Kurs Zasady prowadzenia rachunkowości podatkowej
Kurs Zasady prowadzenia rachunkowości podatkowej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby, które:
- posiadają podstawową wiedzę o rachunkowości i chcą poszerzyć swoje kompetencje,
- pracują jako młodszy księgowy lub asystent ds. rachunkowości i chciałyby awansować,
- powracają do pracy księgowego po długiej przerwie i chcą odświeżyć wiedzę oraz dowiedzieć się o zmianach,
- pracują jako samodzielny księgowy, jednak chcą udoskonalić swoje kompetencje w zakresie podatków,
- kierują firmą gdzie pracują księgowi, którzy po ukończeniu kursu mogliby lepiej wykonywać swoją pracę,
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji23-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
zaprezentowanie uczestnikom zasad prowadzenia rachunkowości podatkowej i różnic w stosunku do rachunkowości bilansowej – w zakresie rozliczeń podatku CIT, PIT, VAT w przypadku podmiotów prowadzących księgi rachunkowe jak i książkę przychodów i rozchodów. Uzupełnienie wiedzy i umiejętności w zakresie podatków, niezbędnych do pracy na stanowisku samodzielnego księgowego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się stosowanie zasad opodatkowania podatkiem od towarów i usług VAT, deklarowanie podatku należnego, prowadzenie odliczenia podatku naliczonego, ustalania powstawania momentu podatkowego w podatku VAT, rozliczanie nadwyżki VAT naliczonego nad należnym, stosowania split paymentu i weryfikacji podatników, | Kryteria weryfikacji Uczestnicy rozwiążą zestaw pytań testowych, zawierających elementy sprawdzające czy uczestnik nabył umiejętności w zakresie założonych efektów kształcenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się fakturowanie i ewidencjonowanie przychodów dla potrzeb podatku VAT, dokonywanie korekt deklaracji i JPK, rozliczanie podatku VAT w obrocie międzynarodowym, rozróżniania rodzajów podatków dochodowych, kwalifikowanie i rozróżnianie źródeł przychodów, | Kryteria weryfikacji Uczestnicy rozwiążą zestaw pytań testowych, zawierających elementy sprawdzające czy uczestnik nabył umiejętności w zakresie założonych efektów kształcenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się ustalanie przychodu podatkowego i momentu powstania obowiązku podatkowego,ustalanie wartości opodatkowania podatkiem minimalnym, zaliczania poszczególnych wydatków do kosztów uzyskania przychodów, kwalifikowanie wydatków jako nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów, korzystania z ulg podatkowych w podatkach dochodowych, | Kryteria weryfikacji Uczestnicy rozwiążą zestaw pytań testowych, zawierających elementy sprawdzające czy uczestnik nabył umiejętności w zakresie założonych efektów kształcenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ I
1. Prawo bilansowe a prawo podatkowe
1. Charakterystyka rachunkowości i prawa bilansowego
2. Charakterystyka podatku oraz prawa podatkowego
3. Zasady prawa bilansowego a prawo podatkowe
2. Przychody i koszty według prawa bilansowego i prawa podatkowego
1. Definicja, zakres i moment powstania przychodów
1.1. Ujęcie bilansowe
1.2. Ujęcie podatkowe
1.2.1. Przychody z zysków kapitałowych
1.2.2. Przychody niezaliczane do zysków kapitałowych
1.2.3. Analiza wybranych pozycji przychodów
1.2.4. Data powstania przychodów
1.2.5. Korekta wysokości przychodów
1.2.6. Wyłączenia z przychodów
MODUŁ II
1. Definicja, zakres i moment powstania kosztów
1.1. Ujęcie bilansowe
2. Ujęcie podatkowe
2.1. Pojęcie i podział kosztów uzyskania przychodów
2.2. Moment poniesienia kosztów uzyskania przychodów
2.3. Wybrane pozycje kosztów nieuznawanych podatkowo
2.3.1. Wydatki na nabycie i powiększenie wartości aktywów trwałych
2.3.2. Koszty o charakterze sankcyjnym
2.3.3. Koszty w sferze rozrachunków
2.3.4. Pozostałe pozycje kosztów nieuznawanych podatkowo
MODUŁ III
1. Wynik rachunkowy a wynik podatkowy
1.1 Ustalanie wyniku rachunkowego
2. Ustalanie wyniku podatkowego (dochodu)
2.1. Wyłączenia
2.1.1. Przychody niepodlegające opodatkowaniu lub wolne od podatku
2.1.2. Przychody opodatkowane ryczałtowo
2.1.3. Koszty uzyskania przychodów związane z wyłączonymi przychodami
2.1.4. Straty przedsiębiorców przekształcanych, łączonych, przejmowanych lub dzielonych
2.1.5. Dochody zagranicznej jednostki kontrolowanej
2.1.6. Dochody z kwalifikowanych praw własności intelektualnej
2.1.7. Dochody z niezrealizowanych zysków
2.2. Odliczenie strat podatkowych
2.3. Odliczenie darowizn
2.4. Odliczenie kosztów działalności badawczo-rozwojowej
2.5. Ulga na złe długi
2.6. Odliczenia od podatku należnego
MODUŁ IV
1. Różnice pomiędzy wynikiem rachunkowym i wynikiem podatkowym dla celów sporządzenia zeznania podatkowego
1.1. Klasyfikacja różnic w przychodach i kosztach
1.2. Różnice trwałe pomiędzy wynikiem rachunkowym i wynikiem podatkowym
1.2.1. Różnice trwałe w przychodach
1.2.1.1. Różnice dodatnie
1.2.1.2. Różnice ujemne
1.2.2. Różnice trwałe w kosztach
1.2.2.1. Różnice dodatnie
1.2.2.2. Różnice ujemne
1.3. Różnice okresowe pomiędzy wynikiem rachunkowym i wynikiem podatkowym
1.3.1. Różnice okresowe w przychodach
1.3.1.1. Różnice dodatnie
1.3.1.2. Różnice ujemne
1.3.2. Różnice okresowe w kosztach
1.3.2.1. Różnice dodatnie
1.3.2.2. Różnice ujemne
1.4. Ewidencja w księgach rachunkowych różnic trwałych i przejściowych oraz ich rozliczanie w czasie
1.4.1. Od wyniku brutto do podstawy opodatkowania
1.4.2. Różnice trwałe w księgach rachunkowych
MODUŁ V
1. Podatek należny na podstawie zeznania CIT-8
1. Pobór podatku
1.1. Obowiązki ewidencyjne
1.2. Wpłata zaliczek
1.2.1. Zaliczki miesięczne
1.2.2. Zaliczki kwartalne
1.3. Uproszczona forma uiszczania zaliczek
1.4. Kredyt podatkowy dla małych przedsiębiorców
1.5. Zeznanie roczne (CIT-8)
2. Układ zeznania rocznego CIT-8
2.1. Ogólna struktura informacji w zeznaniu rocznym CIT
2.2. Charakterystyka poszczególnych pozycji zawartych w CIT-8 za 2019 r.
2.3. Przykład rozliczenia podatkowego
MODUŁ VI
1. Odroczony podatek dochodowy
1. Podatek dochodowy fiskalny i księgowy
2. Ewolucja metod ustalania odroczonego podatku dochodowego
2.1. Historycznie ukształtowane metody ustalania odroczonego podatku dochodowego
2.2. Metoda zobowiązań wynikowych
2.3. Metoda zobowiązań bilansowych
3. Wartość bilansowa i wartość podatkowa aktywów i pasywów
3.1. Wartość bilansowa i wartość podatkowa aktywów
3.2. Wartość bilansowa i wartość podatkowa pasywów
4. Strata podatkowa jako element ustalania odroczonego podatku dochodowego
5. Etapy ustalania i rozliczania odroczonego podatku dochodowego
6. Ewidencja odroczonego podatku dochodowego
7. Odroczony podatek dochodowy w sprawozdaniu finansowym
8. Wybrane problemy ustalania odroczonego podatku dochodowego
MODUŁ VII
1. VAT w księgach rachunkowych. Podstawowe rozliczenia VAT. Księgi pomocnicze w zakresie VAT – aspekty praktyczne.
2. Podatkowe aspekty księgowania wydatków związanych z samochodami osobowymi (VAT, podatki dochodowe).
3. Zasady amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z przepisami ustaw o podatkach dochodowych (metody, stawki, różnorodne warianty na przyspieszenie podatkowej amortyzacji).
4. Zasady księgowania i rozliczania podstawowych (najczęściej występujących) umów leasingu w świetle przepisów prawa podatkowego.
MODUŁ VIII
1. Budowa i prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów
1.1. Ewidencje ustalające dochód: PKPiR
1.2. Podmioty prowadzące PKPiR
1.3. Obligatoryjny wzór PKPiR
1.4. PKPiR: część opisowa, część przychodowa
1.5. Część kosztowa PKPiR, metody ewidencji kosztów
1.6. Metody ewidencji, wyjątki, część informacyjna
1.7. Zapisy w PKPiR
1.8. Organizacja prowadzenia PKPiR
2. Dodatkowe ewidencje przy prowadzeniu PKPiR
2.1. Ewidencja środków trwałych
2.2. Amortyzacja i inne zapisy
2.3. Ewidencja – wartości niematerialne i prawne
2.4. Ewidencja wyposażenia
2.5. Ewidencje na potrzeby podatku VAT
2.6. Jednolity Plik Kontrolny
2.7. Pozostałe ewidencje
MODUŁ IX
1. Ustalanie dochodu (straty podatkowej) za pomocą PKPiR
1.1. Spis z natury przy PKPiR
1.2. Ustalanie kosztów uzyskania przychodu
1.3. Ustalanie przychodu
1.4. Ustalanie dochodu (straty podatkowej)
2.Podatek dochodowy w firmach rozliczających się na KPIR
2.1 skala podatkowa a podatek liniowy
2.2 kiedy opłaca się wybrać opodatkowanie podatkiem liniowym
2.3 zmiana formy opodatkowania
MODUŁ X
1.Podatek VAT a prowadzenie KPIR
1.1 kiedy firma musi zostać VAT-owcem
1.2 zwolnienia z VAT
1.3 wpływ VAT na dokonywanie zapisów w KPIR
1.4 VAT jako koszt podatkowy
2. Kasa fiskalna firmie a prowadzenie KPIR
2.1 kiedy powstaje obowiązek stosowania kasy fiskalnej
2.2 zwolnienia z obowiązku posiadania kasy
2.3 działalności muszące posiadać kasę od pierwszej zarobionej złotówki
2.4 dokumentowanie sprzedaży przy pomocy kasy
2.5 ujmowanie w KPIR raportów fiskalnych
2.6 faktura wystawiona do paragonu a ujęcie w KPIR
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Moduł I i II | Prowadzący dr Małgorzata Rzeszutek | Data realizacji zajęć 01-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Moduł III i IV | Prowadzący dr Małgorzata Rzeszutek | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Moduł V i VI | Prowadzący dr Małgorzata Rzeszutek | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Moduł VII i VIII | Prowadzący dr Małgorzata Rzeszutek | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Moduł IX i X | Prowadzący dr Małgorzata Rzeszutek | Data realizacji zajęć 29-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 152,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 750,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto53,81 PLN
- Koszt osobogodziny netto43,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Małgorzata Rzeszutek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W czasie zajęć wykorzystywane są podręczniki, ćwiczenia oraz autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę. Materiał merytoryczny oparty będzie o przykłady i ćwiczenia, dzięki którym uczestnicy szkolenia będą mogli w praktyczny sposób poznać zastosowanie obecnie obowiązujących przepisów a także podzielić się między sobą doświadczeniem w zakresie omawianej problematyki.
Metody pracy i materiały szkoleniowe: Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z elementami ćwiczeń praktycznych w formie – studia przypadków, angażowaniem słuchaczy do wymiany doświadczeń, spostrzeżeń i wniosków).
Stosowane są metody i techniki nauczania skoncentrowane na praktycznych aspektach rozwiązywania problemów.
Materiały szkoleniowe są opracowywane na każde zajęcia przez wykładowce prowadzącego i przekazywane uczestnikom, bezposrednio na maila.
Informacje dodatkowe
Kurs realizowany jest zgodnie z czasem godzin lekcyjnych , czyli 1 godzina lekcyjna to 45 minut zegarowych i tak jest zaplanowany harmongram
Zajęcia na kursie odbywają się zgodnie z wykazem godzinowym, każde zajęcia trwają 8 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna wynosi 45 minut)
9.00-10,30 wykład -90 minut- 2 godz.lekcyjne
10.30-12,00 wykład -90 minut- 2 godz.lekcyjne
12.00-13,30 wykład -90 minut- 2 godz.lekcyjne
13.30-15,00 wykład -90 minut- 2 godz.lekcyjne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Aby uzyskać jak najlepszą jakość wideo należy się upewnić, że ma się dobre i stabilne łącze – najlepiej gdy się korzysta z prywatnego wifi lub połączenia kablowego i ma się minimum uruchomionych zakładek przeglądarki oraz aplikacji w tle. Nie należy pobierać i wysyłać dużych plików ani pobierać aktualizacji w trakcie wydarzenia.
Wymagania sprzętowe i oprogramowania:
Wymagania, które powinny zostać spełnione:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z najaktualniejszej oficjalnej wersji wybranej z przeglądarki: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.
Uczestnicy mogą także skorzystać z testera audio i video platformy ClickMeeting dostępnego w wysyłanych zaproszeniach dla uczestników.
Sugestie organizatora kształcenia:
- W przypadku problemów z zawieszaniem się/ opóźnieniami można spróbować przycisku odświeżenia/ lub F5.
- Ze szkolenia można korzystać na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu (komputer stacjonarny, latop, tablet, smartfon), spełniającym powyższej opisane wymagania.
- Spotkanie online na żywo jest nagrywane na platformie przez organizatora szkolenia. W przypadku zaistenienia potrzeby ponownego odsłuchania szkolenia uczestnik ma mozliwosć otrzymania linku do ponownego odsłuchania.