SPECJALISTA DS. KADR I PŁAC
SPECJALISTA DS. KADR I PŁAC
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs adresowany jest zarówno do kandydatów zainteresowanych podjęciem pracy w działach kadrowo-płacowych, jak i praktyków posiadających już doświadczenie zawodowe w obszarze kadr i płac oraz osób zainteresowanych tematyką z zakresu kadr i płac zamierzających zdobyć i pogłębić wiedzę oraz podnieść swoje kwalifikacje zawodowe.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji07-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi73
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Specjalista ds. Kadr i Płac” przygotowuje do wykonywania zawodu specjalisty w dziale kadr i płac zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przyjętą przez pracodawcę strategią zarządzania personelem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1)Wiedza - Zdobycie kompetencji merytorycznych W wyniku odbytego kursu uczestnik: Posługuje się wiedzą dotyczącą przepisów prawa pracy: | Kryteria weryfikacji a) wymienia i charakteryzuje podstawowe pojęcia i przepisy z zakresu nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, planowania i rozliczania czasu pracy, planowania i udzielania urlopów wypoczynkowych,b) rozróżnia zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym i ubezpieczeniu zdrowotnemu, rozliczania i opłacania składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, c) rozróżnia i definiuje zasady naliczania wynagrodzeń ze stosunku pracy i rozliczania umów cywilnoprawnych, d) definiuje założenia Programu Płatnik i zasady jego funkcjonowania, e) omawia zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej, f) charakteryzuje przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2) Umiejętności - Nabycie umiejętności zawodowychW wyniku odbytego kursu uczestnik: Stosuje i wykorzystuje przepisy z zakresu prawa pracy: | Kryteria weryfikacji a) nawiązuje i rozwiązuje stosunek pracy, b) planuje i rozlicza czas pracy pracowników, c) planuje i rozlicza urlopy wypoczynkowe, d) ustala podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, e) nalicza poszczególne składniki wynagrodzeń ze stosunku pracy i umów cywilnoprawnych, f) stosuje i wykorzystuje zasady Programu Płatnik, g) prowadzi dokumentację pracowniczą zgodnie z przepisami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3) Kompetencje społeczne - Nabycie kompetencji personalnych i społecznychObok wiedzy i umiejętności zawodowych osoba uczestnicząca w kursie Posiada odpowiednie kompetencje personalne i społeczne: | Kryteria weryfikacji a) definiuje potrzebę poszerzania i pogłębiania wiedzy oraz nabywania nowych umiejętności,b) zauważa potrzebę komunikowania się w zespole i z kierownictwem w razie wątpliwości, niejasności, braku wiedzy czy umiejętności wymaganych w wykonywanych pracach, c) rozróżnia konieczność stosowania właściwych przepisów prawa pracy i odpowiedzialności za naruszenie tych przepisów, d) formułuje samodzielne wnioski i opinie posługując się źródłami literaturowymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych.
Planowane przerwy w trakcie zajęć: 10:30-10:45, 12:15-12:30, 14:00-14:15.
2. Usługa adresowana jest do osób wskazanych w grupie docelowej.
3. Zakres tematyczny usługi:
I. NAWIĄZANIE STOSUNKU PRACY. STOSUNEK PRACY A UMOWY CYWILNOPRAWNE (8h)
I. Nawiązanie stosunku pracy
1. Wybór podstawy zatrudnienia
2. Limit ilościowy i czasowy umów o pracę na czas określony
3. Podstawy nawiązania stosunku pracy
4. Rodzaje umów o pracę z uwzględnieniem zmian od 26.04.2023 r.
5. Umowa o pracę – omówienie wzoru krok po kroku (m.in. czy wpisać nagrodę do składników wynagrodzenia, jak sformułować zapis o dodatku dla niepełnoetatowca, jak określić miejsce pracy pracownika mobilnego)
6. Skierowanie na wstępne badanie lekarskie
7. RODO – ochrona danych osobowych kandydata i pracownika
8. Dokumentacja nawiązania stosunku pracy – omówienie na wzorach (część A oraz B akt osobowych)
9. ZUS ZUA oraz pozostała dokumentacja zgłoszeniowa
II. ROZWIĄZANIE STOSUNKU PRACY (8h)
I. Ustanie stosunku pracy
1. Rozwiązanie a wygaśnięcie różnica i kody do wyrejestrowania
2. Rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem
3. Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem
4. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika
5. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia bez winy pracownika
6. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy
7. Ochrona przed rozwiązaniem umowy - ograniczenia podmiotowe i przedmiotowe w rozwiązaniu stosunku pracy (m.in. jak liczyć 3. miesiąc ciąży)
8. Zwolnienia grupowe
9. Świadectwo pracy
III. CZAS PRACY (8h)
I. Definicje związane z czasem pracy
II. Normy czasu pracy
III. Obliczanie wymiaru czasu pracy
IV. Okresy odpoczynku
V. Systemy i rozkłady czasu pracy
VI. Organizacja czasu pracy
VII. Praca w godzinach nadliczbowych
VIII. Praca w porze nocnej
IX. Praca w niedziele i święta
IV. URLOPY WYPOCZYNKOWE (8h)
I. Prawo do urlopu
II. Nabycie prawa do pierwszego urlopu i kolejnych urlopów
III. Wymiar urlopu
IV. Udzielenie urlopu
V. Urlopy w wymiarze proporcjonalnym
VI. Zasady udzielania urlopów
VII. Urlopy bezpłatne
VIII. Rozporządzenie MPiPS z dnia z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy.
V. PRAWA NIEKTÓRYCH GRUP ZAWODOWYCH. UPRAWNIENIA PRACOWNIKÓW ZWIĄZANE Z RODZICIELSTWEM, ZATRUDNIENIE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH. ODPOWIEDZIALNOŚĆ MATERIALNA, PORZĄDKOWA I ZA POWIERZONE MIENIE (8h)
1. Uprawnienia kobiety „od pierwszego dnia ciąży”
2. Przedłużenie umowy o pracę do dnia porodu
3. Urlop macierzyński
4. Urlop na warunkach urlopu macierzyńskiego
5. Urlop rodzicielski
6. Urlop ojcowski
7. Urlop wychowawczy
8. Karmienie dziecka piersią
9. Uprawnienia rodzica dziecka do 3, 4, 8 i 14 r.ż,
10. Zatrudnienie i ochrona osób niepełnosprawnych – zgodnie z ustawą o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
11. Zatrudnienie i ochrona pracy młodocianych
12. Odpowiedzialność porządkowa, dyscyplinarna i materialna pracowników
13. Odpowiedzialność porządkowa
14. Odpowiedzialność materialna
15. Odpowiedzialność za powierzone mienie
VI. PŁACE I NALICZANIE WYNAGRODZEŃ (8h)
I. Zasady podlegania ubezpieczeniom społecznych i zdrowotnym (ustalenie i obliczenie obciążeń z tytułu wynagrodzeń wynikających z przepisów o ubezpieczeniach społecznych, ubezpieczeniu zdrowotnym i o podatku dochodowym od osób fizycznych)
II. Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne
III. Zasady podlegania ubezpieczeniu zdrowotnemu (zasady ustalania i opłacania składki na ubezpieczenie zdrowotne)
IV. Podstawa wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne
V. Zasady ustalania i odprowadzania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych
VI. Zasady ustalania i opłacania składki na Fundusz Pracy
VII. Zasady ustalania i opłacania składki na Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych
VIII. Zasady ustalania i opłacania składki na FGŚP
IX. Sporządzenie list płac
VII. ŚWIADCZENIA Z UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO W RAZIE CHOROBY I MACIERZYŃSTWA (8h)
I. Świadczenia przysługujące pracownikom w okresie czasowej niezdolności do pracy
II. Zasiłek chorobowy
III. Świadczenie rehabilitacyjne
IV. Zasiłek macierzyński
V. Zasiłek opiekuńczy
VI. Obliczanie podstawy wymiaru świadczeń chorobowych
VII. Składniki uwzględniane i nieuwzględniane w podstawie
VIII. Podstawa do świadczeń chorobowych w pierwszym miesiącu zatrudnienia
VIII. PROGRAM PŁATNIK – warsztaty komputerowe (8h)
I. Zasady obsługi programu Płatnik
II. Dokumentacja zgłoszeniowo-rozliczeniowa ZUS
IX. PROWADZENIE DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ I BHP (8h) + PRACA KONTROLNA (1h)
Zajęcia warsztatowe z zakładania i prowadzenia akt osobowych pracownika
1. Czym jest „dokumentacja pracownicza” - na podstawie definicji kodeksowej
2. Zasady prowadzenia akt osobowych pracowników i archiwizacji dokumentacji pracowniczej
3. Przechowywanie dokumentacji pracowniczej
4. Akta osobowe – część A, B, C, D, E krok po kroku na wzorach dokumentów, w tym dokumentacja dotycząca kontroli i badania trzeźwości i obecności środków działających podobnie do alkoholu oraz pracy zdalnej
5. Bezpieczeństwo i higiena pracy
4. Warunki organizacyjne kursu:
- proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z ćwiczeniami praktycznymi ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji MS Teams,
- uczestnik powinien dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem,
- uczestnik przed zajęciami otrzymuje dane do logowania się (login i hasło) do konta w aplikacji MS Teams, które ważne jest przez cały okres trwania kursu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Czas pracy | Prowadzący Magdalena Lipowska | Data realizacji zajęć 14-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Urlopy wypoczynkowe | Prowadzący Magdalena Lipowska | Data realizacji zajęć 15-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Płace i naliczanie wynagrodzeń | Prowadzący Magdalena Lipowska | Data realizacji zajęć 28-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Świadczenia z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa | Prowadzący Magdalena Lipowska | Data realizacji zajęć 29-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Nawiązanie stosunku pracy. Stosunek pracy a umowy cywilnoprawne - definicje, różnice | Prowadzący Anna Stokłosa | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Rozwiązanie stosunku pracy | Prowadzący Anna Stokłosa | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 PROGRAM PŁATNIK - warsztaty komputerowe | Prowadzący Paweł Jakubas | Data realizacji zajęć 20-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Prawa niektórych grup zawodowych | Prowadzący Anna Stokłosa | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Prowadzenie dokumentacji pracowniczej i BHP | Prowadzący Anna Stokłosa | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Praca kontrolna w postaci testu udostępnionego za pomocą aplikacji Microsoft Forms | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 790,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 790,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto24,52 PLN
- Koszt osobogodziny netto24,52 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Stokłosa
Magdalena Lipowska
Paweł Jakubas
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne w formie prezentacji, konspektów przygotowane przez wykładowcę, które są udostępniane w formie elektronicznej.
Wszelkie ogólnodostępne powstające w trakcie zajęć materiały oraz linki do materiałów źródłowych są umieszczane bezpośrednio na platformie internetowej.
Warunki uczestnictwa
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.
Informacje dodatkowe
Kurs obejmuje 73 godziny lekcyjne (w tym 1 godzina praca kontrolna).
SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych oraz zaliczenie pracy kontrolnej. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175) oraz zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej.
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce jako instytucja szkoleniowa zwolniona jest z podatku VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) kurs realizowany jest w formie zajęć ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji MS Teams.
b) zaleca się korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge. Łącze internetowe: min download: 10 Mb/s, min upload: 10 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego),
c) niezbędne oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc) (np. darmowe Acrobat Reader oraz Open Office),
d) uczestnik przed zajęciami otrzymuje dane do logowania się (login i hasło) do konta w aplikacji MS Teams, które ważne jest przez cały okres trwania kursu,
e) szczegóły dotyczące wykorzystania i obsługi platformy potrzebnej do szkolenia online otrzymają Państwo po złożeniu formularza zgłoszeniowego.