Studia podyplomowe "Grafika komputerowa"
Studia podyplomowe "Grafika komputerowa"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia Grafika komputerowa kierowane są do osób chcących nabyć nowe umiejętności na rynku pracy z perspektywą prowadzenia agencji reklamowych, a także pracujących lub zamierzających podjąć pracę w działach odpowiadających za promocję firm oraz wszystkich zainteresowanych poszerzeniem wiedzy o dodatkowe umiejętności w dziedzinie grafiki użytkowej.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP.
- Minimalna liczba uczestników16
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji06-03-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi188
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia podyplomowe Grafika komputerowa wraz z egzaminem potwierdzają przygotowanie do tworzenia grafiki na potrzeby druku, projektowania serwisów internetowych, grafiki reklamowej, modelowania grafiki 3D, a także tworzenia multimedialnych i interaktywnych prezentacji komputerowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia i metody komputerowej obróbki grafiki 2D oraz 3D. | Kryteria weryfikacji Tworzy projekty z wykorzystaniem programów graficznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Projektuje grafiki na potrzeby druku, projektowania serwisów internetowych, grafiki reklamowej, modelowania grafiki 3D, a także tworzenia multimedialnych i interaktywnych prezentacji komputerowych | Kryteria weryfikacji Tworzy modele i projekty do wydruku, zamieszczania na stronach internetowych. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Proponuje rozwiązanie postawionego zadania praktycznego porównując istniejące rozwiązania, określić jego specyfikację, zgodność z istniejącymi standardami, ocenić pozytywne i negatywne aspekty proponowanego rozwiązania, wykonać projekt zgodny ze specyfikacją i przeprowadzić weryfikację uzyskanych wyników oraz zaprezentować rozwiązanie | Kryteria weryfikacji Analizuje i wybiera najbardziej optymalne rozwiązanie dostosowane do potrzeb konkretnej sytuacji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Komunikuje wyniki swoich działań stosując różne metody i techniki komunikowania się. | Kryteria weryfikacji Zarządza zespołem komunikując zadania do wykonania z wykorzystaniem dostępnych metod i technik. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Współpracuje z ekspertami zewnętrznymi w celu rozwiązania problemów wynikających ze specyfiki zawodu. | Kryteria weryfikacji Analizuje podobne rozwiązania celem podjęcia najbardziej optymalnych decyzji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów podyplomowych obejmuje następujace zagadnienia:
Wstęp do grafiki komputerowej
- teoria grafiki,
- anatomia systemu wizualnego człowieka,
- teoria kolorów,
- przestrzenie barw,
- formaty graficzne,
- grafika rastrowa i wektorowa,
- metody kompresji,
- podstawy kompozycji,
- multimedia.
Fotografia i fotoedycja
- podstawowe pojęcia z zakresu fotografii,
- obsługa aparatu,
- ustawianie parametrów związanych z naświetlaniem,
- podstawy fotografii portretowej,
- podstawy fotografii studyjnej,
- podstawy retuszu,
- podstawy fotomontażu.
Grafika rastrowa
- kompozycja,
- operacje na obrazach,
- użycie warstw,
- filtry,
- metody retuszowania,
- urządzenia służące rejestracji grafiki rastrowej,
- przetwarzanie grafiki rastrowej.
Grafika wektorowa
- formaty grafiki wektorowej,
- operacje graficzne,
- obiekty i narzędzia wektorowe,
- elementy składu graficznego,
- eksport,
- narzędzia i zastosowanie grafiki wektorowej.
Projektowanie cyfrowe
- podstawowe zagadnienia grafiki internetowej,
- stosowane formaty graficzne,
- podstawy obsługi narzędzia Figma,
- projektowanie produktów cyfrowych (aplikacje, strony www),
- podstawy UX,
- wstęp do prototypowania.
Podstawy DTP (Desktop Publishing)
- elementy i pojęcia DTP,
- formaty i standardy stosowane w DTP,
- narzędzia DTP,
- skład i formatowanie publikacji,
- przygotowanie materiałów do wydruku.
Identyfikacja wizualna
- projektowanie znaku,
- elementy identyfikacji wizualnej,
- logo i specyfikacja projektowa,
- proporcje,
- format i kompozycja,
- wizytówki,
- foldery,
- publikacje.
Motion Graphic
- formaty i rodzaje animacji,
- montaż animacji,
- animacja poklatkowa,
- podstawy pracy w AfterEffects.
Podstawy grafiki trójwymiarowej z elementami druku 3d
- definicja grafiki 3D,
- tworzenie prostych i złożonych obiektów geometrycznych,
- modelowanie z użyciem spline i mesh,
- zastosowanie modyfikatorów,
- stosowanie tekstur,
- techniki oświetlenia,
- przygotowanie modelu do druku 3d,
- wydruk 3D.
Kreacja video
- tworzenie sceny,
- definiowanie klatek kluczowych animacji,
- definiowanie toru ruchu,
- ruch postaci,
- efekty animacji,
- rendering.
Nowe technologie w grafice komputerowej
- omówienie nowych narzędzi stosowanych w grafice komputerowej,
- generatywna sztuczna inteligencja i jej wykorzystanie w grafice komputerowej,
- wykorzystanie AR, MR, VR w grafice komputerowej.
Psychofizjologia widzenia
- budowa oka i mózgu człowieka,
- postrzeganie barw,
- postrzeganie perspektywy,
- złudzenia optyczne.
Studia trwają 2 semestry, umożliwiają uzyskanie 30 punktów ECTS. Zajęcia realizowane są w formie mieszanej, około 70% zajęć prowadzonych jest w formie zdalnej. Zajęcia odbywają są średnio co 2 tygodnie w soboty i niedziele, średnio 6 - 8 godzin dziennie (godzina dydaktyczna - 45 minut).
Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje świadectwo ukończenie studiów podyplomowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto25,53 PLN
- Koszt osobogodziny netto25,53 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Gabriela Piechnik-Czyż
Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół komunikacji wizualnej. Specjalizuje się w grafice 2D (zwłaszcza związanej z DTP, grafiką informacyjną) oraz video i fotografii. Rozwijając swoje zainteresowania oraz umiejętności w latach 2019-2020 uczestniczyła w wielu kursach, m.in. gammifikacja w edukacji wyższej, nowoczesne technologie w edukacji, tworzenie infografik, project manager, specjalista ds. marketingu, czy też komunikacja w dydaktyce. Prowadzi zajęcia na studiach pierwszego i drugiego stopnia oraz na studiach podyplomowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Zapewniamy uczestnikom studiów dostęp do materiałów przekazywanych przez wykładowców poszczególnych przedmiotów drogą elektroniczną oraz na platformie Moodle. Słuchacze otrzymują: prezentacje przygotowane przez wykładowców, skrypty, inne materiały opisowe przygotowane przez wykładowców, zestawy ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Osoby z wykształceniem wyższym (I lub II stopnia). Rejestracja https://podyplomowe.wsiz.pl/rekrutacja/
Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się w formie elektronicznej. Aby zarezerwować miejsce na studiach podyplomowych konieczne jest złożenie kompletu wymaganych dokumentów rekrutacyjnych. Zgłoszenie na studia tylko przez Bazę Usług Rozwojowych nie gwarantuje miejsca w grupie.
Czesne za studia wpisane w karcie usługi nie obejmuje opłaty rekrutacyjnej w wysokości 50 zł. Opłatę rekrutacyjną należy wnieść w chwili rejestracji na studia przez system rekrutacyjny uczelni.
Informacje dodatkowe
Zajęcia dydaktyczne realizowane są średnio co 2 tygodnie w trybie weekendowym po 6-8 godz. zajęć. Zajęcia realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem platformy Cisco Webex. Sporadycznie zajęcia w formie zdalnej mogą być realizowane w ciągu tygodnia w godzinach wieczornych (2 godziny od 18.10 do 19.50). Zajęcia dydaktyczne realizowane są najczęściej w blokach obejmujących wskazaną liczbę godzin dydaktycznych (45 minut) i przerwę. Przerwy nie są wliczane do czasu zajęć.
Wykładowcy posiadają wymagane wykształcenie i doświadczenie.
Szczegółowy harmonogram zajęć dydaktycznych oraz kadra realizująca zajęcia będzie wprowadzona do Bazy Usług Rozwojowych na co najmniej 6 dni przed rozpoczęciem każdego semestru.
Usługa skierowana do Uczestników Projektu MP.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia zdalne prowadzone są z użyciem platformy Cisco Webex. Słuchacz loguje się do platformy Cisco Webex ze swojego konta w Wirtualnej Uczelni. Słuchacz, aby skorzystać z zajęć online musi posiadać stanowisko pracy spełniające poniższe minimalne wymagania:
Komputer/laptop/ z zainstalowanym systemem:
Windows
• Windows 10 lub nowszym
Mac OS
• 10.15 lub nowszym
Urządzenia mobilne:
iOS
• 16 i nowsze
iPadOS
• 16 i nowsze
Android
• 10 i nowsze
Minimalna przepustowość połączenia internetowego:
· Download 4 Mb/s
· Upload 4 MB/s
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
- Przeglądarka internetowa (według wyboru słuchacza)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe