Język włoski B2 / 100h / SCOLA
Język włoski B2 / 100h / SCOLA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Włoski
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby:
- w wieku powyżej 18 lat,
- chcące płynnie posługiwać się językiem włoskim w życiu codziennym
- które posiadają wiedzę z zakresu językawłoskiego na poziomie B1
- dążą do dalszego doskonalenia języka włoskiego
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji27-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi100
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji językowych 4 umiejętności słuchacza do poziomu B2 (CEFR).Kurs przygotowuje do dalszego rozwijania kompetencji komunikacyjnej i umiejętności przetwarzania informacji, doskonalenia i dalszego rozwoju wszystkich sprawności językowych, rozwijania kompetencji językowych dla potrzeb akademickich oraz zawodowych, dalszego poszerzania i utrwalania znajomości słownictwa, zdobywania szerokiej wiedzy o kulturze krajów włoskojęzycznych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się SŁUCHANIEUczestnik rozumie: • dłuższe wypowiedzi i wykłady na znane tematy oraz większość wiadomości radiowych i TV oraz słuchowiska i audycje, które dotyczą bieżących wydarzeń opartych na wiedzy ogólnej • większość filmów opartych na standardowej odmianie języka (język literacki) • informacje na temat usług (zakładanie konta bankowego, wymiana waluty) i warunków zatrudnienia • główne tezy złożonych wypowiedzi na różne tematy • rozmowy na temat poszukiwania pracy, bezrobocia, polaryzacji społeczeństwa, korzystania z ofert na rynku pracy • postawy emocjonalne (aplauz, dezaprobatę, asertywność) | Kryteria weryfikacji SŁUCHANIE dłuższych wypowiedzi, wywiadów, wykładów oraz dość złożonych dyskusjipod warunkiem, że znany jest temat wypowiedzi; wiadomości TV i programów dotyczących bieżących wydarzeń; filmów w wersji oryginalnej jeśli aktorzy posługują się językiem literackim (standardowym). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się CZYTANIEUczestnik rozumie: • artykuły i reportaże dotyczące znanych problemów współczesnego świata, oraz prezentowane w nich argumenty i opinie • stanowisko autora i komentarz uściślający charakterystykę zjawisk społecznych, przyczyny i skutki, rozwój wydarzeń • informacje na temat kultury i zjawisk społecznych • opisy w folderach, przewodnikach turystycznych oraz informacje na temat turystyki i środków komunikacji Uczestnik potrafi: • wyszukiwać, przetwarzać i porównywać informacje z różnych źródeł oraz wykorzystywać je we własnych wypowiedziach ustnych i pisemnych | Kryteria weryfikacji CZYTANIE tekstów autentycznych, artykułów i reportaży dotyczących współczesnychproblemów, których autorzy przedstawiają szczegółowe opinie i argumenty; współczesnej prozy literackiej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się PISANIEUczestnik potrafi: • pisać poprawnie i zrozumiale wypracowania, rozprawki, opracowania tekstu, eseje, referaty i recenzje na różnorodne znane tematy związane z moimi zainteresowaniami • pisać listy oficjalne i prywatne, listy motywacyjne, CV • zwracać się pisemnie z prośbą, radą , poleceniem lub ofertą do banku, władz uczelni, itp. • opisać różne wydarzenia | Kryteria weryfikacji PISANIE przejrzystego, precyzyjnego tekstu na wiele tematów związanych z osobistymizainteresowaniami; eseju lub sprawozdania, przekazujących informacje lub przedstawiających argumenty za i przeciw; listu podając istotę i wagę osobistych doświadczeń i wrażeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się MÓWIENIEUczestnik potrafi: • porozumiewać się płynnie i spontanicznie oraz prowadzić swobodną rozmowę z rodzimymi użytkownikami języka • brać czynny udział w dyskusji, debatach i rozmowie na tematy ogólnie znane • przedstawiać swoje poglądy i ich bronić, argumentować i formułować mój punkt widzenia, polemizować i wypracowywać rozwiązania kompromisowe • formułować rozbudowane wypowiedzi na tematy, które mnie interesują • wyrażać emocje, rozmawiać o przeżyciach w różnych sytuacjach życiowych • opisać zjawiska w sposób ogólny i szczegółowy i opracować prezentację. | Kryteria weryfikacji MÓWIENIE: porozumiewanie się z taką płynnością i spontanicznością, która umożliwianormalną komunikację z rodzimym użytkownikiem języka; czynny udział w dyskusji, wyjaśnianie i podtrzymywanie swoich poglądów; prezentacja szczegółowego opisu w szerokim zakresie tematów z różnych dziedzin. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tematyka kursu:
Moje miasto, architektura, rodzaje budownictwa;
Uniwersytet, przedmiot studiów, rodzaje studiów, formy studiowania;
Znaczenie wykształcenia. Kształcenie przez całe życie;
Studia zagraniczne. Porównywanie studiów w Polsce i innych krajach;
Praca w mieście i na wsi. Ubieganie się o pracę, zatrudnienie, obowiązki;
Nowe zawody;
Bezrobocie. Kwalifikacje i wymagania. Problemy zatrudnienia. Rozmowa kwalifikacyjna;
Turystyka / podróże;
Zdrowie i sport;
Pieniądze: waluta, dochód, zysk, strata, zadłużenie;
Bank: otwieranie konta w banku, umowy, formy oszczędzania;
Kultura masowa i kultura “wysoka”;
TV, radio. Sztuka. Artyści;
Teatr. Kino;
Muzea, galerie. Malarstwo, rzeźba;
Muzyka. Literatura;
Imprezy kulturalne. Festiwale teatralne, filmowe, muzyczne; koncerty. Globalizacja kultury;
Tradycja. Zwyczaje i obyczaje innych narodów;
Kuchnie narodowe. Stereotypy kulturowe;
Aktualne wydarzenia społecznopolityczne;
Ekologia: problemy, próby rozwiązania, perspektywy; działania ekologiczne, organizacje
ekologiczne;
Kataklizmy i katastrofy (powódź, susza, pożar, huragan, lawina, głód, wojna, epidemia);
Informatyka. Prasa. Telekomunikacja.
Wprowadzane funkcje językowe:
• Formułowanie definicji;
• Opisywanie cech osób (wygląd zewnętrzny, osobowość) i miejsc;
• Opisywanie właściwości przedmiotów i zjawisk;
• Relacjonowanie wydarzeń;
• Wyszukiwanie informacji. Zadawanie pytań;
• Udzielanie odpowiedzi;
• Wyrażanie czasu, ilości, jakości;
• Wyrażanie skruchy, żalu, usprawiedliwianie się;
• Wyrażanie gratulacji, życzeń;
• Wyrażanie prośby o powtórzenie, wyjaśnienie;
• Parafrazowanie, wyjaśnianie;
• Wyrażanie obrzydzenia; irytacji;
• Wyrażanie żalu, bólu; zmartwienia;
• Wyrażanie aprobaty / braku aprobaty;
• Wyrażanie optymizmu, radości, zadowolenia, satysfakcji; podziwu, zachwytu;
smutku, niezadowolenia, rozczarowania;
• Wyrażanie wątpliwości, niedowierzania, niewiary; zdziwienia, zaskoczenia;
• Przedstawianie opinii;
• Wyrażanie przypuszczenia;
• Wyrażanie konieczności (słabej i silnej) / braku konieczności;
• Prośba o pozwolenie. Udzielanie / nie udzielanie pozwolenia. Wyrażanie zdolności i
umiejętności / braku zdolności i umiejętności;
• Wyrażanie chęci i ochoty / braku chęci, odmowy;
• Zwracanie się z prośbą;
• Udzielanie rad;
• Sugerowanie przebiegu akcji;
• Wyrażanie zaproszenia / oferty;
• Przyjmowanie / odrzucanie sugestii / zaproszenia / oferty;
• Wyrażanie ostrzeżenia;
• Udzielanie wskazówek;
• Otwieranie i zamykanie wypowiedzi werbalnej;
• Argumentowanie;
• Podawanie przykładów. Podkreślanie;
• Sygnalizowanie uwagi;
• Sygnalizowanie chęci kontynuowania wypowiedzi;
• Zachęcanie rozmówcy do kontynuowania wypowiedzi;
• Przerywanie wypowiedzi rozmówcy. Zmiana tematu;
• Sygnalizowanie zbliżania się do końca wypowiedzi;
• Podsumowywanie;
• Otwieranie i zamykanie wypowiedzi niewerbalnej (listy nieformalne i formalne);
• Uporządkowanie opowiadania.
Materiał leksykalno-gramatyczny:
Mi dispiace tanto/e colpa di .../ a causa di ... ;
Potrebbe ripetere? Che cosa hai detto? itp.;
Sembra + przymiotnik/ bezokolicznik;
Zwroty idiomatyczne z przyimkami: comportarsi da amico, rimanere a bocca aperta, itp.;
Zaimki dzierżawcze, zaimki osobowe - miejsce w zdaniu: la mia borsa. Questa borsa e mia;
Zaimki względne – che, cui, il/la quale, i/le quali;
La ragazza la cui madre conosci...;
Czasy przeszłe: passato prossimo, imperfetto, trapassato prossimo, passato remoto;
Futuro semplice Domani verra Pina;
Condizionale composto: Aveva detto che sarebbe venuto;
Se mi avessi scritto, ti avrei risposto;
Dopo che sara ritornato, ti telefonera;
Mowa zależna, użycie condizionale dla wyrażenia niepewności;
Secondo alcuni il ministro si sarebbe incontrato;
Gerundio np. (stavo uscendo);
Preposizione causale: non avendo tempo, essendosi alzata;
Spójniki rozpoczynające zdania podrzędne czasowe: Mentre, come,tutte le volte che, nel
momento in cui, finché, prima che (+congiuntivo);
Dopo che, appena;
Ero contento che + congiuntivo imperfetto /trapassato;
Mi dispiaceva + congiuntivo;
Dubitavo che + congiuntivo;
Temevo che + congiuntivo+ congiuntivo;
Mi auguravo che + congiuntivo;
Volevo che + congiuntivo;
Era possibile + congiuntivo
Speravo che + congiuntivo;
Credevo che + congiuntivo;
Imperativo: użycie w połączeniu z zaimkami: Dimmelo! Svegliatevi! Lo faccia!
Dovresti Sarebbe bene/necessario + bezokolicznik;
Se fossi al posto tuo+condizionale. Sarebbe bene;
E necessario che + congiuntivo;
Allora... A proposito di... per quanto riguarda ... se si tratta di;
Ti posso interrompere? Posso dire una cosa?
Secondo me invece... Per me... Il problema e che... insomma...Va bene ... lasciamo stare.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto45,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto45,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka
Ukończona filologia romańska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podręcznik + autorskie materiały dydaktyczne .
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami