Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – studia kwalifikacyjne (dla nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej) online
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – studia kwalifikacyjne (dla nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej) online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami studiów są osoby posiadające przygotowanie pedagogiczne, z dyplomem ukończenia studiów wyższych (magisterskich lub zawodowych), chcący pracować z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi390
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności potrzebne do podejmowania skutecznych działań rewalidacyjnych i psychokorekcyjnych w stosunku do uczniów z obniżoną sprawnością intelektualną w różnym stopniu, od lekkiego do głębokiego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie WIEDZY:W pogłębionym stopniu zna podstawowe pojęcia z zakresu pedagogiki specjalnej, rehabilitacji osób z NI w powiązaniu z innymi dziedzinami edukacyjnymi. Zna rolę szkoły i nauczyciela w uczącym się społeczeństwie oraz nowoczesne teorie edukacyjne. Zna aktualne zasady nauczania, teorie edukacyjne i dydaktykę specjalną połączoną z aktualnym warsztatem pracy nauczyciela-pedagoga specjalnego, procesy komunikowania. Posiada wiedzę z zakresu trendów rozwojowych w zakresie pedagogiki, psychologii i dydaktyki specjalnej. Zna zjawiska zachodzące w procesie nauczania w systemie kształcenia specjalnego. Rozumie potrzebę rozwijania kompetencji społecznych i kluczowych u uczniów, budowania zespołu , tworzenia relacji w szkole oraz zasad bezpieczeństwa uczniów. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie WIEDZY:Zna zasady organizacji zajęć lekcyjnych oraz wykorzystania pomocy dydaktycznych. Posiada wiedzę z zakresu metod, formy i środków organizacji zajęć w grupach ćwiczebnych z zastosowaniem metod integracyjnych, aktywizujących i rozwijających kompetencje społeczne. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie UMIEJĘTNOŚCI:Kształtuje i monitoruje rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzonych zajęć z pedagogiki specjalnej. Prognozuje rozwój intelektualny uczniów oraz problemy z tym związane. Opracowuje indywidualne i zbiorowe programy edukacyjne z zakresu prowadzonych zajęć. Organizuje pracę dydaktyczną w typowych i nietypowych warunkach, prowadzi zajęcia w zróżnicowanych grupach, dostosowuje metody pracy do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wdraża efektywne programy edukacyjne. Prowadzi zajęcia i dokonuje ich ewaluacji. Analizuje efekty swojej pracy i dokonuje modyfikacji w kontekście jej wyników oraz trendów rozwojowych i technologicznych we współpracy z członkami zespołów wspomagających. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie UMIEJĘTNOŚCI:Modyfikuje dostępne narzędzia i testy diagnostyczne w zakresie nauki przedmiotu nauczania i prowadzonych zajęć. Opracowuje nowe programy i zadania oraz potrzebne pomoce dydaktyczne. Ukierunkowuje rozwój wiedzy, umiejętności i kompetencji u swoich uczniów i współpracowników. Dzieli się swoja wiedzą z wykorzystaniem różnych form i środków. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH:Wymaga od swoich uczniów przestrzegania obowiązujących zasad i norm współżycia społecznego oraz tolerancji i akceptacji. Przestrzega zasad etyki zawodu nauczyciela, efektywnego porozumiewania się, pracy w zespole. Tworzy i utrzymuje właściwe relacje w środowisku swojej pracy oraz zawodowym. Podejmuje trudne decyzje i decyzje wysokiego ryzyka dla dobra ucznia. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Oligofrenopedagogika – (cele, zadania, przedmiot pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną)
- Psychologia dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
- Rozwój mowy i języka u dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
- Medyczne aspekty funkcjonowania dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
- Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – edukacja włączająca, integracyjna, ogólnodostępna
- Diagnostyka psychologiczna dzieci i osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Diagnostyka pedagogiczna i edukacyjna dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
- Metody rewalidacji, rehabilitacji i terapii dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną
- Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
- Dydaktyka dzieci i uczniów niepełnosprawnych intelektualnie
- Kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej
- Prawne aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Praca z rodziną dzieci i osób z niepełnosprawnością intelektualną
Liczba godzin: 390 h zajęć dydaktycznych + 120 h praktyki zawodowej
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto11,79 PLN
- Koszt osobogodziny netto11,79 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr Anita Wieloch
Cecylia Borowska
mgr Małgorzata Spendel
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji.
Program na studiach podyplomowych jest zgodny z przepisami Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).
Absolwent studiów uzyska kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie, uczącą się w placówkach szkolnictwa specjalnego i ogólnodostępnych integracyjnych placówkach oświatowych. Będzie także posiadał kompetencje do pracy w klasie integracyjnej jako nauczyciel wspierający ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w jego procesie uczenia się oraz do organizacji na terenie swoich placówek kształcenia i wychowania integracyjnego.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty oplaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Ukończone studia I lub II stopnia.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
- Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
- Adresatami studiów są osoby posiadające przygotowanie pedagogiczne, z dyplomem ukończenia studiów wyższych (magisterskich lub zawodowych), chcący pracować z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną. Studia są kierowane do osób, które posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.
- Czas trwania: 3 semestry.
- Podstawa zaliczenia: studia kończą się 3 egzaminami po każdym semestrze studiów.
- Dni odbywania się zajęć: poniedziałki i środy w godz. 16.15-20.30
- Część zajęć w formule online (Blended learning)
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h