VAT w obrocie międzynarodowym od podstaw - zasady rozliczania i dokumentowania transakcji międzynarodowych w VAT, krok po kroku.
VAT w obrocie międzynarodowym od podstaw - zasady rozliczania i dokumentowania transakcji międzynarodowych w VAT, krok po kroku.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla osób pracujących w księgowości, jak i pracowników odpowiadających za dokumentowanie WDT i eksportu towarów (np. działu sprzedaży), czy też odpowiedzialnych za zakupy (np. import usług).
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji31-05-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi5
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przedstawienie od podstaw zasad rozliczania transakcji międzynarodowych w VAT.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia potrafi wskazać typy transakcji międzynarodowych, określa w jaki sposób powinny zostać rozliczone i udokumentowane. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przystępuje do końcowej dyskusji potwierdzającej osiągnięcie założonych efektów usługi. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów – podstawowe informacje:
a) na czym polega WDT;
b) kiedy mamy do czynienia z tzw. nietransakcyjnym WDT;
c) obowiązek podatkowy przy WDT, fakturowanie oraz podstawa opodatkowania;
d) jak rozliczać zaliczki;
e) status dostawcy i nabywcy przy WDT.
2. Dokumentacja wymagana dla zastosowania 0% stawki VAT przy WDT:
a) podstawowa dokumentacja dla stawki 0% (list przewozowy, specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku);
b) co jeżeli posiadany list przewozowy nie jest prawidłowo wypełniony (np. brak podpisu sprzedającego, przewoźnika lub nabywcy, brak numeru rejestracyjnego środka transportu);
c) czy w razie braku dokumentacji podstawowej, można ją uzupełnić dokumentami dodatkowymi (np. korespondencja handlowa, faktura od przewoźnika, potwierdzenie odbioru przez klienta);
d)c zy potwierdzeniem wywozu może być oświadczenie nabywcy, podpisana przez niego faktura albo wydruki z systemu przewoźnika?
e) kiedy można wykorzystać dokument potwierdzenia wywozu przez nabywcę własnym środkiem transportu;
f) domniemania wynikające z przepisów unijnych wprowadzone w ramach pakietu Quick Fixes – jaka jest relacja tych przepisów do regulacji wynikających z przepisów ustawy o VAT;
g) jakie inne wymogi (poza posiadaniem dokumentacji) należy spełnić aby móc zastosować stawkę 0%.
3. Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów:
a) na czym polega WNT (wykazywanie VAT należnego i naliczonego);
b) jak powstaje obowiązek podatkowy przy WNT oraz jak ustalić podstawę opodatkowania;
c) przemieszczenie własnych towarów jako WNT;
d) co jeżeli kontrahent nie wystawił faktury albo są w niej błędy?
e) zasady odliczania VAT przy WNT.
4. Eksport towarów:
a) na czym polega eksport towarów
b) jak powstaje obowiązek podatkowy przy eksporcie towarów;
c) jak ustalić podstawę opodatkowania oraz wystawić fakturę;
d) jak rozliczyć zaliczki na poczet eksportu;
e) porównanie regulacji dotyczących WDT oraz eksportu towarów.
5. Dokumentacja wymagana dla zastosowania 0% stawki VAT przy eksporcie towarów:
a) jakich dokumentów wymaga ustawa o VAT;
b) dokumenty IE-529 oraz IE-599 – co potwierdzają i jak je wykorzystujemy dla dokumentowania eksportu towarów;
c) co jeżeli nie mam komunikatu IE-599 – czy na podstawie innych dowodów można stosować stawkę 0%?;
d) kiedy muszę posiadać komunikat IE-599 (różnica pomiędzy eksportem bezpośrednim i pośrednim);
e) czy za potwierdzenie wywozu towarów mogą służyć dowody pocztowe, uzyskane od firm przewozowych lub kurierskich;
f) jaki jest termin na uzyskanie dokumentacji przy dostawie eksportowej oraz zaliczce na poczet eksportu.
6. Import towarów:
a) na czym polega import towarów;
b) kto jest podatnikiem przy imporcie towarów;
c) sposób rozliczenia importu towarów na zasadach ogólnych;
d) procedura uproszczona w imporcie towarów – co daje?
7. Szczególne kwestie dla transakcji towarowych:
a) na czym polegają transakcje łańcuchowe;
b) transakcja trójstronna uproszczona;
c) handel z Wielką Brytanią po brexicie oraz szczególny status Irlandii Północnej.
8. Import usług oraz eksport usług:
a) na czym polega import usług (rozliczanie VAT należnego i naliczonego);
b) czym jest eksport usług;
c) jak ustalić gdzie usługa podlega opodatkowaniu?
d) kto jest podatnikiem przy imporcie usług;
e) obowiązek podatkowy i podstawa opodatkowania przy imporcie usług;
f) jak rozliczyć import usługi zwolnionej z VAT.
9. Sprzedaż konsumencka w obrocie międzynarodowym:
a) na czym polega wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO) i czym różni się od WDT;
b) jak rozliczyć sprzedaż na rzecz konsumentów spoza UE;
c) na czym polega sprzedaż na odległość towarów importowanych (SOTI);
d) do czego służy procedura unijna (tzw. OSS) i kiedy warto ją stosować.
10. Istotne zagadnienia przy rozliczaniu transakcji międzynarodowych:
a) jaki kurs waluty stosować do przeliczenia należności z waluty obcej na złote i kiedy takie przeliczenie jest koniecznie;
b) jak ujmować korekty przy WDT, WNT, imporcie i eksporcie usług, eksporcie towarów;
c) kiedy konieczna jest rejestracja do VAT UE oraz jak to zrobić.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 VAT w obrocie międzynarodowym od podstaw | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 05:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto650,67 PLN
- Koszt usługi netto529,00 PLN
- Koszt godziny brutto130,13 PLN
- Koszt godziny netto105,80 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe, w formacie pdf, zostaną wysłane w formie elektronicznej na podany w zgłoszeniu adres e-mail na dzień przed terminem szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie webinarium (LiveWebinar).
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Szkolenie ma charakter wykładów, prezentacji slajdów, case study, dyskusji uczestników i wykładowcy na czacie w czasie rzeczywistym.
Do wzięcia udziału w webinarze potrzebny jest komputer, smartfon lub tablet połączony z internetem. Polecamy korzystać z przeglądarek Google Chrome i Firefox. Minimalna prędkość łącza — od 10 MB/sek.
Możecie Państwo przetestować prędkość internetu : https://www.speedtest.pl/