Język hiszpański A1 / 100h / SCOLA
Język hiszpański A1 / 100h / SCOLA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Hiszpański
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby:
- w wieku powyżej 18 lat,
- chcące opanować język hiszpański w stopniu podstawowym z uwzględnieniem zagadnień z życia codziennego.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji16-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi100
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji językowych słuchacza w zakresie sprawności słuchania, mówienia, czytania oraz pisania do A1 (CEFR). Kurs przygotowuje do pobudzania motywacji do nauki języka,rozwinięcia możliwości słuchowych i artykulacyjnych oraz pamięci, poznawania nowego słownictwa, wyrażeń oraz zwrotów związanych z otoczeniem słuchacza i jego codziennymi czynnościami, rozwinięcia umiejętności samokształcenia.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się SŁUCHANIEUczestnik rozumie : • dane personalne osoby, informacje na temat wyglądu zewnętrznego, charakteru, usposobienia; • informacje na temat wykonywanego zawodu, miejsca pracy, kwalifikacji potrzebnych do objęcia konkretnego stanowiska; • prostą rozmowę na temat jedzenia, posiłków, ulubionych potraw; • rozmowę na temat miejsca zamieszkania, swojej dzielnicy, miasta; • wyjaśnienia dotyczące położenia obiektu w mieście, wskazówki, jak tam dotrzeć; • opowiadanie na temat codziennych czynności, rozkładu dnia i tygodnia; • rozmowę na temat rodziny, zainteresowań, sposobu spędzania wolnego czasu, uprawianych sportów; • komunikaty o godzinie odjazdu i przyjazdu, podane godziny funkcjonowania urzędów; • polecenia i proste zwroty, pytania związane z moją osobą, najbliższym otoczeniem, studiami i pracą | Kryteria weryfikacji SŁUCHANIE dialogów, nagrań, wyrażeń dotyczących informacji o sobie, rodzinie,najbliższym otoczeniu, gdy mówi się wolno i wyraźnie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się CZYTANIEUczestnik rozumie: • dane personalne w formularzu, paszporcie; • podstawowe napisy na tablicach informacyjnych w urzędach, informacje na temat towarów w sklepach, menu w restauracji; • informacje na planie miasta, tablicach ogłoszeń, ogłoszeniach w muzeum lub na dworcu; • prosty opis w folderze turystycznym i przewodniku; • nieskomplikowane informacje zawarte liście prywatnym, pocztówce, e-mailu; • prosto sformułowane nakazy i zakazy w miejscach publicznych | Kryteria weryfikacji CZYTANIE informacji i opisów, np. nazw, oraz bardzo prostych zdań, np. w ogłoszeniach,na plakatach lub w katalogach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się PISANIEUczestnik potrafi: • wypełnić formularz w hotelu, wniosek o wydanie legitymacji studenckiej; • przeliterować swoje imię i nazwisko; • napisać list do kolegi zawierający informacje o sobie, zainteresowaniach, wakacjach; • napisać e-mail, pocztówkę z wakacji; • napisać notatkę z informacją o miejscu spotkania, godzinie powrotu do domu | Kryteria weryfikacji PISANIE krótkich prostych tekstów, np. pozdrowienia z wakacji; wypełnianie formularzy zdanymi osobowymi, narodowością, adresem, w np. hotelowym formularzu meldunkowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się MÓWIENIEUczestnik potrafi: • przywitać się i pożegnać; • przedstawić się, zapytać o imię i nazwisko, pochodzenie, kierunek studiów, znajomość języków; • rozmawiać na temat swoich zainteresowań, studiów, pracy, czasu wolnego; • porozumieć się w sklepie, w barze, restauracji; • zapytać o drogę, godziny otwarcia, połączenia komunikacyjne; • opowiedzieć o swoim rozkładzie dnia, zajęciach; • opisać swoje miasto, dzielnicę; • opowiedzieć o swojej rodzinie; • umówić się, ustalić czas i miejsce spotkania; • przeprowadzić prostą rozmowę telefoniczną | Kryteria weryfikacji MÓWIENIE: porozumiewanie się w prosty sposób pod warunkiem, że rozmówca jestprzygotowany na powtórzenie wypowiedzi w wolniejszym tempie, i pomoc w sformułowaniu wypowiedzi; zadawanie i odpowiadanie na pytania dotyczące życia codziennego, podstawowych potrzeb lub znanych tematów; użycie prostych zwrotów i zdań przy o | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tematyka kursu:
Ja i moi bliscy, rodzina, przyjaciele, imiona i nazwiska;
Lekcja, wykład, zajęcia praktyczne, lektorat;
Wiek, stan cywilny, narodowość, upodobania, studia, zawód, wygląd;
Zakupy;
Dom, pokoje, meble i przedmioty;
Domena publiczna;
Miasto: urzędy, usługi, miejsca publiczne i środki transportu;
Teatr, kino, sport;
Codzienne czynności, rozkład dnia;
Podróże. Wakacje;
Zachowania w sklepie, domu, na przyjęciu, w szkole, na ulicy — formy etykiety;
Części ciała. Stany fizyczne i psychiczne;
Zdrowie, zdrowy tryb życia. Choroby. Leczenie.
Wprowadzane funkcje językowe:
• Witanie się, żegnanie się; zwracanie się do znajomych i nieznajomych;
• Przedstawianie znajomych i przedstawianie się;
• Dziękowanie;
• Prośba o powtórzenie, wyrażanie niezrozumienia, przeliterowanie;
• Zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi o wiek, zawód, narodowość, stan cywilny,
pokrewieństwo, numer telefonu, adres;
• Przedstawianie charakterystyk i cen produktu;
• Określanie miejsca i odległości znajdowania się kogoś lub czegoś;
• Pytanie o drogę;
• Określanie daty, godziny;
• Przedstawianie zwyczajowych czynności i częstotliwości ich wykonania;
• Wyrażanie planów i zamiarów;
• Przedstawianie wydarzeń i osobistych doświadczeń z bliskiej przeszłości;
• Wyrażanie i uzasadnianie wyboru, decyzji, opinii;
• Określanie upodobań i preferencji; wyrażanie zgody lub sprzeciwu;
• Przedstawianie odmowy;
• Przedstawianie potrzeby, prośby, obowiązków;
• Czynienie sugestii;
• Proponowanie pomocy;
• Wprowadzanie odmiennej opinii;
• Sygnalizowanie udziału w rozmowie.
Materiał leksykalno-gramatyczny:
Formy zwracania się: tú / usted, senor/ el senor;
Zaimki wskazujące, dzierżawcze: formas átonas;
Saludos por situaciones. Este/ a es... .Cómo te/ se llama(s)?
Deletrear. Poder + infinitivo. .Cómo? itp.;
Qué significa ...? .Puede(s) escribirlo? itp.;
Ser + profesión/ nacionalidad. Estar + estado civil;
A qué te/ se dedica(s)?
Dónde vives/ trabajas/ estudias?
Zaimki dzierawcze: mi, tu.../ mío, tuyo... Ser/ estar;
Zaimki dzierżawcze: Mi coche/ el mío, mi coche – mi amigo/ uno de mis coches – un amigo
mío;
Rodzajniki: określone i nieokreślone;
Zaimki pytające, wskazujące, dzierżawcze;
Rodzaj i liczba rzeczowników i przymiotników;
Zgodność rodzaju i liczby z rodzajnikami, zaimkami;
Hay/ está(n). Zaimki i przysłówki miejsca: en, sobre, cerca (de), delante (de), a la izquierda
(de), a la derecha (de), al final; aquí, etc. A + tiempo/ distancia. Ser/ estar/ haber;
Przyimki miejsca: en, por, para, a, desde, ... Adverbios del lugar: ante, debajo, tras, por,
entre itp.;
Dónde hay un/ a /está la estación/ parada ...?
Para ir a...? / .Cuánto cuesta un billete a...?
Imperativo para indicar dirección itp.;
Estamos a 23 de... .El 23 de ... . Ser + artículo + horas itp.;
Czas teraźniejszy najczęściej używanych czasowników: regularnych, nieregularnych,
zwrotnych;
Marcadores de frecuencia: normalmente, a menudo, X veces al día, X veces cada X días itp.;
Ir a + infinitivo, marcadores temporales de futuro: el lunes, dentro de, etc. Estar + gerundio
itp.;
Pretérito perfecto: uso, marcadores temporales y de frecuencia: hoy, esta tarde, etc., alguna
vez, nunca itp.;
Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne;
Porównanie: tan... como, más / menos... que;
Liczebniki. Pedir opinión: .Qué te parece...?
Cuál es mejor/ más barato/ ...? Imperfecto de cortesía: quería;
Preferir/ querer + infinitivo. (A mí) me interesa, (a mí) me gusta/ n, Muy, mucho/ a, bastante,
poco/a;
También/ tampoco, a mí sí/ a mí no;
Porque/ es que... ;
Hay que, tener que, hacer falta, ser necesario;
Tryb rozkazujący: forma twierdząca;
Pronombres átonos: OD y OI;
Poder + infinitivo. Imperativo: użycie, zaimki;
Użycie czasów do wyrażania grzeczności: condicional, imperativo, presente;
Tener dolor de / doler. Estar + przymiotnik;
Tener + sustantivo. .Por qué no ...? Es necesario + infinitivo;
Pues, ... . Zaimki osobowe: yo, nosotros..., para mí, etc., (a mí) me parece que. Creo que. Yo
(no) estoy de acuerdo con….
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto45,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto45,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Iwona
20 lat doświadczenia
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podręcznik + autorskie materiały dydaktyczne.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami