Szkolenie Akademia HR: Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników: Kompetencje skutecznego menedżera od podstaw do średniozaawansowanego
Szkolenie Akademia HR: Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników: Kompetencje skutecznego menedżera od podstaw do średniozaawansowanego
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- Menedżerów
- Brygadzistów
- Kierowników
- Dyrektorów
- liderów zespołów
- osób, co do których istnieją plany awansu na stanowisko menedżerskie
- Osób z działu HR
- osób bez dotychczasowego doświadczenia menedżerskiego, w tym tzw. first time menedżerów, jak i menedżerów, którzy chcą uporządkować, pogłębić i poszerzyć swoje kompetencje w kluczowych obszarach.
- Szkolenie dedykowane jest dla osób początkujących i średniozaawansowanych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji17-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój i pogłębienie kompetencji menedżera w obszarze zwiększania efektywności osobistej i zespołu oraz pozyskiwanie i wykorzystanie zróżnicowanego potencjału /talentów/doświadczeń pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik po szkoleniu: Wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. Identyfikuje własne nieefektywne nawyki oraz rozpraszacze, działające obniżająco na produktywność. Priorytetyzuje zadania zgodnie z matrycą produktywności. | Kryteria weryfikacji Efekty uczenia się zostaną zweryfikowane na podstawie testu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa zdalna w czasie rzeczywistym, realizowana jest w godzinach dydaktycznych 45 min.
Metody pracy: mini-wykłady, dyskusje moderowane, casestudy, ćwiczenia indywidualne i grupowe oraz gra szkoleniowa. Podczas pracy wykorzystywane będą narzędzia wizualne – prezentacja oraz interaktywne: quizy i chat.
Aby realizacja usługi pozwoliła osiągnąć cel główny, warunkiem jest zaangażowanie uczestnika w różnorodne formy pracy podczas szkolenia.
Dodatkowo jest możliwość podniesienia kompetencji na szkoleniu „Kompetencje skutecznego menedżera – od średniozaawansowanego do zaawansowanego.”
Warto skorzystać z obu cyklów szkoleń.
Przeprowadzenie testu wiedzy (pre-test w ramach walidacji)
BLOK I Jestem menedżerem (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenie)
- Rozpoczęcie szkolenia, ćwiczenie wprowadzające (icebreaker).
- Menedżer czy lider?
- Role i funkcje menedżera w zespole.
BLOK II Komunikacja w pracy menedżera (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenie)
- Komunikacja – wprowadzenie i podstawowe umiejętności.
- Aktywne słuchanie w pracy menedżera.
- Zakłócenia i bariery komunikacyjne - rozpoznawanie i unikanie.
- Model czterech uszu i ust: komunikowanie i odczytywanie intencji.
BLOK III Rozmowy z pracownikami (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia)
- Najczęstsze błędy popełniane w komunikacji z pracownikami – autodiagnoza i omówienie.
- Pytania w pracy menedżera – jak pytać, a jak nie?
- Rozmowy rozwojowe oparte na technikach coachingowych.
BLOK IV Wizerunek menedżera (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia)
- Expose szefa – jak zbudować i wygłosić komunikat budujący wiarygodność menedżera?
- Czym jest charyzma, czy jest niezbędna i jak nad nią pracować?
- Spójność działania i odpowiedzialność za komunikat.
DZIEŃ II
BLOK I Delegowanie w pracy menedżera (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia)
- Polecenie służbowe a delegowanie – zasadnicze różnice.
- Motywująca funkcja delegowania.
- Delegowanie zadań, uprawnień i odpowiedzialności.
- Kiedy delegować, a kiedy zlecać?
BLOK II Rozmowa delegująca (praktyka; ćwiczenie, dyskusja moderowana)
- Przygotowanie do rozmowy delegującej – ćwiczenie na materiale uczestników.
- Przeprowadzenie rozmowy delegującej – praktyczne ćwiczenie z omówieniem.
- Rozmowy przeglądowe i podsumowujące: monitorowanie i rozliczenie wykonania zadań.
BLOK III Zasady udzielania informacji zwrotnych (teoria i praktyka; case study, dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia)
- Informacja zwrotna pozytywna i korygująca – kiedy udzielać?
- Zasady udzielania informacji zwrotnych – na co zwrócić uwagę, żeby nie wylać dziecka z kąpielą?
- Budowanie kultury doceniania.
- Trudne sytuacje komunikacyjne z pracownikami – przykładowy schemat rozmowy.
BLOK IV Informacje zwrotne w praktyce (teoria i praktyka; mini-wykład, dyskusja moderowana, ćwiczenia)
- Jak przekazywać informację korygującą i nie wzbudzać postawy defensywnej?
- Komunikaty typu „ja” vs. komunikaty typu „ty”.
- FUKO i inne wybrane modele udzielania informacji zwrotnej.
DZIEŃ III
BLOK I Asertywność (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia)
- Czym jest asertywność, a czym nie jest?
- Co nam daje asertywność i jak budować asertywną postawę?
- Postawa asertywna w pracy menedżera.
- Asertywne reagowanie na krytykę.
- Co robić, gdy ktoś przekracza nasze granice?
BLOK II Konflikt w zespole (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład)
- Konflikt – czym jest, a czym nie jest.
- Style reagowania w konflikcie.
- Rodzaje konfliktów – koło Moore’a.
- Przeciwdziałanie budowaniu „podziemia” w zespole (plotki, sojusze, „my kontra oni”).
BLOK III Komunikacja w rozwiązywaniu konfliktów (teoria i praktyka; case study, dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia)
- Interwencja menedżera.
- Rola mediatora a rola arbitra.
- Identyfikacja emocji występujących w konflikcie.
- Stanowisko a interes – ujawnianie intencji stojących za stanowiskiem.
- Przeprowadzanie rozmów konfrontujących strony konfliktu.
- Schematy dojścia do porozumienia.
BLOK IV Podsumowanie i utrwalenie (praktyka; gra szkoleniowa)
- Gra szkoleniowa utrwalająca umiejętności.
- Podsumowanie i utrwalenie wiedzy.
- Stworzenie indywidualnego planu działania do wdrożenia po szkoleniu.
Przeprowadzenie testu wiedzy (post-test w ramach walidacji).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Przeprowadzenie testu wiedzy (pre-test w ramach walidacji) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 BLOK I Jestem menedżerem (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenie) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 18-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 18-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 BLOK II Komunikacja w pracy menedżera (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenie) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 18-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 18-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 BLOK III Rozmowy z pracownikami (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 18-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 BLOK IV Wizerunek menedżera (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 18-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 BLOK I Delegowanie w pracy menedżera (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 19-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 19-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 BLOK II Rozmowa delegująca (praktyka; ćwiczenie, dyskusja moderowana) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 19-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 19-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 BLOK III Zasady udzielania informacji zwrotnych (teoria i praktyka; case study, dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 19-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 BLOK IV Informacje zwrotne w praktyce (teoria i praktyka; mini-wykład, dyskusja moderowana, ćwiczenia) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 19-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 BLOK I Asertywność (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 20-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 20-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 BLOK II Konflikt w zespole (teoria i praktyka; dyskusja moderowana, mini-wykład) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 20-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Przerwa 30 min | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 20-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 BLOK III Komunikacja w rozwiązywaniu konfliktów (teoria i praktyka; case study, dyskusja moderowana, mini-wykład, ćwiczenia) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 20-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 BLOK IV Podsumowanie i utrwalenie (praktyka; gra szkoleniowa) | Prowadzący Dagmara Tyc | Data realizacji zajęć 20-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Przeprowadzenie testu wiedzy (post-test w ramach walidacji). | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 080,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 080,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto170,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto170,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dagmara Tyc
Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Ma szesnastoletnie doświadczenie na stanowiskach handlowych
i menedżerskich w następujących obszarach: sprzedaż i obsługa klienta na rynkach krajowych i międzynarodowych, zarządzanie zespołem, negocjacje handlowe z klientami i dostawcami. Pracowała na stanowiskach: Menedżer Oddziału, Kierownik Działu Handlowego, Dyrektor Handlowy, Dyrektor Izby Gospodarczej. Jako handlowiec i menedżer współpracowała z firmami produkcyjnymi oraz usługowo-handlowymi. Jako Dyrektor Polskiej Izby Gospodarczej Rusztowań współpracowała
z instytucjami państwowymi i naukowymi, organizacjami krajowymi i międzynarodowymi, organizowała konferencje naukowo-techniczne, ogólnopolskie i międzynarodowe wydarzenia branżowe oraz była członkiem zespołu redakcyjnego kwartalnika branżowego.
Ukończyła studia podyplomowe o specjalności Zarządzanie sprzedażą na rynkach krajowych i międzynarodowych w Kolegium Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Akademię Trenera Biznesu i Akademię Trenera Biznesu dla Zaawansowanych w Wyższej Szkole Bankowej. Absolwentka studiów magisterskich w zakresie języka rosyjskiego na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują prezentację ze szkolenia, a także certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej.
- Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.
- Szkolenie dedykowane jest dla osób początkujących i średniozaawansowanych.
Informacje dodatkowe
Dodatkowo jest możliwość podniesienia kompetencji na szkoleniu „Kompetencje skutecznego menedżera – od średniozaawansowanego do zaawansowanego.”
Warto skorzystać z obu cyklów szkoleń.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczno-sprzętowe:
Każdy uczestnik szkolenia powinien mieć możliwość korzystania z komputera z dostępem do Internetu
Wymagania techniczne w przypadku webinarów / szkoleń online:
Dla aktywnego uczestnictwa w warsztatach, każdy jego uczestnik powinien posiadać komputer z dostępem do Internetu oraz z zainstalowanym programem Acrobat Reader.
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy)
- 4 GB pamięci RAM (zalecane 8 GB lub więcej)
- System operacyjny Windows 10/11, Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja)
Ponieważ szkolenie prowadzone będzie na platformie opartej na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
Szkolenie będzie się odbywać za pomocą aplikacji clcikmeeting lub google meets – przed szkoleniem Uczestnicy otrzymają link. Link do szkolenia jest ważny w czasie trwania usługi.
Będzie to webinar realizowany w trybie dyskusji – umożliwia on uczestnikom rozmowę wideo w czasie rzeczywistym zarówno z prowadzącym, jak też z innymi uczestnikami. Dzięki temu uczestnicy mają wrażenie osobistego udziału w szkoleniu z prowadzącym i innymi uczestnikami.
Organizacja szkolenia:
Szkolenie podzielone jest na bloki teoretyczno-warsztatowe według ustalonego harmonogramu. Użytkownicy, w ramach ćwiczeń praktycznych, będą proszeni o udział w dyskusjach moderowanych przez trenera oraz ćwiczeniach, podczas których m.in. wypracują konkretne zwroty, wyrażenia i schematy do zastosowania w realiach własnej specyfiki zawodowej, przećwiczą zastosowanie omawianych umiejętności oraz wypracują indywidualny plan działań rozwojowych w obszarze kompetencji menedżerskich.
Wymagane będzie posiadanie konta mailowego Google -@gmail.