Doradztwo zawodowe i edukacyjne-3 semestry
Doradztwo zawodowe i edukacyjne-3 semestry
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do absolwentów studiów wyższych (I stopnia lub II stopnia, jednolitych magisterskich lub III stopnia), a w szczególności do absolwentów: psychologii, pedagogiki, socjologii i innych.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji20-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi390
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKształcenie na studiach podyplomowych prowadzonych przez uczelnie
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym jest w głównej mierze przygotowanie słuchaczy do wspierania dorosłych oraz młodzieży w podejmowaniu decyzji zawodowo-edukacyjnych (wybór preferowanego zawodu oraz szkoły o odpowiednim profilu) w oparciu o predyspozycje, zainteresowania, preferencje oraz wymagania rynku pracy.Ważnym aspektem jest zrozumienie zasad wyboru życiowej drogi zawodowej, rozwoju zawodowego oraz poznanie psychologicznych aspektów kształtowania kariery zawodowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się -posiada wiedzę o źródłach i miejscu doradztwa edukacyjno-zawodowego w systemie nauk -posiada wiedzę o podstawach diagnozy psychologicznej i zasadach interpretacji wyników testowych -słuchacz zna zasady prowadzenia diagnozy dla różnych celów doradczych oraz obszary diagnozy edukacyjno-zawodowej | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się -posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym -posiada wiedzę na temat uwarunkowań wyboru zawodu -posiada uporządkowaną wiedzę na temat procesów edukacyjnych mających wpływ na konstruowanie kariery edukacyjno-zawodowej | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się -słuchacz potrafi wyjaśnić funkcjonowanie psychospołeczne osoby na podstawie zastosowania odpowiednich koncepcji rozwoju zawodowego oraz wykorzystać tę wiedzę -słuchacz potrafi skutecznie udzielać pomocy w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej -słuchacz potrafi planować i prowadzić zajęcia grupowe | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się -słuchacz potrafi dobrać odpowiednie narzędzia do rozwiązania konkretnego problemu diagnostycznego oraz zaplanować i przeprowadzić badania, a także zinterpretować uzyskane rezultaty-posiada umiejętności obserwowania i analizowania zjawisk społecznych oraz interpretowania ich z punktu widzenia potrzeb klienta | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się -słuchacz potrafi gromadzić, aktualizować i udostępniać informacje edukacyjne i zawodowe właściwe dla danego poziomu kształcenia -słuchacz potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych -słuchacz potrafi inspirować uczestników procesów doradczych oraz wspierać ich samodzielność | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się -słuchacz potrafi nawiązać kontakt i współpracować z różnymi grupami społecznymi w odmiennych warunkach środowiskowych -słuchacz potrafi nawiązać kontakt i współpracować ze specjalistami reprezentującymi różne specjalności w zakresie działań diagnostycznych i pomocowych | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się -słuchacz odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki -posiada pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się -słuchacz poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań -słuchacz ma postawę proaktywną i potrafi wzbudzić ją u klientów -słuchacz współdziała i pracuje w grupie, przyjmując w niej różne role, w szczególności bierze odpowiedzialność za powierzone mu zadania | Kryteria weryfikacji -Wykładowcy dokonują oceny zdobytej wiedzy poprzez sprawdz. opanowania efektów uczenia się. Słuchacz musi opanować wszystkie efekty uczenia się. Prowadzący zajęcia ocenia słuchacza studiów podyplomowych w ramach trzech obszarów: wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne. Po pozytywnym zweryfikowaniu prowadzący zajęcia dokonuje zal. przedmiotu wchodzącego w skład prog. studiów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Harmonogram zjazdów na studiach podyplomowych-Doradztwo zawodowe i edukacyjne: I semestr
26-27.X.24r.
16-17.XI.24r.
30.XI.-1.XII.24r.
14-15.XII.24r.
4-5.I.25r.
18-19.I.25r.
1-2.II.25r.
15-16.II.25r.
Wybrane przedmioty z programu studiów:
1 semestr:
1. Podstawy doradztwa zawodowego
2. Komunikacja interpersonalna i techniki coachingowe
3. Metodyka poradnictwa indywidualnego oraz grupowego
4. Prawo Pracy i Rynek Pracy w Polsce i w Unii Europejskiej
5. Kształtowanie procesu doradczego i modele pracy doradczej, IPD
6. Kompetencje doradcy zawodowego i etyka zawodowa
2 semestr:
1. Rynek edukacyjny
2. Klasyfikacja zawodów i specjalności-metody opisu zawodów
3. Narzędzia wspomagające proces doradczy
4. Poradnictwo zawodowe dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym
5. warsztat pracy dorady zawodowego
6. Elementy psychologii pracy
3 semestr:
1. Nowoczena metodyka pracy doradcy zawodowego oraz e-doradztwo
2. Nowoczesne metody selekcji i rekrutacji pracowników, dokumenty aplikacyjne
3. Trening kreatywności
4. Przedsiębiorstwo-podstawy prawne, zarządzanie, finansowanie, innowacyjność
5. Metodyka doradztwa zawodowego w szkołach i placówkach oświatowych
6. Tworzenie planów, programów, wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego
7. Seminarium dyplomowe
8. Praktyka zawodowa (90 godzin)
PROGRAM PRAKTYK
CEL OGÓLNY
Celem praktyk jest:
1. Poznanie charakteru pracy na stanowisku doradcy zawodowego w różnych instytucjach i placówkach
2. W ramach umiejętności praktycznych zastosowania wiedzy teoretycznej zdobytej na studiach podyplomowych
3. Poznanie praktycznych zagadnień, metodyki pracy, narzędzi i technik związanych z pracą na stanowisku doradcy zawodowego
4. Poznanie własnych możliwości na rynku pracy
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Celem praktyk jest w szczególności:
1. Przygotowanie słuchacza do pracy w różnego typu instytucjach, które mają obowiązek realizacji zadań z zakresu doradztwa zawodowego
2. Zapoznanie się ze specyfiką organizacji działalności instytucji rynku pracy lub innych placówek, w których realizowane jest doradztwo zawodowe
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 38 Narzędzia wspomagające proces doradczy | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 38 Narzędzia wspomagające proces doradczy | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 38 Warsztaty pracy doradcy zawodowego | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 38 Warsztaty pracy doradcy zawodowego | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 38 Narzędzia wspomagające proces doradczy | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 38 Narzędzia wspomagające proces doradczy | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 38 Rynek edukacyjny | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 38 Rynek edukacyjny | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 38 Narzędzia wspomagające proces doradczy | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 38 Narzędzia wspomagające proces doradczy | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 38 Poradnictwo zawodowe dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 38 Poradnictwo zawodowe dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 38 Narzędzia wspomagające proces doradczy | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 38 Narzędzia wspomagające proces doradczy | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 38 Poradnictwo zawodowe dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 38 Poradnictwo zawodowe dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 38 Elementy psychologii pracy | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 38 Elementy psychologii pracy | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 38 Rynek edukacyjny | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 38 Rynek edukacyjny | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 38 Klasyfikacja zawodów i specjalności - metody opisu zawodów | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 38 Klasyfikacja zawodów i specjalności - metody opisu zawodów | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 38 Elementy psychologii pracy | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 38 Elementy psychologii pracy | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 38 Klasyfikacja zawodów i specjalności - metody opisu zawodów | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 38 Klasyfikacja zawodów i specjalności - metody opisu zawodów | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 38 Elementy psychologii pracy | Data realizacji zajęć 04-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 38 Elementy psychologii pracy | Data realizacji zajęć 04-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 38 Warsztaty pracy doradcy zawodowego | Data realizacji zajęć 04-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 38 Warsztaty pracy doradcy zawodowego | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 38 Warsztaty pracy doradcy zawodowego | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 38 Warsztaty pracy doradcy zawodowego | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 38 Poradnictwo zawodowe dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 38 Poradnictwo zawodowe dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 38 Klasyfikacja zawodów i specjalności - metody opisu zawodów | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 38 Klasyfikacja zawodów i specjalności - metody opisu zawodów | Data realizacji zajęć 01-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 38 Rynek edukacyjny | Data realizacji zajęć 15-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 38 Rynek edukacyjny | Data realizacji zajęć 15-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto9,23 PLN
- Koszt osobogodziny netto9,23 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Pleban
2018-Wicestarosta w Starostwie Powiatowym w Kielcach
Wykładowca akademicki na Akademii Nauk Stosowanych im. prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Nie dotyczy
Warunki uczestnictwa
Słuchaczem studiów podyplomowych ANS może zostać absolwent szkoły wyższej legitymujący się dyplomem ukończenia studiów (licencjackich, magisterskich, inżynierskich lub doktoranckich).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami