Negocjacje w biznesie - studia podyplomowe
Negocjacje w biznesie - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Negocjacje
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są w szczególności do praktyków pragnących pogłębić umiejętności profesjonalnego prowadzenia negocjacji biznesowych, osób pracujących w działach zakupów, zaopatrzenia i wyboru najkorzystniejszych ofert na drodze przetargu, aukcji, zamówienia, menedżerów, uczestniczących w negocjacjach pomiędzy firmami, pracownikami i/lub działami przedsiębiorstwa, menedżerów i przedstawicieli sił sprzedaży często negocjujących warunki umów oraz każdego, kto zamierza pogłębić swoją wiedzę i umiejętności prowadzenia negocjacji.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Małopolski Pociąg do Kariery
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji04-11-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Negocjacje w biznesie to kompleksowy program rozwijania umiejętności negocjacyjnych. Słuchacze uczą się odważnego i zarazem racjonalnego wyznaczania celów negocjacyjnych, planowania strategii, wykorzystywania atutów, a także poszanowania partnerów. Negocjacje w biznesie to poszukiwanie pareto-optymalnych (czyli korzystnych dla obu stron) rozwiązań. Studia gwarantują nabycie praktycznych umiejętności niezbędnych dla osób pełniących różnorakie role zawodowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Ma podstawową wiedzę na temat tzw. miękkich (psychologia, socjologia) i twardych (prawo ekonomia) aspektów negocjacjiRozumie rolę psychologicznych procesów dotyczących negocjacji oraz ich znaczenie w odniesieniu do zarządzania. Zna proces negocjacyjny Zna techniki negocjacyjne Ma wiedzę o procesie wywierania wpływu Rozumie specyfikę negocjacji wielostronnych | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi obserwować człowieka w organizacji pod kątem jego predyspozycji i umiejętności do prowadzenie negocjacji. Potrafi zaplanować proces ustępstw Ma umiejętność wysuwania propozycji negocjacyjnej i akceptowania bądź nie propozycji drugiej strony w negocjacjach. Potrafi interpretować sytuacje i zachowania innych uczestników negocjacji oraz wpływać na zmianę ich stanowisk. Potrafi prowadzić negocjacje z użyciem taktyk dostosowanych do kultury i umiejętności drugiej strony. Potrafi dopasować sposób prowadzenia negocjacji do ich rodzaju oraz partnera Potrafi stosować różnego rodzaju techniki i taktyki negocjacyjne Stosuje techniki wywierania wpływu Rozpoznaje manipulacje i potrafi im przeciwdziałać Stosuje różnego rodzaju modele komunikacyjne w celu osiągnięcia zakładanych efektów negocjacyjnych Potrafi wyszukiwać niestandardowe rozwiązania w trudnych sytuacjach Potrafi stawiać cele negocjacyjne | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Jest świadomy potrzeby ciągłej obserwacji siebie i otoczenia negocjacyjnego pod kątem doskonalenia swych umiejętności.Potrafi kierować zespołem negocjacyjnym oraz ciągle doskonalić jego pracę dążąc do realizacji długofalowych celów. Rozumie rolę zysków i strat w procesie negocjacji Jest świadomy roli etycznego wywierania wpływu Rozumie ograniczenia racjonalnego umysłu Rozumie dynamikę konfliktu w negocjacjach | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Blok I - Negocjacje – wstęp
- Wprowadzenie do negocjacji
- Negocjacje integracyjne (kooperacyjne) a dystrybutywne
- Co można osiągnąć dzięki negocjacjom kooperacyjnym
- 5 głównych dylematów negocjacji
- Od konfrontacji do obopólnej wygranej. Tradycyjne i nowoczesne pojmowanie negocjacji: „model harwardzki”
- Zasady prawidłowych negocjacji
- Wykraczanie poza kompromis: zasady osiągania wyniku „obopólnej wygranej“
- Jak zachować się w problematycznej sytuacji? - 6 przykładów trudnych sytuacji
- Błędne mniemania nt. negocjacji
- Struktura negocjacji
- Przygotowanie
- Dyskusja wstępna
- Proponowanie
- Faza przetargu
- Porozumienie
- Zamknięcie
- Indywidualny styl negocjatora
- Dylematy strategiczne negocjatora
- Dobór stylu negocjacyjnego: „twardy”, „miękki”, „rzeczowy”
- Wybitny a przeciętny negocjator, czyli reguły Rackhama i Carlisle'a.
- Przygotowanie i planowanie negocjacji
- Zbieranie i analiza informacji na temat Partnera i przedmiotu negocjacji
- Metody poszukiwania możliwego porozumienia. Narzędzie „ZOPA”
- Wyznaczanie ściany negocjacyjnej
- Analiza pola alternatywnych rozwiązań wobec negocjowanych kwestii - „BATNA”
- Model „equalizera” w negocjacjach
- Planowanie i kontrola procesu negocjacyjnego
- Strategie negocjacyjne
- Strategia podziału
- Strategia poszukiwania rozwiązań
- Cechy, wady i zalety oraz kiedy stosować odpowiednią strategię.
- Zarządzanie ustępstwami
- Analiza pola ustępstw
- Zasady dobierania ustępstw
- Planowanie ustępstw - strategia szachowa: umiejętność zaprojektowania i przeprowadzenia sekwencji wymiany ustępstw
- Poszerzanie pola negocjacji o dodatkowe „kwestie”
- Techniki i taktyki negocjacyjne
- Przegląd technik negocjacyjnych
- Zastosowanie i obrona przed technikami
- Trening umiejętności negocjacyjnych
Blok II – Psychologia w negocjacjach
- Etyka wywierania wpływu i perswazji
- Jak odróżnić perswazję od manipulacji?
- Dwutorowy system perswazji – model ELM
- Konstruowanie przekonujących argumentów
- Reguły wpływu społecznego
- Zaawansowane techniki wpływu społecznego
- Oddziaływanie na emocje, chwyty erystyczne, a logika
- Operowanie metakomunikatami w działaniach perswazyjnych
- Przeciwdziałanie manipulacjom
- Trzy konieczne i wystarczające warunki manipulacji
- Rodzaje manipulacji
- Obrona przed manipulacją i nieuczciwymi chwytami
- Graficzna prezentacja danych, a manipulacje – jak nie wpaść w pułapki wizualizacji danych
- Homo negotiator - podejmowanie trafnych decyzji w negocjacjach
- Wprowadzenie: Paradoks Monty Halla i dlaczego popełniamy błędy w prostej ocenie szansy?
- Mózg analizuje, czyli:
- Współpraca i role półkul mózgowych.
- Myślenie lateralne i sekwencyjne i ich zastosowania do rozwiązywania problemów.
- Psychologiczne uwarunkowanie podejmowania decyzji (teoria perspektywy):
- Dwa systemy myślenia: intuicyjny i refleksyjny oraz ich konsekwencje w podejmowaniu decyzji.
- Decyzji podejmowanych w warunkach ryzyka i jak unikać błędów.
- Księgowanie umysłowe czyli jak przedstawiać innym dane liczbowe.
- Wpływ mechanizmów percepcji na błędne postrzeganie i interpretowanie danych:
- Heurystyki reprezentatywności i dostępności oraz wynikające z nich błędy.
- Pułapki zakotwiczenia i przywiązanie do status quo, przykłady a biznesu.
- Jak pułapki kosztów utopionych i dowodów potwierdzające własną tezę wpływają na nasze życie.
- Analizowanie informacji o charakterze statystycznym:
- Błędne wyobrażenia na temat losowości i dlaczego gramy w toto lotka.
- Reprezentatywność danych statystycznych, szacowanie wielkości próby statystycznej.
- Statystyka Bayesowska i przykłady jej wykorzystania do oceny wagi testów (np. medycznych).
- Analiza szerokości myślenia i techniki wspierania kreatywności:
- Piramida skojarzeń przykład poszukiwania kreatywnych rozwiązań.
- Sposoby rozwijania w sobie myślenia lateralnego.
- Właściwa burza mózgów, jej procedura i zastosowanie
- Komunikacja w negocjacjach
- Różnice perspektyw negocjatorów
- Autoprezentacja negocjatora, style komunikacyjne
- Reguły skutecznej komunikacji
- Komunikacja niewerbalna, proksemika, kinezyka w negocjacjach
- Reguły komunikacji kooperatywnej
- Zwroty parzące w negocjacjach
- Zarządzanie konfliktem, asertywność i zarządzanie emocjami
- Style rozwiązywania konfliktów
- Inteligencja emocjonalna
- Asertywność w polskiej kulturze
Blok III – Zaawansowane negocjacje – wykorzystanie teorii gier
- Praktyczne zastosowanie teorii gier w negocjacjach
- Dylemat więźnia jako model sytuacji negocjacyjnej:
- współpraca i jej odmowa, zaufanie, podejrzliwość, lojalność, nielojalność,
- Równowaga Nasha a rozwiązania optymalne w sensie Pareto.
- Iterowany dylemat więźnia a życie, turnieje Axelroda i płynące z nich wnioski.
- Dylemat więźnia jako model sytuacji negocjacyjnej:
- Strategie negocjacyjne wykorzystywane teorii gier
- Strategie mieszane jako rozwiązanie gry „jastrzębie i gołębie”.
- Gra w cykora
- Gra - walka płci.
- Gry mniejszościowe i strategie osiągania sukcesu.
- Strategie minimaksowe i ich wyznaczanie metodą Williamsa
- Rola informacji, negocjacje symultaniczne i sekwencyjne
- Schemat arbitrażowy Nasha, strategie bezpieczeństwa i gróźb
- Od negocjacji dystrybucyjnych do integracyjnych
- Negocjacje dystrybucyjne jako gra o sumie zerowej
- Tradycyjne a współczesne rozumienie negocjacji
- Gry o sumie niezerowej – poszukiwanie rozwiązań „twórczych”
- Negocjacje dystrybucyjne i integracyjne w praktyce biznesowej
- Wykorzystanie diagramów użyteczności
- Gry rozwiązywalne a rozwiązania optymalne negocjacji
- Punkty ogniskowe i manipulacja w negocjacjach
- Metody alokacji dóbr
- Zagadnienie wyboru społecznego i kryteria ocen procedur; procedury sprawiedliwe
- Najważniejsze metody alokacji dóbr (targi, negocjacje, aukcje, turnieje, konkursy piękności, loterie)
- Problem targu w sensie Nasha
- Pojęcie aukcji; podstawowe rodzaje aukcji, aukcje nietypowe
- Podstawy analizy aukcji (rola informacji, nastawienie do ryzyka, wartość i użyteczność przedmiotu aukcji, problemy kombinatoryczno-obliczeniowe związane z teoria aukcji)
- Informacja konstrukcji mechanizmów optymalnych (mechanism design theory)
- Konkursy i turnieje; konkursy piękności
- Alokacja przez głosowanie
- Elementarne zagadnienia sprawiedliwości podziału
Blok IV – Negocjacje wieloosobowe, międzykulturowe i aspekty prawne
- Negocjacje wielostronne
- Specyfika negocjacji wielostronnych
- Tworzenie koalicji zasada superaddytywności i wypłaty uboczne
- Wieloosobowy dylemat więźniów a problemy zawansowanych negocjacji
- Jądra negocjacji wieloosobowych wartości Shapleya i Raiffy w negocjacjach biznesowych
- Negocjacje międzynarodowe, międzykulturowe, odmienność systemów wartości
- Różnice w komunikacji między kulturowej
- Savoir vivre i etyka negocjatora
- Typy kultur
- Bariery komunikacyjne i szok kulturowy
- Zasady etykiety z partnerami zagranicznymi
- Negocjacje umów oraz najlepsze metody
- Podstawowe informacje o zasadach zawierania umów – oferta i przyjęcie oferty wyboru oferty – regulacje kodeksu cywilnego.
- Procedura zawarcia umowy w przetargu
- Jak unieważnić umowę zawartą w aukcji lub przetargu
- Konkurs, jako rodzaj przyrzeczenia publicznego
- Zamówienia publiczne - zakres ustawy
- Zasady udzielania zamówień publicznych
- Różne tryby udzielania zamówień publicznych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Wprowadzenie do negocjacji | Data realizacji zajęć 10-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Homo negotiator - podejmowanie trafnych decyzji w negocjacjach | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 06:40 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Struktura negocjacji | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 06:40 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto35,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto35,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Alan Kusz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji.
Warunki uczestnictwa
Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty oplaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Informacje dodatkowe
Dni odbywania się zajęć: dwa razy w miesiącu: soboty, niedziele.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach projektu Małopolski Pociąg do Kariery
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe