Komunikacja w zespole i radzenie sobie ze stresem
Komunikacja w zespole i radzenie sobie ze stresem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Przełożonych zarządzających zespołem, którzy chcą
poszerzyć swoją świadomość, poprawić odporność
psychiczną, a także lepiej przewodzić innym.Pracowników gotowych do pracy nad swoją komunikacją werbalną i niewerbalną, poziomem asertywności i poczuciem
własnej wartości.
Osób zainteresowanych rozwojem osobistym i pracą nad sobą - Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji02-06-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje prowadzenia rozmów, negocjacji oraz skutecznego komunikowania się z pracownikiem, przełożonym, klientem lub zespołem poprzez wykorzystanie technik do analizy osobowości rozmówcy oraz wykorzystanie w rozmowie określonych technik i modeli komunikacji w celu usuwania obiekcji lub delegowania zadań, radzenia sobie z negatywnymi emocjami, stresem i wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia typy osobowości, wzorce i techniki komunikacji i perswazji werbalnej i niewerbalnej, stosuje model Miltona i metamodel w komunikacji, posługuje się wiedzą dotyczącą komunikacji, zachowania i ekspresji różnych typów osobowości oraz poziomów świadomości. | Kryteria weryfikacji Umiejętność dostosowania wypowiedzi do zróżnicowanych kontekstów sytuacyjnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera postawę, gestykulację, intonację, tempo oraz dynamikę mowy ciała do określonego rozmówcy i kontekstu rozmowy, rozpoznaje i wykorzystuje mowę ciała w negocjacjach i obronie przed manipulacją, stosuje techniki kontroli emocji w warunkach stresowych | Kryteria weryfikacji Umiejętność dostosowania postawy i gestykulacji do zróżnicowanych kontekstów sytuacyjnych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy relacje i prowadzi rozmowy w oparciu o poznane modeleprowadzi w przyjazny dla obu stron proces komunikacji. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i charakteryzuje techniki wywierania wpływu oraz modele komunikacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zakres tematyczny modułu lingwistyki
1. Mechanizm działania sugestii z przekazie werbalnym, budowa umysłu: jak świadomość i podświadomość oraz poziomy świadomości wpływają na komunikację
2. Funkcja krytyczna i sposoby jej omijania: wyobraźnia, pytania, emocje, metafory,
3. Parametry głosu: tempo mówienia, intonacja, barwa głosu, przerwa i cisza w komunikacji
4. Rozbijanie obiekcji klienta - technika Metamodel
5. Charakterystykaka osobowości rozmówcy - metaprogramy w komunikacji
6. Dynamika zachowań w odniesieniu do poziomów świadomości wg D.Hawkinsa
7. Wzrokowiec, słuchowiec, kinestetyk - charakterystyka i dopasowanie komunikacji
8. Technika komunikacji - Model Miltona
9. Techniki wywierania wpływu; niedostępność, efekt halo, 3x tak
10. Poziomy świadomości D. Hawkinsa w komunikacji i negocjacji
Zakres tematyczny modułu mowy ciała
- czytanie mowy ciała podstawowe wektory w mowie ciała: intensywności, ważności i strony, pozycje w mowie ciała i ich znaczenie, kalibracja i interpretacja tego co mówi ciało rozmówcy, odczytywanie subtelnych i nieświadomych komunikatów ciała.
- gesty cyfrowe i analogowe różne rodzaje gestykulacji i zachowań pokazujące dynamikę, emocje i charakter rozmówcy oraz sposoby doboru własnych gestów tak, aby komunikacja była skuteczna i owocna
- (nie)spójność mowy ciała z przekazem werbalnym, odczytywanie kłamstw i niespójności rozmówcy lub oporu na przekazywane informacje, sposoby jego łagodnego niwelowania
- siła postawy - postawy mocy i postawy słabości w rozmowie, metody na zbudowanie pewności siebie w oczach rozmówcy poprzez przyjmowanie określonych postaw
- emocje w ciele - kalibracja i interpretacja dynamik podstawowych emocji w oparciu o poziomy świadomości D. Hawkinsa oraz sposoby reagowania na negatywne emocje.
- wzrok i spojrzenie sposoby patrzenia i wykorzystywanie kontaktu wzrokowego w procesie komunikacji. 3 obszary patrzenia, patrzenie miękki i twarde, techniki niwelowania emocji podczas rozmowy.
- logistyka przestrzeni jak w pełni wykorzystać otaczającą nas przestrzeń na swoją korzyść, gdzie umawiać spotkania, gdzie siadać, jak wykorzystać elementy otoczenia oraz rzeczy prywatne (np.telefon) podczas spotkania aby uniknąć nacisków, mobbingu czy manipulacji.
- dynamika mowy schematy, mechanizmy i wzorce zachowań ludzkich w praktyce. Analiza i sposoby ich modyfikacji i utylizacji. Analiza przypadków.
Szkolenie dedykowane jest dla osób posiadających minimum 3-miesięczne doświadczenie na stanowisku menedżera, kierownika, dyrektora lub podobnym oraz pracowników lub osób prywatnych, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje zarządzania i komunikacji.
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych. 1 godzina usługi = 60 minut
Szkolenie realizowane na poziomie podstawowym, nie wymaga się od uczestników uprzedniego przygotowania czy znajomości podstaw tematu
Forma prowadzenia zajęć:
wykład, ćwiczenia, dyskusje, studium przypadku.
Po zakończonej usłudze rozwojowej uczestnik otrzyma certyfikat ukończenia szkolenia.
Ukończenie szkolenia rozumiane jest jako obecność na minimum 80% zajęć przewidzianych programem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 600,00 PLN
- Koszt usługi netto5 600,00 PLN
- Koszt godziny brutto155,56 PLN
- Koszt godziny netto155,56 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dariusz Wresiło
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
skrypt / karty pracy
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa prowadzona w formie hybrydowej (stacjonarnie + on-line w czasie rzeczywistym). Aby uczestniczyć w szkoleniu każdy uczestnik musi przygotować we własnym zakresie odpowiedni sprzęt, który zapewni możliwość uzyskania odpowiednich efektów uczenia się:
- PC, laptop lub telefon komórkowy z łączem internetowym (stałe lub mobilne 3G lub 4G/LTE)
- System operacyjny: macOS X z macOS 10.7 lub nowszym, Windows 10, Windows 8 lub 8.1, Windows 7, Windows Vista z SP1 lub dedykowana aplikacja mobilna z AppStore lub GooglePlay
- Wbudowany mikrofon/zestaw słuchawkowy dla osób chcących zadawać pytania głosowo (nie przez chat)
- przeglądarka internetowa Chrome lub FireFox
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi