Kadry i Płace w Comarch ERP Optima - kurs z obsługi programu dla średniozaawansowanych i zaawansowanych
Kadry i Płace w Comarch ERP Optima - kurs z obsługi programu dla średniozaawansowanych i zaawansowanych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Na kurs zapraszamy w szczególności:
- pracowników działów kadrowo-płacowych,
- pracowników administracyjnych,
- osoby odpowiedzialne za obszar związany z zarządzaniem personelem i wynagrodzeniem w przedsiębiorstwie,
- osoby, które ukończyły nasz kurs dla początkujących lub już jakiś czas pracują na programie Comarch ERP Optima i chcą usprawnić swoje działania.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnej i sprawnej pracy na programie Comarch ERP Optima w obszarze kadrowo - płacowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje indywidualne składniki płacowe oraz je nalicza, koryguje listy płac po naliczeniu ZUS i PIT. Nalicza dodatkowe, bardziej skomplikowane typy wynagrodzeń, m.in.:- wynagrodzeń dla właściciela, członka zarządu czy pracownika z uwzględnieniem praw autorskich, - naliczenie umowy zryczałtowanej obcokrajowca, - naliczenie pracownika oddelegowanego, - rozliczenie zaliczek brutto i netto. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przystąpi do testu online, który sprawdzi czy osiągnął założone efekty usługi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje składniki rozliczeń i potrąceń komorniczych oraz nalicza je w praktyce. Tworzy kalendarze, wprowadza nadgodziny oraz odbiory w kalendarzu. Zwiększa swoją efektywność w pracy na programie Comarch ERP Optima, | Kryteria weryfikacji Uczestnik przystąpi do testu online, który sprawdzi czy osiągnął założone efekty usługi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W pełni wykorzystuje zgromadzone dane i właściwie je analizuje. Eliminuje ewentualne błędy powstające przy pracy w programie oraz korzysta z praktycznych wskazówek w obszarze kadr oraz płac. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przystąpi do testu online, który sprawdzi czy osiągnął założone efekty usługi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Pracuje ze świadomością poziomu swojej wiedzy i umiejętności, definiuje swoje potrzeby w zakresie samokształcenia, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przystąpi do testu online, który sprawdzi czy osiągnął założone efekty usługi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Temat 1 – Zakładanie i konfiguracja bazy danych podmiotu. Tworzenie kartotek pracowniczych oraz list płac. Wprowadzanie absencji, zdarzeń i naliczanie wynagrodzeń.
1. Założenie płatnika oraz uzupełnienie danych firmy.
• Weryfikacja danych kadrowych.
• Uzupełnienie parametrów ZUS.
• Sprawdzenie parametrów podatkowych.
2. Wprowadzenie i zatrudnienie pracowników.
• Wprowadzenie danych kadrowych oraz umów.
• Dodanie członka rodziny.
• Generowanie pliku KEDU ZUA I ZCNA.
• Aneks zmieniający wynagrodzenie.
• Wprowadzenie umowy.
• Rozliczenie limitu urlopowego z uwzględnieniem poprzedniego zatrudnienia.
• Rozliczenie limitu urlopowego „siła wyższa” z uwzględnieniem poprzedniego zatrudnienia.
• Rozliczenie limitu wynagrodzenia chorobowego uwzględniając poprzednie zatrudnienie.
• Wprowadzenie zatrudnienia na niepełny etat.
3. Tworzenie list płac, wprowadzanie absencji, zdarzeń i naliczanie wynagrodzeń.
• Tworzenie listy płac.
• Wprowadzenie absencji.
• Generowanie karty zasiłkowej oraz Z-3 pracodawcy.
• Wprowadzenie dodatków do wynagrodzenia.
• Definiowanie składników:
- Ubezpieczenie Grupowe na życie PZU,
- Pakiet medyczny,
- Benefit Sportowy 100zł,
- ryczałt samochodowy,
- wynagrodzenie 32 % - Członek zarządu.
Temat 2 – Korekta Listy płac, zajęcia komornicze, naliczenia oraz umowy cywilnoprawne.
1. Korekta listy płac.
2. Zajęcia komornicze - ewidencja zajęć komorniczych i kontrola ich wysokości.
• Dodanie formularzu kontrahenta.
• Wprowadzenie zajęć komorniczych.
• Wprowadzenie potrącenia pracownikowi.
• Naliczenie wynagrodzenia z uwzględnieniem zajęcia komorniczego i alimentacyjnego.
3. Naliczenie listy płac dla właściciela.
• Wprowadzenie właściciela.
• Utworzenie listy płac z naliczeniem:
- podstawy społecznej,
- podstawy zdrowotnej.
4. Naliczenie wynagrodzenia Członka Zarządu.
5. Wprowadzenie umowy cywilnoprawnej i jej rozliczenie we właściwym okresie.
6. Sporządzenie:
• pliku do banku,
• deklaracji ZUS,
• deklaracji PIT-4R.
Temat 3 – Rozliczanie czasu pracy i tworzenie kalendarzy.
1. Tworzenie kalendarzy:
• tydzień standard PN-PT,
• tydzień standard WT – ST,
• tydzień standard WT-PT,
• tydzień standard ½ PN-PT,
• tydzień – niepełnosprawny 7/35.
2. Zmiana pory nocnej.
3. Zmiana limitu rocznego nadgodzin.
4. Naliczenie wynagrodzeń z uwzględnieniem praw autorskich.
5. Naliczanie listy płac dla obcokrajowców.
6. Naliczanie listy płac dla pracowników oddelegowanych.
7. Rozliczenie listy płac - zaliczki brutto/netto.
8. Raportowanie dla pracownika oraz dla grupy pracowników.
9. Wprowadzanie dnia wolnego za nadgodziny – różne opcje.
• Udzielenie czasu wolnego za nadgodziny:
- w tym samym miesiącu,
- w kolejnym miesiącu.
• Odbiór czasu wolnego:
- w tym samym miesiącu na wniosek pracownika,
- w kolejnym miesiącu na wniosek pracownika,
- w tym samym miesiącu na wniosek pracodawcy,
- w kolejnym miesiącu na wniosek pracodawcy.
10. Sesja Q&A.
11. Podsumowanie.
Wymagania wstępne dla uczestników kształcenia: Umiejętność pracy z komputerem, znajomość środowiska Windows, Internet
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
Kurs przeprowadzany będzie w formie online, bez podziału na grupy. Uczestnicy mają możliwość korzystania zarówno z kamerki jak i mikrofonu. Taką chęć mogą zgłaszać na bieżąco poprzez kliknięcie ikonki „dłoń”. Pytania można również zadawać za pomocą czatu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 201,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 790,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto122,32 PLN
- Koszt osobogodziny netto99,44 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Narożnik
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik usługi otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie PDF, przygotowany przez prowadzących.
Po szkoleniu Uczestnik otrzyma dostęp do nagrania szkolenia na okres 21 dni.
Warunki uczestnictwa
Aby wziąć udział w naszym kursie potrzebujesz:
- posiadać zainstalowane oprogramowanie Comarch ERP Optima na komputerze, na którym będziesz korzystać ze szkolenia,
- jeśli nie posiadasz odpowiedniego oprogramowania zainstalowanego na komputerze, na którym będziesz uczestnikiem, istnieje możliwość pobrania bezpłatnej wersji demo programu (na 30 dni) pod linkiem poniżej: https://www.comarch.pl/erp/comarch-optima/place-i-kadry/,
* Możliwość testowania przez 30 dni oznacza, że do programu można wprowadzić dokumenty, których zakres dat mieści się w przedziale 30 dni. Jeśli ten zakres zostanie przekroczony, wówczas program się blokuje i nie ma możliwości wprowadzania danych.
- komputer wyposażony w mikrofon i kamerę, głośnik / słuchawki,
- dwa monitory – pozwolą na bardziej efektywną pracę na zajęciach, dzięki nim będziesz na bieżąco przerabiać ćwiczenia razem z prowadzącym.
Informacje dodatkowe
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie, w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej: https://wektorwiedzy.pl/
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie bedzie prowadzone za pośrednictwem Platformy ClickMeeting.
Szkolenia na ClickMeeting nie wymagają instalowania żadnego programu, są transmitowane przez przeglądarkę. Bardzo ważne jest, żeby była ona zaktualizowana do najnowszej wersji (jeśli nie będzie aktualna, podczas testu nie pojawi się zielony “✓”). W razie potrzeby istnieje też możliwość pobrania aplikacji mobilnej i uczestniczenia w szkoleniu poprzez smartfon lub tablet.
Wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2 GHz; 2 GB pamięci RAM; system operacyjny Windows 8 lub nowszy, MAC OS wersja 10.13; przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari; stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps.
Najbezpieczniejszą opcją jest połączenie internetowe za pomocą kabla sieciowego. Gdy nie ma takiej możliwości i pozostaje korzystanie z WiFi, warto na czas szkolenia umieścić komputer jak najbliżej routera i zadbać, aby inni użytkownicy tej samej sieci WiFi ograniczyli w tym czasie aktywności mocno obciążające sieć (np. oglądanie filmów, rozmowy wideo lub pobieranie dużych plików). Jeśli jest taka możliwość zachęcamy do przetestowania połączenia w domu oraz miejscu pracy i uczestniczenia w szkoleniu z tego miejsca, w którym będzie lepszy Internet.
Jak dołączyć do spotkania: https://youtu.be/ZFWhNh2KHro, https://knowledge.clickmeeting.com/pl/infographic/jak-dolaczyc-do-wydarzenia-instrukcja-dla-uczestnika/
Link umożliwiający uczestnictwo w kursie ważny jest od dnia poprzedzającego rozpoczęcie kursu do zakończenia zajęć.