Język hiszpański B2 / 100h / SCOLA
Język hiszpański B2 / 100h / SCOLA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Hiszpański
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby:
- w wieku powyżej 18 lat,
- chcące płynnie posługiwać się językiem hiszpańskim w życiu codziennym
- które posiadają wiedzę z zakresu języka hiszpańskiego na poziomie B1
- dążą do dalszego doskonalenia języka hiszpańskiego
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji24-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi100
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji językowych 4 umiejętności słuchacza do poziomu B2 (CEFR).Kurs przygotowuje do dalszego rozwijania kompetencji komunikacyjnej i umiejętności przetwarzania informacji, doskonalenia i dalszego rozwoju wszystkich sprawności językowych, rozwijania kompetencji językowych dla potrzeb akademickich oraz zawodowych, dalszego poszerzania i utrwalania znajomości słownictwa, zdobywania szerokiej wiedzy o kulturze krajów iberyjskich.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się SŁUCHANIEUczestnik rozumie: • dłuższe wypowiedzi i wykłady na znane tematy oraz większość wiadomości radiowych i TV oraz słuchowiska i audycje, które dotyczą bieżących wydarzeń opartych na wiedzy ogólnej • większość filmów opartych na standardowej odmianie języka (język literacki) • informacje na temat usług (zakładanie konta bankowego, wymiana waluty) i warunków zatrudnienia • główne tezy złożonych wypowiedzi na różne tematy • rozmowy na temat poszukiwania pracy, bezrobocia, polaryzacji społeczeństwa, korzystania z ofert na rynku pracy • postawy emocjonalne (aplauz, dezaprobatę, asertywność) | Kryteria weryfikacji SŁUCHANIE dłuższych wypowiedzi, wywiadów, wykładów oraz dość złożonych dyskusjipod warunkiem, że znany jest temat wypowiedzi; wiadomości TV i programów dotyczących bieżących wydarzeń; filmów w wersji oryginalnej jeśli aktorzy posługują się językiem literackim (standardowym). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się CZYTANIEUczestnik rozumie: • artykuły i reportaże dotyczące znanych problemów współczesnego świata, oraz prezentowane w nich argumenty i opinie • stanowisko autora i komentarz uściślający charakterystykę zjawisk społecznych, przyczyny i skutki, rozwój wydarzeń • informacje na temat kultury i zjawisk społecznych • opisy w folderach, przewodnikach turystycznych oraz informacje na temat turystyki i środków komunikacji Uczestnik potrafi: • wyszukiwać, przetwarzać i porównywać informacje z różnych źródeł oraz wykorzystywać je we własnych wypowiedziach ustnych i pisemnych | Kryteria weryfikacji CZYTANIE tekstów autentycznych, artykułów i reportaży dotyczących współczesnychproblemów, których autorzy przedstawiają szczegółowe opinie i argumenty; współczesnej prozy literackiej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się PISANIEUczestnik potrafi: • pisać poprawnie i zrozumiale wypracowania, rozprawki, opracowania tekstu, eseje, referaty i recenzje na różnorodne znane tematy związane z moimi zainteresowaniami • pisać listy oficjalne i prywatne, listy motywacyjne, CV • zwracać się pisemnie z prośbą, radą , poleceniem lub ofertą do banku, władz uczelni, itp. • opisać różne wydarzenia | Kryteria weryfikacji PISANIE przejrzystego, precyzyjnego tekstu na wiele tematów związanych z osobistymizainteresowaniami; eseju lub sprawozdania, przekazujących informacje lub przedstawiających argumenty za i przeciw; listu podając istotę i wagę osobistych doświadczeń i wrażeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się MÓWIENIEUczestnik potrafi: • porozumiewać się płynnie i spontanicznie oraz prowadzić swobodną rozmowę z rodzimymi użytkownikami języka • brać czynny udział w dyskusji, debatach i rozmowie na tematy ogólnie znane • przedstawiać swoje poglądy i ich bronić, argumentować i formułować mój punkt widzenia, polemizować i wypracowywać rozwiązania kompromisowe • formułować rozbudowane wypowiedzi na tematy, które mnie interesują • wyrażać emocje, rozmawiać o przeżyciach w różnych sytuacjach życiowych • opisać zjawiska w sposób ogólny i szczegółowy i opracować prezentację. | Kryteria weryfikacji MÓWIENIE: porozumiewanie się z taką płynnością i spontanicznością, która umożliwianormalną komunikację z rodzimym użytkownikiem języka; czynny udział w dyskusji, wyjaśnianie i podtrzymywanie swoich poglądów; prezentacja szczegółowego opisu w szerokim zakresie tematów z różnych dziedzin. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tematyka kursu:
Relacje z najbliższym otoczeniem;
Ja i moi bliscy;
Sfera usług;
Praca w mieście i na wsi, zatrudnienie, nowe zawody, bezrobocie, poszukiwanie pracy;
Aktualne wydarzenia społeczno-polityczne;
Problemy ekologii;
Informatyka i telekomunikacja;
Kultura masowa i kultura „wysoka”, telewizja, radio, muzea, imprezy kulturalne, festiwale,
globalizacja kultury;
Wprowadzane funkcje językowe:
• Przepraszanie;
• Gratulowanie;
• Składanie protestu i reklamacji;
• Prośba o powtórzenie;
• Powtórzenie wypowiedzi;
• Opisywanie cech i wyglądu osób, przedmiotów;
• Określanie własności i przynależności;
• Przedstawianie sytuacji i wydarzeń w przeszłości: wyrażanie trwania czynności,
przedstawianie jej początku i końca;
• Wyrażanie powtarzalności;
• Przedstawianie warunków spełnienia czynności w przyszłości, teraźniejszości,
przeszłości;
• Umieszczanie wydarzenia w czasie i ustosunkowanie się do innego wydarzenia bądź
sytuacji;
• Przedstawianie okoliczności towarzyszących wydarzeniu w teraźniejszości i
przeszłości: celu, przyczyny, skutku, sposobu, itp.;
• Przekazywanie słów innych osób, wiadomości, informacji ze środków masowego
przekazu;
• Określanie przestrzeni i jej zmian;
• Wyrażanie wątpliwości, niedowierzania, niewiary, życzeń, pragnień;
• Wyrażanie zmartwienia, strachu, obawy, odrzucania i obrzydzenia;
• Wyrażanie wyrzutów sumienia, smutku, żalu;
• Rezygnacji i pogodzenia się;
• Wyrażanie gniewu, niezadowolenia;
• Przedstawianie niezmienności pewnych faktów;
• Przedstawianie opinii i reagowanie na nią;
• Rozkazywanie, nakazywanie;
• Zwracanie się z prośbą, radą;
• Rozpoczynanie i kończenie rozmowy;
• Zmienianie tematu. Przerywanie czyjejś wypowiedzi;
• Argumentowanie. Podsumowanie.
Materiał leksykalno-gramatyczny:
Lo siento mucho. Ya me perdonarás. Ha sido sin querer;
Ha sido por culpa de ..., a causa de ...;
Felicitar a alguien por algo + infinitivo compuesto;
No hay derecho de que, no puede ser que, quería reclamar que + discurso referido;
Perdón/ a/ e, .Puede/ s repetir, por favor? .Cómo dice/ s? itp.;
Entonces, sigo recto,... . Que me lo des;
Ser/ estar: usos. Ser i estar z przymiotnikami;
Impersonalidad. Pronombres relativos: quien /el que, el cual, cuyo, etc./ interrogativos,
exclamativos: qué, cuál, dónde, itp.;
Conectores temporales: hace (tiempo) que..., desde..., desde hace..., itp.;
Durar, llevar, tardar + ilość czasu, durante;
Empezar a , ponerse a, echar(se) a + infinitivo;
Acabar de, dejar de, llegar a + infinitivo;
Estar, seguir, continuar, ir, llevar + gerundio;
Marcadores del tiempo: a, al, en, por, hacia, para, itp.;
Zdania warunkowe: Presente de Ind., Futuro, Imperativo, Imperfecto de
Subj.,Pluscuamperfecto de Subj., Condicional, Condicinal comp. Indefinido/ Pretérito
perfecto/ Imperfecto/;
Pluscuamperfecto. Usos y contraste. Marcadores;
Indicativo/ subjuntivo en las oraciones de relativo, finales, concesivas, condicionales,
causales, consecutivas, modales, circunstanciales;
Discurso referido;
Czasowniki zmieniające znaczenie: indicativo/ subjuntivo;
Czasowniki z przyimkami: entre, ante, bajo, en,.../ a, hacia, hasta, de, por, ...;
Quizás, tal vez, etc. + subjuntivo o indicativo, futuro, condicional;
Querer, esperar, gustar, odiar, etc.+ subjuntivo/ infinitivo, ojalá;
Me da miedo (que), temer (que), me pone nervioso (que), etc. + infinitivo (subjuntivo);
Estar harto de (que), odiar (que), etc. + infinitivo (subjuntivo);
Sentir (que), lamentar (que), etc.+ infinitivo(subjuntivo);
No me importa (que), resignarse a (que), etc. + infinitivo (subjuntivo);
Me fastidia (que), me molesta (que), etc. . + infinitivo (subjuntivo);
Reduplicaciones con subjuntivo: diga lo que diga, pase lo que pase, itp.;
Creo que..., a mi entender, en mi opinión,..../ Vale, estoy de acuerdo, yo lo veo como tú, itp.;
Oraciones subordinadas de opinión: es cierto que, es evidente que/ es bueno, es fantástico
que con ind./ sub. ;
Imperativo, a + infinitivo, que + subjuntivo, presente de indicativo, ir a + infinitivo, futuro
simple, condicional de cortesía;
Presencia del pronombre personal sujeto;
Oraciones subordinadas de consejo: Si yo fuera Usted, haría... ;
Bueno..., vamos a ver..., pues...; bueno, pues nada, en fin; hablando de..., por cierto..., ahora
que hablas de...; perdona, pero..., bueno;
En cuanto a, esto es, por tanto, por el contrario, en concreto, itp.;
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto45,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto45,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Iwona
20 lat doświadczenia
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podręcznik + autorskie materiały dydaktyczne .
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami