainteresowane technikami innowacyjnego rozwiązywania problemów oraz tworzeniem innowacyjnych produktów i usług
- Osoby zainteresowane poznaniem narzędzi koniecznych do osiągnięcia maksymalnej skuteczności w dziedzinie zarządzania procesami kreatywnymi
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji24-01-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po ukończeniu tego szkolenia uczestnicy będą rozumieć i stosować zasady Design Thinking w swojej codziennej pracy. Będą potrafili angażować zespoły i siebie w proces innowacyjny, identyfikować problemy, generować pomysły, prototypować rozwiązania i testować je w praktyce. Ponadto, uczestnicy zdobędą umiejętności analizy potrzeb klientów, tworzenia person, a także efektywnego komunikowania swoich koncepcji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Określa koncepcję Design Thinking | Kryteria weryfikacji Definiuje Design Thinking (meotdyka, odbiorcy, działania, etc.) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Rozróżnia etapy procesu Design Thinking | Kryteria weryfikacji Wymienia etapy procesu Design Thinking. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Analizuje potrzeby klienta | Kryteria weryfikacji Rozróżnia różne techniki badawcze (np. wywiady, obserwacje). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętności: Generuje pomysły w ramach procesu | Kryteria weryfikacji Projektuje kreatywne rozwiązania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kompetencje Społeczne: Współpracuje w zespole kreatywnym | Kryteria weryfikacji Organizuje warsztaty grupowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kompetencje Społeczne: Komunikuje i prezentuje rozwiązania | Kryteria weryfikacji Prezentuje swoje koncepcje przed innymi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Cel biznesowy
Uczestnicy będą wyposażeni w narzędzia do skutecznego stosowania Design Thinking w codziennej pracy biznesowej. Zdobędą umiejętność mobilizacji zespołów w celu generowania innowacyjnych rozwiązań, identyfikacji kluczowych problemów, kreatywnego prototypowania oraz testowania propozycji w praktyce. Dodatkowo, nauczą się precyzyjnej analizy potrzeb klientów, budowania profili klientów (person) oraz efektywnego komunikowania swoich pomysłów i strategii.Efekt usługi
Efekty uczenia się |
Kryteria weryfikacji |
Wiedza |
|
1. Zrozumienie koncepcji Design Thinking |
- Definiuje Design Thinking. |
2. Rozróżnia etapy procesu Design Thinking |
- Wymienia etapy procesu Design Thinking. |
Umiejętności |
|
1. Analizuje potrzeby klienta |
- Rozróżnia różne techniki badawcze (np. wywiady, obserwacje). |
2. Generuje pomysły w ramach procesu |
- Projektuje kreatywne rozwiązania. |
Kompetencje społeczne |
|
1. Współpracuje w zespole kreatywnym |
- Organizuje warsztaty grupowe. |
2. Komunikuje i prezentuje rozwiązania |
- Prezentuje swoje koncepcje przed innymi. |
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Uczestnik uczestniczy w teście teoretycznym zamkniętym. Walidacja przeprowadzana jest przez doradcę Aleksandrę Kiełbasa
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Wprowadzenie do Design Thinking:
- Omówienie definicji i filozofii Design Thinking
- Przykłady zastosowania Design Thinking w różnych branżach i obszarach
- Etap Emptyzacji i Zrozumienia:
- Techniki badawcze i obserwacyjne do zrozumienia potrzeb użytkowników
- Tworzenie person i mapowanie użytkowników
- Etap Definiowania Problemu:
- Metody definiowania problemów i wyzwań
- Narzędzia do identyfikowania celów i ograniczeń projektowych
- Formułowanie problemów jako wyzwań projektowych
- Etap Generowania Pomysłów:
- Techniki generowania kreatywnych pomysłów, takie jak brainstorming, mind mapping
- Metody oceny i selekcji pomysłów
- Etap Prototypowania:
- Wyjaśnienie roli prototypowania w Design Thinking
- Tworzenie prototypów różnego rodzaju: wizualne, materiałowe, interaktywne
- Etap Testowania i Iteracji:
- Metody przeprowadzania testów użytkowników i zbierania feedbacku
- Analiza wyników testów i iteracyjne wprowadzanie ulepszeń
Formy pracy:
Wszystkie te metody mają na celu zbudowanie efektywnej komunikacji w zespole, zrozumienie potrzeb pracowników oraz motywowanie do działania.
- Ćwiczenia Koncepcyjne:
- Uczestnicy pracują nad wypracowaniem pomysłów lub koncepcji dotyczących określonego obszaru.
- Analiza dobrych praktyk, doświadczonych sytuacji itp.
- Burza Mózgów:
- Aktywna praca grupowa, podczas której uczestnicy wymieniają pomysły i rozwiązania na dany temat.
- Gry Szkoleniowe:
- Interaktywne ćwiczenia, które angażują uczestników i umożliwiają naukę w praktyce.
- Ćwiczenia w Parach lub Grupach:
- Praktyczne zadania, które wymagają współpracy i komunikacji między uczestnikami.
- Wykłady Interaktywne:
- Prezentacje prowadzone w sposób angażujący, z możliwością zadawania pytań i dyskusji.
1 godzina szkoleniowa = 45 minut
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Omówienie definicji i filozofii Design Thinking | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 29-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przykłady zastosowania Design Thinking w różnych branżach i obszarach | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 29-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Techniki badawcze i obserwacyjne do zrozumienia potrzeb użytkowników | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 29-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Tworzenie person i mapowanie użytkowników | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 29-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Metody definiowania problemów i wyzwań | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 29-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Narzędzia do identyfikowania celów i ograniczeń projektowych | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 29-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Formułowanie problemów jako wyzwań projektowych | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 29-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Techniki generowania kreatywnych pomysłów, takie jak brainstorming, mind mapping | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Metody oceny i selekcji pomysłów | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Wyjaśnienie roli prototypowania w Design Thinking | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Tworzenie prototypów różnego rodzaju: wizualne, materiałowe, interaktywne | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Metody przeprowadzania testów użytkowników i zbierania feedbacku | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Analiza wyników testów i iteracyjne wprowadzanie ulepszeń | Prowadzący Dorota Rycharska-Kiełbasa | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Weryfikacja wiedzy i umiejętności | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 920,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Rycharska-Kiełbasa
Posiada 20 lat doświadczenia biznesowego, w tym 7 lat w zarządzaniu rozległymi sieciami sprzedażowymi i obsługowymi, 5 lat udziału w strategicznych projektach w branży ubezpieczeniowej oraz 4 lata w budowaniu i wdrażaniu modeli obsługowych i sprzedażowych.
Przez ostatnie 7 lat przeprowadziła 5000 godzin doradczych i ponad 2000 godzin szkoleniowych z zakresu stosowania Agile w biznesie, budowania modeli biznesowych, tworzenia ścieżek procesowych, doświadczeń klienta oraz budowania kompetencji menadżerskich i przywódczych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje materiały niezbędne do realizacji szkolenia w formie pdf
Warunki uczestnictwa
Jeśli chcesz skorzystać z tej karty w ramach projektu z dofinansowaniem - skontaktuj się z nami na biuro@agilebiz.pl lub zadzwoń 604 680 605 :)
W przypadku jeśli uczestnik szkolenia otrzymuje dofinansowanie do usługi poniżej 70% jej wartości netto, do ceny usługi doliczane będzie 23% podatku VAT.
Warunkiem uczestnictwa jest:
- zarejestrowanie i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych
- zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy i przypisanego ID wsparcia oraz spełnienie wszystkich warunków uczestnictwa wprojekcie określonych przez Operatora
Informacje dodatkowe
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Walidacja usługi odbywa się za pośrednictwem platformy ZOOM.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu Zoom raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia
Do udziału w szkoleniu online niezbędne jest stabilne połączenie z Internetem oraz jedno z poniższych urządzeń:
- komputer stacjonarny
- laptop
- tablet
Minimalne wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2 GHz; 2 GB pamięci RAM; system operacyjny Windows 8 lub nowszy, MAC OS wersja 10.13; przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari; stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps; kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki (ZOOM współpracuje ze wszystkimi kamerami wbudowanymi w laptopy).
Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć do szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika przed szkoleniem. Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg harmonogramu szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi