Akademia HR - Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Akademia HR - Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Zespoły HR, pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi, menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, właściciele przedsiębiorstw, jeśli są odpowiedzialni w przedsiębiorstwie za działania HR.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji15-07-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę, narzędzia i strategie niezbędne do skutecznego zarządzania zmianami w organizacji, wywołanymi szybkimi przeobrażeniami na rynku pracy. Uczestnicy nauczą się identyfikować nadchodzące trendy i wyzwania, oceniać ich wpływ na działalność firmy oraz opracowywać i wdrażać adekwatne strategie adaptacyjne, które pozwolą organizacji na elastyczne i efektywne reagowanie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zmiany społeczne i gospodarcze (na poziomie Polski i świata) mające wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR / zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy | Kryteria weryfikacji - identyfikuje nowe trendy w obszarze HR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje cechy świadczące o gotowości przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami | Kryteria weryfikacji - identyfikuje źródła mogące stanowić opór przed zmianami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach | Kryteria weryfikacji - identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania pracowników w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami | Kryteria weryfikacji - definiuje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży- charakteryzuje korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z działaniami, programami HR, które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje dobre praktyki HR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej przedsiębiorstwa | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje narzędzia rozpoznawania potrzebnych działań związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR w przedsiębiorstwie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady budowania u pracowników nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje metody kształtowania wśród współpracowników pozytywnego nastawienia do zmian | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Identyfikacja zmian na rynku pracy i projektowanie strategii adaptacyjnych
Wprowadzenie do zarządzania zmianą w środowisku pracy:
-
Wprowadzenie do zarządzania zmianą: Podstawowe pojęcia i znaczenie adaptacyjności w nowoczesnym środowisku biznesowym.
-
Przegląd kluczowych wyzwań i trendów na rynku pracy: globalizacja, automatyzacja, zmiany demograficzne, sztuczna inteligencja.
Analiza wpływu zmian na organizację:
-
Narzędzia analizy, takie jak SWOT i PESTLE, do oceny wpływu zmian zewnętrznych na organizację.
-
Rozpoznawanie wewnętrznych czynników sprzyjających lub hamujących zmiany.
Projektowanie skutecznych planów zarządzania zmianą:
-
Wyznaczanie celów zmian i identyfikacja zasobów.
-
Tworzenie zespołów zmianowych i rola liderów zmian w organizacji.
-
Rozwój elastycznych strategii adaptacyjnych uwzględniających różnorodne scenariusze.
Dzień 2: Implementacja, komunikacja i ocena zmian
Metodyki i narzędzia wspierające wdrażanie zmian:
-
Przegląd metodyk zarządzania projektami (np. Agile, Scrum) w kontekście zarządzania zmianą.
-
Techniki minimalizowania oporu wobec zmian i budowania zaangażowania.
Komunikacja zmian i zarządzanie oporem:
-
Strategie i techniki efektywnej komunikacji zmian w organizacji.
-
Identyfikacja i zarządzanie oporem pracowników, negocjacje i mediacje.
Monitoring, ocena i dostosowywanie strategii zarządzania zmianą:
-
Ustalanie wskaźników sukcesu i monitorowanie postępów zmian.
-
Zbieranie i analiza feedbacku, adaptacja strategii w oparciu o uzyskane dane.
-
Budowanie kultury ciągłego uczenia się i adaptacji do zmian.
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane przed szkoleniem i po szkoleniu poprzez pre i post testy w formie testu teoretycznego zamkniętego w formie on-line.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Wprowadzenie do zarządzania zmianą: Podstawowe pojęcia i znaczenie adaptacyjności w nowoczesnym środowisku biznesowym wykład | Prowadzący Krzysztof Nawelski | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Narzędzia analizy, takie jak SWOT i PESTLE, do oceny wpływu zmian zewnętrznych na organizację ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Nawelski | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Rozpoznawanie wewnętrznych czynników sprzyjających lub hamujących zmiany ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Nawelski | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Projektowanie skutecznych planów zarządzania zmianą ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Nawelski | Data realizacji zajęć 22-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Metodyki i narzędzia wspierające wdrażanie zmian ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Nawelski | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Strategie i techniki efektywnej komunikacji zmian w organizacji ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Nawelski | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Ustalanie wskaźników sukcesu i monitorowanie postępów zmian ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Nawelski | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Zbieranie i analiza feedbacku, adaptacja strategii w oparciu o uzyskane dane ćwiczenia | Prowadzący Krzysztof Nawelski | Data realizacji zajęć 23-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 353,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto96,64 PLN
- Koszt osobogodziny netto78,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Nawelski
Doświadczenie trenerskie: Obecnie trener Altkom Akademii. Posiada 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na platformie Wirtualna Klasa Altkom Akademii udostępnione zostaną bezterminowo materiały szkoleniowe (tj. np. podręczniki/prezentacje/materiały dydaktyczne niezbędne do odbycia szkolenia/ebooki itp.), zasoby bazy wiedzy portalu oraz dodatkowe informacje od trenera. Uczestnicy zachowują bezterminowy dostęp do zasobów Mojej Akademii i materiałów szkoleniowych zgromadzonych w Wirtualnej Klasie szkolenia. Platforma do kontaktu z trenerami, grupą i całą społecznością absolwentów jest portal Moja Akademia.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Ogólne warunki uczestnictwa w zajęciach zostały zamieszczone na stronie: https://altkom.sharepoint.com/sites/Sprzedaz/SitePages/Karty-zg%C5%82oszenia.aspx?csf=1&web=1&e=AD94u3&CID=72b4df7a-33bb-461a-b23f-e9b58ac84b2c
Informacje dodatkowe
Po szkoleniu Uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Trener podczas szkolenia będzie organizował krótkie przerwy. Informacja o przerwach będzie umieszczona na slajdzie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule distance learning (online): Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5. Monitor o rozdzielczości FullHD. Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s. W przypadku szkoleń z laboratoriami zalecamy: sprzęt wyposażony w dwa ekrany o rozdzielczości minimum HD (lub dwa komputery), kamerę internetową USB, zewnętrzne głośniki lub słuchawki.
Platforma komunikacji – ZOOM
Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja ZOOM
Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na 2 dni przed rozpoczęciem usługi.
Link do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej.