Neurobiologiczne Podstawy Integracji Sensorycznej - Kurs I Stopnia
Neurobiologiczne Podstawy Integracji Sensorycznej - Kurs I Stopnia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Absolwenci studiów wyższych licencjackich/magisterskich z następujących kierunków: psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, logopedia, neurologopedia, rehabilitacja/fizjoterapia i kierunków pokrewnych.
Oraz absolwenci studiów podyplomowych z Integracji Sensorycznej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji29-07-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest przygotowanie teoretyczne oraz zdobycie niezbędnej wiedzy do kwalifikowanego kursu II stopnia Integracji Sensorycznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuję się wiedzą z zakresu historii teorii integracji sensorycznej. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje główne założenia integracji sensorycznej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Omawia historię integracji sensorycznej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Posługuje się podstawową wiedzą z zakresu integracji sensorycznej. | Kryteria weryfikacji Posługuję się wiedzą ogólną z klasyfikacji i diagnozy integracji sensorycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zależności między procesami SI a rozwojem zdolności słuchowo - językowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Definiuje dysfunkcje systemu czuciowego - obronność dotykowa | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje ośrodkowy układ nerwowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu budowy i działania bazowych systemów sensorycznych. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje układ przedsionkowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje układ proprioceptywnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje system czuciowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Uzasadnia wpływ bazowych systemów sensorycznych na funkcjonowanie człowieka. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Posługuję się wiedzą z zakresu praktycznego zastosowania integracji sensorycznej. | Kryteria weryfikacji Uzasadnia wykorzystanie integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z nadpobudliwością psychoruchową. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Pokazujestymulację systemu czuciowego - aktywności ruchowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji Omawia wskazania do diagnozy integracji sensorycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dodatkowe pliki
Program
Program
Celem kursu jest przygotowanie teoretyczne oraz zdobycie wiedzy potrzebne do kwalifikowanego kursu II stopnia Integracji Sensorycznej.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają historię i podstawy teorii integracji sensorycznej. Zapoznają się z podstawowym praktycznym zastosowaniem integracji sensorycznej. Zostaną przygotowani z podstaw integracji sensorycznej, by móc przystąpić do kwalifikowanego kursu II stopnia Integracji Sensorycznej.
Program szkolenia:
- Historia i twórca teorii integracji sensorycznej,
- Główne założenia teorii integracji sensorycznej,
- Zaburzenia integracji sensorycznej,
- Podstawy integracji sensorycznej,
- Obserwacja kliniczna,
- Praktyczne wykorzystanie SI,
- Dyspraksja.
Walidacja wiedzy i umiejętności
1h szkolenia = 45 min
Techniki stosowane podczas zajęć: wykład, dyskusja, warsztat, praca na materiałach.
Warunki niezbędne do osiągnięcia celu głównego:
- wykształcenie kierunkowe uprawniające do pracy z dziećmi
- znajomość psychologii rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Historia i twórca teorii integracji sensorycznej | Prowadzący Joanna Wardacka | Data realizacji zajęć 05-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Główne założenia integracji sensorycznej | Prowadzący Joanna Wardacka | Data realizacji zajęć 05-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Zaburzenia integracji sensorycznej | Prowadzący Joanna Wardacka | Data realizacji zajęć 05-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Podstawy integracji sensorycznej | Prowadzący Joanna Wardacka | Data realizacji zajęć 05-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Podstawy integracji sensorycznej | Prowadzący Marcin Targoński | Data realizacji zajęć 06-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Podstawy integracji sensorycznej | Prowadzący Justyna Smorczewska | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Obserwacja kliniczna | Prowadzący Justyna Smorczewska | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 02:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Praktyczne wykorzystanie SI | Prowadzący Justyna Smorczewska | Data realizacji zajęć 07-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:20 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Dyspraksja | Prowadzący Joanna Wardacka | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Praktyczne wykorzystanie SI | Prowadzący Joanna Wardacka | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Egzamin /Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto35,42 PLN
- Koszt osobogodziny netto35,42 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Wardacka
Marcin Targoński
Justyna Smorczewska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia w ramach materiałów szkoleniowych otrzymają:
- podręcznik "Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej" wyd. PSTIS SI
- podręcznik "Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego" Zbigniew Przyrowski
Warunki uczestnictwa
- W szkoleniu I stopnia mogą wziąć udział wyłącznie absolwenci studiów licencjackich z następujących kierunków: psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, logopedia, rehabilitacja/fizjoterapia lub ukończenie studiów podyplomowych z integracji sensorycznej.
- Znajomość psychologii rozwojowej.
- Wypełnienie formularza elektronicznego zgłoszenia wraz z danymi osobowymi - na stronie pstis.pl
- Przesłanie na adres kursy@pstis.pl dokumentów potwierdzających wymagane regulaminem wykształcenie
W przypadku niestandardowych kierunków studiów, innych niż wskazane powyżej, ostateczną decyzję podejmuje Zarząd Organizatora po zapoznaniu się z dokumentacją osoby ubiegającej się o udział w szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
W przypadku braku dofinansowania do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Adres
Adres
Na miejscu dla uczestników szkolenia przygotowany jest bufet kawowy, z napojami. Kursanci mają do dyspozycji dwie kuchenki mikrofalowe.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Lokal spełnia warunki PPOŻ oraz BHP.