Kurs JavaScript dla początkujących, przygotowujący do egzaminu JSE Entry level-(Małopolski Pociąg do Kariery- sezon I)
Kurs JavaScript dla początkujących, przygotowujący do egzaminu JSE Entry level-(Małopolski Pociąg do Kariery- sezon I)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs JavaScript dla początkujących, przygotowujący do egzaminu JSE . Kurs komputerowy od podstaw odpowiedni dla tych uczestników, którzy wcześniej nie mieli styczności z programowaniem. Odnajdą się na nim osoby, które posiadają analityczne podejście do problemów, systematyczność oraz nie boją się rozwiązywania logicznych problemów. Kursantami mogą być osoby chcące zmienić branżę, poznać nowy język programowania, szukający nowego zawodu, pracownicy zdobywający nowe kompetencje i kwalifikacje czy freelancerzy chcący świadczyć kolejne usługi na rynku.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji09-02-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi49
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu JavaScript jest zdobycie wiedzy przez kandydata na temat uniwersalnych aspektów programowania komputerowego, a także j w korzystaniu z najważniejszych funkcji, narzędzi i mechanizmów JavaScript do projektowania, rozwijania, wdrażania i ulepszania prostych programów JavaScript.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy:-rozróżnia najważniejsze pojęcia teoretyczne z zakresu podstaw programowania, -definiuje znajomość środowiska JavaScript -obsługuje składnię podstawowego języka JavaScript | Kryteria weryfikacji - używa zmiennych, operatorów, mechanizmów sterowania przepływem i funkcjami- definiuje podstawy systemu typów danych JavaScript, obsługę wyjątków, rozwiązywanie problemów, debugowanie i środowisko uruchomieniowe - zna podstawy systemu typów danych JavaScript, rozróżnia typy prymitywne i złożone oraz potrafi wybrać typ adekwatny do swoich potrzeb; - projektuje, rozwija i ulepsza bardzo proste programy JavaScript; - interpretuje i obsługuje podstawowe wyjątki związane z błędami wykonania programu; - definiuje pracę programisty w procesie wytwarzania oprogramowania oraz rolę podstawowych narzędzi programistycznych; - monitoruje, jak program jest interpretowany i wykonywany w rzeczywistym środowisku komputerowym, lokalnym lub zdalnym; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie umiejetnosci uczestnik opanował podstawy i operuje uniwersalnymi aspektami programowania komputerowego. | Kryteria weryfikacji - korzysta z najważniejszych funkcji, narzędzi i mechanizmów JavaScript do projektowania, rozwijania,- wdraża i ulepsza proste programy JavaScript, - używa programu algorytmicznie i potrafi analizować problem za pomocą aparatu pojęciowego JavaScript, - potrafi wybrać typ danych adekwatny do rozwiązywanego problemu i zastosować odpowiednie środki kontroli przepływu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Z zakresie umiejętności społecznych uczestnik używa JavaScript w celu usprawnienia swojej pracy. | Kryteria weryfikacji -uczestnik wykazuje umiejętność pracy w zespole- inicjuje realizację zadań przy pracy nad projektem grupowym - udoskonala swoje umiejętności programistyczne szukając nowych zastosowań języka JavaScript - potrafi tworzyć i rozwijać własne portfolio programistyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs prowadzony od podstaw języka JavaScript skierowany do tych uczestników, którzy wcześniej nie mieli styczności z programowaniem.
Szkolenie jest prowadzone zdalnie, w grupach minimum 3 osobowych, każdy z uczestników ma swoje własne stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu i możliwością samodzielnego kodowania i pisania programów.
Realizator dostarcza uczestnikom:
- środowisko instalacyjne JavaScript
- dostęp do platformy MS Teams
- dostęp do komunikatora Slack
- dostęp do kompilatora języka JavaScript
Usługa prowadzona jest w trybie 49 godzin dydaktycznych, jeśli są zaplanowane przerwy to wliczają się do czasu szkolenia.
Walidacja jest przeprowadzona zgodnie ze standardami międzynarodowymi, czyli przez osobę z uprawnieniami egzaminatora takich firm jak Certiport czy Open EDG. Uczestnik będzie zdawał przygotowane testy wiedzy, umiejetności czy kompetencji społecznych przez dedykowaną do tego platformę egzaminacyjną Edube. Zadaniem walidatora jest weryfikacja tych elementów za pomocą przygotowanych narzędzi na platformie.
Szkolenie jest prowadzone za pomocą wykładu, ćwiczeń, zajęcia teoretyczne dostarczają podstaw języka a praktyczne skupiają się na umiejętności samodzielnego programowania.
Moduł 1 Wprowadzenie do JavaScript i programowania komputerowego
W tym module:
- zrozumiesz podstawowe pojęcia programistyczne, takie jak: interpretacja i interpreter, kompilacja i kompilator, programowanie po stronie klienta a programowanie po stronie serwera;
- będziesz mieć podstawową wiedzę na temat konfigurowania i korzystania z podstawowego środowiska programistycznego (online lub lokalnie)
- zdobędziesz umiejętności pozwalające na uruchomienie pierwszego programu JavaScript po stronie klienta (zarówno jako elementu osadzonego w stronie HTML, jak i bezpośrednio w konsoli przeglądarki).
Moduł 2: Zmienne, typy danych, rzutowanie typów i komentarze
W tym module:
- będziesz posiadać wiedzę i umiejętności pracy ze zmiennymi, tj. nazywania, deklarowania, inicjowania i modyfikowania ich wartości;
- zrozumiesz pojęcia takie jak zakres, bloki kodu, shadowing, hoisting;
- poznasz podstawowe właściwości typów danych pierwotnych, takich jak boolean, number, bigint, undefined, null i umieć z nich korzystać;
- poznasz podstawowe właściwości prymitywnego typu danych string, w tym literały łańcuchowe – pojedyncze lub podwójne cudzysłowy, znak ucieczki, interpolacja łańcucha, podstawowe właściwości i metody;
- poznasz podstawowe właściwości złożonych typów danych typu Array i Object (traktowanych jako rekord) i umieć je wykorzystać w praktyce.
Moduł 3 Operatorzy i interakcja użytkownika
W tym module nauczysz się:
- wiedzieć, czym są operatory i jak je klasyfikujemy
- umieć stosować w praktyce operatory przypisania, arytmetyczne, logiczne i porównania;
- rozumieć działanie operatora warunkowego oraz operatory typeof, instanceof i delete;
- rozumieć, czym jest pierwszeństwo i asocjatywność operatorów podstawowych oraz umieć na to wpływać za pomocą grupowania nawiasów;
- być w stanie przeprowadzić podstawową dwukierunkową komunikację z użytkownikiem programu za pomocą okien dialogowych alertów, potwierdzeń i monitów.
Moduł 4 Przepływ sterowania – wykonywanie warunkowe i pętle
W tym module będziesz potrafił:
- umieć wymusić warunkowe wykonanie grupy instrukcji (podejmować decyzje i rozgałęziać przepływ) za pomocą poleceń if-else i switch;
- być w stanie zmusić grupę instrukcji do powtarzania się w pętli za pomocą poleceń for, while i do-while, używając zarówno zależnych, jak i niezależnych warunków liczby iteracji;
- rozumieć i umieć stosować instrukcje break i continue specyficzne dla pętli;
- być w stanie użyć instrukcji for-in do iteracji po właściwościach obiektu;
- być w stanie użyć instrukcji for-of do przeglądania elementów tablicy.
Moduł 5 Funkcje
W tym module będziesz potrafił:
- umieć deklarować i wywoływać funkcje;
- wiedzieć, jak przekazać argumenty wywołania funkcji i zwrócić z niej wynik jej działania;
- zrozumieć pojęcie zmiennej lokalnej i efekt cieniowania zmiennych o tych samych nazwach w ramach funkcji;
- wiedzieć, że funkcja w JS jest członkiem pierwszej klasy i umieć to wykorzystać, deklarując funkcje za pomocą wyrażenia funkcji i przekazując funkcje jako argumenty do wywołań innych funkcji;
- rozumieć pojęcie rekurencji w kontekście funkcji i umieć z jego wykorzystaniem rozwiązywać proste problemy programistyczne;
- mieć podstawową wiedzę na temat funkcji wywołania zwrotnego i być w stanie używać jej asynchronicznie w połączeniu z metodami setTimeout i setInterval;
- mieć jasne zrozumienie notacji funkcji strzałkowej i być w stanie pisać funkcje alternatywnie jako zwykłą deklarację, wyrażenie funkcyjne i funkcję strzałkową.
Moduł 6 Błędy, wyjątki, debugowanie i rozwiązywanie problemów
W tym module będziesz potrafił:
- rozumieć różnice między błędami składniowymi, semantycznymi i logicznymi;
- rozumieć pojęcie wyjątku i rozróżnić podstawowe wyjątki generowane przez JS w przypadku wystąpienia błędu: SyntaxError, ReferenceError, TypeError, RangeError;
- mieć możliwość obsługi wyjątków za pomocą instrukcji try-catch-finally;
- być w stanie generować własne wyjątki za pomocą instrukcji throw;
- posiadać umiejętności wykorzystania debuggera do podstawowej analizy własnego kodu, w tym: wykonywania krok po kroku, przeglądania i modyfikowania zmiennych oraz mierzenia czasu wykonania kodu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto6 500,00 PLN
- Koszt usługi netto6 500,00 PLN
- Koszt godziny brutto132,65 PLN
- Koszt godziny netto132,65 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jacek Szydłowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzymuje autoryzowane materiały JSE - Certified Entry-Level JavaScript Programmer w postaci e-learningu do modułów, dostępu do testów, laboratoriów. Materiał jak i certyfikat jest w języku angielskim, natomiast kurs jest realizowany przez doświadczonego prowadzącego w języku polskim, na żywo. Uczestnicy po zakończeniu kursu nadal mają dostęp do materiałów.
Po zakończonym szkoleniu, uczestnik zajęć może wykupić voucher na certyfikat JSE z własnych zasobów.
Warunki uczestnictwa
Dla uczestników projektu MP i/lub Projektu NSE warunkiem uczestnictwa jest również przystąpienie do usługi egzaminacyjnej JSE.
Informacje dodatkowe
Za 1 godzinę usługi szkoleniowej uznaje się godzinę dydaktyczną tj. (45 minut).
Chcesz zmienić termin bądź zakres szkolenia? - zadzwoń do nas!
Szkolenie będzie zwolnione z VAT pod warunkiem uzyskania minimum 70% dofinansowania ze środków publicznych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dotyczy szkolenia zdalnego;
- usługa prowadzona za pośrednictwem technologii MS Teams
- minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika:
- system operacyjny: Windows 10 lub nowszy, MacOS lub Linux
- procesor Intel i5 lub AMD A10
- minimum 8GB RAM
- 10 GB wolnego miejsca na dysku
- kamera internetowa (laptop lub USB)
- słuchawki i mikrofon systemu: Windows, MacOS
- zalecany drugi monitor - minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego to prędkość połączenia co najmniej 10 Mbit/s
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: instalacja aplikacji MS Teams oraz np. Slack (komunikator), każda przeglądarka internetowa.