First Time Manager - zarządzanie zespołem dla nowo mianowanych menedżerów.
First Time Manager - zarządzanie zespołem dla nowo mianowanych menedżerów.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla osób, które przygotowują się do awansu na stanowisko kierownicze i osób, które w ostatnich miesiącach objęły stanowisko menedżerskie (ostatnie 12 m-cy). Szkolenie ma na celu wdrożenie młodych menedżerów do nowej dla nich roli. Szczególnie dedykowane tym osobom, które chcą świadomie budować wizję swojej roli oraz rozwinąć swoje umiejętności menedżerskie o konkretne narzędzia.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji07-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie First Time Manager kładzie nacisk na:zrozumienie roli menadżera i nauka kluczowych obowiązków
nauczenie się podstawowych aspektów budowania zespołu i partnerskiej komunikacji w zespole
identyfikacja własnego stylu pracy i zrozumienie potrzeb podległych pracowników
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy nabędą podstawowe umiejętności zarządzania zespołem, zrozumieją wizję siebie jako menedżera,nabędą umiejętności ustalania priorytetów, nabędą wiedzę i umiejętności stawiania celów i zadań, nauczą się rozmowy w stylu partnerskim, będą potrafili udzielać informacji zwrotnej korygującej i afirmującej, nauczą się komunikacji dotyczącej zmiany | Kryteria weryfikacji obecność na szkoleniu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Cel biznesowy
Po raz pierwszy stać się szefem, to z pewnością znaczne osiągnięcie i wyróżnienie. Pociąga ono za sobą zmianę w dotychczasowym funkcjonowaniu. Mimo wielu nowych i pozytywnych doświadczeń jakie niesie ze sobą zmiana roli zawodowej, są i takie, które bywają trudne i wymagające. Pojawiają się wyzwania, które nie tyle związane są z nowym zakresem odpowiedzialności, np. zwiększoną decyzyjnością, czy samodzielnością, ale przede wszystkim takie wyzwania, które wiążą się ze zdefiniowaniem własnej roli oraz z budowaniem zespołu i integrowaniem go wokół wspólnego celu. Program szkolenia stanowi odpowiedź na potrzebę przygotowania i wdrożenia młodych menedżerów do pełnienia roli kierowniczej oraz świadome zaplanowanie i budowanie przez nich ich własnej roli menedżerskiej i wizji zespołu. Co ważne: im wcześniej menedżer uświadomi sobie zakres swojej roli oraz obszary decydujące o jego wielkości, tym bardziej skutecznie i odpowiedzialnie będzie zjednywał swój zespół wokół wspólnych celów. To droga do tego, aby menedżerem być, a nie tylko bywać.Efekt usługi
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu uczestnicy nabędą wiedzę o roli menedżera, a także o kluczowych umiejętnościach menedżerskich – co ułatwi im wejście w nową rolę. Uczestnicy:
- przećwiczą umiejętności związane z wyznaczaniem priorytetów, prowadzeniem rozmów motywujących, delegujących oraz rozwojowych
- poznają swoje charakterystyczne zachowania, dostrzegą różnicę w stylach komunikowania się – dzięki temu lepiej będą mogli rozumieć swój zespół
- poznają narzędzia pracy menedżera
- będą pracować w gronie osób o podobnych doświadczeniach i wzajemnie wymieniać się doświadczeniami
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Szkolenie zawiera w sobie zarówno warstwę teoretyczną, jak i praktyczą. Podczas pracy szkoleniowej będą wykorzystywane metody aktywizujące uczestników oraz umożliwiające im ćwiczenie umiejętnosci. Praca szkoleniowa będzie skoncentrowana na tworzeniu indywidualnych rozwiązań z wykorzystaniem narzędzi menedżerskich, z którymi uczestnik zapozna się podczas szkolenia. Praktyczna część odnosi się do doświadczeń trenera, może także odnosić się do materiału wniesionego przez grupę. Główne metody:
- Dyskusja grupowa
- Trening umiejętności
- Case study
- Elementy facylitacji
- Wykład
- Test - autodiagnoza
- Ankieta poszkoleniowa
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Prezentowany poniżej program szkolenia koncentruje się na nabywaniu i rozwijaniu kluczowych umiejętności związanych z pełnieniem roli menedżerskiej w oparciu o nowoczense podejście do zarządzania skupiające się na planowaniu, organizowaniu, motywowaniu i kontrolowaniu, a ponadto na budowaniu zaufania poprzez tworzenie wizji, wspieranie i delegowanie odpowiedzialności. Wskazane poniżej moduły szkoleniowe mają na celu zarysowanie możliwego zakresu szkoleń dla młodych menedżerów.
1. Co to oznacza być menedżerem – główne role i odpowiedzialności.
- główne role menedżera: informowanie, planowanie, motywowanie, kontrolowanie, wspieranie, ocenianie
- 4 pola inicjatywy menedżerskiej, które decydują o wielkości menedżera
- jak budować autorytet w zespole?
- 10 zachowań skutecznego menedżera, które budują efektywne zespoły
- jakie wyobrażenia na temat tej roli menedżera posiadają podlegli pracownicy – w jaki sposób wykorzystać tą wiedzę do budowania swojej roli w organizacji?
2. Mój styl działania – na czym mogę budować i w jaki sposób?
- ja – menedżer: jak działam? jak podejmuję decyzję? jak się komunikuję? – czyli o moim potencjale w roli menedżera - autodiagnoza
- o 4 typach osobowości– czyli jak w praktyce skutecznie dopasować styl działania i komunikowania do różnorodnych typów osobowości zespole
- expose szefa – co warto, aby mój zespół wiedział o mnie? jaki jest kluczowy cel mojego zespołu?
3. Jak dopasować swój styl zarządzania do członków zespołu?
- czego potrzebują pracownicy na różnym etapie własnej dojrzałości?
- czym jest dojrzałość pracownika do realizacji zadania? co robię, a czego nie robię jako szef?
- co robi / a czego nie robi menedżer, aby dopasować swój styl zarządzania do dojrzałości pracownika
- 4 style zarządzania – jak w praktyce dopasować styl do dojrzałości pracownika
- o czym należy pamiętać, aby z sukcesem budować zaangażowanie pracowników, a także dbać o ich rozwój
4. Delegowanie zadań
- kluczowe zasady związane ze stawianiem celów. Czym jest cel, a czym zadanie?
- jak efektywnie organizować pracę w zespole?
- jakie zadania delegować? – macierz Eisenhowera w praktyce (case study uczestników)
- wyznaczenie celów i planowanie, czyli na co należy zwrócić uwagę podczas konstruowania celów
- praktyczne narzędzie do stawiania celów w zespole - SMART
- partnerstwo w rozmowie z pracownikiem, podejście wygrana – wygrana
- model rozmowy planistycznej – STORM
- Trening umiejętności prowadzenia rozmów planistycznych
5. Motywacja pracowników oraz motywujący styl prowadzenia rozmów z pracownikami
- co motywuje ludzi? Teoria Herzberga
- lista indywidualnych motywatorów – co mogę robić jako szef, aby móc na co dzień motywować mój zespół? a czego mam unikać?
- model rozmowy motywującej
- elementy coachingu w rozmowach szef – pracownik (GROW)
- bank „silnych” pytań coachingowych – ćwiczenie i rozwijanie umiejętności związanych z aktywnym słuchaniem i zadawaniem pytań
6. Informacja zwrotna i ocena
- prowadzenie rozmowy oceniającej, główne cele i zasady, którymi należy się kierować realizując ocenę
- jak chwalić? a jak krytykować? – by było konstruktywnie i „na współpracę”, czyli feedback i feedforward
- jak ludzie reagują na informacje zwrotne? – czyli SARA
- przykładowy model rozmowy oceniającej STAGE
- trening umiejętności prowadzenia rozmów feedbackowych
7. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
- trudne rozmowy z pracownikami, np. rozmowa dyscyplinująca, wyrażenie krytyki, rozmowa zwalniająca
- jak radzić sobie z obiekcjami pracownika? – model „pętli”
- zarządzanie zmianą – co warto wiedzieć o zmianie? jak ludzie reagują w zmianie - krzywa zmiany. Etapy zmiany.
- case study uczestników – praca na realnych dotychczasowych wyzwaniach uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 First Time Manager - dzień 1 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 First Time Manager - dzień 2 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto1 476,00 PLN
- Koszt usługi netto1 200,00 PLN
- Koszt godziny brutto105,43 PLN
- Koszt godziny netto85,71 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W cenie szkolenia gwarantujemy:
- materiały szkoleniowe (w tym notesy i długopisy),
- przerwy kawowe,
- lunch,
- certyfikat ukończenia szkolenia