Wyzwania na rynku pracy: Adaptacja i rozwój w erze zmian.
Wyzwania na rynku pracy: Adaptacja i rozwój w erze zmian.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Właściciele przedsiębiorstw, menadżerowie/kandydaci na menadżerów, pracownicy każdego szczebla i inni pracownicy odpowiedzialni za politykę personalną lub zarządzanie zasobami ludzkimi z MMŚP (w tym PES o ile prowadzą działalność gospodarczą).
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji12-06-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (zdalna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zrozumienie głównych wyzwań na współczesnym rynku pracy, identyfikacja umiejętności i strategii potrzebnych do skutecznej adaptacji oraz rozwój planu działania dla osiągnięcia sukcesu zawodowego w dynamicznym otoczeniu biznesowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się wiedza | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji i przekłada je na strategie ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się umiejętności | Kryteria weryfikacji opracowuje założenia zrównoważonego rozwoju potrafi je przełożyć na grunt firmy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wdraża rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywności organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Objaśnia planowane i wdrażane procesy rozwojowe | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się kompetencje społeczne (postawy) | Kryteria weryfikacji kształtuje partnerskie relacje między grupami współpracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji rozwija w firmie poczucie wrażliwości proekologicznej | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. Wprowadzenie do wyzwań na rynku pracy
- Analiza aktualnych trendów i wyzwań na rynku pracy - założenia zróżnicowanego rozwoju
- Rozwój technologiczny i jego wpływ na strukturę rynku pracy
- Globalizacja i zmiany demograficzne jako czynniki kształtujące rynek pracy
II. Nowe umiejętności na rynku pracy
- Identfikacja kluczowych umiejętności wymaganych na współczesnym rynku pracy (np. umiejętności technologiczne, komunikacyjne, analityczne)
- Dostosowanie się do dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku pracy poprzez ciągłe uczenie się i rozwój kompetencji
III. Wykorzystanie zmian jako szansy
- Zmiany jako źródło nowych możliwości rozwoju zawodowego
- Elastyczność i adaptacja jako kluczowe cechy sukcesu zawodowego w zmieniającym się otoczeniu biznesowym
- Budowanie postawy proaktywnej wobec zmian na rynku pracy,
Dzień II
IV. Wprowadzenie do Strategicznego Rozwiązywania Problemów
-
- Definicja strategicznego rozwiązywania problemów: podejście, narzędzia i techniki.
- Identifikacja głównych wyzwań organizacyjnych i potrzeb pracowników.
- Analiza wpływu rozwiązań na efektywność organizacji i dobrostan pracowników.
- Praktyczne ćwiczenia związane z identyfikacją i priorytetyzacją problemów.
V. Projektowanie Rozwiązań Zorientowanych na Ludzi
-
- Rola zarządu w tworzeniu środowiska pracy sprzyjającego sukcesowi organizacji i dobrostanowi pracowników.
- Firmowy kodeks etyczny,
- Metody projektowania doświadczeń pracowniczych (Employee Experience Design).
- Warsztaty projektowania rozwiązań zorientowanych na ludzi: tworzenie personas, mapowanie ścieżek pracowniczych.
- Studia przypadków: Praktyczne przykłady firm, które skutecznie integrują cele biznesowe z potrzebami pracowników.
VI. Budowanie Kultury Organizacyjnej opartej na Współpracy i Wzajemnym Zaangażowaniu
-
- Znaczenie kultury organizacyjnej dla osiągnięcia celów biznesowych i zadowolenia pracowników.
- Wdrażanie wartości organizacyjnych w codziennej praktyce zarządzania.
- Techniki budowania zaangażowania pracowników: dialog, transparentność, partycypacja.
- Rozwój przywództwa wspierającego kulturę organizacyjną opartą na współpracy i zaufaniu.
- Wyzwania polityki personalnej w odniesieniu do założeń "zielonej gospodarki"
- Budowanie postawy proekologicznej
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 I. Wprowadzenie do wyzwań na rynku pracy | Prowadzący Borys Kowalski | Data realizacji zajęć 13-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Nowe umiejętności na rynku pracy | Prowadzący Borys Kowalski | Data realizacji zajęć 13-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Przerwa na lunch | Prowadzący Borys Kowalski | Data realizacji zajęć 13-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Nowe umiejętności na rynku pracy | Prowadzący Borys Kowalski | Data realizacji zajęć 13-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Wykorzystanie zmian jako szansy | Prowadzący Borys Kowalski | Data realizacji zajęć 13-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Wprowadzenie do Strategicznego Rozwiązywania Problemów | Prowadzący Borys Kowalski | Data realizacji zajęć 14-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Projektowanie Rozwiązań Zorientowanych na Ludzi | Prowadzący Borys Kowalski | Data realizacji zajęć 14-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Przerwa na lunch | Prowadzący Borys Kowalski | Data realizacji zajęć 14-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Budowanie Kultury Organizacyjnej opartej na Współpracy i Wzajemnym Zaangażowaniu | Prowadzący Borys Kowalski | Data realizacji zajęć 14-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Podsumowanie szkolenia | Prowadzący Borys Kowalski | Data realizacji zajęć 14-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto162,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto162,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Borys Kowalski
Dzięki samodzielnemu rozwijaniu zarządzanych organizacji posiada bardzo szerokie kompetencje z zakresu sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, budowy procesów, zarządzania, goz, ekologii, cyfryzacji, sztucznej inteligencji itp.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w formie pdf oraz prezentacje PowerPoint w wersji elektronicznej na podany adres e-mail uczestnicy szkolenia mogą otrzymać po zgłoszeniu chęci ich otrzymania.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez operatora, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie.
Sprawna kamera
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
a) platforma za pośrednictwem, której będzie prowadzona usługa: PLATFORMA ZOOM
b) minimalne wymagania sprzętowe: tablet, smartphone, komputer umożliwiającą połączenie z internetem. Zintegrowany lubwewnętrzny głośnik, mikforon lub kamera.
d) Przeglądarka Chrome w wersji min. 72 lub nowszy
e) okres ważności linku: link będzie aktywny w dniu realizacji w godzinach odbywania się usługi oraz na 15 minut przed rozpoczęciemszkolenia w celu zalogowania się uczestników.
Warunkiem uczestnictwa jest sprawna kamera